
Het is nog steeds wachten op de ID Buzz GTX, de dikste nieuwe bus van Volkswagen.
De volledig elektrische Volkswagen ID Buzz is nu inmiddels een tijdje onder ons. In de tussenliggende periode is er een verlengde variant van uitgekomen en met smart wachten we op de GTX, wat het performance gerichte model moet worden.
Waarom de Volkswagen ID Buzz GTX weer op het netvlies ligt heeft twee redenen. Ten eerste, deze week werden de ID3 GTX en de ID7 Tourer GTX gepresenteerd. Ten tweede is het Volkswagen zelf die een aankondiging doet over de ID Buzz. Je voelt hem misschien al aankomen, de GTX is dichterbij dan je denkt!
Volkswagen heeft bekendgemaakt dat de ID Buzz GTX wereldwijd gepresenteerd gaat worden op 21 maart. Dat is aanstaande donderdag. Op die dag organiseert het merk de jaarlijkse persconferentie waar alle financiële cijfers over 2023 te bespreken. Om zo’n dag niet stoffig en saai te laten verlopen is er ook spannend nieuws te melden in vorm van de ID Buzz GTX.

Porsche deed afgelopen week eigenlijk hetzelfde. Met het presenteren van de financiële cijfers werd de Taycan Turbo GT voor het eerst voorgesteld. Zo kreeg die dag toch nog een speciale lading. Volkswagen doet iets vergelijkbaars, maar dan met de langverwachte ID Buzz GTX.
Kortom, volgende week kunnen we eindelijk kennismaken met het dikste busje van Volkswagen voor 2024. Nu is het hopen dat het inderdaad een leuk ding gaat worden. Tot op heden worden de GTX-modellen een beetje lauwwarm ontvangen. Ze zijn wel leuk, maar ook weer niet zo baanbrekend dat je mond open valt. Hopelijk gaat dat met de ID Buzz GTX wel het geval zijn.
Waar blijft de nieuwe A4/A5….
want, die is voor de snelle stucadoor?
Ik vraag me vooral af waar de 7, 8 of 9 zitter blijft. Zo’n bus met 5 zitplaatsen is net niks..
Het klinkt gek maar dat is juist de bedoeling. De verwachtingen die de klant heeft van een 9 zitter zijn momenteel niet te halen qua gewicht en rijbereik. Dus blijft het tot nu toe een 5 zitter.
Wordt voor mij voorlopig nog niet electrische rijden. Voordat er iets als een beetje betaalbare occasion op de markt is waar je als gezin van 6 met wat bagage inpast, gaat nog wel even duren..
Porsche had dus een compleet loze aankondiging: een model met turbo in de naam maar zonder turbo
Zoals in de legendarische “turbo, turbo” aflevering van kabouter Wesley: ‘k heb zelden zo gelachen.