De nieuwste generatie van Volkswagens bestseller is gespot in de woestijn van Californië. In de ‘Death Valley’, een bekend testgebied vanwege de hoge temperaturen die er bereikt worden, werd het testteam van VW in zijn rust gestoord door de fotografen van KGP.
De Golf VI stond aanvankelijk op de planning voor het begin van 2008, maar omdat het design te revolutionair was voor de grote bazen in Wolfsburg ging dit terug naar de tekentafel. De Golf is helaas een te belangrijk model om te veel te wijzigen. Het valt daarom al redelijk te voorspellen hoe de nieuwe generatie, die waarschijnlijk in de tweede helft van 2008 geïntroduceerd gaat worden, er uit gaat zien.
De testers van VW waren niet zo blij met de aandacht, gezien het nodige geren en vingertjes op de foto’s, maar dat is allemaal ‘part of the game’.
Volgens de fotografen heeft de Golf VI “some more involved surface development, with a more chiseled character line running along the car’s waistline”. Een oude impressie van de voorkant is hier te vinden.
KGP heeft er zo zijn ideëen over, een paar bespiegelingen:
“The lower side sills also get a newly sculpted flare that adds a little aggression to the stance. It also appears that the C-pillar gets a more prominent dog- legged kink. It’s not quite BMW’s trademark Hoffmeister kink on the 1-series hatch, but it’s heading a bit more in that direction.”
“The camouflage on the C-pillar and the rear hatch seems to suggest a new arrangement between the pillar and the rear glass, suggesting that the backlight on the next-gen Golf may have a slight wrap-around effect.”
Hoe de voor- en achterpartij daadwerkelijk gevormd zijn zullen we over een jaartje zien, als de camouflage van de auto verdwijnt (via Winding Road).
P@ zegt
Ik zie niet in waarom revolutionair niet goed is. Kijk naar Honda die doet ook goede zaken met de Civic.
VW had nooit die ontwerper van Peugeot aan moeten nemen. Dan had de Golf er wellicht een stuk beter uitgezien.
P@ zegt
f = v natuurlijk… tijd voor een edit functie hierzo!
-edit: mwah, regelt de lognazi wel even voor je!-
Racer X zegt
En weer een suffe golf… Ik begin nou toch wel benieuwd te worden naar die eerste ontwerpen.
Luc zegt
ziet er niet vele anders uit kwa vorm, leuk dat die man een middelvinger opsteekt
dennis b zegt
ik snap wel waarom die onbekend op de foto wil(6)
mashell zegt
Ze zijn vergeten de spiegels te camoufleren! En wat worden het een mooie sportieve spiegels! Ehh ja, ik probeer wat van te maken, ik zie hier gewoon een golf 5. Ik hoop dat VW de 2 zwakste punten van de Golf 5 aan weet te pakken: 1] het dashboard design (goedkope uitstraling) 2] de waanzinnige prijskaartjes die Pon er aan durft te hangen.
Ahura zegt
Die wordt de grond in getrapt door de opvallende 308 en ook de nieuwe Mazda3 schijnt indrukwekkend en dynamisch te worden
Maar ja de meeste mensen zijn saai en willen een saaie auto
floG zegt
Weeral de zoveelste VW om van te geeuwen. Volgens mij hebben de ontwerpers in de tekenkamer de strijd verloren tegen Klaas Vaak.
JH zegt
Die designer van Peugeot is al laaaaaaang weg en zal geen invloed op de VI hebben gehad. Ziet er weer lekker voorspelbaar uit; ik had toch gedacht dat DaSilva iets gedurfder zou zijn, maar goed misschien waren ze dat en zijn vandaar teruggefloten
VW Polo Abt Version. zegt
@ mashell:
1: Fout: De golf 5 heeft juist één van de best afgewerkte materialen in huis.
Het lijkt wel saai maar de ergonomie is véél beter tegen dan de concurrentie.
2: Golf duur, tja hier niet zo hoor, in België zijn er speciale pack (golf on tour): Klimaatregeling, 16 duimers, mistlichten, snelheidsregelaar, elektrische ruiten voor en achter, enz….) met een 1.9L TDI(90pk) = 17.800 euro Ca. wat eigenlijk concurrentiele prijzen zijn hier.
PeterVanHtev zegt
Mooie dynamische trekhaak, heel gedurft voor een vw. Is en blijft een k*tbak.
