Daihatsu heeft tot nog toe elk jaar afgesloten met forse groeicijfers, het marktaandeel van 1,85% in Nederland wordt zelfs nergens in Europa geëvenaard. Blijkbaar zijn wij een echt Daihatsu-geörienteerd land? Of komt het door de actieve promotie van het merk op Autoblog, oa via artikelen over de Mud Master-C en Xenia Warrior Princess?
Of komt het misschien door onze massale obsessie met CO2? Daihatsu heeft in 2008 namelijk de laagste gemiddelde CO2 uitstoot van alle automerken in Nederland behaald. Dat is op zich interessant, aangezien ze geen hybride modellen hebben. In 2008 behaalde het merk een waarde van gemiddeld 126 g/km, dat is een daling van 5% ten opzichte van 2007.
De toegenomen vraag naar zuinige en compacte auto’s maakt het merk alleen maar meer populair, wellicht had men een vooruitziende blik? Koploper bij Daihatsu is de Cuore, het tweede best verkochte model is de Sirion 2. Welke ga jij kopen?
Emile_Benz zegt
Welke ik ga kopen? … GEEN!!! …
FiXeR zegt
Ik ga er een kopen…
…zodat ik er met mijn Hummer overheen kan rijden.
Wollie zegt
De Nederlandse belastingwetgeving zet aan om zulke koekeblikken te kopen. Autoliefhebbers komen er in 0031 erg bekaaid vanaf. In Duitsland doen ze een pak beter. Vergelijk de huidige prijzen maar even. Fiat Grande Punto in Nederland vanaf 12500 euro, in Duitsland 6500 euro (na 2500 eur slooppremie). Tijd om te emigreren ?
carfreak zegt
Goedkoop…….?
en lelijk
rakim zegt
terios 1.5 4wd 7 seater
Bol zegt
Ik rij Daihatsu 8)
Jandepandaman zegt
Wollie goede reis dan!
…Of wou je het goede voorbeeld niet meteen geven?
Ik zou denken: Nederland is een klein landje met veel files en hoge bijtellingen. En dus heb je hier niet echt een groot koekblik die ook nog eens onbetaalbaar is nodig. Bovendien zijn kleine bonbontrommeltjes steeds beter en dus kun je die ook best voor langere afstanden gebruiken, dus ook daarvoor heb je geen grote oliedrum meer nodig. En dan zijn er ook nog mensen die hun geld liever aan andere dingen besteden dan aan duur groot blik.
:mrgreen:
Henk Spermatank zegt
Opgehoepeld met die CO2 uitstoot!
Wat interesseert mij dat nou?
Ik blijf die langzame Daihatsu’tjes met liefde van de linkerbaan afdrukken met mijn M3 E46 ;)
lincoln zegt
waarom ??
omdat als ik nieuw koop .. het uitsluitend bedrijfsauto,s zijn ..
laatst in een Materia gereden .. leek me een prima brikkie ..
en als me meisje er 1 zou willen hebben ..
zou ik em zonder morren aanschaffen ..
C6.R zegt
Ik heb een flink aantal daihatsus mogen rijden omdat een vriend van me ze verkocht, heel geen slechte wagentjes en superzuinig natuurlijk. Jammer alleen dat ze de uitstraling van een lauwe drol hebben…
Klassiekerrally zegt
Ik rij een 15 jaar oude Cuore. En geloof ’t of niet: het is echt een heerlijk scheurijzertje. Het driepittertje ronkt lekker, in stadsverkeer is ‘ie vlot en als topsnelheid is 140 haalbaar. Daarbij blijft ‘ie nog stabiel op de weg ook.
En ’t verbruik wanneer je je in kunt houden is 1:20. Wanneer ik me niet in kan houden (eigenlijk altijd dus) is ’t verbruik ongeveer 1:17.
Ook kan ik er beter in zitten dan in een even oude Volkswagen Polo (wat een klein kruiphok zeg!), al is de breedtje nogal ehm… afwezig :)
Om nog maar even een knuppel in het hoenderhok te gooien: het rijgedrag is nog ’t best vergelijkbaar met een ouwe Mini, al stuurt het wat minder direct.
