VW helpt een ontvoerd kind pas terugvinden na betaling van een achterstallige rekening.
De technologische vooruitgang in auto’s is niet te stoppen. Met name de online diensten en GPS-functies zorgen ervoor dat je bijna elk moment van de dag kan zien waar de auto zich bevindt, hoe hard deze rijdt en of de bestuurder de radio aan heeft staan en op welke zender.
Soms zorgt dit voor wat onpasselijke gevoelens, want ‘men’ kan dus zien waar jij bent met je auto. Nu zal onze smartphone nog meer verklappen dan we door hebben, dus daar moeten we niet al te moeilijk om doen. Sowieso niet omdat al die online- en GPS-diensten ook voordelen biedt.
Diefstal
Een goed voorbeeld zagen we in Chicago. Daar werd namelijk een Volkswagen SUV (waarschijnlijk een Atlas) gestolen door dievengilde. De auto stond stil op de inrit, de eigenaresse was een van haar kinderen naar binnen aan het brengen, terwijl haar andere kind nog op de achterbank in het kinderzitje zat.
Bij het halen van haar tweede kind, reed een witte BMW 5 Serie (F10) de oprit op. Een van de inzittenden stapte uit en nam zo snel mogelijk plaats achter het stuur van de Volkswagen. De vrouw zelf raakte in handgemeen met de andere dief. Dit resulteerde in een gevecht. De vrouw wrdt op de grond gewerkt en vervolgens aangereden. Gelukkig kon ze – in zwaargewonde staat – nog wel de politie inschakelen nadat de Volkswagen weg was gereden met haar kind erin.
VW helpt ontvoerd kind pas na betaling
In de VS werkt Volkswagen met Car-Net. Met die mobiele service is het mogelijk om de exacte locatie van de auto te zien. Eind goed, al goed, zou jij denken. Helaas is niets minder waar. VW weigerde namelijk om mee te werken. De eigenaresse had namelijk nog een factuur van 150 dollar open staan voor het gebruik van mobiele diensten in de VW. De agenten probeerden de ernst van de zaak uit te leggen, maar Volkswagen weigerde hulp te verlenen. Daarbij verwijs VW naar het beleid dat men heeft omtrent onbetaalde rekeningen.
Uiteraard wilde Volkswagen wel meewerken als de rekening per ommegaande betaald zou worden. Deze hele discussie kostte vervolgens een half uur! Uiteindelijk werd de auto wel gevonden, maar niet dankzij Volkswagen. Aan CBS heeft een woordvoerder het merk uitgelegd dat ze vaste procedures hebben om wetshandhaving te helpen daar waar mogelijk. De ‘procedures waren geschonden’, waardoor het ditmaal niet mogelijk was.
Via: AD Auto
flyerbunch zegt
Is dit artikel niet al voorbij gekomen? https://www.autoblog.nl/nieuws/tracker-in-vw-kan-gestolen-auto-niet-opsporen-geen-abonnement-3458556
Wolflow zegt
Ja, lijkt er verdacht veel op
por100 zegt
Ja lijkt er idd op, hoewel er nu wel toegevoegde info bij zit dat het om een openstaande rekening ging en dus waarschijnlijk niet om iets dat nog in de auto geactiveerd moest worden. Dus toch nieuwswaardig (gezien de ernst) voor mij.
dondeboer zegt
Meestal doen ze dan een update van het bestaande artikel. Ik vermoed dat dit een onbewuste dubbeling is.
Allison Burgers zegt
Volkswagen geeft zelf ook aan dat het proces hier niet juist gevolgd is. Dus om nu meteen een heel merk op te hangen aan de handelswijze van 1 medewerker gaat ook wat ver.
Er was ook geen sprake van een openstaande rekening, maar van een verlopen trialperiode.
“Volkswagen takes the safety and security of its customers very seriously. Our thoughts are with the victims and their family.
“Volkswagen has a procedure in place with a third-party provider for Car-Net Support Services involving emergency requests from law enforcement. They have executed this process successfully in previous incidents.
“Unfortunately, in this instance, there was a serious breach of the process. We are addressing the situation with the parties involved.”
cossiekiller zegt
Dat is idd hetzelfde geval.
faalhaas zegt
Terecht, voor niks komt de zon klaar.
MarcoM zegt
Totdat het jou overkomt.
bmwadept zegt
Dus binnenkort mag VW USA miljoenen dollars reserveren voor een schadeclaim.
P.s. Ik weet dat autoblog zich meer zorgen maakt over auto’s. Maar is de kind teruggevonden?
CYBRTRK zegt
‘Het gedoe zorgde voor een vertraging van dertig minuten. In die tijd hadden politieagenten ter plaatse de 2-jarige zoon al teruggevonden op een parkeerplaats in de buurt, waar de dieven hem hadden afgezet. Volkswagen verklaarde aan CBS News dat het de veiligheid van zijn klanten erg serieus neemt en dat het strikte procedures volgt ‘met betrekking tot noodverzoeken van wetshandhavers’. Die zouden in dit geval echter geschonden zijn.’
Svenska II zegt
‘De kind’ is uit de auto gezet bij een supermarkt en is daar herenigd met moeder …
O plaat zegt
‘Pay up punk, or your kid gets it’ maffia praktijken bij VW….
flyerbunch zegt
Update: Volkswagen Responds To Chicago Car-Net Kidnapping Incident With Free Emergency Services https://carbuzz.com/news/volkswagen-responds-to-chicago-car-net-kidnapping-incident-with-free-emergency-services