Het kan altijd mooier en beter. Daarom is er de vernieuwde Mazda CX-5.
De Mazda CX-5 is een van de fraaiste auto’s (zo niet de fraaiste) in zijn klasse. Toch kan het altijd beter. Die filosofie houdt ook Mazda erop na. Daarom is er nu de vernieuwde CX-5, waarbij het Kodo-design nog verder geperfectioneerd is.
Mazda heeft voor ieder wat wils met de vernieuwde CX-5. Er zijn namelijk drie nieuwe uitvoeringen, naast de bestaande uitvoeringen: de Newground, de Sportive en de Signature.
Offroad: de Newground
De Newground is de offroad-uitvoering. Deze heeft een stoere uitstraling met zilverkleurige skid-plates voor en achter, een zilverkleurige sierstrip op de zijkant en zwarte spiegels. Verder heeft deze uitvoering groengele accenten in de grille en in het interieur.
Sportief: de Sportive
Voor degenen die de voorkeur geven aan een sportieve uitstraling is er de Sportive-uitvoering. Bij deze uitvoering zijn onder meer de grille, de onderkant van de bumper, de spiegels en de velgen uitgevoerd in hoogglans zwart.
Exclusief: de Signature
De Signature is de topuitvoering van de Mazda CX-5. Deze heeft een exclusieve uitstraling door zijn meegespoten voor- en achterbumpers en dito wielkasten. In het interieur vind je donkerbruine nappalederen bekleding en accenten van echt Japans Sen-hout voor het echte luxe-gevoel.
Standaard al rijk uitgerust
Met één van de bovenstaande uitvoeringen heb je een auto die helemaal past bij je persoonlijke smaak, maar ook standaard is een Mazda CX-5 rijk uitgerust. Voor een vanafprijs van €36.490 krijg je een scala aan veiligheidssystemen, Climate Control met twee zones, een hoogwaardig multimediasysteem en luxe afwerking.
Praktisch
Je hebt minimaal 165 pk met de CX-5, dus qua vermogen kom je nooit iets te kort. De auto is ook praktischer dan ooit, met 550 liter aan bagageruimte. Daarbij kun je met de CX-5 tussen de 1.800 en 2.100 kg trekken. Een vakantie met de caravan is dus geen enkel punt voor de CX-5.
De vernieuwde Mazda CX-5 is dus op alle vlakken in topvorm. Op de website van Mazda kun je alle informatie vinden en jouw Mazda CX-5 samenstellen.
lecomte zegt
Door advertorial, is dit een nieuwe medewerker? 🤣
schreute01 zegt
@lecomte: my name is Vertorial. Ad Vertorial.
bernoulli zegt
Ad Vertorial is de opvolger van Branded Content.
kennone zegt
Mooie wagen!
Variomatic zegt
Sorry, niet voor mij: geen snor, geen Gaastra jas, geen ruitjesoverhemd met korte mouwen, geen kortpittig gekapt vrouwtje met eigenwijze bril..
Jammer hoor..
redbeams zegt
@variomatic: Je valt wederom in herhaling dus verzin iets nieuws 😉
pier zegt
Vroeger reden dat soort types altijd in een Dafje.
BerlingoHdi zegt
Off-road, dat wil ik zien….wel een auto op mijn lijstje voor over een paar jaar, als ik oud en krakkemikkig ben….betrouwbaar,en stuurt fijn
RobTWo zegt
Kunnen er 6 personen en een rolstoel in? Nee? Dan is de kop van dit artikel pertinent onjuist.
karhengst zegt
Als je te versleten bent voor een normale auto, een fraaie optie. Anders ben je voor dezelfde prijs met een Mazda 6 Station minstens net zo goed bediend, zeker wanneer de vakantie zonder sleurhut wordt gedaan.
Als bonus zit je een MRB-categorie lager.
olsie zegt
Hopelijk hebben ze het dashboard aangepakt.
Kodo-design uit de jaren 2004
gregorius zegt
Het is een succesvolle auto voor Mazda en ik gok er zo maar op (hoop) dat dit de uitzwaai-modellen zijn.
De verkopen lijken vrij stabiel voor dit ding over de wereld, dus dat willen ze wel zo houden; dus het is lekker als ze er een extra jaar of 2 uithalen (en cashen).
Maar je kan aan vrijwel alles zien dat, ondanks het een mooi (tijdloos) model is, het wel aan het einde van levelsloop is.
Het interieur kan gewoon echt niet meer; de concurrentie is de CX-5 nu echt ver voorbij: met mooiere materialen, virtual cockpits, mooiere en grotere center-console displays (met of zonder touchscreen). De CX-30 laat het al een beetje zijn, al kiezen ze daar nog steeds voor dat hopeloze jaren-90 schermpje boven-op het dash.
Ach, ze komen er wel. Maar de CX-5 is m niet voor mij.