De nieuwe Golf VI is nog maar net onthuld, maar toch circuleren de eerste geruchten voor de nieuwe Golf GTI al weer rond. De belangrijkste vraag is welk blok met hoeveel pk’s in het vooronder zal zijn te vinden.
Een opgepepte versie van de 160 pk sterke 1.8 TFSI zou vanuit verbruiksoogpunt interessant zijn, maar concerngenoot Audi bewijst met de 2.0 TFSI in de A4 en A5 dat dit blok ook al aardig zuinig kan zijn. Waarom zou je dan nog voor een kleinere variant kiezen. De 2.0 TFSI met 211 pk lijkt dan ook de meest geschikte kandidaat, maar VAG verandert vaker de output van zijn turbo-motoren dan sommige mensen van onderbroek wisselen. Het zou dus ook kunnen dat het iets meer pk’s worden.
Een ander interessant gerucht is de mogelijkheid dat er een Golf GTI-R komt. De GTI-R zou vierwielaandrijving en 265 pk krijgen, waarmee het een directe Audi S3 concurrent wordt. De komst van deze variant zou ook betekenen dat wegens de emissie-eisen er geen Golf VI R32 komt. De zescilinder zou het veld moeten ruimen voor een zuinigere geblazen viercilinder. Laten we hopen van niet, want sinds de Golf VR6 en R32 staan de zescilinder Golfjes in ons geheugen gegrift als erg appetijtelijk. (via autocar)
wotevajjjj zegt
maar VAG verandert de output van zijn turbo-motoren dan sommige mensen van onderbroek wisselen.
het moet zyn
maar VAG verandert de output van zijn turbo-motoren ???MEER??? dan sommige mensen van onderbroek wisselen.
wel erg dat er geen r32 komt natuurlijk
Kakel zegt
maar VAG verandert de output van zijn turbo-motoren dan sommige mensen van onderbroek
volgens mij mist het woord vaker hier ergens.
Tommy zegt
Kakel heeft gelijk die zin klopt niet…
Richard Brunsveld zegt
Pfff, geen R32 meer echt heel jammer want de R32 is z’n zalige wagen.
Vind de Golf VI wel mooi maar vond de V mooier, zal wel even wennen.
Opzich is die GTI-R wel netjes alleen ik wil gewoon een 6 pitter inplaats van een V4 daarom knap ik ook zo af op de S3.
Erg jammer heel jammer.
Bunzing zegt
hulde@die laatste woordencombinatie:D mooi gevonden!
f-autogek zegt
Ik vind dat er een GTI mag komen zoals die er nu is en een ‘R’ met 200kg minder, RWD, rolkooi etc., maar dan wel straatlegaal. Dat lijkt me veel mooier.
mashell zegt
Als de GTI maar niet deze bluemotion wielen krijgt.
jdm zegt
liever een Sunny GTI-R
http://www.hurricaneracing.nl/gallery%20nissan.htm
dotternetta zegt
waarom kan een 6 cilinder niet geblazen worden en zuinig zijn?????
dotternetta zegt
@jdm: netjes!!
topg zegt
Hopelijk niet, want dat betekent voor ons een verdubbeling van de BIV (belasting op inverkeersstelling), te betalen bij aankoop van elk voertuig, nieuw of tweedehands.
211PK is precies die limiet, dus eronder is goed, er boven is absoluut zonde.
Voor 211 = BIV: 5000 euro
Zou zonde zijn als je voor 5 pk over de limiet ineens bij aankoop 2500 euro extra mag dokken. Wat totaal niet in proportie is. (jammer dat die schaal trouwens niet in kleinere stapjes gaat of lineair is)
De meeste autofabrikanten houden er wel rekening mee. Zo heeft bmw 211pk 325 en 218pk (wat het normaal zou moeten zijn). Ook de Cayman en Boxter hebben beiden een 211pk versie.
Wie hier geen rekening mee houdt is Ford, de Ford ST heeft 225 pk, wat de auto totaal zinloos maakt. Voor 14 pk betaal je geen 2500 euro extra, en kan je dus beter de golf GTI nemen.
topg zegt
Blijkbaar iets mis gelopen met de post submit? Nog eens:
211PK is precies die limiet, dus eronder is goed, er boven is absoluut zonde.
Voor 211 = BIV: 5000 euro
topg zegt
Blijkbaar iets mis gelopen met de post submit? Nog eens:
211PK is precies die limiet, dus eronder is goed, er boven is absoluut zonde.
Minder dan 211 = BIV: 2500 euro
Meer dan 211 = BIV: 5000 euro
Tommy zegt
@ topg
Ja nu wij weten…
Ik denk ook dat de VR6 niet meer zal terug keren, hopelijk komt er een vijfcilinder turbomotor voor in de plaats. Maar 211 pk lijkt me wat weinig voor de GTI, de 200 pk die hij nu heeft wordt immers al magertjes genoemd tegenover de concurentie. 11 pk zal het verschil niet maken. De GTI Edition 30 heeft ook al 230 pk dus ik denk dat het zeker meer zal zijn.
Markus zegt
@ topg: is dat in Belgie? En heb je daar echt 211 pk Boxsters en Caymans? Das toch heel wat minder dan de standaard 245…
topg zegt
ja zeg, ik had de symbooltjes voor kleiner dan en groter dan gebruikt, waardoor de tweede regel niet gepost werd, kan ik er aan doen. Mods mogen de dubbele posts en deze verwijderen graag
topg zegt
België ja,
Porsche:
http://imp.porsche.com/belgium/nl/models/boxster/boxster-211/
http://imp.porsche.com/belgium/nl/models/cayman/cayman-211/
BMW 3 serie:
http://www.autogids.be Zoek op Bmw 3 serie, 325 is er in een 211 en 218 pk versie.