Bart zegt
Omdat ik enig zelf respect heb, kom op een Daihatsu.
Klassiekerrally zegt
@ Bart: Zelfrespect, of een gebrek aan zelfvertrouwen?
Persoonlijk heb ik *kuch* schijt *kuch* aan iedereen die een negatief oordeel over me velt omdat ik in zo’n klein gebakje rijd…
GH zegt
Een neef van mij rijdt in een nieuwe Cuore, stukje in mogen rijden, rijd gewoon acceptabel lekker. Gewoon sportievere bumperkitje erop, ander uitlaatje en het ziet er nog niet eens zo heel lomp uit. Rijdt 1 op 24, prima auto’tje.
Vinny_93 zegt
Omdat ik nog maar 15 ben…
Maar in Azië zijn ze zo zuinig nog niet. Kijk maar even op deze slideshow wat in de steden te vinden is:http://www.ausmip.de/gallery04/slideshow.php?set_albumName=album262
Af en toen denk je:Ah, een 116i, en je leest eronder 120i. Dan denk je, dat is niet interessant. Dan zie je 6 Continentals, en dan is het punt weer duidelijk.
Larrs zegt
Daihatsu heeft best leuke modellen.
Zelf rijd ik in een Nissan Micra 1.3 (K11), heel iets groter dan een Cuore.
Alleen vind ik de oude Cuore een beetje fragiel uitzien. Maar uit ervaring van Klassiekerrally zijn ze dus wel goed om mee te rijden en daar lijkt me wel zo belangrijk. :)
De Sirion 2, Terios en Copen zijn voor mij de leuke modellen.
De Materia lijkt me een concurrent van de Nissan Cube en de Toyota Scion, maar vind de Cube en Scion toch leuker.
Willem zegt
ik ga geen enkele kopen :/
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Tja, die gemiddelde uitstoot zal alleen maar afnemen het komende jaar, want er gaan nogal wat ‘grote’ modellen uit!
De Materia, de Terios en de Trevis ook!!!
Tja, zo kan ik het ook…
@ AB.nl: zoals met Renault laatst is dit een heeeeeele duidelijke trend! Het ‘aftoppen’ van het modellengamma om de gemiddelde CO2-uitstoot van het merk naar beneden te brengen. Tijd voor een onderzoekje en verhaaltje??
:D
NuttelozeBPM zegt
Dat het hier in Nederland zo goed gaat met de verkoop van deze matchbox-wagentjes is gewoon te wijten aan het dure auto-milieu hier…en dat hebben we dan weer te danken aan ons lief linksch kabinetje.
In 2011 kan dit echter allemaal veranderen……
Maar als je bv. voor een A4-tje 10.000 euro meer moet betalen hier dan is het wel duidelijk hé waarom men deze bakkies koopt.
Victortje. zegt
Geen, geld voor,
PCCB zegt
Ik rij geen Daihatsu omdat ik ogen heb die kunnen zien.
Chris zegt
poepauto, dan maar liever een 2de hands PREMIUM auto bedoel voor 10.000/15.000euro krijg je echt wel lekkere auto zoals mijn eigen C70 T5:D
lincoln zegt
@Chris .. Volvo is geen PREMIUM ..
Jordi zegt
Allemaal grote praatjes, natuurlijk wil je niet in een daihatsu rijden, want dan gaan mensen nog denken dat je een kleine penis hebt.
Niks mis met die kleine gebakjes, heb zelf ook een AX’je; een 1.1. Rijd ook netjes 1 op 15 ofzo, 25 euro vaste lasten per maand. Maar goed, je kan natuurlijk ook ’t 8 voudige daarvan per maand betalen en nogsteeds een smakeloze moderne ‘dikke’ gezinsbak rijden en dan doen alsof je die grote auto nodig hebt, ipv toegeven dat je er achter verschuilt omdat je beetje weinig zelfvertrouwen hebt… Zucht, lange weg te gaan nog.
