
Moet haast wel een Agera R met dakkoffer zijn, toch?
Nope, niks van dat alles. Robert Serwanski, zo heet de man met één van de gaafste baantjes ter wereld, doet het in het dagelijks leven behoorlijk kalm aan. De man rijdt privé namelijk in een allesbehalve asfalt verschroeiende Mazda3 2.2 diesel. Met automaat. Come again?!
Wellicht is het de nuance die ervoor zorgt dat Serwanski met een stevige portie honger naar z’n werk gaat. Het zou natuurlijk ook zomaar een knakenkwestie kunnen zijn, want de running costs van een Koningsei zijn niet voor de poes. Zo lusten ze wel een slokje (niewaar Lewis?) maar ook het bekostigen van bijvoorbeeld onderhoud en vers rubber komt hard aan in de portemeknip.
Overigens rijdt capo Frits Wester Christian von Koenigsegg zelf in een heuse Tesla Model S P85D. Maar goed, da’s niet heel verrassend in het EV-gekke Scandinavië.
Terugkomend op Serwanski; er is ook goed nieuws. De man reed ooit rond in een Mazda MX-5 (NC) en overweegt nu de aanschaf van een nieuwe ND. That a boy.
Christian zal zelf vast wel een Agera ofzo hebben, de Tesla is gewoon z’n daily lijkt me?
@jobberns: waarom zou hij Prive zo’n ding willen bezitten? Wat zou het nut daar van zijn?
@thierryvth: leuk voor in t weekend? Plus, het is zijn eigen merk dus zal hij het waarschijnlijk wel leuk vinden om zelf een ‘eigen’ auto te hebben van z’n ‘eigen’ merk
@jobberns:hij mag van zichzelf geen auto lenen van de firma koenigsegg ? ik durf er wel een weddenschap op aan dat hij prive zo’n ding niet bezit
Een testrijder verdient geen bakken met geld schat ik zo in en zelf met personeelskorting blijft het voor deze beste man onbetaalbaar ;-)
@kevin82:
beetje vaag want door zo’n apparaat als daily driver te laten gebruiken kom je tenminste achter de echte problemen, maar ms willen ze dat ook helemaal niet.
Één van de weinige baantjes waarbij je graag je werk mee naar huis zou nemen.
@moveyourmind: Lijkt me sterk, die man zit hele dag al in die wagens, en ze zijn alles behalve comfortabel. Elke biefstuk gaat ook vervelen, zelfde als met dit soort wagens.
Alles wordt gewoon.
@moveyourmind: daarom wilde ik aanvankelijk gynaecoloog worden…
@gtwillem: aanvankelijk….. Tot je erachter kwam dat er ook gapende gaten voor je neus tentoongesteld werden, waar zelfs de locale visboer nog door van z’n graat gaat.
Iets met auto’s i.c.m. één leuke echtgenoot is dan echt veel prettiger.
Wat had je verwacht?
Hij is gelukkig zo gewoon gebleven.
Een mooier compliment kan de MX5 niet krijgen, dit zijn immers de mensen die een goed sportwagentje weten te waarderen en ook nog eens weten waar ze het over hebben.
@noodles: Zo te lezen is ie zelfs twee keer MX-5 cup kampioen geworden in Zweden.
Ach waarom zou hij wat anders rijden? Een Mazda is in feite een Japanse BMW. Rijd net zo fijn, maar blijft wel heel. En als je dagelijks met een Agera mag sturen, dan is iedere ander auto die je rijd toch traag…
@dutchdriftking: de man in kwestie wil gewoon een goedkope daily tov zijn geldopslorpende Agera. Dat je dan geen olieboot van de vag moet nemen mag wel duidelijk zijn.
Mazda 3 is toch een hele nette auto?
Bezit van de zaak.. Is einde van ’t vermaak jongens.
Met geluk word er ooit een actiemodelletje naar hem vernoemd. Over een jaar of 30, net als Balboni.
Die man is juist erg blij als hij aan van de dag naar huis rijdt en een gaspedaal aantreft die wat subtieler reageert.
Doet hij deze ook met de handjes van het stuur?
Ben ik de enige die dit niet meer dan logisch vind? Los van het feit dat hij het wellicht niet kan betalen..
Ik had ook niet verwacht dat hij na zijn werk in een Enzo zou stappen…
Maar goed ik ben al lang blij dat het niet weer een verhaal is over hoe groot de kofferruimte van de Agera is, de grootste in zijn klasse blabla.
Giro: GEEF 555!
Moeten we dan ook met z’n allen verbaasd doen als blijkt dat de testrijders van Scania ’s avonds niet met hun eigen truck terugrijden naar moeder de vrouw?
@BaRa: maar ze mogen er wel eentje lenen nu en dan. Voor de lol, voor de verhuis van de zus van de vriend van de ouder buur, etc.
Enorm onderschatte c-segmenter die Mazda 3. Zeker met die dieselmotor is er weinig voor dat geld dat enigszins bij kan blijven (c-segmenter).
Niet elke helpdeskmedewerker van apple heeft thuis ook alles van apple staan (wacht nog altijd op een mooi kerstpakket)
@maferick74: je weet toch? Gratis weggeven is niet fucking premium man!
Ja logisch, altijd maar wachten op dat koppel van zo’n Agera daar heb je na een tijdje wel genoeg van. Dan wil je een lekker dikke diesel die gelijk aan de bak gaat…
Wel een hele fijne auto maar ik zou waarschijnlijk geen automaat kiezen.
Baas
Een man naar mn hart! In ieder geval als de aanschaf van de ND door gaat.
k denk trouwens dat je als testrijder bij Koenigegg wel genoeg verdient om iets beters/ comfortabelers kan betalen dan een Mazda 2..
@mistermiata: Mazda 3
Het is in ieder geval niet zo een spaar diesel!