Aan publiciteit geen gebrek voor Ferrari de laatste tijd. Naast alle aandacht voor de California, en aanverwante spontane acties van Hollanders in Fiorano, haalden de Italianen ook het nieuws met te verwachten hybrides en kleinere motoren. Maar er is meer.
Deze 360 Modena-Mule werd gesnapt in Duitsland. Behalve de plaatsing van de uitlaten (in het midden, in plaats van op de uithoeken) valt meteen de volledig afgetapete achterruit op. En wat schuilt er onder de achterruit? Precies, het motorblok dat angstvallig verborgen blijft.
Het is dus heel goed mogelijk dat we hier naar een F430-opvolger, of misschien zelfs wel een testmodel voor een Enzo-opvolger kijken.
De spotters van NextAuto’s (formerly known as Winding Road) laten verder weten dat er aan de voorkant een gemodificeerde F430-bumper te zien was. Wat heeft Ferrari hier voor ons in petto? Waarschijnlijk een echte auto, want met hybrides e.d. beginnen ze niet voor 2012. Bekijk de spyshots hierrrr.
JanJansen zegt
Schijnt een geblazen V6 te zijn, voor de toekomstige Enzo opvolger.
Ferrari ontkomt ook niet meer aan de Eco-marathon en wil ook op dit gebied een statement maken.
Cedric zegt
Op de foto hier op autoblog lijken de achterlichten enorm veel op die van een Nissan Skyline GT
Lexus zegt
een 430CS maybe ?
Donstil zegt
@Janjansen
Schijnt een geblazen V6 te zijn, voor de toekomstige Enzo opvolger.???
waar haal je dat vandaan, mag toch niet hopen dat de F70 een geblazen 6 krijgt zeg
Frasker zegt
@ JanJansen & donstijl, het wordt of een V8 twin turbo of een V12.
De opvolger van de F430 zou in 2009 moeten komen en de opvolger van de Enzo in 2010, dus het is biede goed mogelijk.
JanJansen zegt
@ donstil
Ben het met je eens, but don’t shoot the messenger:
This strange-looking Ferrari test mule, wearing modified 360 panels, was spotted in Italy and made a high-speed exit when our spies started taking pictures.
It’s likely to be a Ferrari powertrain prototype and possibly a test bed for Maranello’s new turbocharged V6 engine.
This mule’s exhaust pipes have been relocated to the centre of the bumper and its ill-fitting side-panels and engine bay window taped up.
We recently reported on Ferrari’s plans to reduce its CO2 emissions by downsizing engines and introducing F1-derived mild hybrid systems.
This car could be an early prototype in Ferrari’s effort to build a hardcore Enzo successor that incorporates the new green technology.
There’s also the possibility that Ferrari is trying to repackage the California’s new direct-injection V8 to fit the F430.
However that doesn’t explain why Ferrari is testing it in the smaller 360 or why the tailpipes have been repositioned.
Bron: http://www.autocar.co.uk
Racer X zegt
Jammer dat er geen filmpje van is, dan hadden we mooi effe kunnen luisteren.
patrick zegt
mischien gewoon een stunt?
uitlaat verhangen en achter ruit dicht maken en het balletje gaat rollen!
en waarom in duistland en niet gewoon italië?
wapz zegt
@patrick
Precies, de kans dat dit daadwerkelijk een ferrari is schat ik vrij klein. Alhoewel de opzet met uitlaten er zeker wel serieus uitziet. Welke Duitse merken komen er binnenkort uit met een nieuwe sportwagen?
Supermug zegt
Misschien een 1.4 diesel???
marcel zegt
als je goed naar de 3e foto onder de grote foto kijkt kan je op de plek waar normaal de uitlaten zitten 2 intercoolers zien zitten dus ik gok v8 twinturbo ik gloof niet zo in een v6 dat valt niet in de ferrari traditie
Supreem zegt
Wil niet lullig doen, maar formally -> formerly.
-edit: helemaal juist!-
Timo zegt
Zou het dan toch de 4-wiel aandrijving zijn die ze testen i.c.m. een nieuwe motor met een hoger koppel? eventueel bedoeld voor een SUV? (waarvan ze blijven ontkennen dat ie ooit gaat komen).
Of is Ferrari tests aan het doen met Dieselmotoren?
Daaf zegt
volgens mij testen ze een 0.8 motor uit de matiz,
trouwens wel leuk, die scuderia velgjes er onder :)
Arnoud zegt
Je kan in iedergeval vrij grote demper/resonantiekamers in het uitlaattraject zien zitten. Is dat normaal voor een 360 Modena of F430? Ze lijken me veel te groot voor een 6-cilinder motor. En Enzo Ferrari zou zich omdraaien in zijn graf als ze nu met een V6 zouden komen terwijl hij er persoonlijk een stokje voor stak dat er een Ferrari badge op de Dino (nota bene door zijn eigen zoon gebouwd) kwam omdat daar slechts een V6-je in lag. Ferrari minderwaardig volgens de man.
Ik denk ook niet dat het een turbo motor is want dan heb je zulke dempers helemaal niet nodig aangezien een turbo al een grote dempende werking heeft. Niet voor niets wordt er zo geklaagd dat een turbo motor een veel minder lekkere sound heeft dan een atmosferische.
En als dit echt een Enzo opvolger wordt dan zal deze toch minstens een V10 of V12 hebben.
Baztrd zegt
@ Arnoud: hey, daar zeg je wat… er komt dus tóch een Dino! :D
Dirk zegt
Misschien een nieuwe bio-brandstof motor? Of misschien toch een nieuwe motor voor een nieuw model!
Lekker geheimzinnig is zoiets altijd :D
josh zegt
zo te zien heeft hij 430scuderia verlegen….
sus zegt
Er zijn idd radiators te zien in de gaten waar normaler wijze de uitlaten zitten.
Ik vermoed dat deze er standaard niet zitten maar ik vermoed dat het oliekoelers zijn.
Het is natuurlijk mogelijk dat het intercoolers zijn en dat ze een v6 bouwen.
Maar in de Ferrari-traditie is een v8 biturbo natuurlijk logischer.
Met een gereduceerde cilinderinhoud (+-3,0 ofzo) en een stel turbo’s is het perfect mogelijk om een lager verbruik te bekomen en ook op een 500 pk uit te komen…