Victortje. zegt
@lincoln, wat dan wel?
Laurens zegt
@victortje
Lincoln natuurlijk :-)
lincoln zegt
@Victortje ..
auto,s zijn .. staal-legeringen / plastic / rubbers en een zwikkie bedrading ..
en dat is wat je koopt ..
kan de verkoper er ook nog wat “premium” bij verkopen ..
dan heeft ie mazzel omdat hij dan met een mongooltje van doen heeft ..
die denken namelijk nooit zelf .. die laten dat doen ..
rakim zegt
@Jordi
ik dacht dat het juist anders om was dat mensen juist gingen denken dat je een kleine pik had als je in een grote auto rijd teminste dat zegt mn vriendin.
lincoln zegt
@Laurens .. lincoln is inderdaad “premium” ..
je koopt een Towncar en krijgt een veredelde Crown Victoria ..
gogogomagazine.com zegt
Leuk voor erbij, maar alleen als je ook een paar klassiekers of supersportwagens heb. Maar toch, als je toch iets kleins moet rijden dan liever een Suzuki Swift..
Laurens zegt
@lincoln
ik begrijp je niet, je man/vriend heeft dezelfde chemische samenstelling als Brad Pitt, toch zal het (gezien je autoliefde) geen steracteur zijn?
Hou toch eens op met je premium gezeur ;-)
Alwood zegt
Whahaha, en lincoln zeurt over premium?! :? nu wordt het helemaal lijp… “Premium” moet zo snel mogelijk vergeten worden en niet meer gekoppeld worden aan auto’s.
Er zijn gewoon goede en slechte auto’s… Volvo is goed, Daihatsu is slecht ;) Maar dat verschilt natuurlijk per persoon, op welk merk je een “goed” of “slecht” stempel op een drukt.
Klassiekerrally zegt
Hey Alwood, oppassen he! ;)
Espace zegt
Waarom zou je nu een zuine auto kopen als de benzine toch goedkoper word?
lincoln zegt
@Alwood ..
onderschat de “dickhead market” niet ..
daar gaat serieus veel geld in om ..
daihatsu bezitters hebben gelukkig minder last van het “dickhead syndrome” ..
Vinny_93 zegt
Waarom zou je überhaupt aandacht besteden aan een merk dat zo klein mogelijk als goed beschouwt?
DrDre zegt
Waarom ik geen Daihatsjoe koop?
Wie wil een auto waarbij je door de eerst beste Dacia Logan van de linkerbaan gedrukt word?
Het zijn kleine kut auto’s lelijk en alleen maar geschikt als opvulog op het parkeerterrein van het crematorium, omdat alle bejaarde zo’n auto rijden…
Leve de Amerikaanse Pick-Ups
WieAndersDasAuto zegt
Ze zijn niet bepaald mooi, alleen het kan een aantrekkelijke alternatief zijn voor mensen die graag zuinig rijden.
Tommy zegt
Omdat je “Cuore” in het Fries als “kruiwagen” uitspreekt, en ik niet graag in een kruiwagen wil rijden. Daarom.
Daarnaast zijn het ook niet echte volwaardige reis auto’s, misschien handig voor in de stad, maar niet om relaxt snelwegkilometers mee af te leggen.
lincoln zegt
@Alwood .. check de laatste 4 comments ..
er komen er nog meer hoor .. no worries ..
Jan Rap zegt
Ik vind die Sirion2 best een soepel ding. Vooral het “topmodel” ziet er bestwel dik uit, met de wielen helemaal op de hoeken. Alles klopt dan aan dat model.
Ik zou er idd niet snel een kopen, er zijn betere dingen te koop, maar vooral omdat ik 2 meter lang ben. Desondanks zijn de meeste reacties hier volledig onterecht maar allemaal wel realistisch gezien de gemiddelde trieste Nederlander, die, zoals hierboven ook al beschreven wordt, bang is dat zijn kleine pikkie zichtbaar wordt als ie in een andere auto rijdt, dan aanbevolen door het burgermans autoblad Autoweek.
