De boys hierboven op de foto vinden dat verschrikkelijk jammer.
Het zal je niet ontgaan zijn dat Volkswagen naar aanleiding van Dieselgate z’n prioriteiten mogelijk wat moet bijpunten. Zodoende denkt Bild am Sonntag te weten dat sponsoring van de voetbalclubs Hannover 96, Werder Bremen en Schalke 04 gekort of mogelijk zelfs helemaal geschrapt wordt.
Ook zou de geldkraan bij ijshockeyteam Grizzlys Wolfsburg op het lijstje staan om te worden dichtgedraaid. Op zich klinkt het allemaal vrij logisch, want als heel VAG het lastig heeft, zou het vreemd zijn om fikse budgetten voor sportsponsoring te blijven uittrekken. Per jaar spendeert Volkswagen namelijk een bedrag van zo’n 1,5 miljard euro aan alleen al de sponsoring van voetbalploegen.
Over VfL Wolfsburg wordt verder met geen woord gerept. De club is eigendom van Volkswagen.
maserati zegt
Ook geen f1 dan ?
clarkson zegt
@maserati: Nee, die plannen gingen meteen van tafel nadat het sjoemelcircus begon.
super zegt
Denk dat vw het beste een vestiging in roemenie of nigerie kan openen, denk dat daar genoeg markt is voor sjoemelsoftware.
toniominestrone zegt
@super: goed man, en ook zo lekker origineel!
scottishcarspotter2000 zegt
@super: denk dat India dan beter geschikt is…
Junior540 zegt
@scottishcarspotter2000: of Groenland
dracae zegt
@Junior540: Bloemendaal….?
sanderm3 zegt
@super: ?
thijse zegt
@super: nigerie? Echt? En dat met hulp van software?
godfried1987 zegt
@thijse: ja sjoemelsoftware van microsoft
toniominestrone zegt
Tja, daar kon je op wachten, ik denk dat de autosport activiteiten ook op een laag pitje komen te staan.
gop1 zegt
Ik vind dat automerken überhaupt niet aan sponsoring moeten doen, weggegooid geld. Steek datzelfde geld in een beter product, of een lagere verkoopprijs, maar sponsoren en de meeste vormen van reclame zijn weggegooid geld.
toniominestrone zegt
@gop1: ja,ja, hoe verklaar je dan dat er miljarden in omgaan? Vanuit hobbyisme? Come on, keep on dreaming.
Zonder sponsoring geen autosport, voetbal,tennis etc.
vroemvroem0987 zegt
@gop1: wetten van de marketing gelden ook in de automarkt hoor
gop1 zegt
@vroemvroem0987: “wetten van de marketing”, gast….. serieus? Alsof het een exacte wetenschap is. Kijk, ‘Wet van behoud van massa’, ‘Wet van behoud van energie’ etc. allemaal echte en logische begrippen, maar vage, verzonnen ideeën als marketing? Nee…
vroemvroem0987 zegt
@gop1: oh boy . Diepe zucht .
clarkson zegt
Ik vind het nogal wat. Pittig hoor.
Rick-dos zegt
*Oprah stem*
And you don’t get a free Audi anymore!
And you don’t get a free Audi anymore!
And you don’t get a free Audi anymore!
No footballer gets a free Audi anymore!
Yeaaaaah!
super zegt
@Rick-dos:
leeft dat mens nog?
jasperhallo zegt
@super: Ja.
lekbak zegt
Anderhalf miljard, alleen al aan sponsering van voetbal…
Ik kan me voorstellen dat er best wel efficiëntere manieren te bedenken zijn om je naam te laten zien. Zegmaar zo’n beetje alle andere manieren.
Hubert zegt
@lekbak:
Het zullen vooral de kleine, lokale voetbalverenigingen zijn die hiervan de dupe zullen worden.
Dus geen nieuwe shirtjes, goed onderhoud veld en fatsoenlijke kleedruimtes voor vele amateurclubs.
thijse zegt
@lekbak: Je krijgt enorm veel gratis naamsbekendheid als je ietwat alternatieve software installeert op je motorregelapparaten. Zou dat wat zijn?
Dan zegt
-edit: thanks! Is aangepast-
moveyourmind zegt
Ze weten wel hoe ze het mooi moeten praten bij Volkswagen…
Van alle redenen die Volkswagen zelf heeft opgegeven om te stoppen met sponsoring is er geen één waar. Ze hebben gewoon een stadionverbod gekregen…
Én terecht met alle rellen die ze veroorzaakt hebben..,
norge zegt
@moveyourmind: Rookverbod …..Dus..
Dutchdriftking zegt
Ze moeten toch wat dumpen.
jaapiyo zegt
Zo blijkt dan toch weer dat sponsoring van die ‘kleintjes’ kennelijk minder nut heeft dan sponsoring van de grote jongens, net als in de F1.
Bayern en Real worden ook gesponsord door Volksw…euhm, Audi, maar dat blijft dus kennelijk gewoon doorgaan.
Begrijpelijk misschien maar ergens ook wel jammer, het verschil tussen de top en de subtop wordt er alleen maar groter en definitiever door. Je ziet het bij McLaren inmiddels ook, de auto was al vrij leeg maar ook TAG Heuer gaat nu bijvoorbeeld vertrekken naar…Red Bull Racing. Nou is McLaren dan een voormalig topteam op weg naar onderen (tenzij Honda voor een wonder kan zorgen), maar ik zou juist graag zien dat bijvoorbeeld een team als Sauber (Moneysha even buiten beschouwing gelaten) of Force India eens een dikke geldschieter kon strikken zodat ze de andere teams weer wat beter kunnen bestrijden. Ik ben bijvoorbeeld benieuwd wat er gaat gebeuren met FI als de deal met die andere voormalig McLaren sponsor DIAGEO/Johnny Walker icm Aston Martin doorgaat. Ik zie die volgend jaar wel weer een stapje maken en dat is dan toch leuk om te zien.
Prima als de topteams winnen maar liefst wel met een tiende per ronde en niet een seconde per ronde zodat ze er in ieder geval nog een beetje voor moeten knokken.
yupyup zegt
@jaapiyo: vag heeft de afgelopen tijd ontzettend veel moeite gedaan om de klappen met het merk Volkswagen op te vangen en de andere merken zoveel mogelijk buiten schot te houden. Als ze nu zouden stoppen met het sponseren van de grote teams doen ze dat allemaal teniet.
Logische keuze dus.
henkhupelschoten zegt
Dus we zien robben volgend seizoen in een BMW 225XE?