Werp een blik op de kilometerteller om daar achter te komen.
Dit is er namelijk weer zo een. Een automobiel die uit de fabriek kwam rollen, zijn obligate testkilometers reed, om daarna te verstoffen bij iemand in de opslag. Volgens Veni Vidi Vici Classic Cars (lettergreep, iemand?) is de auto in april 1985 uitgeleverd en daarna niet meer gebruikt. Drie decennia stilstand. Waardoor er slechts 285 kilometers op de teller staan.
Smetteloos onderkantje
Iets dat altijd fijne plaatjes oplevert van bodems en ophangingsonderdelen in de tectyl en velgen waar nog een old school radiaalband omheen zit. En het betreft ook nog eens een 323i, met Recaro sportstoelen, leer om het stuur, en een sperdiff. Dus als iemand nog een nagelnieuwe driftbak met 139 pk zoekt.
Helaas weet de klassiekerhandelaar maar al te goed wat ze waard zijn. Nieuwe Ascona? 89.500 euro. Verse Monza? 44.900 euro. En deze BMW kan in dat rijtje aansluiten, met een vraagprijs van een halve ton en wat chub change. Mocht je interesse hebben; eis wel dat het gereedschapssetje even wordt aangevuld. Toch een smetje…
UPDATE: hij stond eerder al te koop bij Alphons Ruyl. Tja, handelaars gonna handel.
bofkont zegt
Een nagelnieuwe driftbak?? ga je schamen!! gelukkig zijn er nog mensen die dit soort pareltjes bewaren voor de toekomst.
almera-ga16det zegt
@bofkont: en met dit soort bedragen waarschijnlijk de rest van hun leven, en de kinderen en de kleinkinderen
bofkont zegt
@almera-ga16det: Nou alleen maar mooi dan toch :)
easygoingmartin zegt
Wauw! Heel gaaf, maar toch een beetje te duur voor mijn smaak.. Voor dat geld heb je ook een puntgave //M3 E30 waar je zelfs nog mee dúrft te rijden
toniominestrone zegt
@easygoingmartin: sorry, je was me net voor!
easygoingmartin zegt
@toniominestrone: haha geeft niet, ben ik in ieder geval niet de enige met die mening?
Dimglor zegt
@easygoingmartin:
Een vriend van mij verkoopt een E30 M3 voor de geïnteresseerden ;-)
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/276115776?asrc=st|as
fmgarcia zegt
@Dimglor: wauw! Geef me ook even een linkje waarmee ik nu 54k neer kan tellen, wat een gave bak. Komt er wat moois voor terug?
991gt3rs zegt
@easygoingmartin: Ja voor dat geld heb je dus echt geen puntgave M3 E30. Dan heb je er 1 met een hoge kilometerstand en een niet fris in en exterieur met een DTM bodykit of dergelijke frutsels. (zie onderstaande advertentie).
toniominestrone zegt
Voor dat geld liever een ” ingereden” e30M3.
E550 zegt
Prachtig en ook nog eens een 323i! Oude auto’s die ook nog eens origineel zijn, geweldig! Alleen jammer dat bijna elke Europese E30 stoffen bekleding heeft. De US-spec E30’s hadden vaak ‘leatherette’ bekleding. Geen echte leer, maar wel mooi. Begrijp niet dat de EU-spec E30’s dat niet hadden.
406_v6 zegt
@e550: stoffen bekleding is heel wat prettiger om op te zitten als (kunst)leer. Jammer dat je tegenwoordig bijna alleen maar leer kunt kiezen in het wat “duurdere” segment.
poeperman zegt
@406_v6: dat meen je toch niet? Zeker niet voor een tweedehandswagen, daarbij is leer echt must.
e1000bmw zegt
@e550 @poeperman: stof – en dan niet het standaard stoffen interieur – was velen malen beter en luxer dan leer.
