De kenner ziet het al meteen.
Dit is namelijk één van de (naar verluidt) 14 gebouwde 993 Turbo Cabrio’s! Van de 993 Turbo bestond immers geen dakloze versie, maar dat weerhield Porsche Exclusive er niet van om alsnog met een lasbrander aan de gang te gaan en er een paar te bouwen.
Het blok betreft het exemplaar uit de 964 Turbo 3.6, goed voor 360 pk op de achterwielen. Het tweedehandsje in kwestie heeft slechts 20.000 km gereden en verkeert volgens de verkopende partij in absolute Neuzustand. Wie zijn wij om daaraan te twijfelen.
Voor wie de prijs toch wat aan de hoge kant vind: dat vinden wij ook. Voor dit geld koop je een Ferrari F40. Of nog beter: een F50. Ook al vindt collega Dizono hem superlelijk.
Mochten je handen toch beginnen te jeuken, dan kun je er zeker van zijn dat de waarde van deze cabrio niet heel veel meer gaat stijgen. En da’s alleen nog maar het gunstigste scenario. De advertentie vind je daar.
Dank aan @gtwillem voor het tippen!
zion88 zegt
Jeetje, het dak kan eraf en dan moet het ding ineens 1,3 miljoen euro kosten… Doe mij die F50 maar!
Ozan zegt
@zion88: dat is geen auto meer, maar één of ander investeringsproject… Is aan de km-stand te zien ook altijd als onroerend goed gebruikt.
mb10 zegt
@ozan: het is en blijft een roerend goed het heeft wielen
benzinehoofd zegt
@mb10: Maar het heeft zich niet geroerd en ik heb zo’n vermoeden dat dat is waar @ozan op doelde. En ik ben het roerend met hem eens.
jaapiyo zegt
@benzinehoofd: Het ding schijnt trouwens wel oerend hard te kunnen gaan.
PunicaOase zegt
@benzinehoofd: dan snap je de term onroerend goed niet. Check BW.
benzinehoofd zegt
@punicaoase: Ach, er roert zich een (aspirant?) jurist… Ik snap de term wel degelijk, ook in juridische zin. Maar dat laat onverlet dat die onthoofde 993 zich in de afgelopen decennia nauwelijks geroerd heeft en dus prima een onroerend goed genoemd kan worden, in overdrachtelijke zin.
Overigens kan dat ding mij niet beroeren dus ik blijf ongeroerd door dit onroerende roerend goed. En ik zal mij over dit onderwerp ook niet meer roeren dus eventuele volgende commentaren of andere zielenroerselen laat ik onaangeroerd.
remcott zegt
@benzinehoofd: ik vind het een onroerend stukje proza, daar valt geen speld tussen te krijgen.
Maar voor het overige ben ik het roerend met je eens
Ozan zegt
@mb10: lees de reactie nog eens goed, ik heb NIET beweerd dat het onroerend goed IS. Maar dat ‘ie als onroerend goed is gebruikt.
Ik kan een emmer als hoed gebruiken. Betekend niet dat de emmer opeens een hoed is, maar ik gebruik ‘m wel zo.
mb10 zegt
@ozan: dan betekend het dat diegene de auto als huis gebruikt.
Ozan zegt
@mb10: klopt, eerder als monument. ;)
pindakoning zegt
Behoorlijk prijskaartje, maar wat is die gaaf!
Dutchdriftking zegt
1,3 miljoen? Doe mij voor dat geld een Yellowbird, een Singer, en een 991.2 Turbo! Oke, alle drie word misschien krap, maar 2 van de drie moet lukken.
desjonnies zegt
Ooit heel lang gelden heb ik het twijfelachtige voorrecht gehad om 240 per uur in een open E-type V12 mee te mogen maken als passagier.
Ik rochelde mijn longen uit mijn lijf, je kon op die krankzinnige snelheid nauwelijks ademhalen, alsof je in een drukcabine zat waar de druk was weggevallen en ik had een paar borrels nodig en een zware Brandaris om na een tijdje enigszins bij de mensen te komen.
Kortom, dit soort auto’s zijn net zo nuttig als een asbak van chocolade, als een airco op de Noordpool, als een zwerende vinger : Niet dus.
Rijd je met de kap dicht op deze snelheden, lijkt het alsof er een onzichtbare champignon uit je dak groeit van het luchtdrukverschil.
Nee, 1.3 miljoen Euries, ik zal er stenen voor kopen, maar never nooit blik met een stukkie canvas erover heen gespannen !
viezefreddyw zegt
@desjonnies: +1. Ik kan het niet beter verwoorden.
Author zegt
Brandaris, omdat ie zwaar is! :D
thoisss zegt
@MauritsH: Als hoesten geen bezwaar is, rook ik zware Brandaris ?
Author zegt
@thoisss: hahaha wat een geweldige slogan :D
toniominestrone zegt
@desjonnies: meegaan met je tijd, met nieuwerwetse cabrioos kan je makkelijk 200 + rijden zonder bloed op te hoesten.
desjonnies zegt
@toniominestrone:
Inderdaad, nieuwerwetse wel, maar dit hok is al een redelijk stuk antiquariaat in auto-jaren!
Verder is en blijft het imo een drol van een keuze om voor het snelle label van een merk als M of AMG een cabrio te kiezen.
Hun toerwagens in de motorsport zijn dat immers ook nooit en niet zonder reden !
