• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wachtlijsten voor LPG-inbouw

Auteur: autoblogger, gepost 24 juli 2008 om 12:18 – 24 Reacties

LPG rules

The world is a changing. Met de huidige benzineprijzen krijgen we een enorme run op hybride voertuigen en ook de vraag naar LPG-ombouw stijgt. Er zijn dus steeds meer automobilisten die over willen stappen op autogas (lpg), dat een stuk goedkoper is. Er zijn echter enorme wachtlijsten…

Om je auto op LPG te laten rijden is een gasinstallatie nodig. Door de snel stijgende vraag naar LPG installaties moet je inmiddels wekenlang wachten om geholpen te worden. In Oost-Nederland schijnt het nog wat erger te zijn, daar worden de inbouwstations tevens bestormd door Duitsers die over willen stappen op LPG. Dit besprak Eén Vandaag gisteren op TV.

Ook interessant!

  • Heet! Hier vinden de meeste autobranden plaats
    Heet! Hier vinden de meeste autobranden plaats
  • Zoveel Chirons
    Zoveel Chirons kun je nu nog nieuw bestellen
  • Heet! BMW i7 krijgt het warm
    Heet! BMW i7 krijgt het warm
  • Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo
    Heet, heter, heetst: Nissan Note als Nismo

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

lpg

Vorig bericht: « Worden we genaaid? Onderzoek benzineprijzen is nabij!
Volgend bericht: Jaguar XF Limousine… »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robbert_W zegt

    24 juli 2008 om 12:56

    Eerste 2 jaar zijn leuk maar daarna gaat het vaak verkeerd met de motor. Hoge kosten en dus niet zo toppie als het in eerste instantie lijkt

    Login om te reageren
  2. Rob zegt

    24 juli 2008 om 12:58

    Robbert,

    Dat is grote onzin, ik heb jaren (7 jaar, 200.000 km) op gas gereden en zonder problemen.

    Login om te reageren
  3. CRX zegt

    24 juli 2008 om 13:11

    Is LPG nou geschikter voor de ene auto dan voor de andere, of maakt dat in principe niet uit (uitgaande van moderne middenklassers…)
    Citroen, Volvo maar ook Alfa zijn bijvoorbeeld redelijk veel te vinden, maar een BMW met gastank zie je heel weinig. Of let ik gewoon niet goed genoeg op?

    Login om te reageren
  4. benny b zegt

    24 juli 2008 om 13:25

    lpg kan inderdaad totaal probleemloos werken, maar niet met alle wagens.
    Heb persoonlijk al 6 auto’s met lpg gehad zonder enig probleem,
    maar mijn huidige raf 4 geeft alleen maar problemen.
    Dus ik denk dat niet alle auto’s geschikt zijn voor lpg

    Login om te reageren
  5. BaRa zegt

    24 juli 2008 om 13:41

    Heeft niet zozeer met de auto, maar met de motor te maken. Als je een hoogperformante motor hebt die van zichzelf hogere temperaturen draait, dan kan LPG (of in dat geval meestal LPI) wel een probleem geven. Met LPG heb je blijkbaar hogere verbrandingstemperaturen, en dat kan bijvoorbeeld problemen geven met je kleppen. Maar het gebeurt dus niet bij alle motoren. En ook bij hoogperformante motoren kan je ’t oplossen, er moet alleen wat meer gedaan worden dan gewoon een gastank-en-pomp inbouwen.

    Login om te reageren
  6. Nederland Hater zegt

    24 juli 2008 om 13:41

    haha, ik rij heerlijk belastingvrij op LPG (enige auto) lachen man!

    Login om te reageren
  7. benny b zegt

    24 juli 2008 om 14:06

    aan bara
    Ik heb de motor al laten aanpassen (andere kleppen of klepzittigen of zoiets en bijkomende smering) maar blijft toch problemen geven.

    Login om te reageren
  8. Zoef zegt

    24 juli 2008 om 14:28

    Eerste 2 jaar zijn leuk maar daarna gaat het vaak verkeerd met de motor.

    Waar komen die indianenverhalen toch vandaan?

