• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat is er zo bijzonder aan deze BMW 3 Serie?

Auteur: ricardo, gepost 23 oktober 2010 om 15:27 – 62 Reacties

E36

Hint: het ligt onder de kap.

We werden door een bezoeker op de hoogte gesteld van deze Duitse occasion. Op het eerste gezicht niet echt iets bijzonders, een E36 Coupé uit ’97 met foute spoiler en dito velgen. Een leuk interieurtje maar verder dertien in een dozijn. Zo rijden er wel meer rond.

Totdat je de motorkap opentrekt en een blik op de krachtbron werpt. Daar ligt geen 6-pitter of een incidentele V8. Nee, in deze Bimmer is de vroegere krachtbon uit een BMW 850 CSI gelepeld. Oftewel: een 5.6-liter V12 die 381 pk en 550 Nm richting de achterwielen stuurt. Verantwoordelijk voor deze transformatie is JML Motorsport.

Prestatiecijfers hebben we helaas niet. Maar we kunnen ons voorstellen dat dit menig M3 stof laat happen, als het gewicht van de V12 niet teveel roet in het eten gooit tenminste. Ze vragen er wel serieus geld voor. 21.990 euro om precies te zijn. Maar voor dat geld krijg je een sleeper die tot verrassende dingen in staat moet zijn. Advertentie bekijken kan HIER.

Update 28-07-2014: een kleine 4 jaar later kost de auto ineens 164.500. I’m sorry, what now?

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • Er wordt nu al gesproken over een BMW M3 CS
  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • 3 Serie Compact met V12 uit 850 CSI is episch

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, e36, occasion, tuning, V12

Vorig bericht: « Ford doet stoer met gepimpte F-Series op SEMA
Volgend bericht: Ferrari P4/5 Competizione: coureurs en final renderings »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    23 oktober 2010 om 15:30

    Dit blok wordt ook regelmatig in een E30 gelegd door wat boerse knutselaars in het oost’n van’t land.

    Login om te reageren
    • Ramshoek zegt

      25 oktober 2010 om 11:47

      @Jochempie:
      Er zullen inderdaad mensen in het oost’n van het land zijn die V12’s in E30’s hangen. Er zit in het oost’n van het land namelijk aardig wat auto(sport) expertise. De Nederlandse rallysport, toch een vrij technologisch gebeuren, drijft op teams uit Twente, de Achterhoek en op Brabo’s. Neerlandsch beste Porsche preparateur is Lammertink’s Porsche centrum Twente. Om de hoek bij Lammertink zit Drenth Gearboxes, een internationaal gerenomeerde fabriekant van race versnellingsbakken.
      Maar goed Jochempie, als jij denkt dat elk mens dat oostelijk van Utrecht woont een boer / agrarier is, dan laat ik je graag in die waan…

      Login om te reageren
  2. Lan_Evo zegt

    23 oktober 2010 om 15:31

    Das geen klein blokje. Zal wel goed klinken ook.

    Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    23 oktober 2010 om 15:32

    Overigens vind ik een auto zonder originele fabriekswielen per definitie geen sleeper.

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      23 oktober 2010 om 15:42

      @Jochempie: Gelijk heb je. Dit is een Sjonniemobiel.

      Login om te reageren
    • Lan_Evo zegt

      23 oktober 2010 om 16:07

      @Jochempie:
      Dit is juist beter als sleeper, omdat nu iedereen denkt dat het de zoveelste sjonnie bmw 316 is (wat die qua uiterlijk ook is, maar onder de motorkap niet echt).

      Login om te reageren
      • peter zegt

        23 oktober 2010 om 22:02

        @Lan_Evo: exact wat ik dacht. Je denkt direkt dat dit een versleten 316i is

        Login om te reageren
    • henk zegt

      23 oktober 2010 om 18:27

      @Jochempie: anders ga je zelf ff sleepen jochem

      Login om te reageren
  4. henk zegt

    23 oktober 2010 om 15:32

    volgends mij is het een coupe i.p.v. een sedan

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      23 oktober 2010 om 18:01

      @henk: eeehm…staat er toch ook ?