Logisch ook, daarom hoop ik ook dat de GTI niet boven de 211 komt. 211 is meer dan genoeg en zonde om nog eens 2500 euro bij te lappen voor weinig extra pk’s.
Hoezo onderpowered? Het gaat om de fun, en ook al is hij niet de snelste van de hothatches, (middenmoot) toch wordt hij keer op keer als favoriet aangeduid door top gear en fifth gear. (of rijd je liever in een astra OPC misschien, veel plezier met dat chassis)
Waarom zou meer pk zin hebben? Zodat de TC nog meer kan ingrijpen bij een rechtuitsprintje? Er zijn grenzen in FWD auto’s…
Ollie zegt
Hoe ie er kan gaan uitzien kun je hier al een beetje lezen, want de GTI bestaat gewoon al!!! Het is wel een showmodel alleen, met Golf V interieur, maar de buitenkant is gebaseerd op de Golf VI. Autoweek heeft hem al gezien…
http://www.autoweek.nl/weblog.php?id=1389&cache=no
Hot Hatch zegt
Het geluid van R32 gaan we dus missen, blijkbaar blijft de BMW 1-serie de enige met 6-cilinder in het C-segment. Jammer…jammer…jammer…
N!SS@N zegt
D’r is maar een GTI-R en dat is de Pulsar GTI-R…
Zo! Ik heb gezegd! :)
atanaz zegt
Jammer voor die 211 pk..
Ik had tegen de 240 pk verwacht voor de gti
en de R 265pk
Fortuna zegt
Wil dat dan zeggen dat sommige mensen echt wel te weinig van onderbroek wisselen?
Jordey zegt
Wat ik ook zo’n lekkere auto vond is die Volkswagen Golf IV 2.8 V6 4motion.
Mijn oom heeft die auto gehad. Echt heerlijk dat geluid. Ik zie die GTI-R Wel als een opvolger van dat als die er zou komen.
Nicolas zegt
En toch komt er volgens mij nog een R36… Zoals in Passat R36…
Sunny zegt
GTI-R?
tijdje geleden dat die “titel” werd gebruikt..
Toen ook voor een sterke 4wd, de Nissan Sunny GTI-R.
Thomaso zegt
Passat R36 is er al in duitsland. Vorig jaar stond er al 1 bij PAH.
STJ zegt
GTI-R kan niet die naam behoort tot Nissan.
Timmie zegt
Op termijn zal de R32 wel verdwijnen… Dat is onvermijdelijk… Volgens mij denken ze bij volkswagen dat ze de sterkste GTI moeten overtreffen met de nieuwste GTI. Dit zou betekenen dat er 230 pk of meer ter beschikkig zou moeten staan. En om de S3 niet in de wielen te rijden maximaal 265 pk…
simon zegt
vraagje: weet iemand wanneer de gti juist officieel bekendgemaakt word?
mashell zegt
“GTI-R kan niet die naam behoort tot Nissan.”
Foei Nissan! GTI behoort aan Volkwagen dat mogen jullie niet gebruiken. Ach, het zijn maar lettertjes.
simon zegt
vraag me af wat er aan de golf gaat veranderen buiten het blok. als de gewone golf al een dubbele uitlaat krijgt… schandalig gewoon!!
Squadra zegt
wat voor motor of welke naam je er ook op zet, het blijft helaas een golfje, een auto waarvoor je minimaal 50 jaar voor moet zijn en een ontwerp wat al een paar honderd jaar hetzelfde is
Svennosh zegt
@ Thomaso
Bij ons in Oosterhout reed laatst een felgele Passat Sedan R36 nederlands kenteken. Zag er echt bruut uit.
dekster zegt
Fuck, wat is die nieuwe Golf een lelijk hok geworden.
jdm zegt
was het altijd al geweest ;)
Mic zegt
Misschien wel twee versies die tegen elkaar aanrijden
Mic zegt
Welke zou meer sterren krijgen?
corrado vr6 slc zegt
Geen VR……… Damned :(
Ach ja dan bouwen we zelf wel een R32 in (of R36)
jos zegt
ik heb overlaatst in een duits magazine gelezen dat er misschien een dubbel geblazen (compressor + turbo) golf gti RS zou komen, maar over cilinderinhoud was nog niets geweten
Richard Brunsveld zegt
Hot Hatch
Inderdaad, het geluid is echt lekker van een R32.
luukiesubarie zegt
wat the f*ck!
geen r32 of r36?
maar krijgen die gti’s dan wel twee uitlaten?
ik vind een gti normaal mooier dan een r32, alleen de uitlaten van een r32 zijn mooier
luukiesubarie zegt
maarja mischien dat in de toekomst wel weer een gerucht is dat de r32 wel komt
Davy zegt
Beetje late reactie, maar er zijn al verschillende foto’s van een zwaar ingepakte Golf VI GTI. De volgende impressie komt volgens mij vrij goed overeen met het eindrusultaat straks… http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=1490
bmw killer/sloper zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
lars zegt
kom maar op met de nieuwe golf gti ben wel heel benieuwd
badinfluence zegt
ik rij in een golf VR32 en geloof me er gaat niets boven een 6cil elke x als ik die sleutel omdraai krijg ik kippenvel en dat is met zo’n 4cil ver te zoeken.