• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom Audi’s A8 V8 TDI terug naar de dealer moet

Auteur: RubenPriest, gepost 2 november 2017 om 13:22 – 18 Reacties

A8


Donkere wolken boven Ingolstadt. Alweer.

Audi gaat 4.997 exemplaren van de A8 V8-diesel terugroepen die zijn geproduceerd tussen september 2013 en augustus 2017. Reden hiervoor is een nieuwe ontdekking van de Duitse waakhond. De KBA spreekt over manipulatie met de uitstootwaarden van het vlaggenschip.

De teruggeroepen A8’s krijgen een software update. Eigenaren zullen door de Duitse autofabrikant worden ingelicht. Audi verwacht de software in het eerste kwartaal van 2018 klaar te hebben. Eerst moet de KBA hier toestemming voor geven. 3.660 van de 4.997 getroffen auto’s bevinden zich in Duitsland. De update zal kosteloos worden uitgevoerd en duurt ongeveer een halfuurtje om te installeren.

De productie van de derde generatie A8 liep tot en met augustus van dit jaar. Deze zomer werd de vierde generatie A8 gepresenteerd en inmiddels rolt het kersverse vlaggenschip bij Audi van de band. Het is de zoveelste terugroepactie voor de Volkswagen Groep in verband met het dieselschandaal. Eerder dit jaar was onder andere de Porsche Cayenne onderdeel van een recall. (via Reuters)

Ook interessant!

  • Video: Audi onderstuurt tegen vrachtwagen aan
  • Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
    Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
  • Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
    Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
  • Voel je stijlvol én veilig in deze Audi A8 occasion

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi, Diesel, tdi, terugroepactie, V8, volkswagen-dieselgate

Vorig bericht: « Welke 5 auto’s zet jij in de garage van dit huis van 15 miljoen?
Volgend bericht: Drie retesnelle Demons verwoest na flinke brand »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    2 november 2017 om 13:27

    Is de nieuwe A8 eigenlijk nog als diesel te koop of doen ze hun slogan een keer eer aan?

    Login om te reageren
    • misterdrogba zegt

      2 november 2017 om 13:39

      @svenska_aeroplan_ab: ja hoor. Een “50 TDI” of in volksmond een 3.0 TDI met 286 PK dacht ik.

      Login om te reageren
  2. misterdrogba zegt

    2 november 2017 om 13:44

    En over enkele jaren gaan we waarschijnlijk hier op AB lezen dat de blokken in de Panamera 4S diesel en de SQ7 en de Bentayga ook niet aan de normen voldoen.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      2 november 2017 om 13:53

      @misterdrogba: Eigenlijk iedere VAG diesel :P

      (ja ik weet het, andere merken zijn ook niet heilig)

      Login om te reageren
  3. Gulli zegt

    2 november 2017 om 14:40

    Je zou toch denken dat ze inmiddels alle getroffen diesels wel een keer binnen hadden gehaald, ik neem aan dat die toch wel een keer aan de beurt komen. Of laten ze zich iedere keer weer op de vingers tikken?

    Login om te reageren
  4. mout zegt

    2 november 2017 om 14:43

    … het merk met de vier lekkende zuigerveren!

    Login om te reageren
    • jensonb zegt

      2 november 2017 om 23:05

      @mout: wat ik begreep is dat ze onder druk van o.a. shell dit moesten terugdraaien omdat shell bleef zitten met een hele partij olie

      Login om te reageren
  5. rufctr01 zegt

    2 november 2017 om 15:04

    Liggen deze Diesels ook in de Panamera?

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      2 november 2017 om 15:25

      @rufctr01: nope. Dit lijkt te gaan om de 385pk 4.2TDI versie in de A8, die dus sinds 2013 dienst doet.
      De panamera had pas sinds 2016 (2nd gen) de V8 diesel, dat is een 4.0. Daarvoor was het een 3.0.

      Over er hier ook software aanhangt met een vergelijkbare ‘probleem-code’ –> Ik denk het wel, want Porsche is gestopt met het leveren van die dingen toch?

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        2 november 2017 om 17:49

        @gregorius: bedankt voor de uitleg!

        Login om te reageren
    • m54b30 zegt

      2 november 2017 om 15:44

      @rufctr01: ja zeker.

      Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    2 november 2017 om 15:27

    Ik hoop dat er een eigenaar is die zijn A8 V8TDI eerst even op de dyno laat zetten voordat software update wordt doorgevoerd. Lijkt me heerlijk als hij/zij daarna ziet dat ie 10% minder kracht heeft oid en dan Audi aanklaagt.

    Login om te reageren
  7. m54b30 zegt

    2 november 2017 om 15:38

    Oud nieuws inmiddels volgens mij.
    http://www.autoexpress.co.uk/audi/100212/audi-porsche-and-volkswagen-issue-voluntary-retrofit-for-v6-and-v8-diesels

    Login om te reageren
  8. LaLancia zegt

    2 november 2017 om 16:55

    Haha, wat een soap!

    Login om te reageren
  9. v6ti zegt

    2 november 2017 om 18:02

    Snap niet dat er nog zoveel liefhebbers van die VAG troep zijn.

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      2 november 2017 om 18:22

      @v6ti: ik wel, het zijn gewoon fantastische auto’s. Daar doet sjoemelsoftware niks aan af.

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    2 november 2017 om 20:02

    V8 TDI. Hoe geniaal!

    Login om te reageren
  11. elemento zegt

    2 november 2017 om 20:51

    Idd zeker op de dyno plaaysen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North