Redelijke instappers, oneerbiedig gezegd. Maar ook een paar toppers. Geen bijtellingskannonen. Wel een hoop PK’s. Smullen!
Alsof de duvel ermee speelde, maakte een man in regenjas vandaag de prijzen bekend van de M2 CS. De afgelopen week ging er maar één ding door mijn hoofd (naast Van Dobben kroketten): wat heb je tegenwoordig nog voor 140.000 euro? De aanleiding is natuurlijk de Porsche 718 Cayman GTS 4.0. De auto die het antwoord moet zijn op alle vragen. Ondanks de veelbelovende specificaties en puristische hardware bleef er iets knagen.
Is de auto niet te duur voor wat het is? Het zal ongetwijfeld een geweldige auto zijn om te rijden. En die zescilinder klinkt aanzienlijk beter dan de viercilinder. Maar die viercilinders gaven de Cayman (en Boxsters) aanzienlijk meer pep en een eigen karakter. Vandaar een overzicht met de concurrenten van de 718 Cayman GTS 4.0. Omdat deze categorie net even wat leuker is dan private lease auto’s onder de 15.000 euro, gaan we iets uitgebreider over op de materie in. De houdt in: oeverloos over auto’s kletsen. We gaan beginnen!
Porsche 718 Cayman GTS (982C)
Prijs: € 137.200
Motor: 4.0 zescilinder boxer, atmosferisch (9A2)
Maximum vermogen: 400 pk bij 7.000 toeren
Maximum trekkracht: 420 Nm bij 5.000 toeren
Gewicht: 1.480 Kg
Transmissie: handgeschakelde zesbak, achterwielaandrijving
0-100 km/u: 4,5 seconden
Topsnelheid: 293 km/u
De Porsche 718 Cayman GTS 4.0 is een beetje een vreemde propositie. Want er is namelijk een enorme spreekwoordelijke olifant in de kamer. Dat is natuurlijk de 718 Cayman GT4. Die auto doet natuurlijk alles wat de 718 GTS ook doet, maar dan beter. Het totaalpakket van de GT4 is dan ook uitstekend. Het is een uitstekende junior 911 GT3. Daar gaat het fout voor de GTS, want de prijs is maar ietsje lager, terwijl je best wel wat hardware mist. De GTS is iets gebruiksvriendelijker. Een groot voordeel is dat je de GTS meer naar je wens kan aan kleden. De keuze is nog niet zo reuze als bij de 718 Cayman S, maar je kan ‘m meer als een dagelijkse auto samen stellen, inclusief normale velgen, eenvoudige sportstoelen en een chique kleur leer. Kan bij de GT4 weer niet.
BMW M2 CS (F87)
Prijs: € 138.217
Motor: 3.0 zes-in-lijn, twee turbo’s (S55B30T0)
Maximum vermogen: 450 pk bij 6.250 toeren
Maximum trekkracht: 550 Nm bij 2.350 – 5.500 toeren
Gewicht: 1.550 kg
Transmissie: handgeschakelde zesbak, achterwielaandrijving
0-100 km/u: 4,2 seconden (handbak)
Topsnelheid: 250 km/u (optioneel 280 km/u)
De new-kid-on-the-block is de BMW M2 CS. Eigenlijk zijn alle 2 Series met een zescilinder motor niet te versmaden. Meer dan 300 pk in zo’n compacte coupé is altijd grote lol. Naarmate het serieuzer wordt, komt de grote broer (de BMW M4) om de hoek kijken. De originele M2 was al dik 80 mille. De M2 Competition met M4 motorblok deed een ton en de M2 CS is 140 mille. Belachelijk veel voor een C-segment auto, eigenlijk. Maar dat maakt niet uit, want je krijgt er zeer serieuze hardware voor terug. Ook zal de auto een zekere klassiekerstatus gaan genieten, net als de 1M dat bijvoorbeeld al bijna aan het doen is. Overigens kán BMW dit geld gewoon vragen, want er komen er maar 30 naar Nederland en grote kans dat er meerdere wachtenden voor u zijn.
BMW M4 Competition (F82)
Prijs: € 136.219
Motor: 3.0 zes-in-lijn, twee turbo’s (S55B30T0)
Maximum vermogen: 450 pk bij 6.250 toeren
Maximum trekkracht: 550 Nm bij 2.350 – 5.500 toeren
Gewicht: 1.485 kg
Transmissie: handgeschakelde zesbak, achterwielaandrijving
0-100 km/u: 4,3 sec.