En ik vermoed dat @406_V6 dan met name doelt op velours (bij MB heette het Pullman-bekleding).
addiction4cars zegt
Ja idd ook liever een e30 m3, maar dit is ook wel gaaf een nieuwe auto uit de jare 80, 323 klinkt als 1 van de beste met die sexy zes cylinder
1audi1 zegt
Het is wachten op de reacties dat alle filters pakkingen en weet ik veel wat vervangen moeten worden. Waarschijnlijk is dat al gedaan. En hoogstwaarschijnlijk word deze auto ook niet gekocht om er serieus gebruik van te maken.
850t5r zegt
@1audi1: Heb je al gedacht aan de filters en uitgedro… ohnee zei je al. Plaat van een auto en een geweldig blok voorin alleen net effies te duur naar mijn smakk.
Think-Tank zegt
@850t5r: dat dacht ik ook, oliekeerringen ( die van het differentiëel heeft het al…), rubbers van de cardanassen, krukas, vliegwiel, nokkenas enz.. Keerringen moeten snel vervangen worden. Afdichting van waterpomp is ondertussen gewoon karton geworden, stuurhuisrubbers, nieuwe schokdempers ( viscositeit zal op 30 jaar wel serieus veranderd zijn) koelvloeistof die 30 jaar stilstaat, versnellingsbakolie,aandrijfriem, kortom, alle V-snaren moeten vervangen worden, bougiekabels…kan nog wel ff doorgaan. De dag dat die auto 5 minuten rijdt heeft hetzelfde effect als een recente waarmee je in een keer 50.000 km mee rijdt. Goeie koop? Denk er anders over. Maar ja, ik ben dan ook maar een leek hé.
postzegel zegt
@Think-Tank: een leek ja: vliegwiel met keerring? Vergeet je de keerringen in de spatborden niet ;-)
Think-Tank zegt
@postzegel: de keerring tussen de krukas en het vliegwiel hé slimmerd…
toniominestrone zegt
@1audi1: van waar je conclusie dat de pakkingen zouden zijn vervangen?
1audi1 zegt
@toniominestrone: Weetniet,misschien de prijs ofzo..
berlinetta zegt
Ook ik sluit me aan bij de rest. Prachtbak, zou hem zo willen, maar voor dat liever een andere klassieker. Ik zou zelfs even doorsparen voor een CSL:
http://www.autoblog.nl/nieuws/koop-dan-schitterende-bmw-m3-csl-met-weinig-kilometers-67612
stephanotis zegt
Voor dat geld liever een nieuwe M135i.
escort77 zegt
@ricardo : linkje naar de Monza is verkeerd.
On topic: dit soort vondsten levert mooie foto’s op. Qua waarde is het maar wat de gek ervoor geeft.
moveyourmind zegt
Wat een geniaal ontwerp is dit toch.
Alleen al dat cockpitachtige dashboard, zo enorm tijdloos, het roept nog steeds de juiste sfeer op, Freude am Fahren!
Veel geld, maar er zitten wel heel coole gadgets op, zoals originele BMW audio én zelfs nog een echte Fisher houder voor cassettebandjes. Hoe gaaf wil je het hebben!
Dimglor zegt
Prachtige auto’s dit.
Ben zelf op zoek naar een mooie e30.
Had een mooie lichtgrijze 323i gevonden, maar had wat te lang erover nagedacht…
Was jammergenoeg al verkocht dan…
De zoektocht gaat verder :-)
benzinehoofd zegt
@Dimglor: Heb een Bronzitbeige 323i (1985, 70.000 km, handgeschakeld, schuifdak) die ik eventueel wil verkopen. Interesse?
dylanz7s zegt
Gewoon een Dikke BMW!
benzinehoofd zegt
Prachtexemplaar maar ik heb ‘m maanden geleden al eens voorbij zien komen, als ik me niet vergis zelfs hier op AB!
pomoek zegt
Haha, deze kopen en het dan thuis uitleggen! Enkel interessant voor museumbezitters.
Entwicklung88 zegt
Krijg meteen flashbacks naar de good ol’ days samen met onze rode 323i, als klein kind in mogen vertoeven.
