• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wallpaper Wednesday: Dauer 962 LeMans

Auteur: Wouter, gepost 15 november 2006 om 09:00 – 24 Reacties

Dauer 962 LeMans


De Dauer 962 LeMans is een van de snelste auto’s die ooit gebouwd is. Niet zo gek, want in essentie is het een Porsche 962 die geschikt is gemaakt voor gebruik op de openbare weg, en die Porsche 962 was helemaal niet onverdienstelijk als raceauto op Le Mans.

De midscheeps gemonteerde 3.0 liter twinturbo zescylinder boxermotor is goed voor 730 pk en 700 nm. Vergeleken met de race-uitvoering was de Dauer 180 kg zwaarder, maar daarmee kwam het totaal nog maar op 1080 kg. Da’s dan weer goed voor de volgende cijfertjes:

Topsnelheid: 402 Km/h.
Acceleratie 0-100 Km/u: 2,65 sec.
Acceleratie 0-200 Km/u: 7,3 sec.

Wow is wel op zijn plaats.

In de Dauer 962 Lemans gallery staan nog een paar plaatjes.

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche verkoopt losse stoelen uit de printer
  • Nieuwe officiële onderdelen voor je oudere Porsche
  • Nederlandse gelimiteerde Porsche 992 Special!

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

962, dauer, Porsche, Racing, Supercars, wallpaper

Vorig bericht: « Aston Martin V8 Vantage Roadster persplaatjes
Volgend bericht: Hoe werken winterbanden? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Franqie zegt

    15 november 2006 om 09:02

    Een Veyron-killer ‘avant la lettre’, echt een zeer brute sportwagen, maar er zijn er maar heel weinig van gemaakt toch?

    Login om te reageren
  2. Michiel_vd_Brink zegt

    15 november 2006 om 09:16

    Tot nu toe zijn er 13 stuks van gebouwd.
    Of liever gezegd verbouwd, want voor iedere Dauer 962 LM wordt een originele Porsche 962 racer de werkplaats in gereden.

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    15 november 2006 om 09:17

    Ken nie zegguh dat ik hem mooi vin. Oké, in het zwart ziet er wel veeeeeellllll beter uit.

    Maar oh-oh-oh wat is dit een bruut ding!

    Voor de duidelijkheid hier nog een keer de specs:

    3.0 liter twinturbo zescylinder boxermotor!!!!!!!
    730 pk en 700 nm!!!!!!!
    Topsnelheid: 402 Km/h.!!!!!!!!!!!
    Acceleratie 0-100 Km/u: 2,65 sec.!!!!!!!!
    Acceleratie 0-200 Km/u: 7,3 sec.!!!!!!!!!!

    Tsja daar word je wel even stil van……… :)

    Login om te reageren
  4. Larrs zegt

    15 november 2006 om 09:36

    De banner onder de foto is ook leuk, ‘De garantieman adviseert: Mitsubishi’. Ik heb toch liever de Dauer. ;)

    Login om te reageren
  5. Raging Whabbit zegt

    15 november 2006 om 09:40

    het orgineel van de 962 is iets wat gewoon moet blijven bestaan te mooi voor woorden gewoon.

    Login om te reageren
  6. Ome henk zegt

    15 november 2006 om 09:51

    En de prijs?

    Login om te reageren
  7. Dino zegt

    15 november 2006 om 11:02

    @ Ome Henk

    http://www.reichel-sportwagen.de/SIDw3p0zBVl57uC4ipZEIMW8A-t-vaNexlCpHpIsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11NhomepageSearchJ1163588752A1A1F538034NhomepageSearchD5000B-4O-t-vpL~BmPA1B20z-t-vQuVb_X_Y_x_yaIsO~BSRA6CEGNJinHomepageA0A0A0A0F538034A2/cgi-bin/da.pl?bereich=all&language=de&sr_qual=EGN&id=11111111210265317

    Login om te reageren
  8. Mic zegt

    15 november 2006 om 11:04

    Hij is niet echt sierlijk, maar gewoon bruut, dus ik vind m wel mooi,
    Achterkant is alleen wel echt vierkant jaren 80-90 of zo..
    Brute specs;
    Maar ik vraag me af of je dit alles wel op de weg krijgt,
    tractiecontrole?

    Login om te reageren
  9. Michiel_vd_Brink zegt

    15 november 2006 om 11:58

    Tractiecontrole?
    Gewoon goed leren rijden!

    Login om te reageren
  10. erik zegt

    15 november 2006 om 12:31

    Toch knap dat een bijna twee maal zo zware Bugatti Veyron sneller is, met maar 30% meer vermogen. T’is verder niet te vergelijken dus val me hier niet op aan.

