Volkswagen zal op de IAA in Frankfurt een nieuw platform voor een (nog) kleinere auto onthullen. Dit platform zal waarschijnlijk gebruikt gaan worden voor de nieuwe instapper waar we eerder over schreven. De auto moet in 2009 op de markt komen en zal zo’n 8000 E gaan kosten (in Duitsland).
Jaja, met uitzondering van Mercedes lijken de kleine stadshokken nog steeds erg hot. Het is dan ook geen verrassing dat het nieuwe instapmodel tevens hergebruikt zal worden door de merken Seat en Skoda (via germancarblog.com).
Marc zegt
HALLOW LEKKER DING
RobTWo zegt
Mooi hè zo’n Golf 1.
H.J. Vaesen zegt
Ehm..
..
Oh ja! Smaken verschillen!!!!
Ewout zegt
ben benieuwd…
Def Tovertor zegt
The reincarnation of the Lupo?
Fuego zegt
Die nieuwe VW gaat zo groot worden als de Smart.
Bruine zegt
hebben ze niet al zo’n foxding? of is het de bedoeling dat ie nog kleiner wordt. Er moet wel nog iemand inkunnen hé :s :s
Mizze zegt
Iemand die denkt dat de fox klein is zit er volledig naast.
Iemand van voorbeeld 2meter zal nooit met de polo kunnen rijden
terwijl dit wel perfect ogelijk is met de fox.
De fox is niet lang maar wel hoog.
erik zegt
Dit wordt een auto met de motor achterin en dus met achterwiel aandrijving, stond een tijd geleden al in Autobild.
Tijmen zegt
Als hij nu eens een keer een apart design krijgt, dan vind ik het goed.
Mizze zegt
Waarom zou VW voor een appart design moeten gaan?
Het is een strak een klassevol design (persoonlijke mening natuurlijk)
:)
H.J. Vaesen zegt
@ Mizze.
Rick Dos & Ik zouden je graag fileren na deze opmerking. Rick, where are you? Spuw eens wat gal over VAG design.
rgseidl zegt
Het gerucht destijds was dat dit de Lupo 2 zou worden, met twee deuren en een kleine motor achterin.
http://cache.jalopnik.com/cars/assets/resources/2007/03/VW-Lupa-2011.jpg
Mizze zegt
@ H.J. Vaesen
Explain yourself
laat u eens volledig gaan zodat ik u misschien een degelijk antwoord kan geven.
Want iemand aanvallen zonder enig argument….
phantom zegt
Het zou wel eens apart zij als een soort remake van de golf 1 zouden maken, iets kleider dan, net zoiets als de oude ford gt40 naar de nieuwe ford gt zomaar een ideetje hoor.
johan zegt
de Fox kost toch ook rond die prijs. Alleen is door wisselkoers duur uitgevallen.
maar hoop wel dat die mooier wordt dan de dacia.
Nick zegt
Dus dit word de revival van de oude Kever.
Nu alleen nog de eenvoud van het repareren zoals bij de oude Kever, dat scheelt weer voor monteurs zoals mij!
@H.J. Vaesen:
Nou dat ligt er aan, bijvoorbeeld zoals bij BMW.
Persoonlijk zeg ik: “I’ve taken better shits then a Bangle body.”
Maar ja, smaken verschillen. :P
H.J. Vaesen zegt
Mizze.
Heb zojuist gegeten dus hou het kort. VAG design is saai, al twintig jaar. Het is niet deftig en ook niet chique. Het lijkt allemaal op elkaar, zo Duits, kil, koud, saai.
Nick zegt
Maar, één ding:
Waarom Volkswagen en niet Škoda?
Dat Volkswagen een budget merk was, okee, geen probleem!
Maar om nou verder uit te bereiden naar onderen vind ik toch wel funest voor het merk.
Laten ze meer als eerst de Fox onder de Škoda-vaandel, iets onder de Fabia zetten.
Jan zegt
Nou het zal mij benieuwen met die prijs van rond de 8.000 Pleuri en de motor achterin. En laten we wel wezen- voor dat soort bedragen mag je toch amper mer verwachten dan saai funktioneel VAG- Iets wat ze al ergens in een verloren en teruggevonden file hadden liggen en wat met minimaal oppoetsen door een goedkope stagiair met aantekening dat de metaalpersen het zonder aanpsssingen moeten kunnen uitstampen, laten uitwerken. En dan nog zul je zien dat je al als een komeet zo rap over de 8.000 aanschaf heen zult gaan als je zelfs maar een extra matje of een extra rubbertje wilt hebben.
Jan zegt
Oh en wat nou “funest voor het merk”? Hoezo? VW -wat nog immer staat voor VOLKS-Wagen – bouwt nu middenklasse auto’s terwijl er toch plenty Volk alleen al in Duitsland is die salarisgewijs nooit verder kunnen komen dan 2e of 3e hands Volkswagentje omdat de nieuwe auto’s van dat merk toch echt On-Volks te duur zijn. Dus “funest voor het merk”…? Ik zou eerder zeggen met dit instapmodel eindelijk weer Terug naar het basisprinciepe waar die fabriek indertijd op was bedacht namelijk een auto voor de Massa…?
Nick zegt
@Jan: Omdat ze nu juist een premium naam aan het opbouwen zijn met de Touareg en straks de Phaeton II.
Ze wilden zelfs effectief de Polo uit gaan roeien niet lang (2 jaar) geleden.
Ze (VAG) hebben SEAT en Škoda nu als budget submerken.
Jan zegt
Ah bedankt- ik was die PC-Hooft cruiser van ze en de Phaeton even vergeten… Duidelijk nu. Thnx…
bassie zegt
De prijs lijkt mij niet logisch. De Fox is hier te koop vanaf 9 000 eu, dat zal dus in duitsland onder de 8000 eu zijn.
citrofiel evil twin zegt
In zuid brazilië verkopen ze nog steeds de golf 1 en ook als pick up variant.
stef zegt
En is er ondertussen nu al iets bekend?