Het zonnetje schijnt, maar in Ingolstadt effe niet.
Dit verhaal geeft maar weer eens aan in hoeverre autofabrikanten afhankelijk zijn van toeleveranciers. Een brand legde het grootste gedeelte van een Duitse fabriek van Pelzer in de as. Deze toko levert onder meer isolatiematerialen die worden gebruikt in het schutbord van diverse Audi’s. Extra zuur detail: bijna precies twee jaar geleden verloor Pelzer al een andere fabriek door brand.
Door de fik kwam de productie bij Pelzer uiteraard stil te liggen en dat betekent dat één van de Audi-fabrieken het bokje is. Tot en met donderdag kunnen daar geen A4’s en A5’s worden gebouwd. Zo op het oog valt de schade dus mee, maar het gaat wel om 1.400 auto’s per dag.
Betrokken werknemers krijgen tot en met donderdag vrij om lekker van het mooie weer te genieten. Verder zijn ook BMW en Mercedes mogelijk de sigaar, aangezien Pelzer ook onderdelen aan deze twee fabrikanten levert. Het bedrijf verplaatst nu een deel van de productie naar hun fabriek in Bratislava (Slowakije), vanaf vrijdag moeten de genoemde Audi-modellen weer als vanouds van de band rollen. (via: WAZ.de)
jack_abarth zegt
Omdat de productielijn van de Passat eruit ligt?
kid1988 zegt
In Ingolstadt schijnt de zon wel ;-).
De fabriek in Neckarsulm blijft draaien.
De assemblage hier in Ingolstadt zal donderdag stil liggen. De arbeiders krijgen doorbetaald en kunnen met een lekker biertje in de hand, thuis of op het teras, van de zon gaan genieten.
persian1 zegt
Audi ligt toch al een tijdje onder vuur?
dijan zegt
@persian1: Zeker niet lang over nagedacht? Zoooo flauw.
persian1 zegt
@dijan: Jij bent ook snel aangebrand zeg…
dirkiii zegt
@persian1: haha ze worden steeds flauwer
karhengst zegt
@dirkiii: hij lijkt er erg op gebrand te zijn ja
autoblog12 zegt
Kunnen er dan ook geen superbs mee gebouwt worden?
Jochempie zegt
@autoblog12: Ja, de Skoda fabriek draait gewoon door: daar wordt toch geen isolatie in de auto geplaatst.
koalaophetachterwiel zegt
-edit: merci! Gefixt-
fanboy zegt
Altijd mooi, de Just out of time bevoorrading.
freezzr zegt
Oproep aan alle bejaardentehuizen: of u wilt doorgeven aan uw cliënten de komende week geen A4’s te bestellen.
thomasthomas zegt
Ongelooflijk in nog geen 60 seconden is er weer een Audi A4 of A5 klaar. Mijn tosti ijzer heeft 5 minuten nodig om 2 broodjes met kaas te doen smelten.
Jochempie zegt
@thomasthomas: Als jij 5 tosti-ijzers aanzet is er ook elke 60 seconden gemiddeld eentje klaar..
MAB zegt
@Jochempie: hele goeie!
lekbak zegt
@Jochempie: als ik 5 tosti-ijzers aan zet vliegt de zekering eruit…
thomasthomas zegt
@lekbak: hele goeie!
tenaci zegt
Bij BMW steekt personeel een jonko in de fik en de productie valt stil, bij Audi dus een fabriek van een toeleverancier…
skid zegt
@tenaci: Het lijkt erop dat die betreffende ex-werknemer van BMW nieuw werk gevonden heeft bij Pelzer. Maar ja, hij blijft ze blijkbaar toch op(aan)steken…
baap zegt
De tweede van Pelzar? Je zou bijna denken dat er iets mis is met de veiligheidsvoorschriften in die toko.
jpoers zegt
Grappig is dat schutbord in het Engels ‘Firewall’ heet en juist die fabrieken gaan in vlammen op.
monsieurleloure zegt
Ik heb nog wel wat steenwol liggen voor een habbekrats…
mb123 zegt
@monsieurleloure; dat is erg goed bedoelt van je maar het is geen “sjoemel isolatie” dus dit geeft problemen in dit soort auto’s! Je moet maar zo denken dat zo lang er geen produktie is dan volgen er ook geen garantieclaims. Zo heeft ieder nadeel ook z’n voordeel!
mrrallycross zegt
Een fabriek plat en er kan meteen geen productie meer worden gedraaid
tarquesh zegt
Net als in Japan. Dan de aardbeving.
Waar de beste auto’s worden gebouwd ligd wel eens door omstandigheden de fabriek stil.
Kwaliteit komt uit gevoelige landen.
En je ziet al in de fabriek dat het bijzondere auto’s zijn. Nog niet af, en dan al charisma en uitstraling. Doe me maar een Audi.