Iceman zegt
Zoals ik al heel lang zeg, de Golf 6 is niets meer dan een grote facelift in de vorm van wat Audi heeft gedaan met A4 B6 naar B7.
De facelift is te groot om het een Golf 5 te laten en te klein om het een totaal nieuwe golf te noemen.
Wat technische aanpassingen (Ruimte voor de 3.6 VR6), een nieuwe voor en achter kant, nieuwe spiegels en misschien wat aanpassingen aan het interieur.
Ice.
Rick zegt
Aardige man!
Maar de Golf V is net een jaartje of 2 (sla me niet dood als ik het fout heb!) en nu al een opvolger!
smoke zegt
@Rick
Ik zal je niet doodslaan, maar de Golf V loopt alweer vanaf 2003.
Achiel zegt
Iceman, ik denk niet dat je de 3.6 vr6 in de Golf 6 gaat aantreffen.
mashell zegt
@VW Polo Abt Version.
De materialen zijn niet het probleem. Maar het design en het gebruik van de materialen op de plekken. Ik vind de hoge middel console met het harde gladde plastic er erg goedkoop uitzien. Het dashboard ziet er erg Polo achtig uit (Touran heeft hetzelfde probleem), terwijl de Golf 4 veel meer klasse had. Ik weet het is heel persoonlijk, maar naast het prijskaartje voor mij de reden om geen Golf meer te rijden. Met de Passat heeft VW wel weer laten zien mooie dashboards te kunnen maken, ik hoop dat de Golf update een compleet nieuw dashboard design krijgt.
Tja, de Belgische en Duitse VW importeur hanteren prijzen die stukken meer bij de concurentie passen, ook zijn er meer leuke actie modellen. Pon hanteert vooral een hoge winstmarge voor zichzelf.
m3ga zegt
@Rick
De huidige golf V is te duur om te produceren met als gevolg nauwelijks winst. Dus de golf VI komt eerder dan gepland. (jammer genoeg is ie weer zo saai als de pest)
wow zegt
nieuw model lijkt al weer oud lol
Rick zegt
Tja maar is deze dan niet duur om te produceren of blijven ze gewoon bijde leverbaar ik vind VW wel wat hebben!
Solstice zegt
Dit lijkt me meer de Golf V-en-een-half. Was er niet sprake van een vervroegde facelift omdat VAG geen winst (genoeg) maakte op de Golf? Verwacht dus niet veel meer dan een gewijzigd front (Passat stijl?) en derrière. Aan de geïrriteerde reactie van de testrijder te zien is het ook geen onverwijld genoegen dag in dag uit te moeten rijden in die auto…. ;-)
Junkreader zegt
whahahaha die tweede foto, staat wel stoer hé, zo je middenvinger tonen als je rits openstaat…net zitten “spelen”… :-D
Guus zegt
@Rick, het lijkt mij niet aannemelijk dat ze het oude model door blijven produceren… ongelooflijk.
Een golf, tja, het blijft een burgerwagentje, een echte volkswagen… meer is het niet. Zoals evil-adolf het merk VW gelanceerd heeft, zo is het altijd gebleven.
tweaker zegt
dan komen ze binnenkort weer klagen over dalende verkoopscijfers… een golf blijft een golf zeggen ze… jappen slagen er wel in met de modeljaren hun auto’s lelijker en lelijker te maken (kijk maar naar de Civic en CRX) dus moet he volkswagen ook lukken met iets nieuws op de proppen te komen
daan zegt
hij wordt dus gewoon als de tiguan maar dan lager enz. een exacte kopie, zo te zien. SAAI!!!!!!!
vw=saai
luwek zegt
was vorige week ook in death valley, heb daar ook een gecamoufleerde auto gezien was alleen te laat met het fototoestel:(…maar het leek op iets van bmw ofzo…
Sven zegt
@ Sir Smokalot…weet je dat zeker? Ik dacht vanaf 2004…kan het fout hebben?
(Sla mij in dat geval ook niet dood(A) :P)
Ewout zegt
achja, zoveelste VW die afgezeikt wordt terwijl zo ongeveer half Nederland in een Golf rijdt :)
w0o0dy zegt
Saaier dan dit is bijna onmogelijk, toch? Tja, saaie auto voor Jan doorsnee? Ze moeten er ook zijn denk ik….. of toch niet?
