Het antwoord is vrij voor de hand liggend: er ligt iets anders op de plek waar ooit de originele 2.5 liter zes-in-lijn rustte. Denk groter. Denk M5.
Engine swaps, het lijkt een hobby te zijn waar BMW-rijders patent op hebben. We zijn nog maar net bekomen van de BMW 123d waar een V10 ingepropt werd of het volgende project dient zich alweer aan, in de vorm van een BMW Z1 die een 3.6 liter E34 M5-motorblok (een generatiegenoot) onder zijn plastic kap herbergt.
Origineel levert de lichtvoetige Z1 met zijn grappige schuifdeurtjes 170 pk, maar in dit specifieke geval zijn dat 315 Pferdchen geworden. Zet dat af tegen pakweg 1.300 kilo (1.250 plus het zwaardere blok) en je weet dat deze auto volle Pulle over de weg kan knallen. Das ist der Hammer, oder was?
Wil je hem kop0n? Dat kan: klik even door naar eBay (spiegel), en doe een bod. Nog twee-en-een-halve dag te gaan.
Met dank aan undifined1 voor de tip!
schildpadje zegt
Artikelzustand: Gebraucht -> meer aufgebraucht lijkt me…
fant zegt
Staat niet echt mooi, die bobbel :’) Was daar geen betere oplossing voor te bedenken?
Vanquish zegt
@fant: Wat kan jou die bobbel nou schelen met zo’n motor onder de kap? ;)
fant zegt
@Vanquish: Ik hou gewoon niet zo van grote bobbels.
mister zegt
@fant:
Hah, gaaaaaay!
potver7 zegt
@mister: Dus iedere hetero geilt op een Heineken-gezwel?
house zegt
@mister: je doet het fout
http://www.youtube.com/watch?v=NAj26rVWK14
bungabungastig zegt
@fant: Jeugdtrauma? Het dikke Bobbel Voorleesboek met vette plaatjes.
Vanquish zegt
@fant: Je kunt beter trots zijn op wat je wel hebt in plaats van jaloers zijn op wat je niet hebt.
bowie zegt
@Vanquish: ZUCHT……….
KEV9 zegt
@fant: juist, dat is precies wat mijn vriendin ook altijd zegt, die bobbel staat je niet. Dan haal ik de motorkap weg en is zij ook weer blij
fant zegt
@Soulmaster: Haha, dat zegt ze inderdaad elke keer :o /inkoppertje
CBR600rr zegt
Ik bied niet, die deurmatten zijn me veel te goor!
spottertinus92 zegt
@CBR600rr: Ik ook niet, was gister naar de 458 gaan proefrit gemaakt. Top wagen, maar de matten waren echt goor. Ben meteen omgedraaid.
alcantara zegt
@spottertinus92: Waar stond deze 458 want ik ben er ook naar op zoek, kan ik deze vast wegstrepen uit m’n lijstje.
spottertinus92 zegt
@alcantara: Bij Louwman, voormalige Hessing gebouw. Staat een knal rode, maar pas op! Hij heeft vieze matten!!
fant zegt
@spottertinus92: Het schijnt dat Ferrari jaarlijks miljoenen omzet misloopt door vieze matten. Vieze matten maken de autoindustrie kapot!
spottertinus92 zegt
@fant: klopt helemaal!
mashell zegt
@fant: Vraag dat maar eens aan Toyota.
spottertinus92 zegt
@spottertinus92: correctie, was naar de 458 gaan kijken en proefrit maken.
jrk68 zegt
@spottertinus92:
En de reactie daar was…. Scheer je weg vlegel en ga met je scooter spelen….
spottertinus92 zegt
@jrk68: Meer iets van, we zullen bij de volgende proefrit ervoor zorgen dat de matten zuiver zijn. Onze oprechte excuses, wij bieden u opnieuw een proefrit aan in de Ferrari 458.
CBR600rr zegt
@spottertinus92: lol dat een mislukte opmerking zoveel opmerkingen opwekt;-) de opmerking was cynisch bedoeld :-)
undifined1 zegt
@spottertinus92:
die matten waren na de proefrit vies zeker! Jij hebt er natuurlijk met je drek klompen in gezeten.
smotsholle zegt
E34 had toch een 3.8 in lijn 6cil. ??
