Snitches end up in ditches, maar niet bij Volkswagen, daar wordt klikken in het kader van dieselgate juist aangemoedigd.
In de afhandeling van dieselgate en misschien ook wel de verse CO2-taferelen worden klokkenluiders – ook zij die niet Cliff, Clyde of Steven heten – opgeroepen hun zegje te doen bij de VW-leiding. Daarnaast mogen ook werknemers die zelf betrokken zijn bij de dieselfraude naar voren komen; zie het als soort van getuigenbeschermings- dan wel amnestieregeling. Hierbij weten we niet of melden ook anoniem kan, maar in dat geval heb je als chef die volkomen onpopulair is bij zijn werknemers wel een probleempje.
Om de zaak niet eeuwig voort te laten slepen heeft het management volgens berichten in de Süddeutsche Zeitung nu een deadline van eind november ingesteld. Hij/zij die gewetenswroeging krijgt en hiervoor niet in de biechtcabine van de kerk terecht kan/wil heeft dus nog 3 weken de tijd om te NSB’en schoon schip te maken.
Passat TDI
Ondertussen heeft VW de Amerikaanse productie van de Passat TDI gestaakt, want geen hond koopt het model daar toch nog, en blijft het tegenover VW onverminderd aanklachten regenen, alsook anti-VW ophitsvideo’s zoals onderstaande, waarin een hoop niet te verifiëren claims wordt gedaan (misschien zijn ze wel waar, maar niemand kan het waarheidsgehalte checken), maar waarin ook toffe beelden te zien zijn van een dichtgeroet spruitstuk dat even met een brander schoongeblazen wordt.
“I’ma get medieval on your ass” ~ de blowtorch-meneer
knipperlichtje zegt
Wat een dom filmpje (hoewel wel leuk om te kijken). Roet en NOx zijn toch echt twee verschillende dingen.
stfu zegt
Was laatst met iemand in discussie en hij zei: “Ja, maar het boeit niet, want de verkoopaantallen in NL zijn niet minder geworden. Kijk maar naar de verkoopcijfers.” Sommige mensen snappen niet dat een auto levertijd heeft en al besteld zijn VOOR het schandaal…? :’)
ThomasBol zegt
@stfu: haha true. En VW kennende stonden de wagens die nu geleverd worden al maanden in bestelling. #Passat
roppp zegt
@stfu: de bestellingen nemen ook niet af (heb ik uit betrouwbare bron).
RuVi zegt
@roppp: heb je gelijk in
martinus zegt
@roppp: Logisch… de giftige NOx-uitstoot, wordt ook door vw/skoda/audi netjes via de uitlaat naar de achterzijde van de auto geleid.
Dus het is niet de vw rijder die last heeft van de giftige stof, maar de persoon die er achteraan rijdt.
bugboy zegt
@martinus: Als je het zou verplichten de uitlaatgassen via het interieur naar buiten te laten gaan dan wordt uitstoot wel een reden bij aankoop ?
potver7 zegt
LIjkt me ook echt wel de voorgeschreven manier om zo’n spruitstuk milieuvriendelijk en veilig te reinigen… NOT.
norge zegt
Es war einmal in Amerika…
deora zegt
‘With a pair of pliers and a blowtorch’ Marcellus Wallace
musclecar zegt
Tja wie de bal kaatst kan hem terug verwachten! vw is zelf begonnen met misleidende reclamefilmpjes. Dat hun dieselmotor zo schoon is, wat in feite dus niet is. Eigen schuld dikke bult! Ik hoop en wens dat vw verdrinkt in de schadeclaims en boetes!!!!
rufctr01 zegt
@musclecar: ik hoop het niet! VW is too big to fail.
En ik ben totaal geen VAG fan….ik vind het maar rijdende tuinhuisjes
T16 zegt
@rufctr01: VAG maakte vorig jaar 12,7 miljard euro winst mede dankzij vette marges op verkochte Audi en Porsche modellen. VW zelf draait een lager winst percentage, maar gaat ook hierbij over lijken. Zoek eens op wat de schade van NOx vergiftiging is en roep dan nog een keer to big to fail. Een bedrijf dat zo weinig om onze gezondheid geeft verdient het totaal failliet te gaan. Dan mogen de modellen nog zo mooi vormgegeven en opgepoetst zijn, iedere middels list en bedrog verkochte VAG diesel is moord op massale schaal. Massa moord dus.
remcott zegt
@T16: aan je toon te zien ben je in opleiding geweest bij het propagandainstituut van de Noord Koreaanse bond van communistische pleitbezorgers ?.
Maar als jij het zo wil zien, prima dat is jou mening.
parker zegt
@T16: slap gelul, jij werkt zeker voor milieudefensie?
T16 zegt
-edit: ga ergens anders iemand ziektes toewensen-
Jochempie zegt
Zo zou dat in alle bedrijven moeten zijn. Dat is uiteindelijk de duurzame beslissing, openheid van zaken.
bofkont zegt
Niets anders dan stemmingmakerij, wat een onzin filmpje.
clarkson zegt
Goed filmpje ook…. Ik irriteer me mateloos aan die computerstemmen. Wannabe Stephen Hawking vrouwtje.
Dutchdriftking zegt
Kansloze Amerikanen ook…… Maar wel goed geregeld zo’n roddelbeleid. Mag dat normaal niet dan? Beetje raar…..
speedie zegt
Wordt het geen tijd om de procedures van de amerikanen in vraag te stellen, hun diesel pickups zijn namelijk vrijgesteld van hun milieu en veiligheidstests. de pickups van GM zijn nog onveiliger dan een chinese stadswagen.
mmot05 zegt
-=edit: die is op vakantie=-
gregorius zegt
Veilig snitchen en veilig laten snitchen is goed.
In principe zou alles uit moeten komen. Er is eigenlijk geen upside om nu niet te snitchen; tenzij je de manager bent van de groepje dat dit heeft verzonnen, getest en geimplementeerd: dan ben je alsnog de joker.
schreute01 zegt
Is er ergens een monteur in de zaal die mij kan vertellen of het klopt dat een VW spruitstuk inderdaad zo kan verroeten en of dit bij andere merken ook zo is?
Verder heeft het filmpje weinig te maken met het sjoemeldieselschandaal.
ronnys zegt
@schreute01: ik ben geen monteur, maar wel een moderne diesel. Alle merken en modellen hebben hier last van.
Als je zoekt op internet kom je van andere merken wel spruitstukken tegen die nog dichter zitten als deze.
Dat is ook de reden dat veel mensen de EGR dicht zetten.
schreute01 zegt
@ronnys: thnx
humpyourdog zegt
Snitches get stitches