Na de 3008 komt de 508 er ook als plug-in hybride.
Zowel de reguliere 508 als de 508 SW HYbrid krijgen een stekkerbehandeling van Peugeot. De Fransen combineren een 180 pk PureTech-motor met een 110 pk elektromotor. Het gecombineerde vermogen komt uit op 225 pk. Of de 508, net als de 3008, een krachtigere variant krijgt met 300 pk is op dit moment nog niet bekend.
Peugeot stelt dat de hybride ongeveer gelijk zal zijn qua rijkosten in vergelijking met de BlueHDi 130 EAT8-aandrijflijn. Men gaat er dan van uit dat je 35 procent elektrisch gaat rijden en de overige tijd gebruik maakt van de benzinemotor. Die berekening is op basis van 30.000 jaarlijkse kilometers.
De plug-in hybride beschikt over een 11,8 kWh batterij en de actieradius bedraagt 54 kilometer voor de Berline. Met de SW kom je iets minder ver, namelijk 52 kilometer volgens de WLTP. Met een Wallbox (6,6 kW, 32A) is de batterij in minder dan 1 uur en 45 minuten opgeladen.
De bagageruimtes van de hybrides zijn gelijk aan die van de reguliere varianten, ondanks de aanwezigheid van een accupakket. Voor de Berline is dat 487 liter en de SW heeft 530 liter bagageruimte.
In Nederland mikt Peugeot met deze auto op de zakelijke rijder, want de 508 plug-in hybride komt met drie zakelijke uitrustingsniveaus. Namelijk Blue Lease Allure, Blue Lease GT Line en Blue Lease GT. Helaas zijn de prijzen en directe beschikbaarheid van de Peugeot 508 HYbrid en 508 SW HYbrid niet bekend.
reactief zegt
De Berline nu al best vaak gezien op de weg, wat een mooie auto!
Hopelijk wordt hij nu gunstiger voor velen dat er nog veel meer de weg op komen!
tjorque zegt
@reactief: ik vond het net andersom…
In het echt in lease / budget uitvoering heeft hij veel van z’n looks verloren…
Jammer dit…
Dutchdriftking zegt
Wat is hij mooi he! Ik kan niet wachten op de nieuwe taxi film met deze in de hoofdrol!
lekbak zegt
Het zal vast te zwaar zijn enzo, maar ik blijf het jammer vinden dat ze er niet wat meer elektrische range in stoppen. Als ze nou eens het dubbele pakken dan kan je gewoon een retourtje elektrisch doen.
Alfarobert zegt
Mooie auto’s tegenwoordig de Peugeots. Electrisch is voor de gewone man onbetaalbaar. iedereen moet aan de lease want een leasemaatschappij heeft een directeur.Die wordt er rijk van en stemt VVD,toch? 15 jaar geleden kon iedereen nog zelf een auto betalen.
flatsix010 zegt
@Alfarobert: alfarobert for president!
2scan zegt
@Alfarobert: 15 jaar geleden kon je inderdaad nog je hypotheek verhogen en een auto aanschaffen…beetje liberaal groen beleid is echt zo slecht niet voor Nederland
LaLancia zegt
Ik rijd nu in een ex-lease 308 SW Bluehdi. Als de eerste 508 hybrides op de tweedehands markt komen komt deze zeker op de shortlist. Prachtige wagen!
sjonniedeluxe zegt
Ik heb al verschillende berichten als dit gezien. Voor mij is het interessant om te weten wat hij gaat kosten, maar dat is nog niet bekend.
RiKe zegt
@sjonniedeluxe: Enige wat groots aangekondigd zal worden is een leaseprijs. Verkoop ligt toch op z’n gat.
stalensnuitje zegt
Kijk, mooi voor over een jaar of 3 ?
RiKe zegt
Je weet dat het echt slecht gaat met je autosector als zelfs een Peugeot te duur is. Reken hierbij maar op een prijs van 50k
sjonniedeluxe zegt
@rike: 51.7k is redelijk volle Volvo v60 t6 twin engine. Peugeot moet dus goedkoper worden
RiKe zegt
@sjonniedeluxe: nee hoor, het probleem zit hem in de belastingen hier die de idiote hobby uitgaven van de VVD moeten coveren, waardoor het hele land naar de herrie gaat door de privatisering
sjonniedeluxe zegt
@rike: wat heeft dat te maken met de vergelijking met Volvo?
jpoers zegt
Mooie wagen, binnenkant met positie van de tellers vind ik wat ongelukkig. Elektrisch bereik valt mij ook tegen nu zelf een Kia Optima SW PHEV en rijd daarmee praktijk 55km op de snelweg. Deze peugs halen die nog niet op de WLTP met nagenoeg dezelfde accucapaciteit.