Use the force!
Als je Force India vanaf het begin van het seizoen in je eigen F1-team hebt opgenomen heeft je dat geen windeieren gelegd. De roze brigade leek aanvankelijk de snelheid niet echt te hebben, maar door constante prestaties van zowel Perez als Ocon staat het team momenteel vierde in het kampioenschap, achter Mercedes, Ferrari en Red Bull. Alleen in de afgelopen twee races in Canada (verslag) en Azerbeidzjan (verslag) ging het een klein beetje mis.
Maar als we Autosport mogen geloven is er binnenkort helemaal geen Force India meer! Onlangs zijn er namelijk zes nieuwe bedrijfjes opgericht met de namen Force One Grand Prix, Force One Racing, Force One Team, Force One Technologies, Force One Hospitality and Force One Brand, die allemaal dezelfde directeur hebben. De man in kwestie luistert naar de naam Thiruvannamalai Laskshimi Kanthan en is een bekende zakenpartner van Vijay Mallya. De logische conclusie: Force India wordt Force One.
Geruchten over een mogelijke naamswijziging doen al een tijdje de ronde. De naam Force India was naar verluidt ooit bedoeld om grote sponsors uit India aan te trekken, maar dat is er nooit van gekomen. Er staan/stonden wel wat Indiase bedrijfsnamen op de auto, maar die zijn verbonden aan Vijay himself. Vorig jaar was er even sprake van dat het team de naam van Aston Martin zou krijgen, maar die deal viel door de mand. Aston koos voor een sponsor/partnerschap met Red Bull Racing.
Desalniettemin verloren de bolides van Force India uiteindelijk toch hun Indiase kleuren dankzij sponsor BWT. Tevens heeft Vijay wat probleempjes met de Indiase autoriteiten over financiële kwesties. Dankzij al deze redenen is het min of meer logisch dat de naam veranderd gaat worden. Wij zetten vast in op iets met Force One. Misschien Air Force One?
Maar wacht even, je teamnaam veranderen in de F1, dat gaat toch niet zomaar? Diehard fans zullen zich bijvoorbeeld nog herinneren dat Sauber in 2010 aan de start kwam als BMW Sauber F1, terwijl ze een Ferrari-krachtbron achterin de auto hadden liggen. Sauber was te laat met het aanvragen van de naamswijziging en Bernie hield voet bij stuk. Otmar Szafnauer hoopt dat nu Bernie weg is er wat soepeler wordt omgegaan met dit soort zaken:
“The one reason Bernie didn’t like name changes all the time is that a team over time gets an identity and everyone knows who it is. We’ve been Force India for 10 years now. If we do change, it should last another 10 years or 20 years so people get to know what it is. If we choose a name that’s closely linked to Force India but not Force India that might even be an easier step forward.”
ikweethet zegt
Ik snap de titel van die artikel niet echt.
estoque zegt
-edit: wat een complete onzin, 1 artikel meer of minder maakt ons niks uit. Als we clicks/pageviews zo belangrijk zouden vinden dan zouden we inderdaad elk lijstje en elke reactie op een aparte pagina zetten, maar dat doen wij dus niet.
estoque zegt
Grappig dat in mijn oorspronkelijke verhaal helemaal niets stond dat 1. Onjuist was en 2. Schadelijk was voor Autoblog.
Bij het voorbeeld dat ik gaf, van die top 10 lijstjes gebruikte ik Top Gear. Niet Autoblog, omdat jullie dat niet doen.
Zoals ik ook aangaf, is het voor jullie wel degelijk interessant om clicks en pageviews te generen. Dat wil namelijk elke website/blog.
Hoezo is dat een comment die gewijzigd moet worden? Ik reageerde op de vraag waarom hij niets van de titel snapte, omdat het een vorm van clickbait is.
Ik zeg nergens dat clickbait slecht, kwaad of verboden is.
De reden van jullie edit snap ik dan ook echt niet en zou graag zien dat deze in ere hersteld wordt.
