• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat er nieuw is aan deze Citroen Mehari

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 8 januari 2018 om 12:07 – 21 Reacties

Afbeelding Wat er nieuw is aan deze Citroen MehariAfbeelding Wat er nieuw is aan deze Citroen MehariAfbeelding Wat er nieuw is aan deze Citroen MehariAfbeelding Wat er nieuw is aan deze Citroen MehariAfbeelding Wat er nieuw is aan deze Citroen MehariAfbeelding Wat er nieuw is aan deze Citroen MehariAfbeelding Wat er nieuw is aan deze Citroen MehariAfbeelding Wat er nieuw is aan deze Citroen Mehari

Wat er nieuw is aan deze Citroen E-Mehari
Het snoepje is terug met meer.

De mislukte reïncarnatie van de Citroën Mehari uit ’68 is terug. De auto volgt de in eind november onthulde gelimiteerde uitvoering op en brengt wat vernieuwingen met zich mee. Verschillende aspecten van de auto zijn aantrekkelijker gemaakt om hem in beter daglicht te zetten. Of het mag baten, dat moet nog maar blijken.

De belangrijkste toevoeging aan de vierzits cabriolet is de komst van een hard-top uitvoering, die de auto volgens Citroën nog veelzijdiger moet maken. Je kunt hem nu immers ook gebruiken als de hemel zich opent en de regen neerdaalt op je flitsende golfkarretje.

Daarnaast wordt het interieur ook aangepakt. De auto krijgt een geheel nieuw karakter, die toch in zekere mate zelfreflectie weet toe te passen. Waar het vorige exemplaar nog geïntroduceerd werd met een kleurrijk interieur waarvan de oogspieren kramp kregen, houden ze het ditmaal wat minder uitbundig. Dat het daarnaast allemaal net even wat strakker oogt, is een fijne bijkomst. De E-Mehari is overigens uitgerust met allerlei nieuw spul om je veilig, warm en comfortabel te houden.

De topsnelheid blijft met 110 km/u hetzelfde, terwijl ook de actieradius onveranderd lijkt. Op een volle lading kom je 195 kilometer ver.

Zij die in ons land staan te springen om, voor wat voor reden dan ook, ook een E-Mehari op de kop te tikken, worden wederom teleurgesteld. De auto is vooralsnog alleen te bestellen in Frankrijk. Voor wat betreft de prijzen zetten ze ons enigszins op het verkeerde been. Prijzen van de E-Mehari beginnen bij 19.500 euro voor de soft-top en 20.700 euro voor de hard-top, maar dit is inclusief de ecologische bonus van 6.000 euro. Ach, wie houd ik voor de grap, zelfs met bonus is het nog een bijzonder prijzig autootje.

Ook interessant!

  • Allerleukste Citroën van Marktplaats
    Hier heb je de allerleukste Citroën van Marktplaats
  • Citroën Ami Cargo is charmant bedrijfswagentje
  • Zes keer ultiem strandvervoer
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Citroen, e-mehari, Elektrisch, Retro

Vorig bericht: « Deze saaie G-klasse kost bijna een half miljoen euro
Volgend bericht: Mack-truck van LEGO heeft viezere ambities »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    8 januari 2018 om 12:28

    Toch wel opmerkelijk dat men er dan een Alfa Romeo 159 stuurtje in monteert in plaats van een van de vele Citroën stuurtjes die toch al in de schappen liggen.

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      8 januari 2018 om 13:37

      @Edge: Als je een dom karretje voor 20k gaat verkopen, dan maar met het beste stuur ooit.

      Login om te reageren
    • GWBoes zegt

      8 januari 2018 om 13:45

      @edge: En vergeet de Panda spiegels, Seicento kachelbediening, Punto stuurkolomschakelaar en, aan de hoogteverstelling en vergrendelhendel te zien, 500 stoelframe niet.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      8 januari 2018 om 20:40

      @edge:
      Er moest iets van kwaliteit in dachten ze.

      Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    8 januari 2018 om 12:28

    Doet u mij maar een Riversimple Rasa, als het dan toch ecologisch moet. Geniaal autootje, geniaal concept. Verdient veel meer aandacht op AB/Groen7..

    Login om te reageren
  3. phrank zegt

    8 januari 2018 om 12:55

    Aan de achterlichten te zien mocht het niet te veel kosten

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      8 januari 2018 om 13:01

      @phrank: da’s nou juist de essentie van de oorspronkelijke Méhari geweest -en ook nu weer het geval.

      In alle eerlijkheid vind ik dit autootje beter te pruimen dan bijvoorbeeld de Renault Twizzy, Zoë of de Nissan Leaf (mk.1).

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        8 januari 2018 om 18:14

        @RRRobert: en nu ook weer het geval? Het kreng kost 20K…

        Login om te reageren
        • JanJansen zegt

          9 januari 2018 om 07:11

          @2wheeler: waarom is dat veel geld? Gaat 200km ver op een lading. Concurrenten die dat kunnen zijn minimaal de helft duurder.

          Login om te reageren
  4. JanJansen zegt

    8 januari 2018 om 13:12

    Ik ben niet zo negatief als de schrijver van het stuk. Vind het wel een tof ding. Mooie velgen eronder, surfplanken op het dak…

    En die prijs: welk ander merk kan mij voor €25.000 een elektro auto bieden met 200km actieradius?

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      8 januari 2018 om 13:39

      @janjansen: Ja een surfplank op het dak maakt het af. Zorg ook voor een paar lekkere vrouwtjes in jurkjes die op Dinsdagochtend half uit de auto hangen en naar iedereen lachen.

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      8 januari 2018 om 13:51

      @janjansen: Nissan Leaf, Renault Zoe ?

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        8 januari 2018 om 22:14

        @fanboy: voor zover ik weet zijn die €10.000 duurder. Daar komt bij de Zoe ook nog de accuhuur bovenop. Lijkt me een fors verschil.
        De Mehari is nog niet zo’n slecht concept als hier wordt geschetst.

        Login om te reageren
  5. kamikaz3 zegt

    8 januari 2018 om 13:13

    Kan een leuk autootje zijn, maar het probleem blijft de prijs, voor 25.000 euro kan je nog leuke auto’s vinden voor ‘er bij’. Bij deze heb je 80 euro per maand vaste kosten, ook wanneer je niet rijdt!

    Login om te reageren
  6. KEV9 zegt

    8 januari 2018 om 13:34

    zo jammer dit :( hele mehari verknald.. ik blijf wel doortuffen in mijn onverwoestbare oranje monster als ik in frankrijk ben.

    https://image.prntscr.com/image/4aoA9p1WSGeiTsAZyd8UMw.jpeg

    Login om te reageren
  7. dirkv zegt

    8 januari 2018 om 13:37

    Hartstikke leuk karretje! Zeker voor zuid Europa waar het klimaat wat milder is dan bij ons.

    Login om te reageren
  8. mikje90 zegt

    8 januari 2018 om 14:05

    Het was niks eind jaren 60 al niks en zo te zien wordt het ook niks

    Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    8 januari 2018 om 16:39

    Leuk ding voor op de kade. Naast je jacht van 60miljoen en zo. Beetje mee spelen in St Tropez of Monaco, om je 500 Jolly wat te sparen.

    Login om te reageren
  10. gezondverstand zegt

    8 januari 2018 om 17:41

    Ik dacht dat dit soort domme modelletjes alleen uit Japan kwamen :(

    Login om te reageren
  11. eefie zegt

    8 januari 2018 om 19:49

    Je moet het maar durven als autofabrikant

    Login om te reageren
  12. midas zegt

    9 januari 2018 om 11:42

    in Hoogeveen al reeds gespot! staat al een mooi poosje in de oude showroom van Benjamins en Derks te verstoffen. vind t een onwijs leuke en speelse auto! alleen jammer dat het hier meer regent dan de zonne schijnt.
    leuke auto voor Florida of Callifornia.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North