En kom erachter dat de rijken pas écht grote problemen hebben.
Het nut van een configurator voor de nieuwe Rolls-Royce Phantom ontgaat ons een beetje. De gemiddelde klant zal z’n Rolls tot op zekere hoogte laten personaliseren (anders kun je net zo goed een vette S-klasse kopen) en het lijkt me vrijwel onmogelijk om alle mogelijkheden in één configurator te frotten. Desalniettemin heb ik zelf een poging gedaan, het resultaat check je hierboven.
Zoals je verwachtte gaat het speccen van een Rolls wel wat verder dan het vergelijken van lakkleurtjes en het kiezen tussen twee verschillende businesspakketjes. Er zijn bijvoorbeeld vier verschillende Spirit of Ecstacy’s die je uit de radiator tevoorschijn kunt toveren, maar ook de obligate paraplu’s kies je zelf. Gewoon, omdat het kan.
Wie een kwartiertje niks te doen heeft kan hier terecht, laat vooral even weten hoe jij je Phantom hebt samengesteld!
kimhung zegt
even geprobeerd.
en dit is het geworden
https://www.rolls-roycemotorcars.com
henk123456 zegt
@kimhung: Goede smaak!
kimhung zegt
@henk123456: dankje wel. Ik probeerde het bescheiden te houden
tofas zegt
O die configurations.. Wat heb ik me toch altijd vermaakt met die dingen..
viezefreddyw zegt
Het enige wat je moet doen bij het samenstellen van een Rolls Royce is gewoon alles aanvinken en lekker aandikken. Veel personaliseren. Mooi man.
lekbak zegt
@viezefreddyw: en vervolgens in lachen uitbarsten en nog na grinnikend bij wensink aankomen om een afgeladen s-klasse te halen voor de helft van het geld. Meneer Agricola (werkt die daar nog?) lacht dan wel met je mee.
viezefreddyw zegt
@lekbak: Inderdaad, maar een Rolls Royce-koper zal die overweging niet maken omdat hij dat niet hoeft. Gelijk heeft hij dan ook.
Maar Wensink. Nee, die vermeid ik liever. Vooral Wensink Heerenveen. Daar zal ik met een grote boog omheen rijden. Meneer Agricola is er volgens mij al een tijdje weg.
lekbak zegt
@viezefreddyw: in 2002 ging het goed met mijn pa. Dus op een zaterdag stapt hij in vrijetijdskleding, en dus ook met klompen aan, in de oude suzuki baleno stationwagen en loopt wensink Leeuwarden binnen. De verkoper neemt mijn pa niet serieus dus op naar sneek. Waar meneer Agricole mijn pa binnen no-time een auto heeft verkocht. Ik mocht natuurlijk mee.
Nou kom als 18 jarige ik enkele jaren later zo trots als een pauw met mijn w123 aanrijden (incl klompen) om voor het eerst onderdelen te halen en met een grote grijns komt Agricola mij tegemoet. Zo Lekbak, kom jij ook ff een nieuwe mercedes halen? Je doet het al beter dan je pa, jij komt tenminste gelijk met een Mercedes als inruiler.
Dan kan een dealer zoals wensink een hele hoop fout doen. Maar er is veel voor nodig om dat te vergeten.
viezefreddyw zegt
@lekbak: Mooi verhaal en inderdaad, dat vergeet je niet meer.
Mijn vader heeft jarenlang Mercedes gereden en zijn laatste Mercedes betrof een W211 E280 Avantgarde uit 2007. Fantastisch mooie auto met schitterend interieur. Reed ook bijzonder comfortabel vanwege zijn luchtvering rondom. Ding nieuw gekocht bij Van Dijk in Rotterdam (bijzonder spijtig dat die er niet meer is). Na 120.000 kilometer scheurde een slangetje van de turbo waardoor hij geen druk meer had en dus vermogen verloor. Wensink was dichterbij (toen was vader nog werkzaam in Heerenveen) dus daar naar toe voor reparatie.
Laat ik het zo zeggen. Er moest werkelijk alles aan vervangen worden volgens Wensink Heerenveen. Mijn vader kreeg een belletje dat het ding op de brug stond. Remblokken en remschijven waren op volgens hun constatering. En dat terwijl dat al vervangen was bij Van Dijk in Rotterdam nog geen 3000 kilometer geleden. Banden waren volgens Wensink ook op. Terwijl die ook waren vervangen tegelijk met de remblokken en remschijven dus waren nog geen 3000 kilometer oud. Mijn vader vertrouwde het niet dus is naar Wensink toe gegaan. En inderdaad, het ding stond op de brug met de wielen er van af. Was het een ‘misverstand’ volgens Wensink.
