Prijzen voor (goed geconserveerde) T1-busjes rijzen de pan uit, da’s niks nieuws. Maar is ruim twee ton in dollars voor een stretched T1 niet een beetje veel van het goede?
Ja, da’s inderdaad wat teveel voor een omgebouwd busje uit 1965. Goed, de ombouw is netjes gedaan en het interieur ziet er dan ook pico bello uit. Daarnaast biedt deze limo genoeg plaats voor 12 lallende dertigers op een vrijgezellenfeestje, zitten er maar liefst 33 ramen in en is het zonnedak groot genoeg om Dan Bilzerian’s harem er van bovenaf in te takelen.
Wat je echter niet zou verwachten, is dat je er een compleet limobedrijf bij krijgt. Ja, echt. Na overmaking van ruim twee ton in dollars ben je niet alleen de nieuwe eigenaar van deze T1, maar krijg je het bedrijf Endless Summer Limousine er gewoon bij. Deze verhuurder heeft naar eigen zeggen al orders binnen, dus geïnteresseerden hoeven alleen nog even naar Maui Hawaii te verkassen voor een carrièreswitch.
Het busje is trouwens van boven tot onder grondig aangepakt en er is, met het oog op het Hawaiiaanse klimaat, veel aandacht besteed aan roestpreventie. Onder de kap ligt een 2-liter blokje van VW dat prima overweg zou moeten kunnen met de ruim 1.700 kg zware bus en het interieur is voorzien van een stevig audiosysteem.
De lijst met aanpassingen check je HIER, maar we zeggen er wel bij dat ’t ook mogelijk is om alleen de limo over te nemen.
mrrallycross zegt
Zou hem ook niet willen hebben
norge zegt
Krijg je er een zaag bij?
janfr1908 zegt
Als ik het zou hebben zou ik heb zo kopen. Leuk ding en ideaal materiaal om lekker met al je vrienden te gaan touren.
rijnooit zegt
Rijd hem tegen een muur en je hebt weer een originele =)
tupperware zegt
Het bewijs dat bigger niet altijd beter is, deze ouwe hippie heeft hem liever origineel..
tombarry zegt
-edit: foutje bedankt! Is aangepast-
henkhupelschoten zegt
@tombarry: Weet je dat 100% zeker?
g40freak zegt
@henkhupelschoten: ze zouden de comment moeten laten staan bij een edit ipv weghalen.
Nu ben ik weer nieuwsgierig naar wat tombarry nou zei :)
RickB zegt
T1. T1 bus…
vincentvanb zegt
-edit: foutje bedankt! Is aangepast-
OT: Wel een tof apparaat overigens.
henkhupelschoten zegt
Ik wil hem wel, taxibedrijf mag ie mooi houden
Pallas zegt
Is dit dan geen T1? Of is er een verkeerde neus op geboetseerd?
wmans zegt
Dit is toch echt een T1. Of je moet type 2 bedoelen dan klopt het.
jrk68 zegt
@wmans:
Tja, het is ook best verwarrend, type 1 is kever, type 2 is bus en een of andere dronken Duitser vond het logisch om hem T1 te noemen….
Zelf deze Duitser gaat hier weleens op nat, jammer dat er dan van de 15 reacties weer 7 wijsneuzen moeten gaan huilen….
wmans zegt
@jrk68: er stonden nog geen reacties bij mij. Dus ik dacht dat ik de eerste wijsneus was ;)
Pallas zegt
@jrk68: Dat komt omdat de app zo traag is, waardoor iedereen hetzelfde roept.
metalmike zegt
@jrk68: T1 komt dan weer van Transporter generatie 1, T2 generatie 2 en zo verder
dnadave zegt
Ik heb zelf ook een VW spijlbus, en ik vind het toch duidelijker om ze niet T2 maar T1 te noemen. De verwarring ontstaat doordat de T kan slaan op Type (1 is kever , 2 is bus) maar ook op Transporter ( 1. Is spijlbus , 2a/b is baywindow 3,4,5 etc).
Tonnie zegt
Dit is oprecht hele geinige shit! En die bus ziet er best wel prima uit ook!
danielj zegt
Bij de t1 hangt de prijs van de hoeveelheid raampjes af toch?
patrick zegt
Hmmm…..”je krijgt er een limobedrijf bij”
ik gok zo dat hij voor de T1, als je deze los koopt ook dat bedrag wilt hebben en dat je gewoon de naam van het bedrijf + KVK nummer ( als ze dat daar hebben ) overneemt.
Ik lees niks over dat dit bedrijf ook een pand of iets dergelijks heeft.
patrick zegt
@patrick: oma en als je geluk hebt krijg je misschien ook nog wat schulden gratis!
Alfarobert zegt
Busje ziet er netjes uit.Hebben ze wel netjes gedaan.
mrB zegt
Met een bedrijfje kun je die kosten er wel uit halen lijkt me. Maar dan zou ik toch liever en compleet nieuw bedrijfje beginnen en niet op door waarvan
mrB zegt
@mrb: op versturen getikt, ipv door wat dit moest worden…
Anyways, je weet niet hoe dat bedrijfje loopt, welke schulden en hoeveelheid personeel. Dus vandaar zelf beginnen.
jaapiyo zegt
Kennelijk zijn er heel veel mensen die zo’n busje wel zien zitten gezien de prijzen. Ik ben er echter niet 1 van, dus laat maar lekker gaan. Een gewone T1 voor 100K zonder bedrijf erbij hoef ik ook niet…Het zijn wel geinige dingen maar meer dan 10K zou ik er nooit voor neerleggen. Dingen gaan niet vooruit en als je tegen een amsterdammertje aanrijdt ben je meteen je benen kwijt want die vormen die ‘kreukelzone’.
Nou weet ik dat je in een klassieke Ferrari/Alfa/Porsche/eenvantigengelsesportwagenmerkjes ook geen brokken moet maken als je niet in het ziekenhuis wil belanden maar om in zo’n auto te rijden is dat een acceptabel risico, in zo’n busje niet.
Maar goed, each his own.
lamborghinipower zegt
wat kost een standaard spijltjes bus tegenwoordig??
autofreaker zegt
@lamborghinipower: rond de 70/80 netjes en roestig rond de 10/15 duizend
schellekens006 zegt
tis niet origineel , had hem maar origineel gelaten had ik zeker steeds meer waard geworden. Deze prijs slaat nergens op.
neal zegt
Tja t’is een samba als basis eh en wss hebben ze er 2 voor gebruikt dus maak de rekening maar. ik vind het nog goedkoop ook.
mgmgb zegt
Het blijft een VW T8. Hopeloos overrated.
scubakabouter zegt
Bedrijf is best geld waard omdat het akte vergunningen heeft. En die zijn op Hawai echt niet zo makkelijk te verkrijgen.