Een Volkswagen Transporter is cool, en als je de goeie kiest rijdt die menig ‘premium’-apparaat van de baan. Box-design is verder weer helemaal in. Als je dan ook nog 800 pk krijgt zeg je natuurlijk geen nee tegen zo’n lekkere T5.
Ook deze T5 is door TH Automobile aangepakt, en de oude vertrouwde Porsche boxer-6 is ook weer van de partij. Bij dit project zijn alleen de extremen wat meer opgezocht. Extremen in de vorm van zes snoeiharde kuipstoeltjes, een gestript interieur en groene lak. Oh ja, hij heeft nu ook 800 pk en 900 Nm koppel. De transporter gaat nu door het leven als TH2RS.
Natuurlijk zet je een dergelijk voertuig niet ‘voor de lol’ of ‘zomaar’ in elkaar. Je maakt een dergelijke bus natuurlijk met een belangrijke achterliggende gedachte en vanuit een soms haast religieuze overtuiging. In dit geval is het doel om harder te gaan dan 300 km/u. Met een bus! Komend weekend wordt het gevaarte op Nardo losgelaten. Iets met natuurwetten en krachten doet mij echter geloven dat een busje gewoon niet 300 km/u kan, is gewoon levensgevaarlijk in de slechtste zin van het woord. Rare jongens die Duitsers. (bron: speedfanshop.com)
FlorisFerrari zegt
ziek !
zou wel leuk zijn al halen ze de 300+ op Nardo ..
Citrofiel zegt
Al wel de gefacelifte versie. Dat is snel!
Maar goed, zo groen en met striping is er toch niets aan? Gewoon lekker goedkoop wit laten met velgen die zo klein mogelijk zijn zonder onveilig/onhandig te zijn. Oftewel: Een sleeper creëren waarvan niemand verwacht dat het zo’n monster is. Veel leuker toch?
BmwMPower zegt
En met een uurtje zit je samen met opa, oma, vader, moeder en je zus opeens in Marokko! ;)
Pieter_H zegt
@BmwMPower: touché!
Iets zegt me dat ze de grens van het redelijke in hun busjes aan het overschrijden zijn…
RenesisHP zegt
Waarom niet. In de buurt komen doen ze tegenwoordig al.
Het lijkt mij echter doodeng. :evil:
Dirk zegt
Het ideale vervoermiddel voor de zichzelf respecterende bouwvakker. Kunnen ze nóg beter de overige weggebruikers terroriseren. Bumperkleven was nog nooit zó leuk…
Kaassoufflé zegt
Geen rolkooi, ik wens ze veel succes!
sjowie zegt
zeker vet 800 pk, kleur niet echt…
wel leuk, zo’n bus
Gio zegt
Lelijk én ZOT (in de slechtste zin van het woord).. Damn, veel succes zou ik zeggen!
WinZ zegt
Die nieuwe Transporter is eigenlijk wel een hele mooie ´bus´. :D Is zeker leuk als er 800 pk in past.
humormakers zegt
lekker bakje !
Klassiekerrally zegt
Ben het met Citrofiel eens. Saai wit en met reclame van de plaatselijke groenteboer of loodgieter zou veel cooler zijn :twisted:
RenesisHP zegt
@Klassiekerrally: en @Citrofiel.
Jullie zijn gestoord en hebben gelijk. :D
Clocker zegt
Als een standaard Cayenne al 275 loopt, wrm hiermee dan wel geen 300+? :)
lincoln zegt
200 of 400 of 800 of 1600 of 3200 peekaa ..
maakt allemaal geen flikker uit in dit geval ..
boegsnelheid ..
Jan zegt
ze hebben alicht de facelift versie gebruikt, lekker actueel
G_deGroot zegt
En zodra je op hoge snelheid bij een bocht komt mag je direct het wereldrecord barrel rolls verbeteren.
g40freak zegt
@clocker
Omdat een Cayenne een ietwat kleiner frontaal oppervlak heeft en kleiener is?
Boven de 200 gaat de wind wel heel erg hard proberen jou af te remmen, vooral als je zon hoge bus hebt.