Topsnelheid: 250 km/u (optioneel 280 km/u)
We moeten de BMW M4 nog altijd rekenen tot de favorieten in deze klasse. Niet alleen omdat de auto nog altijd goed verkoopt, maar ook omdat ‘ie eigenlijk niet echt bijzonder achterloopt. Natuurlijk, de infotainment is niet het meest modern, maar maakt dat uit? Het is nog altijd voldoende. Net als de Porsche 911 scoort de BMW M4 overal erg hoog. De M4 Competition is een enorme verbetering ten opzichte van de gewone M4. Het zijn eigenlijk alle betaalbare wijzigingen van de M4 GTS bij elkaar in een pakketje. Ten opzichte van de M2 CS is de M4 Competition minder rauw, maar kom je eigenlijk ook niets te kort. Dankzij de vrij hoge BMI van de M2, heb je met de M4 eigenlijk dezelfde specificaties, in een grotere auto. Qua gewicht en prestaties scheelt het niet zoveel. Wat wel enorm scheelt zijn de mogelijkheden om de auto naar wens aan te kleden. Die is bij de M2 uiterst beperkt en bij de M4 juist zeer uitgebreid.
Ford Mustang Bullitt (S550)
Prijs: € 123.550
Motor: 5.0 V8, atmosferisch (Coyote)
Maximum vermogen: 464 pk bij 7.000 toeren
Maximum trekkracht: 569 Nm bij 4.600 toeren
Gewicht: 1.746 kg
Transmissie: handgeschakelde zesbak
0-100 km/u: 4.6 seconden
Topsnelheid: 250 km/u (begrensd)
Misschien wil je een M2 CS of een dergelijke auto, juist omdat het net even wat anders dan anders is. Je wil niet in een M4 of 911 rijden die iedereen op de hockeyclub al heeft. Duitse auto’s hebben hun kwaliteiten, maar ze zijn ook erg serieus. Een BMW is die vriend waarmee je wiskunde huiswerk maakt, de Mustang is die vriend waarmee je wiskunde-les spijbelt. Voorheen konden we je voor gek verklaren als je een Mustang met V8 nam, maar tegenwoordig is ook de vierpitter minimaal 75 mille. In principe is de Mustang Bullitt de Mustang die je wilt hebben, de atmosferische Coyote V8 met lekker veel luxe en sportieve hardware erop. Het enige nadeel is dat je wel ziet dat de Mustang tegen een andere prijs is ontworpen. In de VS is een Mustang Bullitt dik 25 procent goedkoper dan een M4, hier staan ze recht tegenover elkaar.
Jaguar F-Type Coupé P450 R-Dynamic (X152)
Prijs: € 145.510
Motor: 5.0 V8, mechanische compressor (AJ-133)
Maximum vermogen: 450 pk bij 4.500 toeren
Maximum trekkracht: 580 Nm bij 2.500 toeren
Gewicht: 1.735 kg
Transmissie: achttraps automaat, achterwielaandrijving
0-100 km/u: 4,6 seconden
Topsnelheid: 285 km/u
Eindelijk, eindelijk: de V6 (AJ-126) is eindelijk aan de kant geschoven. Nu klinkt dat heel dramatisch, want op papier was het het perfecte midden tussen de iets te dikke V8 en de wellicht wat brave viercilinder. Het probleem was dat de V6 alle nadelen had van de V8 (gewicht, verbruik, uitstoot), maar niet de voordelen. De nieuwe F-Type met V8 is ongeveer even duur als de F-Type V6 met 380 pk was. Daarvoor krijg je dus twee cilinders extra (in hetzelfde blok), 70 pk en 80 Nm. Niet te vergeten dat zo’n V8 lekkerder klinkt en de F-Type ingrijpend vernieuwd is.
Lexus RC-F (USC10)
Prijs: € 149.690
Motor: 5.0 V8, atmosferisch (2UR-GSE)
Maximum vermogen: 464 pk bij 7.100 toeren
Maximum trekkracht: 520 Nm bij 4.800 toeren
Gewicht: 1.690 kg
Transmissie: achttraps automaat, achterwielaandrijving
0-100 km/u: 4,3 seconden
Topsnelheid: 270 km/u (begrensd)
De Lexus RC-F lijkt enorm op twee gedachten te hinken. Is het nu een comfortabele GT-cruiser of een afgetrainde sportcoupé? Voor de facelift was het echt heel erg lastig te bepalen. De auto is net even wat opgefrist en de sportieve hoek ingeduwd. De LC500 is nu de Gran Tourer voor lange afstanden, de RC is een tandje scherper. Het is zelfs mogelijk om een speciale Track Edition te bestellen, het nadeel is dat dit pakket 25 mille bovenop de al niet misselijke prijs kost. Aan de andere kant, bij de meeste auto’s in dit rijtje kun je ook nog even doorgaan met opties aanvinken.
