







Koekoek!
Omdat we de laatste dagen *kuch* niet zoveel Golfjes hebben gepost doen we er nog eentje, en wat voor één. Oettinger nam een 300 pk sterke VW Golf R, wipte de 2.0 TSI eruit, en stopte er een 2.5 TFSI voor in de plaats. Met een grotere turbolader trouwens, waardoor het vermogen op – wacht voor het – 381 kW (518 PS) uitkomt. Het maximumkoppel van de vierwielaandrijver bedraagt 680 Nm.
De 100 mm breder gemaakte Golf doet 0-100 met handbak in 3,9 seconden (met DSG is theoretisch 3,4s mogelijk), en haalt een top van boven de 300 km/u. Dikke 380 mm remschijven zijn verantwoordelijk voor de vertraging, en de 20″ ATS-velgen met Dunlop Sport Maxx in 275/25 R20 zijn op trackdays te vervangen door 18″ exemplaren met Dunlop Direzza in 285/30 R18.
Dit belachelijk hete Golfje is te bewonderen op…juist: het Wörthersee treffen. Mocht het vermogen je tegenvallen, wacht dan op versies met 600 tot 750 pk die volgens Oettinger in het vat zitten. Kost een godsvermogen, maar dan heb je ook wat.
Jeikes voor de looks, maar die specs zijn wel goddelijk.
Tja…
@bmwkevin:
Inderdaad, ik wens ze succes met het vinden van het petje die ergens 1,5ton heeft liggen….
Die is natuurlijk wel de eindbaas bij de plaatselijke hamburgertent.
@jrk68: en bij z’n mede-runners. Vraag maar aan @drugsrunner…
Ik vind dit toch echt een hele vette vooruitgang met die tuners die er lekker op los gaan.
Creativiteit.
Hahah doei
Koning van de Schilderswijk!
zou je dit ook in een scirocco kunnen krijgen? dan zou het pas echt gaaf zijn!
Stelletje gekken.
Kost een godsvermogen maar dan heb je gewoon de zoveelste getunede Golf met 500PK.
@991gt3rs: Ik heb liever een e39 m5 voor een habbekrats, 400pk v8 6-bak. Klaar!
Zeker mooie techniek, maar voor dat geld had ik een M5 of RS6 Avant aangeschaft. Nu heb je nog steeds “maar” een Golf voor de deur.
Looks? Nee, specs? Geniaal! Zeker met de 5 pitter?
@dutchdriftking:
Inderdaad, geniaal gewoon alleen moet het zeker een stuk goedkoper kunnen. Golf R kopen, ergens een 5 cilinder roggelen( of gewoon een VR6 turbo erin) en je bent minstens net zo snel maar wel zonder de lelijke looks.
OT: De vorige door HGP Golf 6 Bi-turbo ( met de 3.6 VR6 twinturbo) is een stuk goedkoper en had nog meer vermogen ook!!!!!! Dan heb ik liever die voor de deur
Nee dank je die mogen ze houden voor dat geld.
Hebben
In geen 500 jaar!! voor dat geld zijn er veel leukere wagens te koop.
150k voor een golf…whahahaahhaah.. 1 april?
Een Golf voor de prijs van een RS6 en met de prestaties van een RS6! Dan zou ik de Golf toch laten staan en een RS6 kopen…
@jobberns: een rs6 koop je in nederland niet voor 150k (nieuw dan)
@dennisjuh95: Audi RS6 Avant kost €145.990. Dus het kan wel :-)
@gtwillem @dennisjuh95: op audi.nl staat €148.020, dus voor 150k heb je zeker wel een RS6
En dan heb je nog steeds een Volkswagen.
@purepet9000: wat je ook uitgeeft aan een auto en welk merk je ook koopt, het is een blijft een ordinair vervoermiddel.
Dit is wel een hele gave Golf (correctie: de enige gave Golf)
Maar dan rijd je wel in een Golf, wat een mazzel!
Over twintig jaar hier weer te bewonderen in een topic over foute polyester tuning.
Nee, sorry, dan koop ik wel een RS3
Serieus? 150k voor een Golf die er dan ook nog ‘ns zo afschuwelijk bijstaat? Zelfs al had ie een miljoen PK, dan nog niet. Doe me voor dat geld maar ’n andere VAG, een Cayman GTS met een berg opties alsjeblieft dank u wel.
150k voor een golf…….
Oettinger? Doe mij maar Schultenbrau.
Moet dat zoveel kosten, een motorswap kan toch ook wel wat goedkoper en hou hem aan de buiten gewoon origineel.
Ik zeg al jaren gooi die 2.5 in de golf!
Holy shitballs wat een dik ding
Dat zijn een hoop centje voor een Golfje! En als deze net zo gemakkelijk te jatten is als al zijn andere VAG-broertjes en neefjes dan ben je hem zeker binnen 5 min kwijt.
Kost wat hej wat
Whoehahahhahaahik…hik…..Serieus?
Mastubeersel voor Sjonnies, sjompen en equivalent volk.
Met dit soort grappen tel je weer mee, zal men over je praten en zal de goedkope meuk van Oerangoetinger geruild worden tegen 3 maand salarisen straatleggen.
Petje en in de vuilnisbak en nooit weer opdoen.
Gadver…
Hahaha hahahaha, ja wat je ook tuned….. hey blijft een golf. Nee sorry, voor mij zou het een gtr worden
Wow, ziet er vet uit! En is net zo snel als zijn looks doen verwachten!
Kermis!
Bagger barrel, ik koop voor 30k intotaal een punto met evenveel power…
Technisch leuk! Uiterlijk beetje te.
Doe mij maar een BAC Mono goedkoper en een leuk circuit monster