E34M5Touring zegt
@smotsholle: Vanaf 92 pas geloof ik. Mijne is in ieder geval wel een 3.8l met 340pk. Dit is de ‘oude’ motor.
smotsholle zegt
@E34M5Touring: aah, okee. Makes it clear
undifined1 zegt
@E34M5Touring:
eerst was het idd een 3.6, eind 91 is de 3.8 gekomen, en de touring is toen ook ongeveer gekomen, de touring is alleen met een 3.8 geleverd, vervolgens is er eind 94 nog een soor tvan faceluft geweest, en toen heeft de m5 de “nieren” van de v8 gekregen, de remmen van een 850csi, en 6 bak en is zowat het gehele “nurburgring pakket” standaard geworden, wat vesteldbare dempers en nog wat andere zaken inhoudt.
jrk68 zegt
Waarom zou je een klassieker zo willen verneuken….?
zanveld zegt
Een dikke bobbel KAN indruk maken. Hier niet !
alcantara zegt
Wie gaat er nou zo’n bak geld neerleggen voor een smerige, bekraste, getjoende en waarschijnlijk ook afgetrapte Z1?
OEM FTW!
bofkont zegt
@alcantara: +1!!
undifined1 zegt
@alcantara:
blijkbaar zijn die er wel, er is al meer dan 20k op geboden dus er zijn wel mensendie het wel mooi vinden ofzo
alcantara zegt
@undifined1: Dat zal de eigenaar zelf dan wel zijn onder een ander account.
badsaying zegt
Moet je jeremy clarkson even vragen het schijnt dat die er verstand van heeft
4991 zegt
kon er dan geen v10 onder?
potver7 zegt
@4991: Nee, dan stijgt-ie op. Waarom zou je? Waarom zou je zowel een M5 als een Z1 slopen… het kan er bij mij niet in.
4991 zegt
@potver7: waarom een m5 slopen? wel er is sowieso al een m5 gesloopt. in mijn ogen puurder als de e60 m5.
bowie zegt
Zo sneu dit….het wordt dan meteen een tokkiewagen!
potver7 zegt
@bowie: Helaas zijn er nog steeds iets teveel tokkies…
eddie72 zegt
Misschien is de BMW blij om mij te zien
Carreza zegt
Jammer!
De Z1 is zo één van die wagens waar niets aan zou mogen veranderd worden.
bofkont zegt
@Carreza: + veel!
bofkont zegt
Als je goed kijkt ziet de wagen er slecht uit,interieur is uitgeleefd, krassen op de lak. Raar sportstuur en sjonnie tuning tankdop. De eigenaar neemt niet eens de tijd om de matjes goed schoon te maken of er uberhaupt wat nieuws in te leggen.
bofkont zegt
Jammer want een OEM Z1 is anders prachtig.
Hupke zegt
Ik denk eerlijk gezegd dat die motor de wagen eerder verpest dan red.
undifined1 zegt
@Hupke:
de motor is prima aan deze auto, alleen de rest is nogal verprutst.
Freewarefreak zegt
ToDo lijstje bij aankoop:
1: Interieur professioneel reinigen
2: Nieuwe OEM mattenset
3: OEM tankdop
4: OEM stuur
5: OEM wielen
6: Exterieur professioneel reinigen
7: Kleien/polijsten/waxen
8: Motorruimte reinigen
en vast nog een hele hoop kleine details fixen..
Aankoopkeuring/RDW keuring/Kenteken.. enz.. enz..
Hubert zegt
@Freewarefreak:
9 originele motor terug
10 bobbel uit motorkap slaan
potver7 zegt
@Hubert:
11: originele wielen en banden eronder (en dan ook even kijken wat er verder aan de ophanging veranderd is – dat moet dus ook even ongedaan gemaakt worden)
audis8 zegt
@potver7: 12: Orginele deuren erin
Hubert zegt
@audis8:
Dat is het enige waar ze vanaf gebleven zijn!
sir_smokalot zegt
Weet je wie ook een dikke bobbel had? – Nostradamus.
p993 zegt
wat een project moet dat zijn geweest…maar het blijft zo’n rare Z1 met schuifdeurtjes. Als ik moet kiezen, doe mij dan maar een M5 met Z1 motor ;-)
undifined1 zegt
@p993:
afwijkingkje? bij komt een m30 (ik weet het is een s38, maar die is op de m30 gebaseerd) altijd voor een m20.
norge zegt
Zal wel rijden als een strontwagen met zo’n zwaar blok voorin.
TomRS6 zegt
Aaah..het is nu net zon klein homootje met sportschoolspierballen die zijn broek te hoog heeft opgetrokken..hihi
GregBem zegt
En aan de papieren te zien was hij ooit groen…
potver7 zegt
Gewoon zonde van de Z1. Punt.
The360box zegt
Nooit mooi geweest en dat hele Z1 heeft BMW bakken met geld gekost.