Is het Audi-logo toe aan vernieuwing, of is er iets anders aan de hand?
Onderscheidend design blijkt niet de sterkste kwaliteit te zijn van Audi. Geeft niet, het is al heel wat dat er momenteel zo veel nieuwe Audi’s met een duidelijke nieuwe designtaal zijn. De A1, A6, A7, A8, Q3 en de volledig elektrische e-Tron zijn enkele voorbeelden van ‘het nieuwe Audi’. Die lijst zal de komende jaren alleen maar groeien. Maar naast de geplande modellen is er ook het één en ander te melden over logo’s.
Laatst meldden we al dat Audi misschien de naam Horch terug wil brengen, als luxelabel voor het topmodel van de A8. Een soort Maybach van Audi. Daarover is nog niet zoveel bekend. Maar het feit dat Audi aan het werk is met nieuwe logo’s en/of labels wordt bevestigd door recente aanvragen van het merk.
Deze twee plaatjes kwamen voorbij op QuattroWorld. De iconische vier ringen blijven dé signatuur van Audi. Het staat voor de samenwerking van DKW, Horch, Wanderer en Audi om Auto Union te maken. Hierdoor prijkt het logo min of meer al sinds die samenwerking in 1932 op modellen van Auto Union, later Audi. Goed, door de komst van 3D-effecten is het logo een beetje gemoderniseerd, maar de vier ringen bleven altijd.
Wat dat betreft wijken deze twee nieuwe logo’s totaal niet af van het huidige logo. Maar er is niet bevestigd dat het om een nieuw logo gaat. Misschien is Audi naast Horch meer submerken aan het plannen, zoals een apart logo voor hun ‘connected cars’. De ringen zijn op beide logo’s juist minder verbonden, maar goed.
De derde veronderstelling komt van ondergetekende zelf, tijdens een snelle bewerking voor de headerfoto. Zo valt te zien hoe een Audi e-Tron met het nieuwe logo zou kunnen worden. Met een groot zwart gat in het logo, is er wellicht ruimte voor een sensor, radar of camera. Een beetje hetzelfde als de ACC-radar in het Mercedes-logo. Het zou een leuke manier zijn om een dergelijke sensor te verhullen, dus waarom niet? Wat Audi wél gaat doen met de logo’s, als ze er überhaupt iets mee gaan doen, is even afwachten.
koningcaris zegt
Jee wat lelijk. Voldoende ruimte om een sleepoog te bevestigen?
dirkv zegt
@koningcaris:
Vier stekkers voor supersnel laden.
lekkerlinksrijden zegt
Lasers er in maken
jorizzss zegt
@lekkerlinksrijden: ja en rocket launchers uit de koplampen!!!
porker zegt
@jorizzss: al vaak gedacht aan een paar sidewinders aan boord als er weer een bumperklever voor me zat
fisto zegt
@porker: lijkt me vervelender als er een bumperklever achter je zit..
serialchiller zegt
@fisto: https://goo.gl/images/KJjmYp
peekaas zegt
@porker: i like the way you think ?
Corrado16v zegt
@jorizzss: Ik zie hier veel potentie in, en zal echt teleurgesteld zijn als dit niet wordt opgepakt door Audi.
xiran zegt
stekker aansluiting.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Misschien zijn ze daar ook eindelijk aan het nadenken over het netjes wegwerken van de radarsystemen?
skinnybmw zegt
@svenska_aeroplan_ab: Daar zit ik ook aan te denken.
Edge zegt
@svenska_aeroplan_ab: klinkt logisch. Dat open logo chroom, en daarbinnen een plakplaatje van de traditionele vier ringen, vergelijkbaar met hoe Mercedes het doet.
Edge zegt
@edge: ik vind dat overigens niet mooi en al helemaal niet premium aandoen. Een volwaardige ster of vier ringen doen in mijn ogen luxer aan dan zo’n plaatje zoals de huidige Mercedesster.
shadowbroker zegt
@edge: Ik hoef helemaal niet zo’n dom merk logo erop. Je moet al veel voor zo’n bak betalen en dan ook nog eens reclame rijden!?!
HZW zegt
@svenska_aeroplan_ab: En daar ga je het LOGO voor opofferen, hoogst onwaarschijnlijk.