    Van garagisten die ieder technisch mankement gemakshalve op de LPG steken zodat het imago van hun merk gevrijwaard blijft!

    en dat kan bijvoorbeeld problemen geven met je kleppen.

    AAAAH daar heb je het kleppenspook weer! Dat was waar totdat de loodvrije benzien verdwenen is. Alle wagens die met loodvrije benzine kunnen rijden (geeft schraal, nietsmerend, droog gas) kunnen ook met lpg rijden.

    Goh wat zijn urban legends toch hardnekkig.

    Login om te reageren
  9. bradley zegt

    24 juli 2008 om 15:01

    hier x5 op LPG en al 4jaar probleemloos. Die installaties zijn tegenwoordig ook high tech, en kennen evolutie. Veel mensen willen dit blijkbaar niet inzien.

    Login om te reageren
  10. W!d zegt

    24 juli 2008 om 15:23

    @Zoef.. statistisch gezien hebben gas auto’s hogere RO kosten, hoe je het ook went of keert.

    Het probleem is vaak, als je stil komt te staan, sta je lang stil. Als er een probleem is stuurt de dealer of ander autobedrijf je naar de gasboer, omdat ze er geen/minder kunde mee hebben.. de gasboer vind het niet zijn pakkie an en stuurt hem weer terug. Genoeg voorbeelden hier binnen het bedrijf.

    Daarnaast is er maar een heel beperkt aantal auto’s welke leverbaar zijn en het is allemaal achteraf inbouw. (VW’s, Audi’s, Mercedessen en BMW’s zijn helemaal niet leverbaar op gas)

    Login om te reageren
  11. Bert zegt

    24 juli 2008 om 15:28

    TIP : als je auto wilt kopen om die dan op LPG te laten leggen, vraag dan eerst aan de installateur als die auto al dan niet problemen heeft met LPG. Sommige motoren verdragen LPG beter als anderen.

    Een merk als Peugeot komt altijd terug in de merken die het beste op LPG gaan volgens de installateur. Ook Alfa Romeo gaat tegenwoordig heel goed samen met LPG.

    Login om te reageren
  12. Bert zegt

    24 juli 2008 om 15:39

    @ Bara en anderen

    Je moet gewoon zorgen dat de LPG installateur altijd tijdig je kleppen bijregelt. Ik ga voor de zekerheid altijd véél vroeger voor de regeling, dan vermijdt je problemen. Zijn de kleppen weer bijgeregelt dan kun je weer een aantal 10.000 km’s verder rijden.

    Maar natuurlijk moet je ook oppassen welke LPG installatie je erin steekt. Ik zeg u : probeer GEEN geld uit te sparen op een LPG installatie !!! Je moet echt research doen, want als je er rommel inlegt heb je wat minder geld uitgegeven aan de installatie zelf, maar kom je achteraf echt vééél duurder uit !

    Bij mijn Peugeot had ik geluk, ik had gevonden dat Peugeot vroeger zelf bij de aankoop van nieuwe auto’s een LPG installatie aanbood, ik gevonden waar ze die installatie plaatsen, want LPG installatie van een automerk zelf is ook perfect gemaakt voor die auto, is echt getest geweest met die auto,…. dus dan ben je gewoon zeker dat je geen problemen hebt !

    Dus het komt eigenlijk altijd op hetzelfde neer : véél RESEARCH doen !!!

    Login om te reageren
  13. Peter zegt

    24 juli 2008 om 16:11

    Opel rijdt ook uitstekend op LPG G3

    Login om te reageren
  14. Tomtoyo zegt

    24 juli 2008 om 16:12

    De nieuwe LPG-installaties hebben sequentiële kopsmering, dit zou een hoop problemen besparen achteraf.

    Login om te reageren
  15. CustomCruiserMan zegt

    24 juli 2008 om 18:19

    Ik ben er ook over aan het denken om m’n bak op LPG te zetten.
    Want de prijzen van benzine en m’n verbruik beginnen toch zwaar door te wegen.