De reparatie van de turbo kostte volgens Wensink ruim 2200 euro. Keurig betaald en weggereden. Na 3 dagen weer hetzelfde euvel. Weer naar Wensink, weer gefixt en weer een flinke rekening. Opnieuw geen vertrouwen van mijn vaders kant naar de zaak toe. Rekening niet betaald en direct met de auto naar Rotterdam gereden om het te laten checken bij Van Dijk. Keurig netjes alles opgelost met een rekening van net geen 300 euro. Voor de rest was de auto helemaal keurig en tiptop.
Sindsdien heeft mijn vader gezworen om nooit meer 1 voet binnen Wensink te zetten. En ik geef hem nog gelijk ook.
Gulli zegt
@lekbak: Zo was mijn oom jaren geleden eens de BMW dealer binnengelopen omdat hij op zoek was naar een 5-serie. Alleen had hij die ochtend helpen klussen bij zn dochter dus hij zag er wat rommelig uit. Hij heeft wat rondgelopen en gevraagd of iemand hem misschien wat kon laten zien. “De collega kwam zo bij hem.”
Na een half uur had hij het wel een beetje gezien en is weer vertrokken. Drie uur later is hij weer teruggegaan om te melden dat hij niet meer geholpen hoefde te worden, hij had net een E500 besteld ?
viezefreddyw zegt
@gulli: Kijk, de betere keuze ook nog! Mooi verhaal.
pier zegt
@lekbak: om je vraag te beantwoorden: de heer Agricola van Mercedes Benz dealer Wensink neemt na 46 jaar afscheid…dus nee
marinepower zegt
@lekbak: is dat dezelfde Agricola die voordat het Wensink werd, bij Rinnert de Jager werkte?
lekbak zegt
@marinepower: geen idee. Ik ken die man voor de rest niet. Hij heeft eerst in sneek gewerkt en later in Heerenveen. Meer weet ik er ook niet van.
rollingstoned zegt
Beetje jammer dat ze nog Flash gebruiken… ?
dromedaris zegt
@rollingstoned: idd! Niet op Mac te gebruiken. Hoe idioot.
E550 zegt
@dromedaris: “DRIVE OVER TO DESKTOP
While we can turn almost every request into a reality, we can’t make Flash work on tablet or mobile.
Our configurator works beautifully on a computer. Bring your Rolls-Royce vision to life there.”
Gulli zegt
Al dat geld en de site werkt niet eens op je mobiel! Doe mij maar een Superb, die heeft ook paraplu’s in de deuren.
towi1989 zegt
Wat een gedrocht van een apparaat! De enige reden om zoiets te kopen is omdat het de pinnacle van luxe is, maar doe dan maar een ghost.
jweelden zegt
https://www.rolls-roycemotorcars.com/en-GB/build-your-rolls-royce.html#TT81
tristant zegt
“Our configurator is brought to life by Flash.”
Einde verhaal. :’)
Edge zegt
Wellicht wat basic maar ik heb gekozen voor een mono exterieur in de kleur Bohemian Red, met een interieur in de kleur Tan, afgewerkt met veneer in mahoniekleur.
http://i.imgur.com/7NpieNe.jpg
2wheeler zegt
@Edge: en meer heeft een mens niet nodig
berlinetta zegt
@edge: Jij hebt zo ongeveer mijn Phantom samengesteld ;)
michaelcorleone zegt
Ik wilde hem samenstellen, totdat ik mij bedacht dat ik deze mooier vond;
http://images.hgmsites.net/hug/2015-rolls-royce-phantom_100487202_h.jpg
Orichy zegt
Gisteren even voor mijzelf bezig geweest en met een montone Midnight Sapphire blue, met dubbele Mandrin Striping en het interieur in Armagnac/Zwart.
https://www.zonerama.com/Orichinals/Photo/3374122/111027942 en https://www.zonerama.com/Orichinals/Photo/3374122/111028533.
Orichy zegt
en
berlinetta zegt
Volgens mij hebben ze al het geld in de ontwikkeling van de auto gestoken en niet in de configurator. Man man.. Paint werkt nog beter.
Orichy zegt
@berlinetta: Het verschilt wel een beetje per browser, maar echt handig en eenvoudig wordt het nooit. Maar dat geeft extra voldoening als je klaar bent, een Rolls Royce koop je ook niet zomaar, tenzij je heel erg veel geld hebt.