Gelul over imago en premium, terwijl je zelf het meest droevige burgermansbestaan hebt, maar ja je moet het ergens mee verbergen.
Rick dos zegt
Waarom ik geen Daihatsu rij? Omdat mijn inkomstenbron niet een studiefinanciering, sociale dienst of AOW-uitkering is.
Simpel toch.
Vis 18 zegt
Over het algemeen rijden er wel bejaarde in, en het heeft weinig uitstraling, maar wat geeft het?
Heb er zelf eentje gehad (in de tijd van de hoge benzine prijzen) van 1994 en schaamde me totaal niet erin. Heb vele duizenden kilometers ermee gereden over binnenwegen en nog een gemiddelde van 1:18 weten te behalen met een zware voet. Het weggedrag en de wegligging zijn veel beter als men denkt..
Bi|| zegt
De Materia staat bij mij om de hoek en dan in de “dikste” uitvoering. Persoonlijk vind ik het een leuke, betaalbare gezinsauto.
@Larrs: de Materia is veel mooier dan de CUBE. Logisch, want wie noemt zijn auto “kubus”? Net als Croma…
Overigens doet mij deze discussie denken aan de aflevering van Top Gear waarin Jeremy de Ascari vergelijkt met de Materia. Het maakt niet uit hoe je het wendt of keert, Ze zijn niet met elkaar te vergelijken.
Marco zegt
Toch knap dat Daihatsu de laagste CO2-score neerzet als merk, als je bedenkt dat smarts 104-116 g/km CO2 uitstoten…….
Blijkbaar telt smart niet mee?
timberleek zegt
1: kijk naar die auto’s
2: kijk nog eens
3: een beetje lol in autorijden mag ook nog wel.
4: ik wil met een beetje ruimte kunnen zitten (en mijn passagiers ook)
5: ik wil niet dat de wind mijn grootste vijand wordt op de snelweg.
6: …
moet ik nog doorgaan
Robbert zegt
Geef toch de voorkeur aan mijn CLK320 ;).
mashell zegt
Waarom rij jij nog geen Daihatsu?
Nou, ik heb de Daihatsjoe gerechtigde leeftijd nog (lang) niet bereikt.
Maar Daihatsjoe hoeft zich geen zorgen te maken, als de vergrijzing doorzet dan gaan ze helemaal binnen lopen. Zeker als ze nog een model met hoge instap lanceren.
Arie Nap zegt
Ik rij ook Daihatsu en zoals Rick Dos zegt is mijn inkomen inderdaad een studiefinanciering.
Desondanks word ik best blij van mijn G102 Charade, die HC-E 1.3 16V trekt heerlijk door, 90pk bij 6500rpm en met een gewicht van maar 805kg gaat het best vooruit :)
Klassiekerrally zegt
@ timberleek: eens met punt 1 en 2, maar punt 3, 4 en 5 kan ik van tafel vegen…
Mocht het restant van mijn inkomen het toelaten, zou ik overigens graag een mooie Jaguar XJ serie 2 rijden, dus ik rij ‘m niet vanwege ’t milieu ;)
Laus zegt
tja….als je rationeel een auto(lees: koekblik) koopt.
Helaas doen steeds meer mensen dat. Me included (van Fabia 2.0 naar een Civic Hybrid…de Civic is goedkoper dan de fabia met 10k prijsverschil!).
