• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom heeft deze Miata MX-5 extra koeling nodig?

Auteur: RubenPriest, gepost 14 november 2015 om 10:44 – 33 Reacties

Afbeelding Waarom heeft deze Miata MX-5 extra koeling nodig?Afbeelding Waarom heeft deze Miata MX-5 extra koeling nodig?Afbeelding Waarom heeft deze Miata MX-5 extra koeling nodig?Afbeelding Waarom heeft deze Miata MX-5 extra koeling nodig?Afbeelding Waarom heeft deze Miata MX-5 extra koeling nodig?

Miata MX-5
Need for Speed fanboy, of is hier meer aan de hand?

Dat laatste. De eigenaar vond het namelijk wel een goede idee om een V8 in de kleine cabrio te slingeren. Iets zegt me dat deze rakker niet meer zo’n lichtgewicht is als voorheen.

De achtcilinder is afkomstig van GM. Het gaat hier om een 5.3 uit 2004 met 80.000 miles ervaring. De aanbieder belooft dat dit de snelste Miata is die je ooit hebt gereden. De V8 is gekoppeld aan een automaat en het project is door een professionele garage gerealiseerd. Doet ie toch beter dan deze knul.

Voor nu wordt de zwarte Japanner als daily gebruikt, maar hij is afgesteld voor het betere drag en drift werk. Het monstertje wordt aangeboden voor 9000 dollar. De adverteerder staat ook open voor een eventuele ruildeal met een motor van 1000cc met een vergelijkbare waarde.

Ook interessant!

  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5
  • Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
    Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Mazda, mx-5, occasion, V8

Vorig bericht: « Eindelijk: Red Bull Racing boefjes achter slot en grendel
Volgend bericht: Trek ook eens een auto uit de automaat! »

Lees Interacties

Reacties

  1. rob5nismo zegt

    14 november 2015 om 10:46

    Dikke shizzle zo

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    14 november 2015 om 10:50

    Tja .. Texanen ..

    “Bijzonder” volk om het zo maar te zeggen ..

    Login om te reageren
  3. ziekegeest zegt

    14 november 2015 om 10:54

    Heb sowieso nooit iets met de mx-5 gehad, maar nu heeft Mazda zich helemaal uitgesloofd om die O zo prachtige 50/50 gewichtsverdeling te realiseren en vervolgens lepelt iemand er een obese V8 in

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      14 november 2015 om 11:08

      @ziekegeest:

      50/50 balans staat leuk in de folder ..
      En doet het ook goed in de kroeg ..

      Login om te reageren
    • db87 zegt

      14 november 2015 om 12:03

      @ziekegeest: Er zijn ook zeer geslaagde projecten zoals die van Tom’s Turbo Garage: youtu.be/gDMrJhpeYiE

      Gewichtsverdeling is nauwelijks veranderd, zie hier:
      youtu.be/ACbyIrMvr7s?t=6m41s

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        14 november 2015 om 16:18

        @db87: Interessant! Eigenlijk heeft hij gelijk, als je het goed doet is dit een moderne Cobra.

        Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    14 november 2015 om 10:56

    Bijna 300 pk en flink wat koppel. Maar dat red je met een turbo kitje ook wel denk ik. Wel een sterk blok. Simpel maar heel degelijk.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      14 november 2015 om 11:03

      @E34M5Touring:

      320 peekaa 472 Nm ..
      Totaal absurd in die skelter ..

      Login om te reageren
  5. danmar zegt

    14 november 2015 om 10:56

    De afwerking is duidelijk niet door een professionele garage gedaan.
    En waarom in godennaam een automaat?

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      14 november 2015 om 11:00

      @danmar: because Amerika

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        15 november 2015 om 07:35

        @ghost: grappig detail: in Amerika worden meer handgeschakelde Porsche’s verkocht dan Europa.

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      14 november 2015 om 11:04

      @danmar:

      Misschien is het wel een echte petrolhead ..

      Login om te reageren
      • nasty zegt

        14 november 2015 om 11:20

        @lincoln: dan nog werk je het zo niet af. Is dat nu een polyester aanzuigbuis, of zie ik dat verkeerd? Een alu exemplaar kost geen hol en ziet er 10x beter uit. Die uitlaat met heatwrap is ook… Bucht.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          14 november 2015 om 11:26

          @nasty:

          Effe velgies poetsen voor de foto ..

          Login om te reageren
  6. lekbak zegt

    14 november 2015 om 10:56

    Professionele garage, juist…

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      14 november 2015 om 11:00

      @lekbak: beun de beunhaas

      Login om te reageren
  7. gieltj zegt

    14 november 2015 om 11:04

    Heeft zo met die sidepipes wel wat weg van een Viper RT/10.