Ps: Waarom staat de toerenteller stil op 1000?
roppp zegt
@entwicklung88: zo aan de lampjes te zien, loopt de motor waarschijnlijk. Als ie koud Is, gebeurt het vaker dat ie dan wat meer toeren maakt dan normaal.
jaapiyo zegt
Ik vind het altijd een beetje raar dat particulieren dit doen. Denk je in je koopt vandaag de dag een 340i, zet ‘m in je garage en rijdt er nooit mee…1) waarom 2) als je het toch doet waarom geen specialer model…
desjonnies zegt
@jaapiyo
Je hebt nu eenmaal dat soort mensen en eigenlijk ben ik er ook eentje van
Ik heb ook nog een Renault R8S, helemaal 100% opgeknapt en nooit ene meter mee gereden.
Als ik langs dat karretje loop, word ik gelukkig en blij, en als ik eerlijk ben heb ik hem alleen maar voor de HEB.
Ik wil er niet eens in rijden, de 48 trappelende paardjes laat ik af en toe lopen
En zo heb ik ook nog een 106 Rally en sinds kort een Saxo VTS – die ligt van voren in elkaar maar die maak ik weer 100% in orde –
Ik hoef er niet mee te rijden
berlinetta zegt
@desjonnies: Ergens begrijp ik je dan ook wel weer. Het is gewoon gaaf om zoiets te bezitten en zulke auto’s op te knappen. Maar ik zou er dan ook mee willen rijden.
Het is net zoiets als je een duur schilderij koopt en hem vervolgens in een hoekje op zolder legt. Of als je een zwembad aanlegt in je tuin, maar er vervolgens geen water in doet. Of als je een lekker wijf aan de haak slaat, maar haar olie niet ververst. Je snapt mijn punt wel.
lekbak zegt
@desjonnies: geen idee of er een naam voor is maar ik heb er ook last van. Een hele akelige ziekte is het in ieder geval. Een verslaving ook trouwens, ik word helemaal gelukkig als ik naar mijn verzamelingetje kijk.
mulsanne zegt
@lekbak: ja ik ken het gevoel..zucht..
het gevoel zal ook nooit overgaan
En hoeft ook niet, ik prijs me er gelukkig mee
gtwillem zegt
@desjonnies: maar die R8S is toch wel bereden? Ik bedoel: er zijn toch wel plezierkilometers mee gemaakt?
Ik begreep @jaapiyo ook wel een beetje. Je koopt een nette versie van een normale sedan, en vervolgens staat ie alleen maar stil. Het is geen 3-serie welke een heel leven heeft gehad en vervolgens compleet opgeknapt is. Dat je er dan wat minder mee rijdt, kan ik dan ook wel begrijpen ;-).
desjonnies zegt
@gtwillem:
Nee echt niet.
Misschien dat het plezier was dertig jaar vuil en stof eraf te halen, de motorruimte nieuw te maken en de koplampringen te laten verchromen
Hij staat op vier nagelnieuwe Michelins en gerestaureerde Delta-Mics sportwielen.
De wegenbelasting kaartjes zitten nog achter de voorruit ( €18 ) omgerekend toen in Italië en de Romeinse nummerplaten zitten er ook nog op.
Kweenie
Ik vind de klassieke blauwe Nederlandse plaat grof vergeleken bij de Italiaanse
En ROMA wie heeft er nou nog ROMA, de enige nummerplaat ter wereld waar de hele naam van de stad opstaat nog op zijn wagentje zitten ?
viezefreddyw zegt
@ricardo Als ik op de linkjes klik kom ik twee keer de Ascona tegen, en niet de Monza.
Wel een hele mooie auto om te zien. Prijs wel een beetje hoog maar dat is volledig volgens de trend van tegenwoordig..
E34M5Touring zegt
Zot geld. En dan kan je er niet eens mee rijden. Ja, wetende dat je net 50k hebt afgeschreven. Snap de appeal wel maar zou het zelf nooit doen. Liever een iets minder nieuwe E30 waar je lekker een keer mee kan rossen.
gtwillem zegt
Het moment dat je gaat rijden daalt de restwaarde als een baksteen.
