Stapelen maar!
De Japanners van Wald International maken een actieve periode door. Na wat hybride-gefröbel aan de Prius en de Lexus CT200h pakken ze nu een model uit hun thuisland aan dat niet over een elektromotor beschikt: de GT86. Ze zijn daarmee de eerste niet aan Toyota gelieerde tuner met een bodykit voor de nieuwe sportcoupé, maar zeker niet de laatste.
Van deze Toyota 86 ZN6 Sports Line zijn twee afbeeldingen vrijgegeven, en daar blijft het bij. Een soort van sneak preview voordat ze met alle informatie op de proppen komen, zeg maar. ELke vorm van ‘wheelgap’ is geëlimineerd, en aan de achterkant springen de gestapelde uitlaatjes in de herontworpen diffuser in het oog. Aan de voorkant is een flink stuk asfaltschrapende bumper toegevoegd, want Wald houdt het laag.
Het is wachten op de volledige specs, maar in combinatie met een turbokitje zou dit wel eens een interessante auto kunnen worden.
Tot nu toe mochten we kennis maken met de Modellista en Performance Line van Toyota, en zagen we ook het GRMN Concept met 320 pk. Ook zagen we al een wat ander uitgevoerd model in deze Arabische promovideo van de GT86. Kan deze Wald-unit zich daarmee meten?
Update: Uit de comments blijkt dat de ons nog onbekende tuner RaketKonijn eerder was, en dus heel hard ‘FIRST’ kon roepen.
smoked zegt
Zo had toyota het moeten maken! Lekker agressief. Alleen de spoiler is wat minder…
urtarget1992 zegt
@smoked: Ze moesten de auto natuurlijk wel goedkoop houden en het is ook een auto die een goede basis voor tuning is:) maar idd heel dikke auto :D
dutchiehd zegt
@smoked: ik vind juist alleen de spoiler mooi..
daniel0310 zegt
voor de inspiratie voor de uitlaten hebben ze ook nog even bij lexus gekeken
popoff zegt
@daniel0310: Jammer genoeg wel. Ik voind het bij de IS-F al een miskleun om de uitlaten op deze manier te monteren en zo ook bij de GT-86. Jammer, niet mijn smaak. Verder blijft het een lekkere auto.
kaasboerin zegt
Nu maar hopen dat ze er dan flink wat PK’s bijtunen anders is ’t geen gezicht.
jrk68 zegt
@kaasboerin:
Ik vind dat plakplastic sowieso geen gezicht.
De styling gaat nog wel maar maak dan een hele nieuwe bumper ipv er wat op plakken, dat geeft van die lelijke randen.
Ook die uitlaten ala IS F hadden van mij niet gehoeven.
kaasboerin zegt
@jrk68: Mocht ik persoonlijk ooit voor de keuze staan had ik ’t ook niet gekozen, mij te tupperware. Ik vind de af-fabriek pijpen al eigenlijk te groot voor 200pk, maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk.
supermo zegt
@kaasboerin: Pff, zijn alle boerinnen nou zo veeleisend?
kaasboerin zegt
@supermo: Boerinnen mogen dat!
supermo zegt
@kaasboerin:Tuurlijk joh, Hypocriet.
kaasboerin zegt
@supermo:
supermo zegt
@kaasboerin:
jrk68 zegt
@supermo: Lig je overhoop met je geaardheid knul?
geengeldvooreennieuwe zegt
@jrk68: Juist stoer dat hij gewoon het lef heeft om hier uit de kast te komen! Wat we ermee moeten weet ik ook niet, ’t is geen datingsite hier, maar als ’t hem oplucht…..
rotarypowah zegt
“Ze zijn daarmee de eerste niet aan Toyota gelieerde tuner met een pakket voor de nieuwe sportcoupé”
Afgezien van Greddy die vorig jaar oktober al wat liet zien.
sir_smokalot zegt
Maar is Greddy echt een tuner voor straatmodellen? Of toch meer een turbo-/uitlatenboer?
rotarypowah zegt
@sir_smokalot: het enige wat ze niet aanbieden zijn bodykits. Mierenuekerij natuurlijk, maar qua tuning waren ze eerder ;)
sir_smokalot zegt
@rotarypowah: In dat geval verander ik ‘pakket’ in bodykit en dan klopt het weer..
rotarypowah zegt
@sir_smokalot: :D yup
jrk68 zegt
@rotarypowah:
Meer heeft ie niet nodig.
Gewoon ietsje lager en een paar mooie velgen, zo vind ik hem helemaal goed.
