Volkswagen heeft bekendgemaakt wanneer ze het doek trekken van de gloednieuwe Golf 8 R.
We hebben de GTI gehad en deze week was daar opeens de GTI Clubsport met 300 pk op de voorwielen. Fans van snelle Golfjes kijken echter halsreikend uit naar de komst van het topmodel, de Golf 8 R. Er gaan geruchten over twee varianten. Een ‘gewone’ versie met 330 pk en een 8 R Plus met maar liefst 400 pk. Laatstgenoemde moet gaan concurreren met de Audi RS3 en Mercedes-AMG A45. Dankzij vierwielaandrijving en de automaat met dubbele koppeling zal de dikste Golf R naar verwachting sprinttijden krijgen die 15 jaar geleden indrukwekkend voor een supercar waren.
Golf R 8 Design
Het is tegenwoordig een trend om de achterlichten te laten doorlopen. Ook de lichten doortrekken aan de voorkant zie je steeds vaker. In een vrijgegeven teaser is een gedeelte van de voorkant van de hot hatch vrijgegeven. Je ziet een vrijwel doorlopende lichtunit en deze stopt bij het logo van Volkswagen. Dit zagen we al op de GTI en komt nu ook terug op de R. Wat de rest van het uiterlijk gaat bieden is nog een geheimpje.
Onthulling in november
De Duitse autofabrikant maakt in dezelfde teaser duidelijk dat de Golf 8 R op 4 november officieel gepresenteerd zal worden. Dat betekent dat het topmodel van de Golf 8 over minder dan 4 weken op het netvlies verschijnt.
dalmore zegt
Die doorlopende lampen werkten 30 jaar geleden in Amerika ook niet, hopelijk is deze lelijke trend snel voorbij!
iz_person zegt
Nu kunnen we praten.
Dutchdriftking zegt
Aan de ene kant heel gaaf, aan de andere kant ben ik erg bang dat dit blok ook in de RS3 komt, en dat betekend dus het einde van die fijne vijfpitter….
Lekker Makkelijk zegt
Dat zou idd erg jammer zijn. Dat vond ik ook toen ze een 4 cilinder in de Focus STen RS plaatsten ipv die heerlijk klinkende 5 cilinder.
Volgende generatie wordt het waarschijnlijk een 3 cilinder.. f*cking emissie regels..
mashell zegt
@Lekker Makkelijk: hoezo volgende generatie drie cilinder? Wat we nu zien is de laatste generatie verbrandingsmotoren. Volgende generatie wordt dus elektrisch.
soundgarden zegt
@Lekker Makkelijk: haha dan mogen we nog blij zijn ouwe, denk dat dit de laatste met IC motor word
meetsysteem zegt
Die blijft hoor, komt volgend jaar zelfs in de Cupra Formentor (volgens AMuS dan toch)
Ot92 zegt
@meetsysteem Die is nu al uit, maar heeft gewoon de 2.0tsi? Snap niet waarom ze er ineens een 2.5tfsi in zouden gaan lepelen.
meetsysteem zegt
Beleving, brandbuilding, 400 pk, geen directe concurrent voor de RS3, zoiets misschien?
Cuprafan123 zegt
Ik ben benieuwd wat de prijs van de 2 versies gaat worden. Ik gok 70k voor de ‘normale’ R en 90k voor de Golf R plus. Zonder opties. Met dank aan onze belastingdienst. En voor Duitsland en de rest van de wereld gok ik een fractie van die prijzen. 40k voor de normale R en ik gok 55k voor de R plus. Iets zegt me dat de enige mensen die hier geld voor over hebben vooral Noord Afrikanen zijn met teveel zwarte floes in hun nektasje.
Estate_of_mind zegt
@Cuprafan123: en ja hoor, het heeft een paar reacties geduurd, maar daar is de standaard Marokkanenopmerking! Chapeau! De vooroordeelbokaal komt jouw kant op.
Cuprafan123 zegt
Ik neem de bokaal graag in ontvangst. Waar kan ik de bokaal ophalen ?
Estate_of_mind zegt
@Cuprafan123: op de hoek van de Tolerantiestraat en het Verdraagzaamheidsplein, bij café De Samenleving.
MoeWat zegt
@italdesign: like
soundgarden zegt
@italdesign: jij slaat alleen maar linksaf zeker..?
Estate_of_mind zegt
@soundgarden: nee, maar kun je je voorstellen dat het voor een Marokkaanse autoliefhebber vervelend is om steeds in een bepaalde hoek gedrukt te worden?
osmo zegt
Doe mij maar eentje zonder die oplichtende unibrow…
ericc zegt
Dan moet BMW na de 128ti en M135i toch aan de slag om een deftige M1(40i) met 400pk te bouwen!
RiKe zegt
Ik durf wel te wedden dat dit rond de €70.000 gaat kosten…. VOOR EEN GOLF
Cuprafan123 zegt
En in Duitsland waarschijnlijk 40-45k.