Mercedes-AMG C63S Coupé (C205)
Prijs: € 135.662
Motor: 4.0 V8, twee turbo’s (M177)
Maximum vermogen: 510 pk bij 6.250 toeren
Maximum trekkracht: 700 Nm bij 2.000 toeren
Gewicht: 1.720 kg
Transmissie: negentraps automaat, achterwielaandrijving
0-100 km/u: 3,9 seconden
Topsnelheid: 250 km/u (begrensd, 290 km/u optioneel)
Misschien dat deze auto nog wel het moeilijkste is om te weerstaan. De C63S AMG Coupé biedt namelijk alles, maar dan een beetje meer. Het is een geslaagde combinatie tussen een sportieve coupé met extreem krachtige motor en voldoende comfort en raffinement. Het is zo’n auto die op alle punten bovengemiddeld goed scoort. Het enige nadeel is dat de Coupé niet noemenswaardig sportiever rijdt dan de Sedan en Estate, terwijl met name die laatste veel handiger en cooler is. Desalniettemin ben je verzekerd van uitstekende prestaties. De dagen dat snelle Mercedes zompige schuiten waren, liggen ook al weer een tijdje achter ons. Het huidige model begint een beetje op leeftijd te geraken, maar dat deert niet. De auto is nog steeds een van de vedettes in zijn klasse en de opvolger krijgt een amechtige viercilinder. Het is niet eens duurste in het rijtje, dus je kan kiezen voor een paar leuke opties.
Porsche 911 Coupé (992)
Prijs: € 143.200
3.0 zescilinder boxer, twee turbo’s (9A2 Evo)
Maximum vermogen: 385 pk bij 6.500 toeren
Maximum trekkracht: 450 Nm bij 1.950 toeren
Gewicht: 1.480 kg
Transmissie: achttraps DCT, achterwielaandrijving
0-100 km/u: 4,2 seconden
Topsnelheid: 293 km/u
Als laatste mogen we de Porsche 911 niet vergeten. In dit budget van om en nabij de 140 mille zit je wel aan de onderkant van de ladder. Is dat erg? Ja en nee. In principe merk je aan alles dat deze 911 Carrera is gebouwd voor veel meer vermogen en het moment dat je hebt mogen proeven van een verboden vrucht (Carrera S of hoger dus), wil je wellicht niet meer terug. Echter, als object an sich is er weinig op aan te merken. De 911 kan alles. Stelt niet teleur op een circuit en gedraagt zich uitstekend op de openbare weg. Qua prijs en prestaties is de 911 dus keurig in lijn met de concurrentie. Tip: bestel ‘m in Guards Red: dat geeft de auto extra cachet en het mooiste: het kost niets extra! Ga je spelen met de configurator en vink je veel opties aan, wordt de 911 onnoemelijk duur.
Conclusie
Dan is het woord nu aan u, trouwe lezer! Welke sportieve coupé van een kleine anderhalve ton kan u het meeste believen? Laat het weten, in de comments. Niet alleen welke auto, maar vooral waarom!
Robert zegt
Wat heb je tegenwoordig nog voor 140.000 euro?
Een parkeerplaats in Amsterdam…
tjorque zegt
@rrrobert: dat sta je dan in een lege parkeerplek ?
Robert zegt
@tjorque: ? ?
Femke Halsema approves!
tjorque zegt
@rrrobert: gelukkig weet ik niet wie dat is ?
niex zegt
Ik zou het hier niet aan uitgeven… maar als het moet en das de vraag uiteraard, dan natuurlijk de Jaaaag.
moveyourmind zegt
Wat een lekkere uitvoering, die F-type.
Staat bij mij toch wel bovenaan, al is de rest ook geen straf als je die op de oprit hebt staan.
Hupke zegt
Dat een cayman gts niet lichter is dan een 911 vind ik een grove nalatigheid van de ontwerpers.