WieAndersDasAuto zegt
@ Klassiekerally
Even offtopic:
Bezit jij nog andere auto’s behalve een Daihatsu? Een leuke klassieker? :D
Klassiekerrally zegt
@ Das Auto: Jazeker, een Morris 1300 Super de Luxe uit 1968. En m’n vrouw en ik vinden ‘m leuk :)
WieAndersDasAuto zegt
@ Klassiekerrally
Ik vind hem ook wel leuk door zijn simpelheid :)
PS: als je het bij google intypt dan krijg je direct een link naar jouw site ;)
Klassiekerrally zegt
’t Is inderdaad geen ingewikkelde auto. Waar dat ‘Super de Luxe’ zich bevindt heb ik overigens nog niet kunnen ontdekken, maar het is wel super comfortabel (wat vering betreft), en de remmen zijn voor zo’n oude auto zeer goed. Standaard heeft ‘ie 60 pk, waardoor je goed met ’t verkeer mee komt. Ik heb ‘m iets gekieteld, maar de motor moet dringend gereviseerd worden…
Google werkt trouwens goed he? ;)
Franco zegt
Ik reed een Cuore (maar mijn vriendin pikte h’m vaker in), totdat mijn vriendin een Peugeot 207 van de zaak kreeg. Zelf rijd ik een W123 zakelijk.
Enne, een Cuore is gewoon een goede auto voor je geld! Ja, hij is niet ruim in de breedte en een iets te hard genomen verkeersdrempel ga je goed voelen. Maar verder? Geen klachten, hoor! Ook niet van mijn vader aan wie ik de Cuore gegeven heb…
WieAndersDasAuto zegt
@ Klassiekerrally
Ik heb net jouw auto aflevering (carwoman) gelezen (lang leve Google). Vond het interessant! Eigenlijk is het een pareltje waar je geen afstand van kan houden, een auto die je nooit wegdoet.
60 pk is wel aardig normaal voor zo’n autotje. Het kan wel aardig goed met verkeer mee, dat geloof ik zeker. Er rijden immers nog Golf SDI’tjes rond die ook meekunnen ;)
vla zegt
@ Klassiekerrally
Een Daihatsu Cuore, dat wist ik niet! En ik schrik er ook weinig van: iedere goed nadenkende autokenner, rijdt dagelijks Japans/Koreaans. Maar ik denk nooooit goed na. :D Waarom een Cuore? Voor het geld… Zelfs een Twingo is cooler! En face it: als je er dagelijks in rijdt, moet je de auto wel een beetje charmant vinden, of niet? Nu ja, als jij zo’n Cuore charmant vindt, wie ben ik om daar iets tegen te hebben…
Trouwens, je vergeet een oldtimer te vermelden als ik me niet vergis. De coolste van je collectie!
Klassiekerrally zegt
@ vla: ach, we hebben andere prioriteiten dan ‘moderne’ auto’s, dus we hebben de Cuore voor een appel en een ei overgenomen van m’n zus. En ’t is geen coole auto, maar geloof me, het rijdt leuker dan het er uit ziet!
Wanneer je overigens op de MGB duidt: die is van m’n vader, ik heb ‘m aan hem verkocht nadat onze zoon geboren werd, bijna 12 jaar geleden (schrik…)
RenesisHP zegt
Ik rij geen Daihatsu omdat ik een voorkeur voor sportievere auto´s heb. Daarbij vind ik sportieve auto´s tijdens normaal gebruik nog veiliger ook. De auto´s zijn immers op veel meer voorbereid.
RenesisHP zegt
@Klassiekerrally en @de vlaeminck.
Ik snap de humor en charme van zo’n kippenhok ergens wel. Meestal is dat te vertalen door de hilarische ervaringen die je met zo’n truttenschudder kan hebben.
Neem als voorbeeld het gespotte AX-je.
Klassiekerrally zegt
@ mx5/rx8owner: 151 km/u volgens de navigatie, en dan de meeste auto’s op de Autobahn voorbijrijden in dat kleine blik, da’s inderdaad best hilarisch :)
(het ging overigens wel bergaf en volgens mij hadden we ook wind mee :lol: )
WieAndersDasAuto zegt
@ Klassiekerrally
En bergopwaarts kunnen we zeker die 1 van 151 weghalen? ;)
RenesisHP zegt
Ik heb een keer 150 met een Fiat panda gehaald. Dat was dan wel wind mee volgas de Beneluxtunnel in. Met die 135 bandjes was dat ronduit eng. Ik stond op het punt om gas te liften. Dat hoefde overigens niet, want de tunnel ging weer omhoog. :D
Ik kan er dus iets bij voorstellen.
