Nope, geen deuken dit keer. Zelfs geen krasjes. Oh ja, en ook geen V8 uit Affalterbach, maar een tam zescilindertje uit the eighties. It’s fugazi time!
Hoewel de Mercedes G-Klasse sinds 1979 op de markt is en in die tijd optisch maar beperkt werd geüpdatet, kreeg de bonkige Benz in 1990 wel een flink verbeterd chassis. Niet voor niks sprak men bij Mercedes over een nieuwe Baureihe, W463 tegenover W460. De hier aangeboden auto is een exemplaar uit 1987, dus een W460. De auto is van buiten echter voorzien van het front van een recente G63 AMG en ook de achterkant is met enkele simpele wijzigingen weer up to date gebracht. Setje knap lichtmetaal eronder en niemand merkt het verschil. Alleen de kenner zal opmerken dat de vulopening achterop zit en niet schuilgaat achter een klepje, zoals bij de latere W463. Ook de luchtopening in de motorkap, vlak voor de A-stijl ontbreekt.
Kom niet te dichtbij
Zolang je de onwetenden buiten de deur weet te houden behoorlijk overtuigend, maar binnenin gaat het er een stuk gedateerder aan toe. Het dashboard stamt overduidelijk uit een andere eeuw en strookt niet erg met het uiterlijk. En met 156 pk op een leeggewicht van bijna 2100 kilo zal men denken dat je rustig aan rijdt terwijl je in werkelijkheid een paar gewassen grindtegels op het gaspedaal hebt gelegd.
Aan de andere kant, je auto uit 1987 eindeloos kunnen opdaten aan het huidige modebeeld is natuurlijk super duurzaam in een tijd waarin je nieuwe iPhone na tweeënhalve maand al weer hopeloos ouderwets is. Daarnaast blijft zo’n G-Klasse, mits je hem even goed checkt op de kritieke plekjes (ze willen nog best roesten), gewoon maar doorgaan. Voor 22.950 euro haal je deze crossdressende tank op in het Gelderse ’t Harde.
Met dank aan Didier voor de tip
ThomasBol zegt
Heb betere “ombouwsels” gezien, maar die waren ook wel iets duurder. Gaaf ding, zo’n G
lpgbarrel zegt
De originele is juist zo charmant!
michaelcorleone zegt
Snap dat nooit laatst ook een S65 badge gezien op een normale S-Klasse.
MARS zegt
Zie hier geen badges op zitten @michaelcorleone:
michaelcorleone zegt
@MARS: Dat zeg ik toch ook niet, het front is bij deze G aangepast en de badge zat op die fake S65 AMG. M.a.w. allebei fake dus, zou ik nooit doen. Een echte of niet.
MARS zegt
Zonder badges is er niks fake aan @michaelcorleone:
gtwillem zegt
@mars: 463 Type III AMG bumpers rondom met Type II AMG velgen op een bejaarde 460 is net zo fake als de tieten van Patricia Paay. Van een afstandje (en dronken) lijkt het nog wat. Kom je dichterbij zie je dat het flinke make up over een aanstaand lijk gesmeerd is. Dikke fake dus.
MARS zegt
Ja en? Dat maakt ‘m nog steeds niet fake! @gtwillem:
gtwillem zegt
@mars: een 90’er G-klasse ziet er niet zo uit. Dus in mijn ogen behoorlijk fake. Ik weet dat het bij AutoJunk het erom gaat of er badges van een snellere versie op zitten, maar deze heeft een complete metamorfose ondergaan. Dus behoorlijk fake in mijn ogen.
Kijkend naar het exterieur verwacht je een heel ander exterieur (en motor).
Smokey zegt
@gtwillem: Ik zou d’r toch doen..
MARS zegt
Titel is ook niet een beetje misleidend, jammer..
gop1 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Dutchdriftking zegt
Leuk hoor, maar had het dan afgemaakt…
parker zegt
Dit is gewoon een schraper-miskleun, goedkoop geïmporteerd voor de oldtimerregeling de nek om werd gedraaid in de hoop er dik winst op te kunnen maken en nu niks meer waard omdat ie van ’87 is en dus niet onder de overgangsregeling valt en niet meer cheapass op lpg kan rijden. Voor 1000,- euro kan ie op de boot mee naar Afrika samen met een dozijn 190d’s..
