
Als je de gelukkige bezitter bent van een Ford Mustang Boss 302 dan, anders kan het geen kwaad. Door dit kleinood te gebruiken verandert de bestuurder volgens Ford namelijk enkele honderden instellingen van de Boss 302, waardoor hij extra stevig presteert op het circuit.
Waar elke andere autofabrikant gewoon een race-mode in zijn pk-pakhuis introduceert, en de gebruiker alleen maar op een knopje hoeft te drukken/ een schakelaar hoeft om te zetten voor het gewenste resultaat, pakken de boys van Ford het iets anders aan:
A joint project between Mustang engineers and Ford Racing, TracKey adds a second set of powertrain control module (PCM) software to a customer’s Mustang Boss 302, activated by a specially programmed vehicle key. When invoked by TracKey, the new TracMode software alters more than 200 engine management parameters, increasing low-end torque and turning the potent but well-mannered stock Boss into a competition-ready track car. Remove TracKey and start Boss with the standard key, and all factory engine settings are restored for a comfortable drive home from the course.
En zodra je klaar bent met het uitlaten van al je 446-racepk’s, start je je Mustang opnieuw met het niet-rode sleuteltje, en is de Boss weer iets docieler voor op de openbare weg (maar nog steeds met 446 pk).
Het TracKey-concept is een optie voor de Boss 302 (vandaar dat er niet voor een knop/schakelaar is gekozen). Er wordt door Ford een softwarematige aanpassing gemaakt (een tweede mapping van de ECU?) die met behulp van de sleutel wordt aangesproken. Het is dus niet zo dat je de sleutel in je ‘standaard’ Mustang Boss 302 kunt steken en daarna alle extra performance cadeau krijgt. Ford moet na al die magere jaren per slot van rekening zijn winst een beetje hoog houden.
Whahaha, ik houd de sleutel zelf wel (A)
Eigenlijk net zoals bij de veyron, die heeft toch ook zo’n sleutel waarmee de echte topsnelheid bereikt kan worden.
Toch een grappig idee, al heeft het natuurlijk geen meerwaarde.
Alleen heeft hij bij de Veyron daadwerkelijk zin en zal het bij deze auto een fijne marketing truc zijn.
Respect voor de marketing van Ford.
Gaaf zo’n 2e mapping ! Lijkt me irl ook een goed idee….kwestie van de juiste sleutel aan je bos hangen..en die van je vrouw ;-).
dom van die marketing boys ..
ze hadden geen witte en rode sleutel moeten maken ..
maar een groene en een witte ..
of trapt enkelt de EU daar in ??
@lincoln: hoebedoelu?
De 1e Corvette ZR1 had ook zo’n dergelijke sleutel met sleutel + 200pk.
Mijn vrouw/vriendin mag er gewoon helemaal niet mee rijden maar een sleutel voor mijn zoon is wel handig.
Er zijn nl maar weinig vrouwen die ik met 446pk graag/nooit de sleutel geef.
P.S. Wa kos da dan sir smokalotless?
@Rob USA: Dat zeggen ze er dan weer niet bij. Flauw he? Maar als troost heb ik wel 2 leuke galleries aangemaakt.
Ik geef mijn ‘normale’ Stang GT ook niet meer mee aan m’n vrouw.. Vorige keer lag de hele voorkant eraf en de achterkant van haar eigen auto ook! tss vrouwen
@PaulB:
Uw vrouw?
http://www.youtube.com/watch?v=CFCvJSvETy8&feature=player_embedded
als ik deze auto had gaf ik mijn vrouw een OV shit kaart.
@Sirsmokalotless: Correctie ! Deze sleutel “My key” kan besteld worden bij iedere Mustang !
Dus niet alleen voor de Boss 302.
Je kan er van alles in laten zetten: max topspeed, audio blijft zacht wanneer er geen gordel word omgedaan , niet bevoegd zijn de traction/stabilitycontrol uit te zetten.
Dus echt handig voor mijn zoontje van 2,5 jaar dus ! :)
Ook op de afstandsbediening verwarming of airco alvast aan voordat je instapt !
En dat alles voor een lousy $35.000 …wie doet dat deze generatie Mustang na ( oja en dat alles met 412 pk standaard en brembo’s rondom ! )
Ook iiiideeeaaalll voor Valetparkingboys van 18
of Porsche/Corvetteautodealers die je auto plat rijden ! :)
Gaat hij er met die sleutel ook cooler uitzien? ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Ga7e0bbkBow&feature=related
een vrouw een mustang geven? haha
geef die sleutels maar aan mij