Wel echt een snelheidservaring. :lol:
RenesisHP zegt
@Das Auto.
Met 60pk zal dat best meevallen. Die auto’s wegen geen drol, dus de pk/gewicht verhouding is nog vrij gunstig.
RenesisHP zegt
Ander grappig feit. 0-100 duurt een eeuwigheid. 0-50 daarentegen. :shock:
WieAndersDasAuto zegt
@ mx5/rx8owner
Het was ook meer sarcastisch bedoeld, vandaar die knipoog ;)
Klassiekerrally zegt
@ mx5/rx8owner: die 60 pk in de Morris zorgt inderdaad voor vlotte voortbeweging. Bij 140 is het echter vanwege gebrek aan stroomlijn afgelopen. Dan schreeuwt het (aan de Mini Cooper verwante) motortje het ook uit. Da’s gewoon zielig ;)
Met de Cuore gaat 0-50 inderdaad verrassend snel, medeweggebruikers staan er in elk geval vaak van te kijken. In de stad laat je ze vrijwel allemaal achter je.
En 150 in de Cuore is spannender dan 250 km/u in een Mercedes S-klasse, weet ik uit ervaring :)
Simpson zegt
als dit soort dingetjes populairder worden moeten we misschien ook maar eens van die 600cc turbo coupeetjes hierheen halen. We hoeven geen bult op en we zitten toch altijd alleen in de auto.
zoals de Copen, maar ook suzuki cappucino en zo
Je rijdt iig niet voor lul in een krappe parkeergarage, omdat je sensoren aan alle kanten aan het piepen zijn: Dat past ja naaaaaait! :)
RenesisHP zegt
@Klassiekerrally.
“En 150 in de Cuore is spannender dan 250 km/u in een Mercedes S-klasse, weet ik uit ervaring.”
Dat geloof ik ook meteen. Dat verschil heb ik ook met beide auto’s.
100 in de mx5 voel je aardig goed, 200 in de rx8 voel je gewoon niet.
Klassiekerrally zegt
Het is gewoon heel puur rijden. Geen ABS, ESP, stuurbekrachtiging of overmatige geluidsisolatie. Je merkt gewoon alles wat er gebeurt. Komt ook wel door de kleine 12″ wieltjes en de smalle (145) bandjes.
RenesisHP zegt
@Klassiekerrally. Dus jij hebt nog echt sterke onderarmen? :D
Klassiekerrally zegt
Aangezien de Cuore zowat niks weegt, stuurt ‘ie ook heel licht, dus ik ben hardstikke slap! :)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Klassiekerrally: ‘Super de Luxe’ is het ’60’s woord voor ‘Premium’…
:D
Oli4k zegt
Waarom ruikt dit artikel heel erg naar een advertorial?
Maar goed, welke Daihutsi? De Copen is wel OK. Heb er weleens een proefrit in gemaakt en dat beviel best. Hing wel gelijk zo’n smurf een oude volkswagen van een populair type achterop de bumper die zich afvroeg waarom die kleine auto wel twee werkende uitlaten had. Jammer voor hem dat die Copen echt sneller was en ongeveer 500 keer wendbaarder.
Mocht iemand nog een keer een Copen in de prak rijden dan wil ik die leren kuipstoelen wel overnemen 8-)
@Simpson De Copen heeft hier een 1.4 geloof ik.
BmwMPower zegt
De mooiste Daihatsu vind ik nog wel de Sirion 2.
Lekker licht, en als het kon, in het zwart, getinte ramen en een leuk setje wielen er onder. Daarna chiptunen, et voila!
Screamer zegt
daihatsu?? dan moet ik er eerst in passen :X
het zijn vrouwen wagentjes, en vrouwen zijn ook in nederland nog steeds kleiner dan mannen (gelukkig)
en met mijn 195cm pas ik vaak niet in vrouwenautootjes
Citrofiel zegt
@ rakim; Een Terios 7-seater? Die bestaat officieel niet, hoewel het er natuurlijk aan ligt hoe groot je bent. ;)
vla zegt
@ Klassiekerrally
Hah! Dat begrijp ik! :P Die MGB: waarom sta jij dan op al de foto’s van de MGB?
