Het design van Audi’s Avants is keurig, maar nooit echt spannend. Steeds weer wordt precies hetzelfde recept gevolgd, zo ook met de nieuwe A4 Avant. Maar wat als ze het dit keer anders hadden aangepakt?
Dat vroeg onze favoriete photoshoppert Theophilius Chin zich ook af. Hij bedacht een ander kontje voor de A4 Avant, met het hippe floating roof design. De D-Stijl gaat schuil achter een donker stuk glas, waardoor de achterste zijruit optisch lijkt door te lopen tot in de achterruit.
Toegegeven, het oogt niet heel erg des Audi’s. Aan de andere kant, dat is misschien ook wel een pluspunt. Een herkenbaar familiegezicht is goed, maar wat meer onderlinge verschillen zou het modelgamma van Audi best kunnen gebruiken. Alleen is dit de juiste manier om dat te bereiken, of kijken jullie toch liever naar de meer voorspelbare A4 Avant zoals Audi ons die voorschotelde?
almera-ga16det zegt
Huh iets meer lef had? Same old shit man
bussie88 zegt
@almera-ga16det: maar dan met een soort van Jag achterkant
pudi zegt
@bussie88: vind het persoonlijk ook op opel lijken
dutchcourage86 zegt
@pudi: De Exeo was een oude A4… De nieuwe A4 lijkt op een Leon van de voorkant. Ik ben best Audifiel en het ziet er goed uit allemaal maar er mag een beetje meer moeite gedaan worden.
jrsmoke zegt
@pudi: Dat vond ik nou dus ook…
clarkson zegt
@almera-ga16det: kijk eens naar die daklijn. Niet zo same the old shit man.
almera-ga16det zegt
@clarkson: nou poe poe, die daklijn maakt echt het verschil
clarkson zegt
@almera-ga16det: Ja.
moveyourmind zegt
Nice! En dan ook met Quattro graag. En met techniek die niet stuk te krijgen is. En als het even kan heel iets betaalbaarder.
Wacht, zoiets heeft Subaru al met de Legacy.
stfu zegt
@moveyourmind, nieuwe Legacy (heet die nu niet anders? Zo erg blijft die auto steken, dat ik de naam niet eens meer weet) is nu alleen als ik 1.6 turbo en biedt niks diks meer toch? Daarbij de look and feel is totaal niet op Audi vlak. De vorige Legacy viel me daarin niet tegen maar qua rijden, interieur en motorisatie echt 100 stappen lager. Nee dank je, dan liever een ‘saaie’ Audi
stfu zegt
@stfu: spelfouten ff wegdenken :(
gtwillem zegt
@stfu: De Legacy wordt niet meer in Nederland geleverd. Nu hebben we de Levorg daarvoor in de plaats gekregen.
Qua motoren en rijden schaal ik de vorige Legacy beter in dan een vergelijkbare A4. De Legacy is veel minder onderstuurd, schakelt fijner en heeft een comfortabeler onderstel. Bij de A4 wordt het rijden pas lekker met een V6, eigenlijk. Automaat van de Legacy is trouwens waardeloos.
Qua interieur heb je gelijk, maar eigenlijk is er niets dat in de buurt komt. Qua afwerking, strakheid en materialen staat Audi op eenzame hoogte.
arii zegt
Ligt t aan mij of lijkt hij zo op een bmw?
VeniVidiVici zegt
@arii: Nee, dat lef heeft BMW namelijk ook niet…
griffendahl zegt
@arii: meer een Jag…
poarneemn zegt
@arii: Was nou maar naar Specsavers gegaan…
dromedaris zegt
Subtiel maar vele beter! Kleine dingen als dit maken veel verschil.
robert110 zegt
Lef? Nee niet echt. Beter? Ja dat wel.
tvklarenbosch zegt
Mehhh
MAB zegt
ziet er niet uit dat gedeelte achterin, en hij had idd wel wat meer ‘sexy’ uitstraling mogen hebben net als de a6 met full led koplampen
jpoers zegt
Agh, alle merken proberen 1 gezicht door te duwen. Hyundai facelift de i30 voortijdig om lijn te zijn. Ford heeft nu bijna overal de Aston-grill opgeplakt, een BMW in je achteruitkijkspiegel knipperen allemaal hetzelfde. Mazda 6 en 3 zijn ook gelijk, zelfs verschillende Ferrari modellen vertonen grote overeenkomsten. Ik zie niet echt het grote probleem, het ziet er netjes uit/het is herkenbaar en blijkbaar verkoopt het ook gewoon goed. Dat de speciale modellen iets meer afwijken zie ik liever, de TT, R8, een mustang, SLS, BMWeeh … Z4/i-rommel?, 918, GTR, ed.
jobberns zegt
@jpoers: BMW’s knipperen niet hoor…
mashell zegt
@jobberns: Jawel hoor. Als je op de autobahn doodgewoon aan het inhalen bent en jouw auto heeft een gele kentekenplaat dan knipperen de BMW’s achter je met grootlicht. Deze optie (KSA, Kleine Schwanz Ausgleich) zit vaak in oudere BMW modellen.
jobberns zegt
@mashell: met grootlicht, ah zo. Nee ik bedoelde de knipperlichten, volgensmij zou dat een optie moeten aangezien niemand die een BMW rijd ze gebruikt?(beetje flauw, ik weet het ?)