Ahura zegt
Dat de Golf VI een zeer uitgebreide facelift zou worden was idd al bekend. Ongeveer zoals bij de Audi A4 ook is gegaan alleen noemen ze het daar wel gewoon facelift. Paar strakkere lijnen, geen spiegelgrille en de achterlampen kan iedereen wel raden aangezien die bij VW altijd ongeveer hetzelfde zijn. Hier zie je goed dat het gewoon een flink geupdate Golf V is
Ahura zegt
De driedeurs en nog paar vijfdeurs foto’s: http://www.worldcarfans.com/6070729.001/new-generation-vw-golf-mk-vi-spy-photos
Emmanuel zegt
@mashell
wat is er mis met dit dashboard design?
http://i37.photobucket.com/albums/e84/Albert310/GTI2.jpg
vind het héél wat stijlvoller dan dat futuristisch civic gedoe in elk geval, ik kreeg daar hoofdpijn van na er 10 minuten voor te zitten :)
Ahura zegt
Gewoon heel saai en doet me denken aan het interieur van een bestelbus. En als Trendline echt niet meer van deze tijd
[img]http://www.autoweek.nl/images/480/c/15d2e94bd6812e08b1febeda3ac44d7c.jpg[/img]
Ahura zegt
Ahura zegt
Rick Dos zegt
ZOW HELLO! Zat de foto’s te bekijken val ik gewoon in slaap van de saaiheid!
Maar als de koplampen enigzins op de vorm van de camouflage gaat lijken. Dan is dit toch gewoon een Audi A3?
En trouwens iemand een idee waar deze man naar zit te wijzen?
lincoln zegt
@Rick dos .. ledigheid is des duivels oor kussen .. of val je helemaal niet in slaap en wacht je op tegengas van V.A.G fanaten???? goed bezig rick
lincoln zegt
o,ja en die kerel is de p.r. man van volkswagen.
Rick Dos zegt
@lincoln
Ach ik zal iemand de duivel niet aandoen………maar als men ‘m zou tegenkomen, dan ben ik wel thuis natuurlijk! ;)
Deze man de p.r. man?…..nou, dat zou nog niet eens zo ver gezocht zijn. Wat is beter om te weten wie je markt is? Precies! Personen aannemen die je markt zijn!
Just Jack zegt
Ik zal wel een uitzondering zijn… maar die Golf V mist toch echt wel uitstraling. Hopelijk verbeteren ze de boel daar wat.
Zelf reeds ik 1,5j met een nieuwe Golf V, maar ik vond het nooit echt “super”. Vandaar terug verkocht en iets leuker gekocht :-)
mashell zegt
@Emmanuel in 2 kleuren met het dikke GTI stuur en de dure navigatie ziet het er inderdaad best aardig uit. Maar dat interieur wat Ahura post, zit integenstelling tot die GTI wel in mijn leasebudget maar absoluut niet in mijn smaak budget.
@Ahura thanks voor het onder elkaar zetten van de Golf V en de Golf V update, de verschillen en vooral dat wat gelijk blijft valt mooi op.
Just Jack zegt
Ik bedoel met uitzondering, iemand die zo snel een auto verkoopt ;-)
Tristan zegt
wat een overhang weer aan de voorkant. het liefts zouden ze die motor gewoon voor de auto hangen volgens mij, stomme onderstuurde setup. als ze nu maar niet weer stom doen door een mpv-plus-verzie van te maken, dat verpest het hele “sportieve”tintje wat ze er aan mee willen geven. maargoed, met terug gaan naar de golf basics doen ze volgens mij wel goed, net zoals bij audi en porsche, verander maximaal 5 lijnen, de koplampen, achterlichten en het dashboard, en je hebt een nieuw model
Edje zegt
je kunt op deze foto opmaken dat het dashboard ook een andere vorm gaat krijgen, misschien alla passat
3-serie zegt
‘Some more involved surface development, with a more chiseled character line running along the car’s waistline’
mmmm Golfje III.
Dash met die swoosh lijkt op Golfje IV, evenals de koplampen.
Zeer revolutionair….(dan even als Borat)…..NOT!
jvvv zegt
bende Bashers!
1. Waarom niet revolutionair? De Golf is een zakenwagen en leasebak die een zekere stijl uitstraalt. Zie je al een salesrep in een Civic naar zijn klant rijden?
2. De Golf is zeer goed en degelijk afgewerkt. Wie heeft er nu driehoekige uitlaten nodig, bekerhouders die uit de Starship Entrprise komen, een voorgrill die er uit ziet als een lachende baviaan of een achterbumper die met doet denken aan de billen van Beyonce?
