
Toch wel benieuwd wat er als eerste in je opkomt.
Nee het was geen Aventador die het bekende kunstje in z’n neutraal deed. Neen, het zwartgeblakerd stukje automobiel hierboven was ooit een BMW i3.
De oorzaak ligt echter anders dan je zou denken. De familie had namelijk wat vuurwerkafval in de prullenbak in de schuur geflikkerd. Je kunt hier lang over discussiëren, maar dit is gewoon niet slim. Het pakketje begon te smeulen en een brandje was een feit. Van de i3 was helemaal niets meer over, maar de E90 3-serie die in dezelfde garage stond geparkeerd heeft zijn natuurlijke shape weten te behouden.
Het zal tijdens de brand niet frisjes zijn geweest in de schuur. Na het wegslepen van de restanten, bleven er gesmolten stukjes carbon achter op de vloer. Dit geeft aan wat voor flinke temperaturen de ruimte heeft moeten doorstaan op het moment van de brand. Conclusie: vuurwerkafval gelieve niet deponeren in huiselijke kring dus. Maar dat wist u natuurlijk al.
Himmlers auto verkeerd gestald ?
i3, niks voor mij liever kwijt dan rijk
@sbelali: ding rijdt wel geweldig goed!
Toch zonde van de 3-serie, en je kan goed zien dat de i3 van gerecycled karton is gemaakt. Blijft niets van over.
@dutchdriftking: In de i3 zit meer chemisch afval dan in de 3-serie … blijft misschien niets van over, maar voor het milieu is zwaar metaal stukken beter dan zware metalen …
Hoera! Een i3 minder en een Darwinaward voor stupiditeit. Topnieuws!
De vraag is nu…gaat de verzekering je auto’s vergoeden?
Maar goed, als je een i3 hebt verdien je ook straf dus…
/nerdmode
Carbon kan niet smelten, het sublimeert (gaat meteen over in gas)
On topic: ziet er een zware brand uit, sterk dat de muren er nog rond staan
@Captain: het polymeer dan, pietje precies
@Captain: steen sublimeert niet
@Captain: Sublieme opmerking.
Logisch natuurlijk, Carbon is de ‘coole’ term voor met koolstofvezels versterkt plastic. Hardstikke sterk en licht, maar het smelt wel bij veel lagere temperaturen dan bijvoorbeeld aluminium. Dat is niet problematisch, een i3 blijft echt wel heel tijdens een ritje onder de Spaanse zon, maar bij een behoorlijke fik gaat het al snel mis.
Oeps, maak van smelten maar sublimeren. Weer wat geleerd vandaag dankzij @Captain
Jet cars
@kaasisslecht: denk da het dit keer wel terecht is dat je moet bijbetalen voor de velgen. Deze kan wel een nieuwe set gebruiken.
Een i3! Niets aan de hand dus. En die 3 serie, dat noemen ze nou “collateral damage”
Jammer van de i3, een E90 minder gaan we niet missen daar rijden er al genoeg van.
Beetje turtle wax en alles is weer in orde!..
Je oude vuurwerk even een dag laten staan in een emmer water, dan kan er niks misgaan.
Jetcars?
Kill it with fire!!!
Zonde van de e90 ?
Dat is heet ja, carbon fiber smelt bij 3500˚C
@sketcher: zoals @captain al terecht aangeeft smelt het niet in traditionele zin. De polymers die de vezels verbinden “smelten”
@sketcher: Ik gok eerlijkgezegd dat het een mix van aluminium en fiberglass is, dat is een stuk aannemelijker dan gesmolten carbonfiber.
De i3 ziet er ineens veel beter uit. geslaagde transformatie.