    Login om te reageren
  11. Markus zegt

    15 november 2006 om 12:46

    Wow!
    Heeft die knakker, hoe heet die gast, die gozer met duizenden auto’s, er ook niet een stuk of wat van?
    Hoe heet ie nou, zo’n sjeik of sjah of weet ik veel… ergens in Azie. Heeft ook allemaal verbouwde Ferrari’s en prototypes.

    Login om te reageren
  12. autoblogger zegt

    15 november 2006 om 12:52

    De Sultan van Brunei?
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/23/het-wagenpark-van-de-sultan-van-brunei

    Login om te reageren
  13. realist zegt

    15 november 2006 om 13:05

    ja rij jullie maar rond in deze sinterklaasauto bokaal ,ik zal wel de veyron nemen

    Login om te reageren
  14. CSL zegt

    15 november 2006 om 13:14

    http://www.supercars.net/cars/404.html
    Trek de volgende supercars ook na:

    1993 Isdera Commendatore 112i
    1994 Jaguar XJ220 S TWR
    1991 Lotec C1000
    1998 Mega Monte Carlo
    1994 Schuppan 962CR
    1992 Yamaha OX99-11
    2000 TVR Cerbera Speed 12
    2000 Innotech Mysterro


    Login om te reageren
  15. stefan zegt

    15 november 2006 om 15:06

    De nissan r390 is echt een mooie le mans straat auto.

    Login om te reageren
  16. pietje zegt

    15 november 2006 om 15:21

    knap gedaan maar net is net een onderzeeer (is de onderkant ook van glas dan kunnen we naar de vissen kijken)

    Login om te reageren
  17. Appeltje zegt

    15 november 2006 om 16:10

    Heel mooie wallpaper, auto zelf kan ik niet echt elegant noemen, maar wel bruut! Net als zo veel supercars eigenlijk. Inderdaad een Veyron-killer avant-la-lettre, ik denk dat je hier een stuk sneller b.v. een rondje Nurburgring rijdt, niet in de laatste plaats omdat de auto maar 1080kg weegt! Leuk om de auto weer eens terug te zien, toen ik deze vele jaren geleden in een Frans autojaarboek tegen kwam maakte deze een enorme indruk op me, maar verder heb ik er niet zo veel meer over gehoord. Ik zal hem eens voor jullie spotten… Op schaal.

    Login om te reageren
  18. Klassiekerrally zegt

    15 november 2006 om 20:10

    Heel gaaf, maar toch wat radicaal om er een 962 voor op te offeren…

    Login om te reageren
  19. JANUS zegt

    15 november 2006 om 21:07

    Het lijkt wel een geschutskoepel man.
    Ziet er niet uit. Sorry.

    Login om te reageren
  20. Cheech zegt

    16 november 2006 om 00:35

    @ Ome Henk.
    De prijs can de Dauer 962 LeMans is $1 200 000 USD.

    http://www.supercars.net/cars/404.html

    Login om te reageren
  21. Trevor zegt

    16 november 2006 om 13:18

    Bugatti sneller??? rechtuit waarschijnlijk wel maar op een circuit?? wil ik nog wel is zien… Daarbij is de Veyron 10 jaar jonger… laat Porsche nu zo’n auto bouwen en dan zeg ik je dat die echt gehakt maakt van die Veyron… De veyron is gebouwd voor STRAAT gebruik, deze voor CIRCUIT… en dan ben ik dus absoluut geen Porsche fan… Tja voor de rest.. nee vindt idd de meeste Ferrari’s etc toch echt veeel mooier, maar de cijfers zijn indrukwekkend…

    Login om te reageren
  22. Anoniem zegt

    5 januari 2007 om 14:43

    Niet alleen is de veyron 10 jaar jonger, maar het heeft ook meer dan twee keer zoveel cilinderinhoud (8 liter) en twee keer zoveel turbo’s!! (4X) het blijft dus erg indrukwekkend hoe porche het toen voor elkaar kreeg om de 962 zulke prestaties te doen leveren. Verder vind ik het er ook niet echt mooi.

    Login om te reageren
  23. Anoniem zegt

    5 januari 2007 om 14:46

    Oh ja en de veyron heeft ook 16 cilinder. Weer twee keer zoveel!

    Login om te reageren
  24. KaV zegt

    8 juni 2010 om 18:42

    En zeggen dat dit allemaal “afstamt” van de Porsche 917 die onder de Gulf-Weyer vlag in 1971 op Hunaudières (Le Mans) geklokt werd tegen 396 km/u…had wel de ganse breedte van de tweevaksbaan nodig… 20 jaar later vlogen de Mercedesjes tegen 360 km/u gewoon door de lucht OVER de bomen langs de baan…Liever een ster in mijn voorruit dan op mijn motorkap !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North