Voor de Lamborghini fabriek in Sant’ Agata Italë, werd een kiekje gemaakt van deze Lamborghini Gallardo. Zoals het er naar uitziet is deze Gallardo “a work in progress”, maar wat moet het worden? Wat wil Lamborghini verhullen met al die tape op de luchtinlaten? En hoe zit ’t met de afwijkende koplampunits?
Hebben we hier misschien te maken met de verwachte Gallardo SV? Wie roept?
(bron: infomotori.com, via: autoblog.it)
Bas zegt
Zit wel wat anders onder dan een gallardo, die motorkap sluit niet goed aan boven de koplamp units, maar wat t prcies voor moet gaan stellen..
Tombnolz zegt
Misschien zijn ze bezig aan een straffere versie?
Of wordt de Gallardo binnenkort getrakteerd op een face lift?
Chimaera zegt
De luchtinlaat boven de koplampen lijkt ook nieuw. Ik kan me niet voorstellen dat er een snellere versie komt van de Gallardo, omdat Lambo net de LP640 heeft geintroduceerd om het gat met de Gallardo groter te maken. Misschien een facelift?
topless zegt
Volgens autovisie zou er een Gallardo aankomen a la Ferrari 360 CS en GT3. Lichter, heftiger, achterwiel aangedreven.
Dink zegt
Misschien is dit wel een V8 . . . de Audi is potent, zie Spyker. Een SV Gall lijkt me niet, dan komt ie nog dichterbij de Murci.
Quattro zegt
Wss gaan ze een face lift uitvoeren.. En de motor beetje straffer maken.. Ze moeten zien dat ze de Audi R8 nog meester kunnen hé :P.
Dat stukje motorkap dat is weg gelaten is wel nog cool uitzien.. En zijn ze iets van zin te doen aan de voorste luchthappers? Wrm anders afplakking?!
Ejay zegt
En de spiegels lijken anders dan die van de buur-Gallardo.
Alwood zegt
een diesel!
Bram zegt
woei, mooie lichtunits! Ben benieuwd :)
probleem is dat ’t een briljant design is, moeilijk om dat te verbeteren! (vind ik)
911 zegt
mooie gaten boven de lichten. Misschien lopen de lichten wel over in de lucht happers, dat het afgeplakte stuk tussen de lichten en luchtinlaten ook lucht gat wordt zoals bij nfs mw.
ziet er veelbelovend uit
Dennis zegt
@Alwood: Ga je mond wassen! Met zeep alsjeblieft! ;)
dekster zegt
550 pk zal de nieuwe gallardo hebben, daarom dat de murcielago er zoveel heeft gekregen.
(AUDI R8 RS 612pk annyone? )
ddrik zegt
@ alwood niet alles wat nieuw is, is diesel :)
het is waarschijnlijk gewoon een update.. her en der een beetje carbon plakken.. andere licht-units.. en zoals Quattro al vermelde moet er plaats geruimd worden voor de R8 wat misschien nog wat extra pk’s oplevert. :)
*geduld is het antwoord op al deze vragen*
fubar zegt
ja ze zijn ook bezig met een diesel aiii
Alwood zegt
tsja… het zal er ooit wss wel van komen :-P
laten ze eerst maar de v12 in de A8 stoppen…
PuB zegt
Ik weet het nog niet, het is goed mogelijk dat het een mule is, (andere voorspoiler, andere spiegels, andere wissers en niet te vergeten veel grotere luchtinlaten aan de achterkant), maar de volgende generatie Gallardo zou ook goed kunnen.
heidekonijn zegt
Is die neus overhang niet een stuk langer als per standaard?
Misschien een mule voor een motor-voorin GT als anti-Maserati?
Tenslotte gebruikte Jaguar voor het testen van een XJ220 onderstel de bovenbouw van een transit bus :-)
Kachel zegt
@Alwood
De A8 is al leverbaar met 12 cilinder motor. Die staan dan wel weer in een W vorm, dat dan weer wel.
Dink zegt
Lekker Stradale-achtig . . .
http://www.lambocars.com/gal/gallsport.htm
august zegt
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5259&cache=no
..hier nog wat infotainment.
autoblogger zegt
@august: waar zouden ze dat vandaan hebben?
Supercars.net had het nieuws: http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/07/2007-lamborghini-gallardo-gt-600pk
360driver zegt
Er wordt geproken van een nieuwe Gaillardo met 600pk. Met gewijzigde achterkant en grotere luchtinlaten voor. Wellicht zijn deze foto’s dus een scoop
autoblogger zegt
Hallo! Zie de reactie van 11:24 – het bericht staat al op de voorpagina…
Michiel_vd_Brink zegt
Even de aanpassingen op een rijtje. (voorzover ik kan zien…)
-Bumper met drie luchthappers voorin.
-Luchtuitlaten in de bumper voor de voorwielen.
-Spiegels.
-Langere koplampunits bijna tot aan de voorruit!
-Luchthapper bovenop de heup is iets groter geworden.
-Sidemarker in voorbumper is nu een klein rondje.
-Ruitenwisserarmen.
Alwood zegt
@ kachel
ik doelde op een van de vorige posts waarin de mogelijkheid van de lemans diesel in de a8 vermeld werd ;-)
ik ken idd de W12, eigenlijk een phaeton, eigenlijk een downtuned bentley :-P
Michiel_vd_Brink zegt
Hier wat schetsen die de nieuwe neus een beetje vrijgeven:
Turbopaultje zegt
@Michiel : heb je toestemming van L.Donckerwolke om zijn schetsen op het net te publiceren ?
Of is het juist een teaser, wat ik me bijj Lamborghini eigenlijk nauwelijks kan voorstellen ? (hebben ze nl. niet nodig).
Michiel_vd_Brink zegt
Die schets dateert al uit de tijd dat de eerste Gallardo net geïntroduceerd werd.
Dit was één van de vele schetsen die aan de pers zijn vrijgegeven.
Blijkbaar grijpen ze voor deze facelift terug naar ideeën uit de eerste designfase.
Hier is er nog één waar de nieuwe vorm van de koplamp heel goed te zien is:
rider zegt
maakt hem een stuk sportiever en moderner die nieuwe neus. er lijken ook andere spiegels op te zitten (beetje porsche turbo look a like).
ach dat lambo net de lp640 heeft gelanceerd zegt helemaal niks. dat blok heeft nog potentieel genoeg om te groeien qua vermogen. dus dat de kleine gallardo in vermogen gaat groeien, daar kun je alleen maar op wachten. dat gaat zekers gebeuren. al is het alleen maar om meer dan de concurrentie te hebben.
maar wanneer deze gefacelifte versie nou komt blijft onduidelijk. net zoals de “GT”-versie die al eens in amerika werd gefotografeerd. (die met 600pk). dat zou dikke pret zijn als die er is.
helemaal prachtig zou het zijn als lamborghini weer een gentleman raceserie gaat organiseren, zoals destijds bij de diablo-cup.