Kusjes!
kliko zegt
@ikweethet: Ze hebben het hierover… https://f1team.autoblog.nl/
rob5nismo zegt
@ikweethet: als je het manager spel mee speelt denk ik
massarati zegt
hmm, ik lees voor het eerst dat er een Autoblog Formule 1 Team spel is. Dat had ik wel eerder willen weten, blijkbaar een memo gemist.
OT: Het lijkt me dat als alleen de naam wijzigt dat in het spel ook zo wordt overgenomen inclusief de rijders.
Robert zegt
@massarati: je bent niet de enige… Ik heb dit ook gemist, ondanks dat ik de site meerdere malen per dag check.
autoblogger zegt
@massarati @rrrobert: jammer! we hebben er 2 weken lang over geschreven en er stonden advertenties op de frontpage (3e positie) en er was een standaard eerste reactie waar het in stond. Tevens stata het sindsdien in de netwerkbalk, maar dat wordt misschien een blinde vlek als je hier elke dag komt;)
Volgend seizoen zullen we er meer aandacht aan geven!
Gulli zegt
@massarati: Jammer, meer concurrentie en strijd was leuk geweest :) Maar bijna elk artikel over de F1 heeft er wel een linkje naar dus een beetje er overheen gelezen heb je wel. Het grappige is, ik heb met mijn vrienden hetzelfde spel maar dan van een andere aanbieder en daar sta ik stijf laatste en is de strijd voor mij nu eigenlijk al voorbij. Terwijl bij het Autoblog Premieeejum (want; kroontje) klassement beweeg ik met hetzelfde team continu in de top 3 :) Als je aan het begin van het seizoen het toen relatief goedkope Ferrari had opgepikt had je daar bijna elke race dikke punten mee verdiend.
Sorry, jij zit niet in het spelletje en ik zit hier maar te malen. Doe volgend jaar ook mee! :)
gregorius zegt
Snel alle links met Vijay weghalen zodat moederland India er geen beslag op gaat leggen!
PS: ik was eigenlijk van plan om FI nu te kopen. Maar goed, ik heb al vele fouten gemaakt in het spel (Ferrari kopen voor Canada terwijl ik Mercedes had kunnen betalen). Dus deze fout kan er ook nog wel bij.
bassx zegt
@gregorius: het is gewoon een Britse renstal… Kan India nooit beslag op leggen.
Edge zegt
@Jaapiyo: Misschien een idee om vlak voor het raceweekend een reminder voor de F1 Teammanager te maken? Ik weet niet hoe het met de andere deelnemers zit, maar ik vergeet hem met regelmaat (lees: sinds Rusland) in te vullen.
On topic: De naam Force One werd gisteren ook al door Auto, Motor und Sport geopperd. Toen nog als Force 1. Ik vind het geen geweldige naam, maar ik ben blij dat ze het uitschrijven in plaats van het cijfer te gebruiken. Anders krijg je F1 F1 team.
Wat overigens ook wel een leuk F1 nieuwtje is: Er zijn twee Chinese teams die in Monaco met de FIA gesproken hebben over een eventuele toetreding tot de F1. De FIA heeft ze met een pak huiswerk terug naar China gestuurd, want beide team hadden het onrealistische idee om in 2018 al aan de start te verschijnen. Desalniettemin schijnen beide teams nog altijd geïnteresseerd te zijn.
jaapiyo zegt
@edge: Daar hebben we het toevallig gisteren over gehad op de redactie. De tech guys zijn momenteel volgens mij hard aan het werk om zo’n reminder te maken.
dymf zegt
Bij skysport was er vorige weekend al een interview met iemand van force india. Die zei zelf al dat india van de naam afging na dit seizoen.
faalhaas zegt
Force Leepu
Gulli zegt
Bear Force One? Kunnen ze dat roze kleurtje houden! Misschien komen ze wel met een revolutionair behaarde auto die ineens enorm aerodynamisch is!