991gt3rs zegt
@parker: Deze kan gewoon met de overgangsregeling worden gereden.
Homer55 zegt
@parker: ’87 valt nog wel onder de overgangsregeling.
lekbak zegt
@parker: jij bent duidelijk niet thuis in de markt voor G-klasse’s. Over de grens is zoiets ook best nog goed geld waard.
parker zegt
@lekbak: ja, maar geen 23k
rovadepo zegt
Mag je hier Utrecht en Rotterdam mee in?
991gt3rs zegt
@rovadepo: waarom zou dat niet mogen met een benzine?
rovadepo zegt
@991gt3rs: voor juni 1992
991gt3rs zegt
@rovadepo: oefff dat wist ik niet, zuur.
henkhupelschoten zegt
als hij het af wilde maken had hij er de m117 5 liter v8 in moeten monteren, zou wel gaaf zijn!
lincoln zegt
Je hebt autoliefhebbers en badge liefhebbers .. Autoliefhebbers zie je echter nooit in een Mercedes benz ..
henkhupelschoten zegt
@lincoln: vertel eens waar ze dan in moeten rijden?
lincoln zegt
@henkhupelschoten: “moeten” is voor badgeliefhebbers ..
henkhupelschoten zegt
@lincoln: vertel eens waar autoliefhebbers dan in rijden?
gtwillem zegt
@henkhupelschoten: heel bescheiden: een Subaru Impreza WRX STI ;-)
MaartenD zegt
@lincoln: een eigenaar van een 300sl gullwing is zeker ook geen liefhebber….maargoed, als ik naar jouw nickname kijk heb je het al zwaar genoeg, sinds de lincoln continental ’63 geen boeiende auto meer uitgebracht behalve wat misbaksel en de re-batchede ford’s ;-)
lincoln zegt
@maarten020: er zijn echt meer dingen dan een badge/nicknames .. En idd .. je ziet nog vrij veel gullwings op de weg met een “liefhebber” achter het stuur ..
e1000bmw zegt
@maarten020: Nope, de 300SL Gullwing is geen liefhebbersmateriaal. De roadster ook niet meer trouwens.
De 300 SL is tegenwoordig investeerdersmateriaal………
lekbak zegt
@lincoln: must… resist… the… troll…
michaelcorleone zegt
@lincoln: Inderdaad je hebt een punt, fake badges komt volgens mij ook het meest voor bij Mercedes. Het zijn voornamelijk de S, oude CL (beide als 65 AMG), C en de ML. Bij de G zal het wel meevallen in het algemeen. Bij BMW zul je dit veel minder zien en ook bij Audi is het veel minder het geval.
henkhupelschoten zegt
@michaelcorleone: Droom lekker verder, ik kom elke dag wel van die oude 3 serie’s tegen met een neppe M-badge erop en Audi geldt precies hetzelfde op hun a4/5….
Mika_Hakkinen zegt
Hoe zou dit nou rijden?
991gt3rs zegt
@Mika_Hakkinen: Zoals het eruitziet
Mika_Hakkinen zegt
@991gt3rs: ruk dus haha
gtwillem zegt
@Mika_Hakkinen: het rijdt als een grote Suzuki Samurai. Hobbelig, stoterig, lawaaiig en traag. Maar de terreincapaciteiten staan buiten kijf. Totdat de oelewapper in kwestie cheapass 20″ straatbanden monteert, zoals bij deze.
Mika_Hakkinen zegt
@gtwillem: Haha briljant omschreven en denk helemaal waar!