      Login om te reageren
  5. mb man zegt

    23 oktober 2010 om 15:36

    Dat er geen marokaan in zit.

    Login om te reageren
    • Relief zegt

      23 oktober 2010 om 19:51

      @mb man:

      Marokkanen rijden geen BMW’s, dat zijn Turken. Maar goed kan me voorstellen dat je het verschil niet ziet. ;)

      Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    23 oktober 2010 om 15:37

    20 rooitjes !!

    koop je daar voor dan niet 2X een 850 in uitmuntende staat ??

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      23 oktober 2010 om 15:48

      @lincoln:

      mwoah,
      in Duitsland misschien, hier in Nederland ga je hard richting de 15K voor een goede. Of je moet er eentje willen waarvan de advertentie met CAPSLOCK aan en veel uitroeptekens geschreven is. Waar “een beetje aan moet gebeuren” maar die “verder in perfecte staat is”.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        23 oktober 2010 om 16:07

        @bakkerst:

        welnee .. die dingen zijn nix waard ..
        hoop wegenbelasting ..
        hoop verbruik ..

        zijn net boten .. je bent maar 2X blij ..

        1X bij de aankoop ..
        1X bij de verkoop ..

        Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        23 oktober 2010 om 16:44

        @bakkerst: Ik was op zoek naar advertenties om je verhaal te ontkrachten, maar op gaspedaal.nl hadden de goedkoopste 850’s allemaal óf minstens één woord in hoofdletters in de advertentie, of minstens één keer veel uitroeptekens. Maar ‘een beetje werk’ wordt zorgvuldig gemeden, er wordt liever helemaal geen info gegeven bij de 850 die vier mille goedkoper is dan alle anderen… :?

        Login om te reageren
  7. jzaero zegt

    23 oktober 2010 om 15:37

    Spoiler eraf slopen en deze rims eronder zetten.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      23 oktober 2010 om 18:02

      @jzaero: helemaal goed zo !

      Login om te reageren
  8. Henkie! zegt

    23 oktober 2010 om 15:39

    Het betreft een originele M3 GT spoiler en E36’s zijn nooit met een “incidentele V8” geleverd.

    Tegenover de 321pk van een M3 3.2 (Evo) denk ik ook niet dat dit veel sneller is. Wel is het V12 blok uiteraard potenter wanneer je besluit er wat mee te gaan doen.

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      23 oktober 2010 om 16:04

      @Henkie!:

      Piek vermogens zeggen niet zo veel.
      Het dikke koppel zal er voor zorgen dat een evo het af zal leggen.

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      23 oktober 2010 om 18:03

      @Henkie!: jawel hoor, door Alpina!

      Login om te reageren
  9. Freewarefreak zegt

    23 oktober 2010 om 15:40

    Serieus geld.. maar ook serieus goed gedaan.. als je de advertentie leest zie je dat halve drijflijn en zoviezo de hele remmerij e.d. van de 850 V12 ook is over gezet. Power is nothing without control.. zulke projecten kan ik wel waarderen. Super!

    Login om te reageren
  10. Nijntje_ zegt

    23 oktober 2010 om 15:41

    Ik denk dat je mits wat mods hier een serieus killer blok hebt, enkel zal de wagen wel wat zwaar zijn in de neus…

    Login om te reageren
  11. Henkie! zegt

    23 oktober 2010 om 15:41

    @ lincoln

    Een gewone 850i krijg je wel voor 10k, maar een CSI, waar er een stuk of 600 van gemaakt zijn zeer zeker niet. Nieuwprijs was destijds ook rond de 380k gulden.

    Login om te reageren
  12. QuattroBoy zegt

    23 oktober 2010 om 15:42

    Spoiler eraf, stalen velgen eronder en een 316 badge erop;)

    Login om te reageren
  13. geertje zegt

    23 oktober 2010 om 15:44

    wel jammer van die velgen en spoiler. zo is het helaas wel en sjonniebak. leg er dan fatsoenlijke M3 velgen onder. 22 rooitjes is wel erg veel. maja wat de gek er voor geeft.

