De Japanse tuner Wald International was duidelijk nog niet uitgekeken op de Lexus IS-F. Na de behoorlijk extreme uiterlijke aanpassingen van de vorige keer hebben ze nu weer wat nieuws bedacht. Gelukkig is de strijkplank dit keer niet gemonteerd.
Wald neemt deze creatie mee naar de 2009 Tokyo autoshow. Mocht je de behoefte hebben het model live te bekijken. De velen aanpassingen in het design zijn echter ook al op de foto’s te bekijken. De autoblog-lezer krijgt wederom de vrijheid over dit tuning-pakket te oordelen. Is het stijlvol of -loos, mooi of lelijk, sjiek of ordinair?
De volledige bodykit is van ‘WET carbon’ gemaakt. Dit zal de ‘vochtige’ glans van de toegevoegde onderdelen verklaren. Naast de bodykit is er een setje van de nieuwste velgen onder gemonteerd. Voor minder dan 20 inch ‘doen’ we het tegenwoordig niet meer. Eenmaal aangepast en van alle verfraaiingen voorzien gaat de Japanner als “LEXUS IS F Sports Line Black Bison Edition” door het leven. In ieder geval is het uiterlijk wat meer in lijn met de prestaties van de Lexus. De prestaties van de IS-F zijn, zoals vaker bij Wald, hetzelfde gebleven. Het gaat in dit geval alleen om uiterlijk vertoon.
Gnermo zegt
Nee. Niet doeeeeeeen! Zeer lelijk, vooral met die two tone onderdelen.
Vanquish zegt
Ik vind ‘m nog best wel strak, alleen die velgen vind ik écht niet passen.
Alwood zegt
Blijft dat die lexus er uit ziet alsof die heel hard op zijn neus is geslagen (door een M3! ;) )
dreke zegt
Ik vind de voorbumper een beetje tooo much..
Achterkant is trouwens ook niet helemaal mijn smaak.. Ik dacht dat spoilers OP de kofferklep horen, i.p.v. erachterop geplakt…
Grappig, als je alles eraf haalt wat ik echt lelijk vind, hou je bijna een standaard IS-F over…
Mies zegt
Ook deze tweede keer is niet bepaald geslaagd…. Hoop niet dat ze voor de 3x is scheepsrecht gaan.
martini88 zegt
voorbumper en achterkant zijn VET.. :O
alleen die velgen.. :( worden we een beejte verdrietig ven..
ook verdrietig worden we van een tuner die niets doet met specs
Enrico zegt
Spuit nou toch gewoon die spoiler mee als je dr al 1tje op wilt plakken…
spykerboy zegt
mmhmm lekkah… doe mij maar zo’n setje.. aleen mag dr wel een wat grotere spoiler achterop van mij…
mrB zegt
die diffusor is wel ver… maar de rest is echt lelijk
Eric zegt
Ze hadden beter de kofferklep, dak en motorkap in het zwart gespoten zodat de achterspoiler in de koffer geintegreerd leek. Ik vind het wel geslaagd.
Antoon zegt
Ik snap niet dat ze die onderdelen eruit laten zien alsof ze er op zijn geplakt. Gewoon integreren in het design graag, dit oogt cheap. Als mensen een IS-F kunnen betalen willen ze voor tuning spullen ook best betalen.
Verder zou ik alleen de diffusor willen hebben, de rest is me wat te wild/ lelijk.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
De IS-F is op zichzelf al een redelijke ‘plastic-fantastic-subtiel-is-anders’ auto…
Too much eigenlijk al.
En wat doet Wald?
Maakt het gewoon too too too much!!
BLEHHHHH
Ringfan zegt
Wat is nu precies het verschil tussen nat en droog carbon…
Wikepedia heeft geen idee…
Wie-O-Wie?
Mathijs zegt
Super mooi!
STJ zegt
@Ringfan
De productie proces, wet carbon wordt gewoon aan elkaar geplakt en is veel zwaarder en minder stevig dan dry.
Ringfan zegt
@ STJ
Bedankt voor het antwoord.
Maar WET is toch duurder? Of zit ik er naast?
En ziet het er ook anders uit?
Vragen, vragen, vragen…
BMWMSERIES zegt
mooie lexus :D
Laurens zegt
De prestaties veranderen niet? Lijkt me stug.. door al dat plastic moet ie vast wat langzamer gaan.
AutoGeek zegt
lekker hoor, maar doe mij er maar een setje andere sloffen onder :)
EnzoR zegt
Nog nooit zo’n vette Lexus gezien! von m eerst zo standaard, die achterkant is echt spang