Bartholomeo zegt
@jobberns: Met Bi-xenon wil je niet te vaak knipperen. Die lampen krijgen een behoorlijke opdoffer als ze korte flitsen moeten geven. ( vanuit “uit” toestand dus )
bugboy zegt
@Bartholomeo: daar wordt gewoon de spiegel verdraait. Xenon kan niet zo snel ontbranden.
eelco74 zegt
@jpoers: ik ga het gewoon Zeggen, maar de mito, giulietta en giulia zien er onderling heel anders uit. Desondanks tot op heden qua verkoopaantallen niet zo goed als Audi. Kortom het kuddevolk krijgt wat het wil, een familiegezicht in diverse lengte (A3, A4 etc) en hoogte (q serie)
gtwillem zegt
@eelco74: qua verkoopaantallen desastreus… En het lijkt niet op elkaar omdat ze jaren na elkaar op de markt zijn gebracht.
Eind jaren 90 had Alfa de 145, 146, 156, 166, GTV en Spider met elk hun eigen gezicht, terwijl het allemaal herkenbaar Alfa’s waren.
Pallas zegt
@jpoers: En mijn GSA lijkt in het donker van voren een E-kadett…
gerjanm zegt
Ik vind dit wel wat hebben! Maar maak hem 1 cm langer en laat dit de nieuwe A6 worden
rufctr01 zegt
@gerjanm: 1 hele centimeter? Jij durft!
alfablog zegt
Best mooi, maar ik betrap mezelf erop dat ik vind dat een Audi juist voorspelbaar MOET zijn.
Net als een standaardpak.
str8six zegt
@alfablog: saai hè?
eugene01 zegt
Bla bla, altijd commentaar op alles
rufctr01 zegt
Dit ziet er al een stuk beter uit! Hij had ook beter de neus even kunnen veranderen, die is zum kotzen…
scottishcarspotter2000 zegt
Hmm… Ja. Iets te vierkant achteraan
potjak zegt
Tijdloze soberheid, dat is wat Audi is. Goed en doordacht vormgegeven ook. Spannend? Nee dat niet. Deze photoshop laat zien dat het met een kleine ingreep een stuk frivoler kan en er hedendaags goed uit ziet. Tijdloos… Nee dat is het niet, over 3 jaar is de trend weer voorbij.
str8six zegt
@potjak: 3 jaar? 3 dagen voor de introductie was dit model al verouderd.
potjak zegt
@str8six: ik heb het over tijdloos en hedendaags design. Ben het met je eens dat het design van de Audi niet veel afwijkt van de oude en huidige modellen en daardoor door veel mensen als ouderwets wordt gezien. Maar goed bijna alle sterke merken (heb het niet over goed of betrouwbaar) hebben daar last van.
peug zegt
Ik vind het wel nog mooi :)
flutterby zegt
Rare kleur op die nieuwe Megane zeg. Dacht dat het over een Audi zou gaan.
autogedrocht zegt
beetje offtopic, maar kan dat: “dit kan u ook interesseren” niet weg?
hopeloos irritant, zelfs met abo blijf je het zien.
Dutchdriftking zegt
@autogedrocht: je hoeft toch niet ieder artikel te openen? Doorscrollen is een prima optie.
autogedrocht zegt
@dutchdriftking: dat zal wel, maar het is reclame, en dat zou weggaan bij een abo.
moveyourmind zegt
@autogedrocht: Als je je aan daaraan irriteert erger je misschien ook wel aan rondslingerend beleg in je broodtrommel.
Onze wrapmaster is echt iets voor jou. Als je interesse hebt klik dan op deze link,
Wraptastic – Tel Sell – YouTube ▶ 2:31 m.youtube.com/watc… 5 apr. 2013
autogedrocht zegt
@moveyourmind: nee, ik erger me niet aan rondslingerend beleg. Pindakaas blijft goed plakken.
Bartholomeo zegt
@moveyourmind: je link werkt niet. :)
Dutchdriftking zegt
Ik vind het mooi. Als ze dan de a stijlen en het dak in hoogglans zwart zouden spuiten zou het helemaal af zijn. Net even wat sjieker.
norge zegt
Nee…Je blijft het zien…
right zegt
Hello SEAT
carshotsnl zegt
K vind de achterlichten nogal op die van de Insignia lijken.
str8six zegt
Hoera! ????
orangeautolease zegt
Als ik de achterkant bekijk… Audi Insignia quattro :)
mercedesbenz63 zegt
Veeeelste Seat achtig
potver7 zegt
Voor je ’t weet denkt de goegemeente dat je met een Jaguar rondrijdt. Nee, ik snap Audi wel hoor, dat ze elke keer dezelfde tekening voor een nieuw model gebruiken.
fulloption zegt
#Leukding
HZW zegt
10x beter dan origineel.
mashell zegt
Het werkt niet bij Jaguar en het werkt niet bij Audi. Het zwevend dak door de D stijl te bekleden werkt niet zo min als dat je de achterste deurklinken verstopt om er een coupé van te maken. Designers houdt gewoon op met die nonsens!
danmar zegt
Ja de designers moeten eens ophouden met zwart glas. Laat weer gewoon carosserie zien. Schrikt iedereen zich dood als je dan ook aan de buitenkant ziet hoe klein alle ramen tegenwoordig zijn en hoe massief een auto dan oogt.
Dat van deurgrepen sloeg bij de Seat Leon inderdaad nergens op. Bij de Alfa 147 en Honda Civic vond ik het weleer grappig.
ds3thp zegt
Iets meer lef?? Moest gelijk aan een Subaru Legacy Outback denk toen ik het zag!
Nee, past niet echt bij Audi…
mrrallycross zegt
Lijkt wel een beetje op de Jaguar zo in het blauw
deboes zegt
Gaap