• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW Ecoracer door je boxen

Auteur: autoblogger, gepost 5 juli 2006 om 18:44 – 19 Reacties

Volkswagen ecoracer


Na het wegvallen van de VW GX3 kan de VW Ecoracer misschien wat van de potentiële kopers interesseren. De Ecoracer is een zuinige diesel, volgens sommigen is één van de nadelen hiervan dat je dan niet meer kunt genieten van het motorgeluid. Dat valt echter best mee…

Luister hieronder naar het starten van de Ecoracer, een burn-out en wat ander geluid (via germancarblog.com).

Ook interessant!

  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Rechtszaak Sjoemelschandaal
    Rechtszaak Sjoemelschandaal VW nu in Amsterdam
  • Nieuwe VW Amarok
    Nieuwe VW Amarok lijkt totaal niet op een Ford

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Volkswagen

Vorig bericht: « ANWB helpt lompe tankers met ‘Fuel Warner’
Volgend bericht: Bentley’s eerste SUV: de Dominator »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stefan00 zegt

    5 juli 2006 om 18:52

    ik krijg er nou niet echt een spontane van, geen cool geluid, maar het is wel een bakkie met een funfactor volgens mij.

    Login om te reageren
  2. Djivy zegt

    5 juli 2006 om 19:12

    Met alle respect, dit klinkt als een ordinaire diesel.
    Luister maar eens naar Aussengeräusche… niet meteen kippevelmateriaal.

    Login om te reageren
  3. JeffreyG zegt

    5 juli 2006 om 19:50

    gewoon een TDI :roll:
    prestaties zullen wel goed zijn hoor daar niet van ;)
    maar kom dan niet aanzetten met dat geluid :P

    Login om te reageren
  4. Autofreak zegt

    5 juli 2006 om 19:53

    Ik ben het eens met Djivy, het is gewoon een dieselgeluid

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    5 juli 2006 om 19:54

    idd qua geluid is het gewoon een diesel, en dat klinkt niet

    Login om te reageren
  6. Franqie zegt

    5 juli 2006 om 20:03

    Die eerste 2 zijn van binnen de auto, en dat gaat nog, maar die laatste (van buiten de auto) klinkt echt als een oude bestelbus, gewoon lelijk.

    Login om te reageren
  7. O.D. zegt

    5 juli 2006 om 20:04

    Een zes-in-lijn BMW diesel van de latere generatie kan nog best aardig klinken zolang hij niet tegen het rode gebied begint te kruipen. Maar zo mooi als een bezinemotor is het inderdaad niet en bijkomend nadeel is dat ze erg zwaar zijn.

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    5 juli 2006 om 20:06

    ik snap niet wat er zo speciaal is aan dat geluid?

    Login om te reageren
  9. christoff zegt

    5 juli 2006 om 20:32

    het geluid van een benzinnemotor zal een diesel nooit hebben.

    Login om te reageren
  10. autoblogger zegt

    5 juli 2006 om 21:19

    Ok, sorry, het geluid is kut;)

    Login om te reageren
  11. Timmy Highflyer zegt

    6 juli 2006 om 09:23

    Klinkt als een Tdi. maar een 1.9??

    Login om te reageren
  12. Dink zegt

    6 juli 2006 om 12:22

    Een jaren 50 / 60 / 70 tweeklepper klinkt ook vaak mooier dan de moderne netjes afgeregelde injectiemotoren . . .

    Sportrijden met een diesel is best leuk . . . vooral de techniek om snel een bocht uit te komen – met al dat koppel – is heel aangenaam . . .

    Moderne diesels hebben een snelle reactie waardoor er lekker mee doorgekachelt kan worden. Probeer op de Spaanse snelwegen maar eens een TDi bij te houden met een benzineauto . . . Lastig.

    Nee, van mij mag er best meer met diesels gesport worden.

    Login om te reageren
  13. Zoef zegt

    6 juli 2006 om 14:49

    RRRRREUEUEUEUHREUEUEUEUEUEHHHHHHREUEUEUEUEUEHHHHHH

    Er is iets van waar dat moderne diesels geen turbolag meer hebben en een vet middenkoppel hebben waardoor voorbijsteken leuk wordt. Ik moet toegeven dat het in ons huidig verkeer vol tergende treuzelaars handiger is om voorbij te steken ( doe ik zo`n 2 to 5 keer per kilometer tegenwoordig als het veilig kan) met de Galaxy van m`n vrouw dan met m`n eigen alfa 156.

    Maar ziel ?????????????? doodse reutelaars blijven het, zonder ziel dus.

    Login om te reageren
  14. vincent#1 zegt

    6 juli 2006 om 15:05

    Kan me niet schelen dat het geluid weinig verheffend is.

    @zoef, misschien weinig ziel maar wel met hersens. Jullie beginnen op Amerikanen te lijken.

    Ik vind het een leuk uitziende auto en ik vindt het best knap dat ze de best aardige prestaties aan zo´n verbruik hebben kunnen koppelen. Volgens mij moet je hem in het straatje van de smart roadster plaatsen. M.a.w. een licht, speels, zomers race autootje, geen supercar dus.

    Login om te reageren
  15. SimonMc zegt

    6 juli 2006 om 15:20

    Als ze nu al eens beginnen met die motorkap zo te isoleren dat je bijna niets meer van dat diesel geluid hoort….veel beter.

    Login om te reageren
  16. Bart zegt

    7 juli 2006 om 06:10

    Er zijn wel diesels die mooi klinken de 535d bijvoorbeeld: http://video.google.com/videoplay?docid=-2137212853535876030&q=535d

    Login om te reageren
  17. autoblogger zegt

    7 juli 2006 om 17:04

    Nog een kort filmpje van de Ecoracer: http://www.youtube.com/watch?v=T78T7FqCNJs

    Login om te reageren
  18. SimonMc zegt

    8 juli 2006 om 03:47

    @Bart :vind jij dat mooi klinken?Dat klinkt als een nerveuze bestelwagen, en die automatische versnellingsbak dan nog…dat is helemaal zielig.

    Login om te reageren
  19. Piere zegt

    24 juli 2006 om 20:52

    Het concept is leuk, maar waarom een diesel ? Die nieuwe 1.4 tsi is toch ook zuinig, volgens vw zelf dan toch, klinkt veel beter en is sneller( en nog lichter) dan die doodse tdi.
    En hij moet milieuvriendelijk zijn, dus waarom niet op ethanol (tsi) of biodiesel (tdi)
    @ Vincent : laat het een geruststelling zijn maar een 1.4’tje is echt niet wat een Amerikaan wil hoor, al zitten er nog zoveel turbo’s en/of mechanische compressors op.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North