Ralph zegt
Trendy in’Alien Green’!
@g_degroot.: Nardo heeft verkante bochten!!!
En je kent dé Race Taxi zeker niet of wel?
http://www.race-taxi.ch/indexx.htm
Kijk en huiver in je 911 GT3 als er ‘iets’ binnendoor komt (1:00 min).
http://www.youtube.com/watch?v=uKV9PVHw2xA
troublesome88 zegt
Zeker rare jongens die Duitsers, dit slaat echt hélèmaal nergens op!! Alsof hier klandizie voor te vinden is, volgensmij komt degene die dit koopt van een planeet waar ze dezelfde huidskleur hebben als deze bus….
Stef_4 zegt
iets met spoilers/verlaging/diffusors om 300 te gaan(en het ook nog te overleven)…
de grens wordt zo wel heel erg letterlijk opgezocht ja..
Henk zegt
graag in matzwart met 20” bbs rs gt en nog een rolkooitje erin dan is die klaar
VB-Airsuspension zegt
De TH2 RS gaat voor de 300+, met dank aan een stuk Hollandse inbreng.
Deze monsterlijke bus is namelijk voorzien van luchtvering op zowel de voor- als achteras. Dankzij dit systeem is de auto niet alleen stabiel, maar is de voertuighoogte snelheidsafhankelijk. Boven de 220 km/uur rijdt de TH2 RS met een minimale bodemvrijheid, om zodoende een kleiner frontaal oppervlak te genereren.
Meer over luchtvering van VB-Airsuspension op de site: http://www.vbairsuspension.nl
DenE zegt
Ik blijf erbij, doe mij dees maar:
http://www.youtube.com/watch?v=3C2JqXWrGvw&feature=player_embedded
:P
DenE zegt
En hier nog één van het Exterieur:
http://www.youtube.com/watch?v=aK0v–XPNxU&feature=player_embedded
:P echt leuker…
b0z4 zegt
Ik zie de ” full ” rood versies wel eens rijden , 5 cilinder 175pk ong god wat zijn die busjes snel laat staan deze 800pk :D
Cantago zegt
Raar? Ik vind het anders een onwijs stoere bus! Hebbedingetje;)
JIFF zegt
Omdat het kan!
FTW!
Eric zegt
Als goeie redacteur moet Wouter zich opofferen en meerijden op Nardo!!!
Welke F1-piloot heeft 4 kinderen????
DD zegt
Op die ene foto staat ie met stickers op de zijkant, de andere foto weer zonder. Beetje vreemd het zullen er toch geen twee zijn ;) Wel leuk dat ze de facelift hebben gebruikt! Is toch wel erg mooi!
markieanta zegt
Wat een lelijk hok is het ook.
Leuk hoor, je hebt in ieder geval ruimte zat om het blokje in te bouwen, dus zo bijzonder is dit toch niet? Is alleen pure geld en benzinevernietiging….
Sciurida zegt
Ik vibd het zielig voor het a-team
Brokkenpiloot zegt
“Met al die stoelen er in, kan ik mijn zakken gips niet meer kwijt. Hoe moet ik dan nog stuken?”
unga zegt
hmmmmmm…stroomlijn heeft ie wel tegen, echter die witte bus reed de cayenne turbo s ook zoek. Die 300 km/u halen ze denk ik wel
RickB zegt
Volgende een oranje?
@DenE.
Moet toch wel meer modificaties aan gedana worden, hele T1 moet doormidden om het te verbreden, etc.
Die T5 moet ook flink uit elkaar maar niet verbreed te worden ;)
TimmiX zegt
Vette shit, en dat op luchtvering.. :D
John zegt
Kan iemand mij uitleggen waarom deze in categorie asobakken is geplaatst? Deze bus zou je zakelijk best netjes in kunnen zetten, of zijn we hier ook van de politiek correcte mening geworden dat alles wat harder kan dan 30, niet hybride is (sick gezien de slechte cijfers!) en meer verbruikt dan 1 liter per 1200 km asociaal is?