@ Klassiekerrally & mx5/rx8owner
Ook ik ken die puppydog-excitement! :P Zelf rijden we met een Golf III en ik vind het ideaal voor een knul als ik om mee te leren rijden (lees: domme dingen doen), niet té veel kracht en toch nog vlot dankzij het koppel bij de lage toeren en natuurlijk het gewicht van het veredelde sardienendoosje. :P En 140 km/u in de Golf of in een Volvo S80 is idd volslagen anders! Wel fijn zo, met je Golfje alle Bimmers etc. voorbijsteken… :)
Klassiekerrally zegt
@ vla: de MGB is eerst van mij geweest en ik doe ’t onderhoud en de restauratie :)
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@ Klassieker: dus je hebt zelf maar 2 auto’s??
Ik dacht altijd dat al die auto’s op je site (waar ik nogal eens op zit) van jou waren!
:D
de sjonnies zegt
Ik ben zelf altijd gek geweest van no-nonsense auto’s, mijn Renault viertje zou ik zo vandaag weer terug willen hebben, een Fiat 850, of mijn oude Autobianchi A112.
Ze reden allemaal lekkurrrr op hun eigen manier en hadden stuk voor stuk meer KARAKTER en persoonlijkheid dan menig moderne auto.
MGB ja, wat kun je daar nou van zeggen, ik vond het altijd de fijnste all-round roadster die ik ooit heb gereden, veel en veel betrouwbaarder dan zijn gemene neef,de TR6 P.I.
Dus wat kan ik tegen een Daihatsu hebben, de moderne vertaling van no-nonsense motoring !
Klassiekerrally zegt
@ Svenska Aeroplan AB: Ik heb inderdaad slechts twee auto’s, waarvan er maar 1 een echte klassieker is… Armoedzaaier he… ;)
De auto’s op m’n site zijn van vrienden van me.
vla zegt
@ Klassiekerrally
All of the fun and none of the kosts… ;) :D
Ps: iets totaal ongerelateerd maar je moest het maar eens weten: de tapijten zullen we wss bij jouw leverancier bestellen maar helaas staat een Minx uit de jaren ’50 niet in hun database…
@ SAAB
Er zit zelfs eentje van mij(n familie) bij! :D :D (ja daar moesten echt 2 smiley’s bij! ;) ) Die Hillman Minx Mk. V uit 1952 (2 verschillende links). :)
vla zegt
@ mezelf
Gatverdamme! ‘Kosts’ schrijf je in het Engels natuurlijk met een C… :roll:
Almanzo zegt
Sorry ben al helemaal gek van Honda… Dus dat word geen Daihatsu.
Fred zegt
Ik heb een Cuore van 2006. Dit is de enige auto die in mijn rubberboot past incl pasagiers en waar de rubberboot opgevouwen in de auto past. Ook de 2 cilinder bb-motor en alle assesuares + vakantie spullen passen er nog in. De rubberboot is geen kleintje en meet opgeblazen 4.20 lengte en meer dan 2 meter breedte, heeft ook aluminium vloerdelen. Draagvermogen meer dan 1000 kg. Dus wie zegt dat een Cuore maar een klein autotje met weinig ruimte is, moet mij maar eens hiermee zien rijden of varen. Ik overweeg ook om nog dakdragers aan te schaffen.
Jurgen zegt
Daihatsu Materia soul is dik in orde, Kgaan der van de zomer 1 aanschaffen.
Golf FSI 2.0 zegt
Stoere (Sirion 2, Terios) en gedurfde (Trevis, Copen) bakkies hoor. Jammer dat er kleine motortjes in zitten. Met een vette motor zijn helemaal af. Laat ze bij anderen shoppen, 1.4 met turbo zie ik wel zitten, en zou ik ze zo voor de gein kopen.