    Login om te reageren
  14. Innokentiy zegt

    23 oktober 2010 om 15:54

    Wow, deze BMW is toch gruwelijk lelijk? Ik zou mij hier in durven vertonen.

    Login om te reageren
  15. spykerboy zegt

    23 oktober 2010 om 16:03

    MMMHMMM leuk :D die wil ik wel voor naast me e36 racer :P dan hou ik deze voor dagelijks vervoer inplaats van de pajero van me ouders :p

    Login om te reageren
  16. Arthur94 zegt

    23 oktober 2010 om 16:04

    Doe mij maar liever een Bmw E30 met V10 :D

    Login om te reageren
  17. Benny zegt

    23 oktober 2010 om 16:05

    @mb man: Laat me raden je woont vast in een boerendorp

    Login om te reageren
    • willie zegt

      23 oktober 2010 om 16:19

      @Benny: is toch wel een béétje grappig?

      Login om te reageren
      • Relief zegt

        23 oktober 2010 om 19:53

        @willie:

        Wat is er grappig aan iemand die het verschil tussen een Marokkaan en Turk niet ziet?

        Is ook 1 van de redenen waarom veel turken voor marokkanen aan worden gezien. Ook bij misdrijven ;) Een gemiddelde hollander ziet namelijk het verschil niet ;)

        Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    23 oktober 2010 om 16:09

    leuk ..

    kan je zeggen dat je 3-serie 1 op 4 loopt ..

    Login om te reageren
  19. Jeroenvv zegt

    23 oktober 2010 om 16:13

    -edit: dank, is aangepast-

    OT: Ben wel benieuwd naar de prestaties van dit monster.

    Login om te reageren
    • willie zegt

      23 oktober 2010 om 16:15

      @Jeroenvv: de grootste prestatie is natuurlijk dat ie er een ongelooflijke kotsbak van heeft gemaakt.

      Login om te reageren
  20. P.K. zegt

    23 oktober 2010 om 16:32

    Toch best irritant dat berichtposters vaker en vaker hun eigen bekrompern mening verkondigen….
    Ik vind de velgen en spoiler helemaal niet zo fout. Had vele malen erger gekund!

    Login om te reageren
    • DeSjaak zegt

      23 oktober 2010 om 16:35

      @P.K.: Wat maakt jouw mening niet bekrompen of eigen dan?

      Login om te reageren
      • P.K. zegt

        23 oktober 2010 om 16:52

        @DeSjaak: Daar heb je gelijk in, maar laat posters hun mening voor zich houden. Die meningen komen in de reacties wel los….

        Login om te reageren
        • E320cdi zegt

          23 oktober 2010 om 22:50

          @P.K.: hint… De website heet autoBLOG.

          Login om te reageren
  21. AMG zegt

    23 oktober 2010 om 16:49

    Weleens een v12 met handbak gezien??

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      23 oktober 2010 om 17:20

      @AMG: Aston Martin, Pagani???

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      23 oktober 2010 om 18:05

      @AMG: Ferrari…

      Login om te reageren
  22. P.K. zegt

    23 oktober 2010 om 16:56

    Ook een beetje jammer van die ‘hangzak’ voor de ruitesnproeiervloeistof….

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    23 oktober 2010 om 16:58

    Sorry hoor, maar je pakt een auto die best leuk stuurt en dan verpest je de auto zo dat ie nauwelijks nog instuurt en zo gauw je het gas aanraakt flink met de kont swiept… tragisch fail geval voor rechtuit boeren.

    Login om te reageren
  24. SPK zegt

    23 oktober 2010 om 17:08

    Een sleeper? met die spoiler? maar het is wel knap.

    Login om te reageren
  25. MarkieS zegt

    23 oktober 2010 om 17:26

    “als het gewicht van de V12 niet teveel roet in het eten gooit tenminste.” Nee, de V12 is nauwelijks zwaarder dan de motor uit een E36 M3, maar wel een stuk groter en derhalve meer naar voren geplaatst met alle gevolgen vandien. De prijs is ook nog eens ex BTW.