    Login om te reageren
  16. hairry zegt

    24 juli 2008 om 19:02

    Een 10 tal jaar geleden heeft een notabene nederlander (AGS in belgie) mijn auto op gas gezet.Hij beloofde een PROBLEEMLOZE werking. Man, man, de eerste jaren problemen met backfire (zeker 6 klappers gehad), slechte afstelling, NOOIT maar dan ook NOOIT zonder problemen door de keuring geraakt met afkeuring op de uitlaatgassen. Er zijn ook andere verhalen zoals deze.

    Login om te reageren
  17. mike zegt

    24 juli 2008 om 22:31

    ik zag onderlaatst een fiat bravo op gas van 13 jaar oud en met 315 000 km op de teller dus het kan ook best goed gaan

    Login om te reageren
  18. nico zegt

    25 juli 2008 om 00:10

    Mijne BMW ligt ook al 7 jaar op LPG en waarvan +-200000op GAS
    de wagen heeft nu +-277000 KM
    dus echt goed niets van probleme, linkt nog allemaal goed
    maar dit komt omdat bmw met VANOS zit Regelbare kleppen techniek
    Bmw 320i cabrio
    van Bj95
    Audi is vré slecht voor LPG en Mercedes ook

    Login om te reageren
  19. Frank zegt

    25 juli 2008 om 00:30

    Rijd inmiddels 12 jaar op LPG begonnen in een Fiat Croma 2.0ie, daarna VW passat 1.8 GL, daarna opnieuw Fiat Croma 2.0ie, daarna Nissan Primera, daarna Lancia Lybra (2x) en Saab 9-3.

    Met ALLE auto’s ongeveer 180.000 tot 200.000 km. gereden en allemaal probleemloos. Alle auto’s ook 99% van de tijd op gas gereden.

    Ik heb altijd hard gelachen om de dieselrijders vooral ook omdat ik al deze auto’s zakelijk heb gereden en een diesel ALTID een hogere aanschafprijs heeft en dus ook een hogere bijtelling.

    Kortom ik kan het iedereen adviseren.

    Login om te reageren
  20. 9000cse zegt

    25 juli 2008 om 08:01

    Mijn toppert is een Volvo 740 GL geweest. Bouwjaar 1986. Verkocht bij km-stand 563.000. Verbruik (LPG) lag rond 1 op 8,5. Olieverbruik 0,5 liter op 5000 km. Om de 30.000 km afwisselend een grote of een kleine beurt. Reed bijna uitsluitend lange afstanden: Hamburg, Berlijn, Munchen. Favoriete snelheid, waar mogelijk en toegestaan: +/- 150 kmh. Ik denk er nog erg graag aan terug en weet nog, dat ik het best wel naar heb gevonden om afscheid van hem te nemen.

    Login om te reageren
  21. Zoepie zegt

    25 juli 2008 om 08:20

    Ik heb wel van een collega vernomen dat met de TFSI motoren van volkswagen het momenteel nog niet gaat.

    Login om te reageren
  22. BaRa zegt

    26 juli 2008 om 08:48

    @Bert: zou kunnen zijn dat het een urban legend is. Maar ja, waar rook is.. :-)
    Weet iemand trouwens of je een Saab 9-3 Biopower ook aan de LPI kan leggen? Voor de niet-kenners: die kan ook E-85 slikken.

    Login om te reageren
  23. Frank zegt

    26 juli 2008 om 19:03

    @BaRa, als de biopower een lage druk turbo is kan dit prima, als dit een auto is met een hoge druk turbo niet. Kortom de 1.8t wel, de 1.8T niet, de 2.0t wel, de 2.0T niet. verigens om de verwarring compleet te maken in Utrecht zit weer wel een Saab specialist die gas in hog druk turbo’s weet te bouwen (ik weet niet wat dat met de garantie doet).

    Login om te reageren
  24. willem zegt

    8 oktober 2008 om 09:53

    mensen die op lpg rijden moeten leren niet zo te racen,want als je normaal rijdt kan de motor een auto leven mee.
    ik heb zelf auto’s gehad met 300.000 km. op de teller dan was de carberateur versleten,gas er in en reed er nog 200.000 km. mee,zonder problemen.
    dus conclusie rechter voet beheersen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North