    Login om te reageren
  8. g40freak zegt

    14 november 2015 om 11:07

    Dan vind ik de v8 mx5 van toms turbo garage 20 x beter geslaagd.

    Login om te reageren
    • arjontje zegt

      14 november 2015 om 11:14

      @g40freak: idd die auto is echt goed gebouwd.
      In sommige punten vind ik hem wat overdreven.
      Maar die ziet er echt goed uit.

      Maar ja is opzicht niet zo’n heel moeilijke conversie.
      Je besteld gewoon een komplete ombouw kit.

      Login om te reageren
      • g40freak zegt

        14 november 2015 om 15:34

        @arjontje: beetje ocd in zijn details af en toe. Maar door de combinatie van al die details is het ding wel 100% af

        Login om te reageren
  9. cpp1 zegt

    14 november 2015 om 11:20

    Wat een zooitje onder de kap zeg, dit had wel iets netter ingebouwd cq afgewerkt kunnen worden.

    Login om te reageren
  10. derx zegt

    14 november 2015 om 11:30

    Ziet eruit als prutswerk. Zeker in vergelijking met deze MX-5 build waar er een LS3 V8 in is gelepeld: http://www.v8mazda.com/

    Login om te reageren
  11. clarkson zegt

    14 november 2015 om 11:38

    De professionaliteit straalt er vanaf. Je kunt zien dat dit door een zeer kundig garagebedrijf is gedaan. Ik zie er één puntje op de foto’s. Ze zijn het dopje van het ruitensproeiervloeistofreservoir kwijt. Wat een lang woord trouwens.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      14 november 2015 om 11:45

      @clarkson:

      Ruitenwissers ??
      Enig idee waar Texas ligt ..

      Vraagprijs 9000 Dollar ..
      Dat wil zeggen voor 5000 euro meenemen ..

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        14 november 2015 om 13:13

        @lincoln: Gebruikt jij je ruitensproeiervloeistof tegen de regen? Jij rijdt zeker van pomp tot pomp om een kannetje vloeistof te halen. Pak is even het boekje van de auto er bij want dit gaat helemaal fout.

        Login om te reageren
  12. gash zegt

    14 november 2015 om 12:09

    Aha, een zelfbouw ”Monster Miata”. Zo’n ombouwkit om een V8 in een MX5/Miata te plaatsen wordt al jaren gemaakt. Deze ombouw ziet er overigens niet uit.

    http://monstermiata.webs.com/
    http://www.v8miata.net/

    Login om te reageren
  13. civicfk3 zegt

    14 november 2015 om 12:10

    Op Drive was een keer een mx-5 met een lexus v8. Zo’n blok ontwikkelt door Yamaha en die klonk wel lekker. Toch zou ik eerder gaan voor een turbo of supercharger kitje. Een Honda S2000 is leuker maar die krengen houden bijzonder goed hun waarde.

    Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    14 november 2015 om 12:34

    Zo’n V8 blok valt dikwijls nogal mee qua gewicht maar het past niet bij zo’n MX5 een hartley V8 darentegen zou wel gepast zijn maar dan word het al snel te duur.

    Login om te reageren
  15. 6cilinder zegt

    14 november 2015 om 12:35

    Staat me iets bij van een andere amerikaan die er ook een v8 in gemonteerd heeft, die heeft ongeveer 400 pk even uit mijn hoofd. Die ziet er trouwens ook een stuk beter uit dan dit monster. De beste man heeft de complete verbouwing als serie op youtube gezet, voor de liefhebber; Tom’s turbo garage

    Login om te reageren
  16. mmot05 zegt

    14 november 2015 om 13:41

    Luchthapper op de motorkap, softtop, sidepipes en een V8, voilla een heuse budget cobra. Ronde vormen en slanke taille van de mx-5 nb passen in dit geval goed in het plaatje trouwens.

    Login om te reageren
  17. remcott zegt

    14 november 2015 om 14:11

    Die hoodscoop is bijzonder ……, twijfel even, daar laat ik het maar bij!?
    Überhaupt is de afwerking van een niveau dat moeilijk onder worden te brengen is.
    Op zich wel een leuk concept maar de afwerking behoeft nog enige aandacht.

    Login om te reageren
  18. robinthecarguy zegt

    14 november 2015 om 20:44

    Automaat…

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    14 november 2015 om 22:23

    Ziet er allemaal nogal gammel uit….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North