Wat ik mijn wel voor zou kunnen stellen is dat er een naam in het logo geplaatst kan worden.
Dus bv de 4 ringen zoals bij de headerfoto en dan bv de naam Horch in het logo.
cavin zegt
Als het inderdaad voor radars oid is dan ziet het er beter uit dan hoe ze het nu bij de nieuwe A7 en A6 hebben gedaan.
Schoenlepel zegt
Misschien zoiets? [IMG]http://i68.tinypic.com/dxieyp.jpg[/IMG]
edjuuh zegt
Handgrepen voor op deur enzo.
Past precies, 4 vingers.
escort77 zegt
Jeeej, een stukje endeldarm als logo!
baklava zegt
2e logo lijkt op het Gucci logo. Willen ze nog populairder worden bij de steelbrigade van de noordafrikaanse jeugd?
bloemhof010 zegt
@baklava: racist
baklava zegt
@bloemhof010: zo’n dooddoener
W115 zegt
@baklava: audi beste tüter abi!
fmgarcia zegt
@baklava: Realist!
e36thuglife zegt
Wat ze van plan zijn met dat logo? Kweetnie maar ik buk niet meer als er een Audi in de buurt is.
https://www.google.nl/search?q=anal+beads&client=ms-android-samsung&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwit3cDMiYPeAhWssqQKHZKqBUwQ_AUIESgB&biw=360&bih=560
tenaci zegt
Lijkt zo een Audi-logo die bij een matpartij z’n tanden uit z’n bek geslagen heeft gekregen….
suzikubelona zegt
Lijkt een beetje op dat wat mijn vrouw in haar nachtkastje heeft liggen.
vonklausenburg zegt
@suzikubelona: Dit is heel triest nieuws.
faithnomore zegt
Audi kennende willen ze het logo visualiseren met leds. Je moet toch ergens technische voorsprong in hebben.
vroaaar zegt
Een bedrijf gaat echt z’n logo niet verneuken om een paar sensors te verhullen.
strammermax zegt
4 machinegeweren achter verstoppen? Cool!
moveyourmind zegt
Allemaal leuk en aardig, bovenstaande ingewikkelde verzinsels en complexe theorieën over dit nieuwe logo, maar het werkelijke verhaal erachter is een stuk simpeler. Maar we moeten wel even terug in de tijd.
Het is 1653 wanneer een slimme melkboer in de plaats Wolfse Burcht in Noord-Holland, Martinus Winterkoren het gedurfde plan om de melk die hij verkocht nog meer aan te lengen dan gebruikelijk was in die tijd.
Het duurde niet lang, of Martinus Winterkoren viel door de mand, de schout arresteerde hem en wilde de schavuit in het schavot stoppen.
Een hard gelag voor Martinus’ vrouw, Ruperdina Stadelaer. Zij droeg nu naast de zorg voor haar arme kindertjes nu ook de zorg voor de melkwinkel.
Gelukkig wist het gewone volk de melkwinkel weer snel te vinden, ze waren de waterige aangelegde melk nu eenmaal gewend. De zaken gingen goed, maar de honger van van haar kindertjes leek steeds groter te worden.
Er moesten meer dubbeltjes om om te draaien op den tafel komen, en daarom bedacht Ruperdina iets briljants: de gatenkaas! Minder kaas voor meer geld, en ze wist de klanten op de mouw te spelden ook dat ze meer en betere waar kregen voor hun geld.
En dit is het echte verhaal achter het nieuwe logo. Overal waar geen logo zit zit geen materiaal, dus houdt Audi er op iedere auto weer een paar centen extra aan over. Net als bij die stuurwielen met afgevlakte kant.
competition102 zegt
@moveyourmind: net zoals lucht in de banden. Niks verhoging van het veercomfort, gewoon materiaal- en dus kostenbesparing.
lekkaah zegt
Quattro penetration
wijsneus zegt
@lekkaah: Is dat vergelijkbaar met DP of DAP?
MAB zegt
Vol gooien met sensors natuurlijk
inbedrijf zegt
Net zoals VW achter het logo komen de sensoren voor adaptive cruise Control, en weet ik veel wat. Oftewel het logo wordt niet meer 3D in de binnenkant, maar vlak.
Esprit_de_Flandre zegt
Misschien registreren ze die gewoon om Chinese rip-offs voor te zijn…