Dan krijg je dit.
In de Verenigde Staten van Amerika gaan dingen anders op autogebied. Er heerst een totaal andere autocultuur en dat maakt het ook interessant. Het zou immers een saaie bedoeling zijn als we allemaal hetzelfde leuk zouden vinden.
Wat tegenwoordig gebruikelijk is, en niet alleen bij Amerikaanse autofabrikanten, is het aanbieden van frutsels op modellen. De fabrikanten pakken er een lekkere marge op en voorkomen zo dat een tuner er met de faam en money vandoor gaat. Een ander uitlaatsysteem en wat carbon onderdelen tot daar aan toe, maar bij Dodge gaan ze doodleuk een stapje verder.
Mark Trostle, baas van Dodge en SRT design, deelde op Instagram enkele foto’s van een Dodge Charger met een widebody. Hij omschrijft het zelf als een concept, maar dat laatste mag je vergeten. Ten eerste is dit in de basis een reguliere Charger en ten tweede gaat Dodge dit -naar alle waarschijnlijkheid- aanbieden op 2020 Chargers die straks van de band komen rollen.
Je leest het goed. Een widebody die het voor- en achterzicht van de Charger nog een stuk dikker maakt, al is het wat lastig te zien door de camouflage. Toen Porsche bekendmaakte dat de 992 altijd bredere heupen zou gaan krijgen dacht Trostle hold my beer. En zo geschiedde. Dodge heeft helaas slechts twee foto’s vrijgegeven van deze Charger met widebody.
E34M5Touring zegt
Er gaan geruchten dat er ook een Red Eye versie van de Charger komt, die zou dan de widebody krijgen en die zou dan later optioneel beschikbaar komen op de HellCat en SRT-8. Ik vind het echt superdik zo. Is voor mij wel een kanshebber (een gebruikte SRT oid) straks in de US. Toffe bak!
rijnooit zegt
@E34M5Touring: Doen! Elke instappen is weer een plezier ?
Loek zegt
Tsja, Dodge draait hun hand er niet voor om. Net zoals de Challenger Hellcat Widebody die je daar kan krijgen. Volgens mij is die bijna even dik als de Demon.
Hubert zegt
Eigenlijk toch niets mooier dan de Alfa 155 wide body
sudbina zegt
@Hubert: stiekem vond ik de sb mooier.
Ik mis mijn door “SaVaLi” aangepakte “small body” nog elke dag wel even..
Edge zegt
Gaaf hoor! Nu alleen nog de optie om af-fabriek die Hellephant erin te laten lepelen en je hebt de ultieme moderne musclecar
w0o0dy zegt
@edge: die motor komt eraan in een productie model 919 HP en een 1/4 mile van 9.39 volgens de analyse van de teaser video’s.
ghost zegt
Vind het anders wel dik! Liever de fabrikant zelf dan die slappe Tupperware meuk van AliExpress.
Dutchdriftking zegt
Met zo’n dikke V8 mag dat best.
ghost zegt
Gaaf hoor! Liever van de fabrikant zelf met goede kwaliteit, dan van die slappe meuk kwaliteit op Aliexpress.
emping zegt
@ghost: er is anders genoeg ander goed spul te ver krijgen dat niet van Aliexpress komt.
ghost zegt
@emping: autostyle? CarFantasy? Nee bedankt.
emping zegt
@ghost: nee, gerenomeerde tuners natuurlijk.
ghost zegt
@emping: zoals? Ken alleen Veilside(veels te duur) en liberty walk(ook veels te duur), en ik vind het lang niet altijd subtiel.
emping zegt
@ghost: Slappe meukkwaliteit van Aliexpress en dan klagen dat de enige twee die je kent te duur zijn? U bent nieuw in de autowereld en het tunen ervan?
Om maar een paar bekende op te noemen:
Carlex
Rocket Bunny
Rauhwelt
Mansory
Hamann
ABT
Kahn
Rieger
Carlsson
Irmscher
Prior Design
Pogea Racing
Overfinch
Heico
AC Schnitzer
Novitec
JMS
Lumma
arthur75 zegt
ik zie niks
Hubert zegt
@arthur75:
Wacht maar totdat de camouflage er af is. Dan staat er ineens een pick-up.
maferick74 zegt
@Hubert: welke camourflage?
Hubert zegt
@maferick74:
Precies. Kun je nagaan hoe goed deze camouflage is.
pcooperworks zegt
Dacht dat specifieke culturen een sterke voor widebodies (dikke achterwerken) hadden. Misschien liken ze dit dan ook.
pcooperworks zegt
@pcooperworks: voor = voorkeur
toyotafortuner zegt
Super dik! Wel even die camononsens eraf
dsdh zegt
Liever af-fabriek wide body, dan beunhazen die aan de slag gaan met popnagels
205zonderdak zegt
Mooi in het rood of gifgroen!