Idem de bmw m2 cs is zwaarder dan de bmw m4 die voor dezelfde prijs te koop is…
En in die m4 zit hetzelfde blok, sper, etc. en 2 zetels die net iets bruikbaarder zijn…
kapitein zegt
@Hupke: Dat vind ik ook heel apart. Een dikke 1500kg.. Niet normaal eigenlijk. Ze zouden bij Porsche toch ook gewoon een echte licht gewicht a la Alpine moeten kunnen bouwen, zonder dat het meteen een super Spartaanse raceauto met kentekenplaten is.
retsok zegt
@Hupke: Conclusie: Net zoals veel mensen hebben een boel auto’s tegenwoordig ook last van obesitas. Zeker de auto’s in dit lijstje! Bij een sportwagen of sportcoupe moet het gewoon ophouden met 1200 á 1300kg. Go back to the drawingtable!!
evdw zegt
@retsok: board
laptom zegt
@retsok: Inderdaad, vind ik ook één van de grootste nadelen van de huidige 911. Je voelt in alles dat het een grote en zware auto is. Vooral in vergelijking met een 3.2 of 964 waar je zelf zonder veel moeite op 1100kg kan zitten (achterbank eruit, wat bekleding verwijderen en Recaro stoelen erin).
bpc zegt
hoe staat een nissan gtr in nl tegenwoordig geprijsd ?
kees66 zegt
@bpc: GTR was ook de eerste die bij mij opkwam… maar blijkbaar minimaal al 179k
isn1981 zegt
@bpc: start bij €174.900,-
tortuga zegt
@isn1981: whaaaaat?
isn1981 zegt
@tortuga: Mijn eerste reactie was ook waarom staat Godzilla er niet tussen??? Want die zou mijn eerste keus zijn maar met 140K ga je het niet halen.
michelF zegt
@isn1981: inderdaad..wist ook niet dat die zo duur zijn .. https://www.nissan.nl/voertuigen/nieuw/gt-r.html. Dacht rond de 120k-130k
tierelier zegt
@tortuga: Waarvan zeker 80k aan belastingen..
tortuga zegt
@tierelier: de japanse wagens worden zwaar aangepakt in NL! In België is de Gtr een 85k als ik me niet vergis? De Mustang is zo goedkoop zonder BPM waardoor deze het lijstje net haalt
RiKe zegt
@tortuga: Fout, ALLE auto’s worden in Nederland hard aangepakt, tenzij je wil rijden in een 3 cilinder muesli box
bierbuik zegt
@tortuga: no munnie?
mikje90 zegt
Hoe kan een M2 zwaarder zijn dan een M4?.
vaakbenjetebang zegt
@mikje90: Inderdaad. Je zou haast denken dat al het zaad van de autojournalisten die er in zijn klaargekomen is meegewogen of zo.
jaapiyo zegt
@vaakbenjetebang: standaaaaar DKG en verder feitelijk dezelfde hardware.
troljedemoeder zegt
@mikje90: Echt hè. Sta er ook van te kijken.
tortuga zegt
@mikje90: en toch sneller zijn in 0-100? Plus duurder
geenidee1975 zegt
De Benz! Maar dan inderdaad eigenlijk toch liever als Estate. En met 4matic. Oh, wacht. Dat is een C43.
roberto zegt
@geenidee1975: helemaal mee eens, liefst in smaragdgroen maar is helaas niet meer te vinden in de configurator voor zowel de C43 als de C63..
kees66 zegt
Uit dit lijstje zou het voor mij de Mercedes worden… Misschien zit ik er helemaal naast (ben niet in de positie om regelmatig in dit soort auto’s te rijden) maar voor mijn gevoel is dat toch een fijnere reisauto dan de rest en ik vind hem persoonlijk toch meer klasse uitstralen.
hotze zegt
@kees66: fijnere reisauto…boeie…
lekkerlinksrijden zegt
Plek 1 de 718, plek 2 de Lexus, plek 3 de Jaguar
misterds5 zegt
Als ik echt moet kiezen uit bovenstaande lijst, dan wordt het de Jag. Ben ik niet gebonden aan de lijst, dan wordt het een iets praktischer (en tweedehands) Merc S63 AMG.
Praeses zegt
Pfff wat ontzettend moeilijk!