3. De Golf rijdt zeer goed tot bijna perfect. Het ligt lekker strak en duidelijk op de weg. Als je veel rijdt heb niets aan een sportief chasis met een plezante besturing (= anders gezegd: een wagen die niet goed op de weg ligt en dat leuk is om te corrigeren).
4. Waarom iets radicaal verbeteren dat al goed is volgens zijn huidig concept?
Emmanuel zegt
Mashell, je kan volgens mij dat tweekleurig interieur ook hebben in een gewone trendline/highline/whatever. Het eenkleurig interieur is inderdaad een toonbeeld van saaiheid.
Emmanuel zegt
Van de golf vind ik niet meteen foto’s, maar zo ziet de Jetta (die standaard ook vreselijk saai is) er tweekleurig uit:
http://wikicars.org/images/en/thumb/e/ec/Jettainterior2.jpg/300px-Jettainterior2.jpg
Ahura zegt
@ jvvv
1. ja waarom niet? Dan laat je als salesrap iig zien dat je durf hebt. En gatver, ben jij altijd zo bezig met wat anderen van jou/je auto vinden?
2. gelukkig zijn er nog meer auto’s dan alleen de Civic
3. lol.. bijna perfect. doe niet zo maf. De Golf rijdt goed maar niet meer dan dat. Iig niet beter dan de concurrentie maar ong. even goed
4. true
Peter zegt
Ben best een VW-man, maar toch jammer dat het er in eerste instantie weer behoorlijk saai uitziet.
Hier trouwens ook foto’s van de driedeurs: http://www.autowereld.com/spyshots/fotogallery.asp?artikel=5048
ml zegt
Begrijp ik nou goed dat het een soort update wordt van de huidige Golf, waarbij het uiterlijk enigzins wordt geupdate (in lijn met Pasat?) en er technische aanpassingen worden gemaakt die er op gericht zijn de productiekosten te laten dalen…?
Ahura zegt
Juist
ok zegt
en wederom wordt de ‘nieuwe’ golf een treurig hok. zolang vw geen bijzondere rijeigenschappen aan de golf geeft die hem uniek maken kunnen ze alleen maar een beetje stoeien met voorbumpers, koplampen, achterlichten en nog meer synthetische bekledingsvarianten…en nog een paar nm meer uit de diesels die dat toch niet aan het wegdek kwijtkunnen via de voorwielen..
het argument dat de golf altijd veel verkocht wordt…en nu ook wel weer maakt hem niet tot een leuke auto. feit blijft natuurlijk wel dat veel leaserijders domweg geen keus hebben en moeten kiezen uit uit de Golf de Golf en de Golf omdat er nog steeds wagenpark beheerders zijn die denken dat italiaanse auto’s roesten en franse auto’s snel kapot gaan..
Solstice zegt
Lees net op de CAR magazine website dat het 37 uur duurt om een Golfje in elkaar te zetten, ongeveer twee keer zolang als nodig is voor een Astra of Focus (terwijl die auto’s wat betreft bouwkwaliteit en gebruikte materialen niet/nauwelijks minder scoren dan VW). Dit lijkt me ofwel een obsessie voor details, of een compleet verkeerde aanpak… Ik vrees voor het laatste..
Bisazza zegt
Ondanks dat iedereen het hier een treurig “hok” vind aldus OK….. blijkt het toch dat de Golf de gemoederen nogal bezig houdt hier????? zoveel reacties! Ik heb dit nog nooit bij een nieuwe astra oid gezien. Daarnaast heb ik echt het gevoel dat iedereen hier genept word en dit never een nieuwe Golf kan zijn. Neemt niet weg dat ik de IV is een goede uitvoering nog altijd mooier vind dan de huidige….. en @ OK stap jij dan maar precies om 16:59 maar in die treurige toyota corolla van je!
Jan C. zegt
Ik vind het apart dat de koplampen afgedekt worden door een of ander stofje en dat dat stofje de vormen “correct” zou laten zien. Dat het middendeel ongeveer hetzelfde is lijkt me niet zo raar.
Iemand gaf commentaar op de overhang: Dat hoort kennelijk zo, kijk ook maar naar wat zijn Franse concurrenten doen.
Wat betreft Civic: De Golf verkoopt beter. Kennelijk verkoopt wat men hier “suf” noemt toch.
Overigens, de huidige Golf is er sinds 2004.