    Het bijzondere aan deze auto is dat de Duitse tuner die deze auto (en ook een rood exemplaar idemdito) ombouwde veroordeeld is voor handel in gestolen motoren.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 oktober 2010 om 22:54

      @MarkieS: Zonder versnellingsbak/automaat weegt de v12 zo’n 15 tot 20kg meer dan de 3.2liter van de m3. Dat is niet heel veel maar toch 10% en dan komt de zwaardere bak nog en dan praten we al snel over een verschuiving van de balans met een aantal % naar de voorkant. Weg 50/50 of iets in de buurt daarvan naar 55/45 of 60/40 en dat zal het rijgedrag behoorlijk verpesten denk ik.

      Login om te reageren
  26. E36Rulez zegt

    23 oktober 2010 om 18:03

    Spoiler is en orginele M3 GT spoiler ,velgen zijn en BBS CX-R van 2000 Euro ,maar helaas zonder M3 kitt staan ze er slecht onder, trouwens oud nieuws die advertentie staat al jaren op autoscout24.de

    Login om te reageren
  27. janklaassen zegt

    23 oktober 2010 om 18:09

    leuk.

    Login om te reageren
  28. jasje zegt

    23 oktober 2010 om 19:29

    Racing Dynamics deed dit 13 jaar geleden al met een E36 compact.(K55 project)

    Login om te reageren
  29. Jipp zegt

    23 oktober 2010 om 19:33

    zonde van de 8 serie, waarom haal je daar een motor uit om zo’n pauperbak tot sleeper om te toveren?

    Login om te reageren
  30. bozewolf zegt

    23 oktober 2010 om 20:49

    Daar ging je gewichtsverdeling…

    Login om te reageren
  31. q-oekje zegt

    23 oktober 2010 om 22:04


    deze heb ik op assen gezien die had 600pk uit een nissan gtr blok heerlijk geluid
    wou het gewoon even mededelen :P

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      24 oktober 2010 om 00:47

      @q-oekje: Nou geweldig, staat bij mijn werk sowieso wekelijks om de hoek. Nu moet ik zeggen dat ik mijn auto op een gemiddelde dag tussen twee Skylines moet parkeren.

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      24 oktober 2010 om 02:51

      @q-oekje: Ik heb meer met Skylines dan met BMW’s, maar ergens vind ik het zonde dat die bak geen BMW blok erin heeft liggen. Waarom in godsnaam een Skyline torretje erin lepelen terwijl BMW zelf ook uitstekende torretjes maakt?

      @ Jochempie: Damn kerel, werk je in het buitenland of bij een Nismo afdeling ofzo? :P

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        24 oktober 2010 om 14:30

        @bozewolf: Nee, in Maarssen, om de hoek bij DBM Engineering, degenen die veel JDM wagens ombouwen en tunen, o.a. veel Skylines.

        Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          24 oktober 2010 om 21:55

          @Jochempie:
          Oei dan zie je vast veel exoten ja…geloof dat de eigenaar ’n Lexus gs300 heeft van rond de 500pk :)

          Login om te reageren
  32. L=Fred zegt

    23 oktober 2010 om 23:51

    Doe mij maar die 850. Waarom alleen het blok nemen?

    Login om te reageren
  33. blingbling zegt

    24 oktober 2010 om 01:28

    hij gaat zuipen als een hoer :p

    Login om te reageren
  34. Niels zegt

    24 oktober 2010 om 13:27

    Spoiler is een orginele GT spoiler, icm GT voorbumper/zwaar wel te pruimen op een e36. V12 is volgens mij waardeloos in zo’n auto, eigenlijk is de s50 al te zwaar voor de e36.

    Login om te reageren
  35. DipSaus zegt

    24 oktober 2010 om 17:17

    @blingbling:

    Niet zuipen maar zuigen als een hoer :P!

    Login om te reageren
  36. John_M3 zegt

    28 oktober 2010 om 14:38

    Een E36 met een V12…waarom niet zeg ! Er zullen heel wat
    aanpassingen zijn doorgevoerd, om er ‘goed en lekker’ mee te kunnen rijden (event. met ESP of DSC etc.etc).
    ’t Ziet er goed uit, een heel leuk Speeltje moet ik zeggen !!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North