Maar goed, wie ben ik dan ?
desjonnies zegt
@toniominestrone:
Ow en natuurlijk zo’n hekje of rekje achter de voorstoelen, voor het ‘ultieme cabrio-gevoel’
Ik ben daar niet zo van, liever een afgetrapte zestiende handse morsige MGB met een fors olie verbruik, een verleden uit Delaware of Kentucky en een mooi weggetje ergens in Zuid Europa om daar te rossen met zo’n ding!
Je mag het rustig van me weten, mijn laatste roadster deed ik weg omdat ik of zondagmorgen hier te lande in een file van spooortwagens ergens op een dijkje stond en anders op één of andere ringweg roet zat te happen van Rooie Arie’s DAF 95 Turbo.
Die rooie zag een sportwagen langszij de uitlaat van de DAF komen en schakelde dan effe een tandje of drie vier op !
Ik kwam uit Ierland en Engeland terug, schoof de MG de garage in en ging na een maand of 7 of 8 eens kijken naar mijn wagen.
Toen begreep ik dat de liefde over uit finito was !
Hij was wel zo verkocht dat ding, lag een supersonisch mooi gebouwde motor in !
Hupke zegt
@desjonnies:
Vreemd want ik heb al wel eens op zo’n japans sportmachine gezeten met meer vermogen dan goed voor je is. En 240 is snel … retesnel en de wind is verdomme gemeen op die snelheid maar de lucht werd net weggezogen.
Dus ik zou zeggen dat dat wel eens kan afhangen van hoe goed de cabrio ontworpen is, en aangezien er een cabrio versie was van de 993 zal daar wel al over nagedacht zijn?
ikbenmnzus zegt
Nee.
Lelijke daklijn want cabrio. Nog lelijker als kap naar beneden is á la ouwe kever. Interieur is ook niet fantastisch, maar kan ik nog meeleven. Een mooie 993 is niet te versmaden, maar dan wel de coupé.
baap zegt
Hier word ik hebberig van.
993c zegt
Die stond een paar jaar geleden met diezelfde foto’s voor €650.000 te koop…
Ben benieuwd wanneer de bubbel gaat barsten
rolov zegt
@993c: van de zotte .
stationcar zegt
@993c:
Dat is al zwaar overrated, het is verdorie een Porsche, die zie je op elke straathoek! Al was het nou een Ferrari oid maar een Porsche??
Sommige dingen zal ik nooit begrijpen…
agera zegt
Ik vind dit een van de lelijkste auto’s ooit gemaakt, doe mij maar een Ferrari F40 dan
alcantara zegt
Gadver wat lelijk zo met die stoffen kap.
volvo-s60-adept zegt
Vragen is nog geen krijgen…
dutchcorvette zegt
Ik kan hem betalen. Mag ik hem
ocda zegt
@dutchcorvette: Ik kom een euro tekort dus ja je mag m hebben
dutchcorvette zegt
@ocda: thanks
giulio zegt
Mooi ding!
Goeie model jaar,
Goeie kleur,
Zowel interieur als exterieur,
De juiste velgen,
Alleen Jezus, wat is het dak lelijk in open toestand..
lincoln zegt
Kijk .. Een handbak ..
Zeldzamer gaat een Porsche niet worden ..
pinut187 zegt
Mooie Porsche in een sjieke style maar die prijs is net wat te premium.
gezondverstand zegt
Zoveel? Nog in geen 1.3 miljoen jaar. Lelijk hok.
redneckdarian zegt
Ik had iets van 10.000 gegokt, niet wetende dat het zo speciaal is…
Nemus zegt
Zelfs met autotelefoon! Daar kan je bij je F40 naar fluiten. :,D
Rick-dos zegt
Get the fuck outta heeeere….
clarkson zegt
Wat een belachelijke prijs zeg. Ik zou zeggen 4 a 5 ton. Maar slaat nergens op.
ronin1130 zegt
Die 911 cabriolets beginnen maar ergens op te lijken vanaf de 996, allen daarvoor zijn echt spuuglelijk uit proportie.
gtwillem zegt
Het is natuurlijk de combinatie van turbo en cabrio wat hem zo duur maakt. Althans, als je akkoord gaat met de vraagprijs.
Maar je kan ook een perfecte 993 Turbo en 993 Cabrio kopen en je hebt nog geld over voor een huis met garage om ze alletwee te kunnen stallen…
mandarijn zegt
Dit gaat wel heel ver,maar een 993 vind ik wel erg mooi
erwh zegt
Waarom iemand van een snelle auto een open versie zou willen is voor mij altijd een raadsel. Bij cabrio’s volstaat een bescheiden motorisering, want echt lekker boenderen kan je toch niet met een dergelijke constructie.
gregorius zegt
@erwh: het geluid…
Er zijn weinig dingen die het geluid van een 4.0 V8 uit de een M3 kunnen verslaan, zeker als het dakkie open is. Lekker schakelen tussen zn 2 en 3 op de bergweggetjes hier in Zwitserland.
Autorijden op de openbare weg wordt niet veel beter dan dat.
grandmasterb zegt
@erwh
Topklasse cabrio’s zijn tegenwoordig vrijwel net zo stijf als de coupéuitvoering en kunnen dus met gemak hoge vermogens en hoge snelheden aan, daarnaast kun je in een cabrio veel beter genieten van het motorgeluid, in een coupé kun je alleen maar het raampje omlaag doen wat vaak een hoop irritant windgeruis geeft.. Als je dus een echte autoliefhebber bent en van motorgeluid houdt is een cabrio te prefereren boven een coupé.