Het exterieur van de Ferrari California is in mijn ogen zeer teleurstellend. Dat wil niet zeggen dat de auto geen ‘inhoud’ heeft. Sterker nog: Ferrari-blokken zijn gewoon bloedjegeil en een aangepaste uitlaat maakt het helemaal een feest.
Ditmaal geen achtcilinder-orkest met dank aan Tubi, de uitlaat in kwestie komt bij Fabspeed Motorsport vandaan. Het klinkt niet alleen lekker, de uitlaat ziet er ook goed uit. Niet alsof je zo vaak de kans hebt onder een Ferrari te kijken, het is een leuk detail. De uitlaten komen na het uitlaatspruitstuk bij elkaar, vormen een kruis, om vervolgens de weg naar achteren te vervolgen. Dat doet iets met het geluid en het geeft wat extra vermogen en koppel.
Deze California heeft dankzij de uitlaat en een ECU-aanpassing ongeveer 50pk en 40Nm extra om mee te spelen. Niet nodig, wel leuk. Natuurlijk neem je deze update puur voor het geluid. Lekker luid rondscheuren, met je IS-F uitlaatjes. (bron: Teamspeed.com)
bosnialove zegt
Prachtige velgen heeft die California. Één van de mooiste Ferrari-velgen ooit gemaakt in mijn ogen. Verder nog een mooie kleur, maar toch niet mijn kleur.
De pk’s komen wel geod van pas denk ik, ik vind de California en vooral alle modellen van Aston Martin onderbevooraad wat betreft pk’s.
niels zegt
hoop dat die pijpjes hun warmte goed kwijtkomen, anders kun je ze nog als kachelpijp voor die toekomstige bbq gebruiken ! ;D
trigger565 zegt
klinkt wat als een F355, alleen iets minder geil. Maar dat is zeker een compliment, aangezien de F355 voor mijn toch de geilst klinkende Ferrari is :)
rutger zegt
wat een verschrikkelijk geluid met terugschakelen! Verder wel echt gaaf!
JanJansen zegt
Het is een beetje alsof er twee meisjes aan de bar staan en het is nou net dat minder aantrekkelijke vriendinnetje waar je naar kijkt.
Innerlijk waarschijnlijk net zo mooi als de Italia, maar diep van binnen weet je dat die interessanter is.
8C_Competizione zegt
@JanJansen: Ik zie het meer als 2 knappe vriendinnen waarvan er een haar blouseje te ver heeft open staan, rookt als een ketter en het hardste schreeuwt om aandacht en de andere blondie: goed trendy gekleed is, met een aantrekkelijk karakter, van dure cocktails houdt, waar elke “doorsnee” man wel op kan vallen(als je van dat soort types houdt)…
Sciurida zegt
Ik ben het niet eens met Alwood, hij is stiekem best wel mooi, alleen durft men dat niet meer te zeggen omdat men het imago van de California als gay-bak schuwt. Jammer, want het is een verdomd lekker karretje..
JPM zegt
Prachtige auto juist, doet het fantastisch in het echt. Jammer van dat neppe geluid in het filmpje, laat zo een auto toch met rust in plaats van dat ge-sjonnie-tune.
Jokkebrok zegt
@Alwood: Bril nodig?
K. zegt
@JPM
Zo’n auto kun je in mijn ogen niet sjonnie-tunen. Dit geluid past gewoon bij deze bak. Het is tenslotte een ferarri met 500Pk, en geen golf 3 ofzo..
JPM zegt
@ K.
Zal wel, maar het is en blijft een nep geluid.
jzaero zegt
Komt inderdaad in de buurt van een 355 of 360, maar niets overtreft deze Ferrari’s
speedgeek zegt
denk dat akrapovic er meer uit kan trekken met hun titanium uitlaten
TnT_180 zegt
@ trigger565
Ik deel uw mening :-)
Jorden zegt
lekker geluid idd!
laatst heb ik op m’n gemakkie naar een geparkeerde california kunnen kijken en dan vind ik het toch echt wel een schitterende auto! maar wie zien jullie als een concurrent voor de california? ik zat te denken aan de SL AMG. maar dan ga ik toch zeker voor de itiliaanse!
Nijntje_ zegt
@Jorden: Ik geef je helemaal gelijk. Ik heb er laatst eentje zien staan, en er eens op mijn gemak naar gekeken.. hij is echt wel mooi ! Gay blablabla? Ik zie er toch geen reden toe .
Timmie zegt
Ze moeten eens leren om van die heerlijke motorblokken af te blijven.
8C_Competizione zegt
Ik zou al tevreden zijn met een standaard Ferrari en het zonde vinden om deze orginele staat te verpesten,
maarja voor sommige is snel niet snel genoeg…
Los daarvan vindt ik niet alle custom uitlaatsystemen even goed klinken, dit is een no for me!
P@trick zegt
Schitterende wagen die California, exterieur en interieur maar inderdaad tuners moeten met hun klauwen van Ferrari afblijven en in heel veel gevallen de logo’s eraf halen, maakt het alleen maar nog lelijker!
RenesisHP zegt
Ik ben niet echt een fan van het schakelgeluid. Dat gaat zo snel dat er niet eens normaal tijd is voor een lekkere backfire plof.
AJ zegt
De uitlaten komen na het uitlaatspruitstuk bij elkaar, vormen een kruis, om vervolgens de weg naar achteren te vervolgen. Dat doet iets met het geluid en het geeft wat extra vermogen en koppel.
Dat zit ook onder de helft van de gepimpte Opeltjes.
Alwood zegt
@AJ: want opeltjes hebben twee cilinderbanken? lijkt me niet dus…
FabianVTS16V zegt
Sorry hoor…. Maar vindt die uitlaat er dus echt niet zo goed uitzien!
Een goede uitlaat is uit één stuk pijp (mandrel) gebogen.
Die zijn allemaal op elkaar gelaste hoekige pijpen…..