– Porsche Cayman
Hoewel ik helemaal geen grote Porsche-liefhebber ben, lijkt het me toch wel echt bijzonder om een Porsche te kunnen bezitten. En ik vind de Cayman origineler dan de 911, ook vind ik het net iets kleinere formaat wel charmant. Aan de andere kant, ik vind het toch ook weer niet de mooiste auto allertijden. Dat gaat toch knagen…
– BMW 2
Da’s makkelijk, die wordt het niet. Hoe extreem je ‘m ook optuigt, hij blijft er altijd wat suf en onopvallend uitzien. Dan liever de originele 1M Coupe, die was veel cooler.
– BMW 4
Dit vind ik echt een prachtige auto, die lange gerekte lijn… wow! Maar om eerlijk te zijn vind ik ‘m toch mooier als 440 Luxury Line. Als M is ie toch ook iets te hardcore voor mij denk ik. Toch wel een serieuze kanshebber.
– Mustang
Iets te lomp. V8 is natuurlijk tof en op de foto ziet ie dr dik uit, maar als deze langsrijdt, ben ik meestal toch niet zo onder de indruk.
– F-Type
Beetje oldschool en dat kan ik wel waarderen. Vind ‘m in het echt mooier dan op de foto’s. Toch meer een gentlemen’s racer dan de rest en daardoor cooler. Interieur valt wat tegen. Ben ook benieuwd in hoeverre dit heel blijft, Jag heeft niet het beste imago wat dat betreft en als ik iets een afknapper vind is het (dure) auto’s met matige kwaliteit.
– Lexus
Gek ding. Op de foto’s vind ik ‘m niet mooi. Maar in de praktijk vind ik ‘m zeer indrukwekkend. En ik vind het heel tof dat het anders is dan de gevestigde orde. Ik vraag me af hoe hardcore deze in de praktijk rijdt.
– Mercedes
Op zich best een mooie auto, zowel op de foto’s als in het echt ziet ie er mooi uit. En het motorgeronk vind ik ook wel vet. Maar het interieur vind ik walgelijk. En bij deze auto merk ik dat ik niet geassocieerd wil worden met de andere types die erin rijden.
– 911
Ook hier geldt dat een Porsche bezitten wel aantrekkelijk klinkt. Voor mijn gevoel een prettige sportwagen voor alledag. Snel, niet te hardcore en goeie kwaliteit. En als Targa vind ik het werkelijk een prachtig ding.
Conclusie? Iemand enig idee hoe geschikt 911/Jag/Lexus/BMW4 voor iemand van 2 meter zijn? :D Dat gaat waarschijnlijk sterke invloed op de keus hebben.
tweemeter zegt
@praeses: uit ervaring, met 2 meter lengte gaat een 911 prima, een M4 ook. De Jaguar paste mij niet, erg krap. Lexus heb ik geen ervaring mee.
theblazerunner zegt
@Praeses: Conclusie = Porsche 911
As always..
hotze zegt
@theblazerunner: wachten dan op de Targa, met handbak uiteraard.
laptom zegt
@hotze: PDK is niets mis mee. Voor puristen en circuitrijders is de PDK inmiddels erg goed.
hotze zegt
@laptom: ieder z’n voorkeur. Voor mij een handbak ? Als je veel circuits draait snap ik de keuze van pdk. Handbak klinkt beter (toerenklimmen) en de pook oogt mooier. En betere handling met een koppelingpedaal.
kniesoor zegt
@praeses: Ik onderschrijf wat @tweemeter zegt. M4 past zelfs met schuifdak prima, zit alles behalve met m’n hoofd tegen de hemel (met de stoel in standje ‘actieve rijhouding’, dus tamelijk rechtop, niet in de ligstand).
Een 911 past ook prima. Met de Lexus geen ervaring, de F-Type is inderdaad wat krap.
evdw zegt
@praeses: MAND!
majortom zegt
Doe maar een Alpine A110S en een goed aangeklede 3 touring voor dat geld!