H.J. Vaesen zegt
Jan C. We zullen maar niet de internationale verkoop van een Golf en een Civic bekijken, zeker niet in het objectieve Ustated Nights of America.
Guido zegt
Gelukkig komt er ook een nieuwe scirocco uit.
3-serie zegt
Golf VI = Golf V met andere bumpers, koplampen en dashbord
Oftewel zo doet grootaandeelhouder Porsche het al jaren.
Op naar een monsterwinst!
Golfke zegt
Jammer dat VW er voor heeft gekozen dat de Golf VI een flink gefacelifte Golf V wordt en niet een compleet nieuw model.
Ik ruil mijn Golf V echt niet in voor een Golf VI als de verschillen minimaal zijn en de prijzen weer flink omhoog gaan.
Hoewel….als er een 200 PK 2.0 TDI komt dan zal ik er nog eens over nadenken:)
Tombnolz zegt
Mijn eerste gedacht was ook: huh, golf VI? Van opzij is er zo goed als niks veranderd ten opzichte van de golf V! En als je enkel de bumpers en lampen verandert, spreekt men toch van een facelift!
Ik was van mening dat de golf V een beetje afgestraft is omdat hij niet ‘vernieuwend’ genoeg was, te braaf, te saai, een golf IV in de vorm van een Peugeot 307, snap je?
En wat doen ze nu? Ze behouden zijn – niet sportieve – silhouet ( en dát is nu net wat ik er storend aan vind) en trachten het model spannender te maken met wat opvallendere of strakkere lichtblokken!
keijer zegt
het is en blijft een golf iedereen rijd er mee nix unieks meer aan dus afgezaagt. en vind het niet dat je zegt een fantastische auto. de golf is te ingeburgert elke sjonnie rijd er mee.
Emmanuel zegt
nou nou keijer, 3 dt fouten op 3 lijntjes, zo gaat ie goed ;)
De golf vind ik niet meteen een sjonnie auto (omdat hij daarvoor gewoon te duur is). Ik denk dan eerder aan een Honda CRX of een Seat Ibiza.
Maar als ik me niet vergis was de Golf V in 2006 nog altijd de best verkopende auto in Europa. En dit jaar verkoopt hij nog altijd uitstekend. So hy change a winning team? Volkswagen zou wel goed gek zijn als ze het model ingrijpend veranderden.
Conclusie van de thread: Ja de golf is een saaie auto, maar hij verkoopt goed, dus misschien zijn wij Europeanen wel gewoon saaie mensen? In elk geval doet VW wat ze vanuit bedrijfstechnisch opzicht moéten doen.
JH zegt
Als je de schouderlijn van de Golf VI bekijkt valt me op dat deze een concave oppervlak heeft, zoals de BMW 5-er:
wat toch een grote verandering is t.o.v. de huidige. Blijkbaar zijn de proporties gelijk gebleven waardoor het nog als een Gold herkenbaar is, terwijl de detailering subtieler is…
3-serie zegt
De Golf is een bestseller, maar is dat vanwege het design?
Meer dan de helf van alle in Europa verkochte Golfs worden in Duitsland op de markt gezet. Schiet natuurlijk best op als je thuisland verreweg de grootse markt in Europa is. In de meeste andere landen moet de Golf concurrentie voor zich dulden. Hier in Nederland? Daar wordt de Golf voornamelijk niet gekocht maar geleased. Hoeveel mensen kopen een Golf als particulier?
matt5 zegt
Hij krijgt dus Touareg achterlichten. Goed kijken (3e foto) onder het plastic.
ok zegt
ik geloof dat ik iemand die zich Bisazza noemt geraakt heb door zijn natte droom in de vorm van een VW Golf ’treurig hok’ te noemen. Het doet zijn arme Golf hartje zo’n pijn en hij weet zo weinig van auto’s dat hij geen argumenten heeft mijn mening te bestrijden maar wat onzin te suggeren over hoe ik zou leven…In het geval van Bisazza heeft VW 100% zijn doelgroep bereikt! Treurige auto voor treurig mens!
bossie zegt
begrijp nu de lagere productiekosten: slechts SUPERSAAIE facelift! Meende overigens gelezen te hebben dat 3- en 5 deurs uitvoeringen nieuw VI qua model/ schouderlijn niet meer zouden afwijken, net als bij alfa 147. Blijkt op laatste foto van JH echter niets van.
jeffrey zegt
komt er ook weer een plus versie? de golf 4 blijft het mooist
Rick zegt
Wat een vriendelijke man!