Daarbij is het gewoon een normale E30. Niets bijzonders aan, op de staat en kilometerstand na. Dus koop voor 5 mille een nette E30, steek er een paar 1000 in om hem in goede staat te brengen en je hebt voor minder dan 10 mille dezelfde lol.
bofkont zegt
@gtwillem: Dat is dus niet exact hetzelfde, de lol zit er voor dit soort mensen in dat alles hagelnieuw is, zelf zou ik zoiets nooit kopen of aan beginnen, maar ik begrijp het volledig.
gtwillem zegt
@bofkont: ‘hagelnieuw’ is een zeer rekbaar begrip. Af en toe hadden wij ook dit soort projecten die voorbij kwamen. Op zich erg leuk, maar als er íets slecht is voor een auto is het stil staan: dus het eerste waarmee je kan beginnen is alle rubbers en pakkingen vervangen. Meestal ook de vierkante, poreuze banden en uiteraard de accu. En dan mort je hopen dat het dan allemaal feilloos functioneert (wat niet vaak het geval is). Dus om de auto weer een beetje goed te krijgen, zul je er mee moeten rijden. En daar gaat de waarde… Dus nieuw is het niet echt en de waarde zie ik er niet in. 15-20k begrijp. Maar 53 mille voor een oude E30 is zonde. Voor 54 mille heb je een nieuwe 340i ;-).
bofkont zegt
@gtwillem: Klopt helemaal, ik weet er alles van, maar daarom rijden ze er ook niet ;)
Dutchdriftking zegt
Veel leuker komen ze niet hoor. Wat een plaatje!
thomasthomas zegt
Stel je koopt hem en je gaat er in rijden. Iedereen denkt dat je een ouwe bak rijd (ik draai me nek er ook niet voor om) of je zet hem weg en rijd niet. Maar heb je dan een unieke auto waar je warm van wordt zoals een M3. Ik niet.
CriminalSausage zegt
@ricardo
Deze auto komt van auto ruil af en wordt nu dus door een andere handelaar verder verkocht:
http://www.ruylclassics.nl/bmw16.htm
Zie ook je eigen artikel, pakweg 8 maanden geleden:
http://www.autoblog.nl/nieuws/kaufen-een-bmw-3-serie-e30-met-bijna-geen-kilometers-74605
Leuk ding verder, maar aangezien er nu nog een ’tussenpersoon’ is die er Geld aan wil verdienen is het echt veel te duur geworden..
mk1racer zegt
@CriminalSausage: Shit, was dus net te laat ;)
mk1racer zegt
Autoblog is wel fan van deze auto of niet?
http://www.autoblog.nl/nieuws/kaufen-een-bmw-3-serie-e30-met-bijna-geen-kilometers-74605
Stond eerder te koop bij Ruyl classics
http://www.ruylclassics.nl/bmw16.htm
Wel jammer dat het zo’n museumstuk blijft met deze km-stand en vraagprijs, zitten toch een paar leuke opties op.
vroaaar zegt
En natuurlijk wel eisen dat ie voor dat geld met volle tank wordt afgeleverd (foto 11)!
carmasterr zegt
Die Ascona is een full spec Group B rallywagen, dan lijkt 89.500 zo duur nog niet.
En jullie zijn die Manta B van 44.500 nog vergeten door te linken ;)
OT: Een hele leuke wagen, maar niet voor dit bedrag. Ik zou het net zo doen als @gtwillem zegt. Gewoon een gebruikte kopen en deze enigzins opknappen.
Dan kun je er tenminste stevig in planken, en heb je er dus veel meer lol van.
wildbeest zegt
Voor graag een 333 uit zuid afrika
rob5nismo zegt
En wat gaat de motor revisie kosten?
Denk niet dat het slim is om te starten en weg te rijden
Think-Tank zegt
@rob5nismo: he-le-maal correct! Ik had je post niet gezien voor ik mijn gedacht schreef ?
parker zegt
Totale onzinprijs voor een massaproductie auto. Next
wildbeest zegt
@parker: meenemen! Emmod dnod
grandmasterb zegt
Misschien iets voor een BMW museum, voor de rest zie ik er het nut niet van om dit simpele, totaal niet zeldzame of exclusieve karretje voor een krankzinnig hoge prijs te kopen. Max. 15.000 euro waard.