Toch wel benieuwd wat er als eerste in je opkomt.
Nee het was geen Aventador die het bekende kunstje in z’n neutraal deed. Neen, het zwartgeblakerd stukje automobiel hierboven was ooit een BMW i3.
De oorzaak ligt echter anders dan je zou denken. De familie had namelijk wat vuurwerkafval in de prullenbak in de schuur geflikkerd. Je kunt hier lang over discussiëren, maar dit is gewoon niet slim. Het pakketje begon te smeulen en een brandje was een feit. Van de i3 was helemaal niets meer over, maar de E90 3-serie die in dezelfde garage stond geparkeerd heeft zijn natuurlijke shape weten te behouden.
Het zal tijdens de brand niet frisjes zijn geweest in de schuur. Na het wegslepen van de restanten, bleven er gesmolten stukjes carbon achter op de vloer. Dit geeft aan wat voor flinke temperaturen de ruimte heeft moeten doorstaan op het moment van de brand. Conclusie: vuurwerkafval gelieve niet deponeren in huiselijke kring dus. Maar dat wist u natuurlijk al.
013gta147 zegt
Himmlers auto verkeerd gestald ?
sbelali zegt
i3, niks voor mij liever kwijt dan rijk
boomhauwer zegt
@sbelali: ding rijdt wel geweldig goed!
Dutchdriftking zegt
Toch zonde van de 3-serie, en je kan goed zien dat de i3 van gerecycled karton is gemaakt. Blijft niets van over.
dawwg zegt
@dutchdriftking: In de i3 zit meer chemisch afval dan in de 3-serie … blijft misschien niets van over, maar voor het milieu is zwaar metaal stukken beter dan zware metalen …
PeugeotGTI zegt
Hoera! Een i3 minder en een Darwinaward voor stupiditeit. Topnieuws!
w0o0dy zegt
De vraag is nu…gaat de verzekering je auto’s vergoeden?
Maar goed, als je een i3 hebt verdien je ook straf dus…
Captain zegt
/nerdmode
Carbon kan niet smelten, het sublimeert (gaat meteen over in gas)
On topic: ziet er een zware brand uit, sterk dat de muren er nog rond staan
davelepeef zegt
@Captain: het polymeer dan, pietje precies
Dizono zegt
@Captain: steen sublimeert niet
dell zegt
@Captain: Sublieme opmerking.
knipperlichtje zegt
Logisch natuurlijk, Carbon is de ‘coole’ term voor met koolstofvezels versterkt plastic. Hardstikke sterk en licht, maar het smelt wel bij veel lagere temperaturen dan bijvoorbeeld aluminium. Dat is niet problematisch, een i3 blijft echt wel heel tijdens een ritje onder de Spaanse zon, maar bij een behoorlijke fik gaat het al snel mis.
knipperlichtje zegt
Oeps, maak van smelten maar sublimeren. Weer wat geleerd vandaag dankzij @Captain
kaasisslecht zegt
Jet cars
Design_Driven zegt
@kaasisslecht: denk da het dit keer wel terecht is dat je moet bijbetalen voor de velgen. Deze kan wel een nieuwe set gebruiken.
jackass266 zegt
Een i3! Niets aan de hand dus. En die 3 serie, dat noemen ze nou “collateral damage”
potjak zegt
Jammer van de i3, een E90 minder gaan we niet missen daar rijden er al genoeg van.
henkhupelschoten zegt
Beetje turtle wax en alles is weer in orde!..
deora zegt
Je oude vuurwerk even een dag laten staan in een emmer water, dan kan er niks misgaan.
zweed zegt
Jetcars?
fordnut zegt
Kill it with fire!!!
biohazardracer zegt
Zonde van de e90 ?
Design_Driven zegt
Dat is heet ja, carbon fiber smelt bij 3500˚C
Design_Driven zegt
@sketcher: zoals @captain al terecht aangeeft smelt het niet in traditionele zin. De polymers die de vezels verbinden “smelten”
MrSkyline zegt
@sketcher: Ik gok eerlijkgezegd dat het een mix van aluminium en fiberglass is, dat is een stuk aannemelijker dan gesmolten carbonfiber.
burnout zegt
De i3 ziet er ineens veel beter uit. geslaagde transformatie.