MaartenD zegt
Sowieso niet nieuw kopen, maar jonggebruikt nog gavere auto’s zoals bijvoorbeeld een Ferrari 458
tierelier zegt
Het gewicht van de M2 klopt niet..?
kniesoor zegt
@tierelier: Nee, dat is het rijklaargewicht ipv kentekengewicht. Om appels met appels te vergelijken : kentekengewicht M2 CS zal rond de 1450 kg zitten.
toyotafortuner zegt
Bullitt, RC-F, F-Type. Mijn 1, 2 en 3
vondick zegt
@toyotafortuner: Nog even doortellen, je was bijna bij het mooie spul aanbeland.
tge2 zegt
Meteen de RCF. De rest kan me eigenlijk niet boeien.
theblazerunner zegt
@tge2: Ooit eentje met Novel uitlaat gehoord? Pure porno
lefty00 zegt
Cayman is denk ik de leukste. Maar ik zou serieus twijvelen tussen de Jaguar en de Lexus. En dan zelfs misschien nog wel een LC500. Iets meer GT. Dan word t een verhaal van gevoel ipv keiharde cijfertjes. En dan komt t op kleine dingen aan als hoe is het interieur enzo. Hoe zijn de knoppen, hoe werkt alles. Hoe zijn de stoelen. En dan denk ik dat de Jag verliest.
balboni zegt
Allemaal waardeloos spul, over 5 jaar. Enkel voor de liefhebber weggelegd.
posthumus zegt
Giulia Q?
balboni zegt
@posthumus: jep altijd wat een auto
karhengst zegt
@posthumus: het viel me vies tegen hoe lang ik moest scrollen om dit model genoemd te zien worden.
ethylestra zegt
Dan zou ik gaan voor een dodge charger srt hellcat
bimmerfan zegt
Nou ik wist het wel waar ik het op zou stuk slaan!
http://link.marktplaats.nl/m1500847301?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
tierelier zegt
@bimmerfan: https://www.youtube.com/watch?v=zYt0WbDjJ4E
kniesoor zegt
@bimmerfan: Importauto. Dan moet er wel een heel goed sluitende documentatie bijzitten. Zo niet : nee, dank u.
alfalfa zegt
Nog eventjes wachten op de Giulia Q GTA!
Rob zegt
De Mustang natuurlijk. Doet in mijn ogen alles wat een auto in dit segment zou moeten doen.
Ben wel enigszins verbaasd dat het ding ruim 1.700kg moet wegen. Maar ach, met zoveel vermogen maakt dat geen zak uit.
lekbak zegt
@Rob: dat maakt wel uit, zelfs met zoveel vermogen. De acceleratie is er nu wel, maar bij het remmen en sturen voel je dat gewicht elke keer weer. En met minder gewicht heb je ook minder vermogen nodig, wat alleen maar een voordeel is.
571ay zegt
The Jag, want het oog wil ook wat.
b088y zegt
Bij de 2-serie, 4-serie, Mercedes C-klasse betaal je een ton!! Voor de perfomance welke standaard is op z’n beetje elk electromobiel…
deze auto’s zijn 40-45k in de basis.
Begrijp me niet verkeerd een M2CS vind ik supergaaf.
Maar een ton meerprijs ten opzichte van een instapper…
Vraag mij ook af of er toekomst is voor dit soort auto’s.
Turbo S zegt
@b088y: ja buiten Nederland wel.
Justawheelchairguy zegt
Voor mij de Lexus!
volvo480gtt zegt
Op plek 1 staat sowieso de Jag. Wat een mooie bak is dat. De V8 klinkt magistraal. Echt muziek wat er uit de pijp komt. Met zo’n brul wakker worden kan ik de rest van m’n leven wel.
broncosguru zegt
Alfa romeo gulia quadrofroglio
tjorque zegt
Simpel:
Een alpine a110
Een occasie Porsche met flat six
En het wisselgeld om tijd te hebben om ermee te rijden…
mpgc zegt
De M4 of de 911 wat mij betreft ?
nopetrolnofun zegt
Nee, is het geld niet waard. Een leuke w204 C63 coupe koop je voor 4x zo weinig, leuke F type kan je er ook 3 van kopen. Zelfs een leuke 458 of Murcielago, nee dan wist ik het welm
superfred zegt
Wat heb je tegenwoordig nog voor dat geld? Nou, afgaande op jouw epistels, @willeme, net voldoende budget om een “ervaren” 159 te kopen, op te knappen en twee jaar te rijden… ?
718s zegt
Van t rijtje autos is de best sturende auto de cayman. Waarom zeg ik dit, ik heb zelf een 718 Boxster S gehad. nieuw gekocht, gewoon pinnen en door…. M4 heb ik ook meegereden, gaaf uiterlijk, niet scherp genoeg, mooie auto maar blijft t bij. De c63s, ook mee gestuurd, niet scherp genoeg maar ook niet comfi genoeg om lekker te rijden no go, wel heerlijke sound.