991gt3rs zegt
Godmiljaar, wat een slechte imitatie set…
norge zegt
Jeezus, de man heeft zijn ouwe G een beetje geupdated met nieuw spul, niks mis mee.Zou ik ook doen…..Behalve dat ik er egte modder bandjes op zou gooien inplaats van die winkelstraat sloffen…
gtwillem zegt
@norge: of die ’90-er W460 compleet origineel houden en er goede terrein ballonbanden onder zetten… 16 inch maximaal.
mrrallycross zegt
Ziet er niet uit. Hier heb ik nog geen 10k voor over
Jantje_555 zegt
“ze” willen best nog roesten…volgens mij is een auto nog steeds mannelijk
ikbenmnzus zegt
@Jantje_555: Pfff. Meervoud….
gash zegt
Je moet er even een ritje naar Engeland voor over hebben maar dan heb je wel een fraaiere bouwpakketblokkendoos:
[img]http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/7bgAAOSwEeFVOoWx/$_57.JPG[/img]
http://www.ebay.co.uk/itm/2013-MERCEDES-BENZ-G63-AMG-CONVERSION-LHD-PX-SWAP-DEFENDER-G300-G55-DEFENDER-/251956286289
biohazardracer zegt
Ik zou hem nemen! alle opleuk meuk eraf en er offroad (lier,snorkel,offroad banden etc etc) spullen erop
lekbak zegt
@biohazardracer: kan je beter gelijk eentje kopen met de juiste motor, namelijk de 240D.
lincoln zegt
@biohazardracer: koop gewoon een tweedehands kruiwagen met een lekke band .. Rijdt 100x beter ..
biohazardracer zegt
@lincoln: Die heb ik al en dat ding is niet vooruit te branden! Zelfs met een LS9 niet, koop ik toch liever deze en bouw die LS9 wel in ;)
mashell zegt
Waarom kost een auto uit 1987 die niet eens in originele staat verkeert überhaupt nog 23 duizend euro? Is deze niet gigantisch duur?
gtwillem zegt
Voor 23k heb je ook een W463 270CDI uit 2002 met 2 ton op de klok. Origineel en netjes. Met navigatie, airco, leer en alles. Diesel past ook beter bij het karakter van de G.
Op zich is die buitenlant goed gelukt, maar dat interieur is wel een dooddoener.
reggie-boy_rood zegt
je kan zeggen wat je wilt maar deze body heeft echt veel geld gekost!
TimD zegt
Ombouwen naar 45KM voertuig !
bastiaano zegt
Ben ik de enige die dit wel grappig vindt?
bofkont zegt
Duidelijk een nepper, remmen en wieltjes verraden hem meteen.
Plus nog wat andere subtiele zaken.
Interieur willen we het niet eens over hebben.
csx3000 zegt
@bofkont: Wat ie er nou precies nep aan ?
Het is een MB, check.
Het is een G, check.
Het is een opgefrist exemplaar, check.
Het is een 4×4, check.
Ik ziet het probleem niet.
bofkont zegt
@csx3000: Duidelijk geen G63.
schellekens006 zegt
Vriend van mij heeft er ook zo 1tje. Maar het rijd verschrikkelijk vermoeiend zon oude G. En traag als een slak. Wat me ook opvalt is dat hij helemaal niet zo groot is van binnen. Je zit heel dicht tegen elkaar aan. Het uiterlijk vind ik wel mooi en hij heeft hem ook als model 2007 aangepast.
e1000bmw zegt
Als je zo nodig de schijn op wil houden, zorg dan iig dat het klopt. Ding staat nu te hoog op z’n wielen…
Tenck zegt
Doe mij deze maar, is op basis van een Volvo C304/TGB21, dus met portaalassen :). Schijnt ook een Mercedes in te liggen.
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11196285_921948817848776_1713909319858286351_n.jpg?oh=3af34263818a26ce804c9a135024a1b7&oe=55D28D9B
Tenck zegt
@Tenck: Mercedes diesel dus…
reinoud95 zegt
Momenteel ben ik eigenaar van deze auto, echter begrijp ik niet waarom iedereen zo negatief is om zijn uiterlijk. De auto doet niet alsof hij een G63 OF AMG is gezien er nergens ook maar 1 nep badge aangebracht is. Hij heeft puur en alleen een upgrade gekregen qua bodykit. Niks mis mee dacht ik toch?