E30V8 zegt
Schaam je autoblog, dit is een T6, en geen T5……:D
Alwood zegt
@E30V8: meer dan T5,5 krijg je niet van me… het is maar een facelift hoor ;)
Wat_een_gezeik zegt
Ik mis nog een vrij vitaal ding voor dit soort acties (300km/u met een bus) namelijk de rolkooi…….
Ik verwacht dat dat geen overbodige luxe zal zijn met zo’n doelsnelheid!
Pieter-Jan zegt
Zonder gordels kunnen de passagiers actief deelnemen aan de inspanning.
Bart zegt
Is dit een 5 zitter? Of een 6 zitter?
(op de foto lijkt er voorin maar 1 stoel te staan..)
rev zegt
ons t4 bussy gaat mar 160km/h :( zeer vet ding
Witte Sprinter zegt
Als Sabine hiermee de Ring niet binnen 10 minuten doet…
AMG Powerrr zegt
Zeer zeker een hebbedingetje. Hiermee zet je heel veel auto’s te kakken bij sprints!
Thijsj zegt
Ge-Ni-Aal gewoon
fiestafeest zegt
dit is ziek ik zou zo me trafic er voor in ruilen
Benz.. zegt
Mooi kleurtje voor een mooi busje..
M3_lover zegt
Wat een lelijke eend! Bij de eerste bocht kipt dat ding toch om zekers! Belachelijke auto! 14% bijtelling???
pilot zegt
Af en toe slaan tuners een beetje te ver door. Het is en blijft een busje, kan hier geen sympathie voor hebben…
B. Peters zegt
Uiteraard is er markt voor dit soort busjes, bekijk dit maar eens. Ze doen echt niet onder voor een normale ??
auto.
http://www.youtube.com/watch?v=JK3hoQ2TKF0&feature=player_embedded
Bikevouwer zegt
Wat een moraalridders hier zeg, het is gewoon een technologisch hoogstandje wat er gepresteerd word. Grensverleggend en gedurfd.
Degene die hier roepen tis maar een bus en lelijke kleur groen enz.enz, pure jalouzie !!!
Ik neem aan dat de reakties van de moraalriddrs hier ook niet met een commodore 64 zijn geplaatst, nee want er was ooit iemand die dacht als ik nu eens 4 processors op een chip plaats dan gaat alles wat sneller en ja hoor dezelfde moraalridders gingen als schapen naar de slachtbank voor de snelle pc, waarom een snellere pc? Nou gewoon omdat het kan en technisch haalbaar is.
Deze bus met 800 pk is niks meer of minder dan een technologisch hoogstandje en waarom ze dit hebben gedaan ??
Gewoon omdat het kan !!
RickB zegt
@E30V8.
T5B om de traditie voort te zetten van de Transportertjes ;)
T2a T2b etc.
B. Peters zegt
Prachtiger woorden,zou het zelf niet beter kunnen omschrijven.
John zegt
@Bikevouwer: Helemaal mee eens, wat ’n geleuter. Als we in een echt land met VOC metaliteit leefden kocht ik deze bus voor m’n bedrijf! Geweldig. Nu we overgeleverd zijn aan geitenwollensokken en ambtenaren is het beter om m’n personeel in Kangoo’s rond te laten rijden. Voordeel: er blijft wel meer geld over voor mijn auto’s ;)
MathMadd zegt
1ste o eens effe een tijdje geleden op autoblog.
hadden ze ook een topic die over een vw busje ging.
alleen die had 600 pk en kon al 325 km. dus als deze niet sneller gaat is het gewoon tijverspilling.
2de waarom die kleur. moeten ze per se de zelfde soort groen hebben als die nieuwe porsch GT3. ik vind het een beetje doelloos.
Ototaal zegt
Ik (denk) dat ze ’t gehaald hebben… 300+ !
MathMadd zegt
ja ze hebben het gehaald namelijk 310 km/per uur
maar ze waren minder snel dan die ene met 600 pk
die ging 15 km sneller en had 200 pk minder.
dus zo knap vind ik het niet
sjoerd zegt
Ziek!
bigjoe zegt
Ik ben benieuwd wanneer we hem in Topgear zien.
Wordt dat de tweede crash van Richard Hammond?