De boxster S (mijne had 380pk uit t krat (niks aan gedaan)(op testbank bij ghisbert van ginhoven geweest (van de autoweek videootjes) en uitgerust met een mechanisch diff. Ik heb een paar trackdays gedaan met mn dames cabriootje, en ik reed iedereen t snot voor de ogen… Ik was zelfs 3 sec sneller als Hammond (2.14min) op Monza italie (topgear the perfect road trip). Cayman S (gereden door de stig (reed 2.13min.) ik reed met mn dames waggie 2.11… https://www.youtube.com/watch?v=6iIc42tI0iE&t=
SimonMc zegt
@718s: *Dan Hammond. En sinds wanneer is Hammond een gerenommeerde coureur? Moest je zeggen dat je bv sneller dan Chris Harris of Tiff Needell was…
rickthestig zegt
Lastig om te kiezen. De Lexus valt sowieso af, lelijk ding. De rest is allemaal begerenswaardig. Daar moet ik echt een paar nachten over slapen. Zo zie je maar weer dat geld niet gelukkig maakt.
hotze zegt
@rickthestig: keuzestress…
tweetyv6 zegt
Een Alfa Giulia Quadrofoglio en dan hou ik nog geld over om te tanken
rollingstoned zegt
@tweetyv6: Dit inderdaad. Beetje gemiste kans.
blackmilo zegt
Heb iemand een vergelijking met Amerikaanse prijzen?
RiKe zegt
“Is de auto niet te duur voor wat het is?” Antwoord: in Nederland is het het geld absoluut niet waard door de krankzinnige belastingen. Duitse prijzen zijn veel realistischer
cloverleaf zegt
Een garage in Amsterdam?
Dizono zegt
Verklaar me maar voor gek, maar doe mij dan maar een Taycan 4S met Plus-batterij en een zwik aan opties. Net even gekeken en voor 140 stel je een hele mooie samen.
antielectrischeautos zegt
@dizono: wat doe je hier nog ipv op veganblog.nl? :P
antielectrischeautos zegt
En ondanks dat dit allemaal (relatief) leuke autos zijn, zou ik mt 140K een occassie Ferrari aanschaffen ipv al dit….
Dutchdriftking zegt
Wat zijn ze zwaar! Vooral de M2 en de GTS vallen mij echt tegen qua gewicht. Het zal nodig zijn voor de veiligheid, maar het valt wel tegen. Wat betreft de RC-F in track-trim, die spoiler is wel het meest potsierlijke ding ooit! Wat een gedrocht. Al zou ik het liefst een dagje de F-type mee willen. Wat een fantastische wagen is dat toch!
thomassnelweg zegt
Moeilijk kiezen met zoveel mooie en speciale auto’s. Die m2 slaat wel echt nergens op. Is als een biertje voor 10 EURO. Lekker, maar laat maar zitten voor deze prijs.
BaRa zegt
Hm…
Als je snel uit de startblokken wil gaan, kies je voor een motor.
Als je snel de bocht wil nemen, kies je voor een lichte vierwieler.
In de obesitas-parade van hierboven vind ik niets dat aan dat criterium beantwoordt.
Sportwagens, noemt de redactie dat. Maar dat is hetzelfde als een bodybuilder “sportief” noemen… terwijl de kleine powerlifter die er net naast staat in de sportschool veel meer kan tillen. Een beetje alsof je tegen een opgefokt rund zegt: “waw, jij wonder der natuur”… terwijl je het alleen maar aan het vetmesten bent.
“Meer” is niet hetzelfde als “beter.” Geef mij maar andere lijstjes.
supercarboy zegt
Ik zou denk ik voor de M2 CS gaan. Dat lijkt me echt een hele leuke auto.
julez zegt
Poah, lekker lijstje zo! Hier moet alleen wel een deel twee van komen: “Wat koop je nog voor €140.000 tweedehands?” Ik zou namelijk nooit een nieuwe auto kopen (tenzij ik echt een klapper van een loterij win). Ik ben dus wel benieuwd wat je voor +- €130.000 tot €150.000 kunt kopen aan tweedehands droomauto’s.
mwti zegt
€140.000,- is best leuk maar niet meer dan dat. Ik was al €190.000,- voor een jaar oude GT3 kwijt.
ericc zegt
Ipv 1 dure zou ik 2 tweedehands wagens kopen. Een 997 voor de lol en een X3-3L-diesel voor dagdagelijks.
basr32 zegt
Mustang bullit voor mij, wat een bruut ding.