Al dat plakplastic hoeft van mij ook niet.
eMbe zegt
Rocket Bunny was eerder met een.kit. Just so you know.
hans75 zegt
knap hoor! hoe maak ik een lelik ding nog leliker…
hollow zegt
Ik vind de standaard motorisatie bijzonder flauw.
gedwongenleaser zegt
@hollow: misschien moet je er eens in rijden.
fred zegt
AHUMMM
fred zegt
rotarypowah zegt
@fred: ook mooi boven elkaar inderdaad, als je de auto op z’n kant legt.
raul88 zegt
Hoe kun je deze auto nou ‘lelijk’ vinden? Vind het een dik ding! Toyota heeft eindelijk weer de weg gevonden naar sportieve modellen i.p.v. alleen mueslibakken
fapfap zegt
Voorbumper is niet verkeerd, spoiler vind ik bijzonder geslaagd. Diffuser: What the fuck!?
jolig zegt
Petjes aller landen, autoblog biedt u vandaag een unieke blik op uw toekomst.
fapfap zegt
Trouwens, er zijn al vele verschillende bodykits:
http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=3505&page=16
rotarypowah zegt
@fapfap: tof, ik zie daar iets staan van Tamon Design. Het enige bedrijf wat er qua aero kits echt toe doet. Nice.
zanveld zegt
En alweer een mobiele Tupperware Party
tweede_woning zegt
ik weet wegligging is hier geen issue , maar juist met die brede banden haal je het hele concept van deze auto onderuit…
rotarypowah zegt
@Tweede Woning: petjes geven daar niet om..
dutchiehd zegt
Rocket bunny heeft al een kit. Dus is niet de eerste :)
sir_smokalot zegt
Deze? http://www.facebook.com/RocketBunny/posts/207927679333729
Wat ik kan zien lijkt vooral op de race-gt86’s, of zie ik dat verkeerd?
dutchiehd zegt
@sir_smokalot: ik weet toevallig dat Fredric Aasbo een Rockey Bunny kit op zijn 2JZ GT86 heeft :P
dutchiehd zegt
@sir_smokalot: hoop dat het de goede link is: http://www.tune86.com/sites/default/files/emvideo-youtube-0Dkvy9BbDn0.jpg
jweelden zegt
wow echt heeeeeeul mooi
syliaca zegt
Prachtig, ziet er echt heel erg dik uit!
G-Ammo zegt
Gewoon DIK!!
CL65 zegt
Ja tuurlijk heel dik, een alto met bodykit is ook heel dik…
jrk68 zegt
@CL65:
Nee m’n schoonmoeder die is dik. Een alto krijg je nooit dik.
Het zelfde heb ik met auto’s die “vet” genoemd worden.
Ga hem ff wassen viespeuk denk ik dan.
kaasboerin zegt
@jrk68: Leeft die nog?!
jrk68 zegt
@kaasboerin:
Hahahaha. Zal best wel tenminste vorig jaar om deze tijd wel.
kaasboerin zegt
@jrk68: LOL! Haha, blijven duimen hè.. (grof geintje)
BaRa zegt
Dusss… Je neemt een auto die door de volledige autopers geprezen wordt omwille van zijn balans, bochtengedrag en wegligging. Die, volgens diezelfde pers, alleen nog wat vermogen mist.
Die auto verlaag je dan, zodat hij wat sneller stuitert en niet meer te rijden valt op een normaal wegdek. En je plakt er wat extra plastic aan, in dezelfde traditie als Casper (van Hobbes) die gaten in zijn kartonnen doos maakte om hem sneller te laten gaan (vooral in zijn hoofd, natuurlijk, dat behoeft geen betoog). En dan kluts je rond de achterbumper nog enkele regenpijpen bij, omdat ze in promotie lagen bij de lokale doe-het-zelf.
Wat je vooral NIET doet, is het motorvermogen aanpakken (want het is een bodykit). En wat is daar nu tuning aan…?
jrk68 zegt
@BaRa: Daarom heet het ook styling.
dutchiehd zegt
@BaRa: dat er een goede balans is wil niet zeggen dat het niet beter kan.
Nissan GTR heeft ook een perfecte wegligging, maar is met bijvoorbeeld een schroefset van amusa toch nog beter en sneller.
notsobig zegt
@BaRa: Waar haal jij vandaan dat er niets aan het motorvermogen gedaan wordt? Weet jij meer als de auteur van het artikel?
tweede_woning zegt
duschfield , duidelijk niet , de 195 bandjes hebben juist een functie , deze auto is nu juist primair niet bedoeld als stoplicht sprinter en dat is vooral een compliment .
rotarypowah zegt
Broem broem…
http://www.youtube.com/watch?v=DYrvhkIivgA
phantom zegt
Wat is dat toch tegenwoordig met al die plastic beeldhouw werken in de bumpers?? Een lampie hier een plasticje daar.. allemaal frutsels en onzin!. Check de voorbumper van de honda insight maar eens…
jordy14 zegt
Dan heb ik liever die GRMN of die van toyota zelf. Ik vind dit zomaar lelijk, vooral die diffuser en uitlaten kunnen gwn. Niet,