
Ferrari komt met een nieuw garantieprogramma onder de naam New Power15.
Het klinkt als een nieuw scheermesje van Gillette, maar dat is hier niet het geval. Met het New Power15-programma krijgen nieuw geregistreerde Ferrari’s tot en met 15 jaar garantie. Het is in feite een uitbreiding van het eerdere programma. Het was namelijk al mogelijk om een garantie tot 12 jaar te regelen bij het merk uit Maranello. Ferrari introduceerde deze mogelijkheid in 2014.
Bij de aanschaf van een nieuwe Ferrari krijg je standaard drie jaar garantie. Daarnaast valt de bolide de eerste zeven jaar onder een gratis onderhoudsprogramma. De fabrieksgarantie kan eventueel worden verlengd met nog eens twee jaar.
Het New Power15-programma dekt problemen die kunnen voorkomen met de motor, versnellingsbak en ophanging. Of krakende Ferrari-stoelen ook onder de garantie vallen is niet bekend. Zowel nieuwe als tweedehands Ferrari’s komen in aanmerking voor dit nieuwe garantieprogramma.
Ben benieuwd wat dit gaat kosten. Op een ferrari forum over het oude newpower programma (12jaar) kwam ik dit tegen:
V8 $4500 12 month coverage
V12 $5760 12 month coverage
met kortingen bij verlenging en schadevrije jaren..
@B00G1E: wat is daar de definitie van schadevrij? Als de bak ploft ga je in premie achteruit? Lijkt me een beetje een rare constructie dan. Hoe slechter het product hoe duurder de premie?
@freshlife: hier staat wat meer info: http://www.ferrarichat.com/forum/ferrari-discussion-not-model-specific/468126-new-power-warranty.html
je krijgt daar dus $375 vs $570 korting per jaar als er geen reparaties onder het programma zijn uitgevoerd.
@B00G1E: wat een geld. Pfff
Ja wat is garantie he.. een Alfa die na 4 jaar begint te roesten van binnenuit (carrosseriegarantie 8 jaar) wordt ook afgewezen. Het blijft “garantie”, het blijft Italiaans en het blijft roesten. Nou zal een Ferrari dezer dagen gelukkig niet roesten..
@hutjuh: ik voel hier een enorme hoop frustratie….
bij mijn weten en ervaring roesten Alfa’s al decennia lang niet meer… maar die Alfasud ervaring blijft bij jou pijn doen?
@hans75:
Nee, de opa van een neef die zijn vader en daar weer een zwager van, man was bijzonder populair op feestjes en de Opel dealer noemde hem steevast ‘vriend’
@desjonnies: lol, precies wat ik dacht
@desjonnies: ‘Decennia lang niet meer roesten’ is wat overdreven. Tijdens de jaarlijkse autokeuring bleek dat ik geluk had, dat ik onderweg nog niet doorheen de bodem van mijn 14 jaar oude Alfa 156 was gezakt. Dat was jammer genoeg het einde van onze relatie.
Dat zeg ik niet omdat ik ‘anti-Italiaans’ ben, want bij mijn zoektocht naar een nieuwe auto werd het bijna een Giulia. Bijna, omdat ik bij een Duits merk betere condities kreeg. Toch is de kans heel groot dat de volgende opnieuw een Alfa word. Al zal ik die geen veertien jaar bijhouden.
@hans75: Alfa’s roesten nog altijd aangezien ze gemaakt worden van pisbakkenstaal en de roestpreventie bestaat uit duivenschijt.
@snorrewietskie: Niveautje hoor….
@trustmeiamanengineer: De waa heide is hard. Een alfa niet. LoL
@snorrewietskie: typen is ook hard.
@hans75: Snelle zoekopdracht 156 roest laat heel wat anders zien.
@silverarrow: toevallig vorige week nog met een vriend met een Silverarrow, 2 x binnen 100 km op de wegenwacht moeten wachten… bij deze is statistisch vastgesteld dat Saabs ontbetrouwbaar zijn..
@hans75: Waarschuwing, de volgende beelden kunnen schokkend zijn. http://www.autoweek.nl/autoreview/15195/alfa-romeo-156-18-tspark-16v
@hans75: ik weet niet hoe het met de MiTo zit, maar de Grande Punto/Evo (nu krijg ik waarschijnlijk behoorlijk wat kritiek dat ik Alfa en Fiat vergelijk) roest ook na een paar jaar al op de kofferbak en motorkap door een ontwerpfout… Het blijft blijkbaar toch een dingetje, Italianen en kwaliteit..
@hans75: alfa 159 subframe????
@hplh: vast een component die ze van opel hebben gekregen?
Met alle respect.. de feiten zijn duidelijk.. het roestprobleem van italiaanse auto’s (en ook van franse denk ik trouwens) is volledig onder controle… ze roesten al jaren minder dan de meeste duitse en jappen.. als je wilt zeuren over roest bij een 156 van 20 jaar geleden, have fun.. maar google dan een keer ‘mercedes roest’ oid…
@hutjuh: je gelooft zeker ook nog dat Duitse merken niet roesten….
Dit is een staaltje om van een nadeel een voordeel maken, prachtige marketing, want ongetwijfeld zal de klant gewoon moeten betalen voor onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn zoals de koppeling en de nokkenas riemen; en dat lieve vriendjes kost echt een gotsvermogen bij zo’n ding om te laten vervangen en doe je het niet bij de dealert, zal de garantie ongetwijfeld vervallen. win – win !
Dit dynamo of startmotor zal in het niet vallen bij de prijs van het garantiebedrag dunkt me .
@desjonnies: Beetje handige jongen doet dat gewoon zelf.
Gaat daar de levertijd nog vanaf zeker.
Als je een nieuwe Ferrari kunt betalen dan is dit ook geen probleem…
De gemiddelde rapper/voetballer flipt z’n Ferrari toch om de 3 weken en zal zich er weinig zorgen over maken.
Zo’n itiliaans motortje moet nou eenmaal wat vaker vertroeteld worden. Je krijgt er ook wat voor terug als je het gaspedaal intrapt