Na het wegvallen van de VW GX3 kan de VW Ecoracer misschien wat van de potentiële kopers interesseren. De Ecoracer is een zuinige diesel, volgens sommigen is één van de nadelen hiervan dat je dan niet meer kunt genieten van het motorgeluid. Dat valt echter best mee…
Luister hieronder naar het starten van de Ecoracer, een burn-out en wat ander geluid (via germancarblog.com).
Stefan00 zegt
ik krijg er nou niet echt een spontane van, geen cool geluid, maar het is wel een bakkie met een funfactor volgens mij.
Djivy zegt
Met alle respect, dit klinkt als een ordinaire diesel.
Luister maar eens naar Aussengeräusche… niet meteen kippevelmateriaal.
JeffreyG zegt
gewoon een TDI :roll:
prestaties zullen wel goed zijn hoor daar niet van ;)
maar kom dan niet aanzetten met dat geluid :P
Autofreak zegt
Ik ben het eens met Djivy, het is gewoon een dieselgeluid
Citrofiel zegt
idd qua geluid is het gewoon een diesel, en dat klinkt niet
Franqie zegt
Die eerste 2 zijn van binnen de auto, en dat gaat nog, maar die laatste (van buiten de auto) klinkt echt als een oude bestelbus, gewoon lelijk.
O.D. zegt
Een zes-in-lijn BMW diesel van de latere generatie kan nog best aardig klinken zolang hij niet tegen het rode gebied begint te kruipen. Maar zo mooi als een bezinemotor is het inderdaad niet en bijkomend nadeel is dat ze erg zwaar zijn.
dekster zegt
ik snap niet wat er zo speciaal is aan dat geluid?
christoff zegt
het geluid van een benzinnemotor zal een diesel nooit hebben.
autoblogger zegt
Ok, sorry, het geluid is kut;)
Timmy Highflyer zegt
Klinkt als een Tdi. maar een 1.9??
Dink zegt
Een jaren 50 / 60 / 70 tweeklepper klinkt ook vaak mooier dan de moderne netjes afgeregelde injectiemotoren . . .
Sportrijden met een diesel is best leuk . . . vooral de techniek om snel een bocht uit te komen – met al dat koppel – is heel aangenaam . . .
Moderne diesels hebben een snelle reactie waardoor er lekker mee doorgekachelt kan worden. Probeer op de Spaanse snelwegen maar eens een TDi bij te houden met een benzineauto . . . Lastig.
Nee, van mij mag er best meer met diesels gesport worden.
Zoef zegt
RRRRREUEUEUEUHREUEUEUEUEUEHHHHHHREUEUEUEUEUEHHHHHH
Er is iets van waar dat moderne diesels geen turbolag meer hebben en een vet middenkoppel hebben waardoor voorbijsteken leuk wordt. Ik moet toegeven dat het in ons huidig verkeer vol tergende treuzelaars handiger is om voorbij te steken ( doe ik zo`n 2 to 5 keer per kilometer tegenwoordig als het veilig kan) met de Galaxy van m`n vrouw dan met m`n eigen alfa 156.
Maar ziel ?????????????? doodse reutelaars blijven het, zonder ziel dus.
vincent#1 zegt
Kan me niet schelen dat het geluid weinig verheffend is.
@zoef, misschien weinig ziel maar wel met hersens. Jullie beginnen op Amerikanen te lijken.
Ik vind het een leuk uitziende auto en ik vindt het best knap dat ze de best aardige prestaties aan zo´n verbruik hebben kunnen koppelen. Volgens mij moet je hem in het straatje van de smart roadster plaatsen. M.a.w. een licht, speels, zomers race autootje, geen supercar dus.
SimonMc zegt
Als ze nu al eens beginnen met die motorkap zo te isoleren dat je bijna niets meer van dat diesel geluid hoort….veel beter.
Bart zegt
Er zijn wel diesels die mooi klinken de 535d bijvoorbeeld: http://video.google.com/videoplay?docid=-2137212853535876030&q=535d
autoblogger zegt
Nog een kort filmpje van de Ecoracer: http://www.youtube.com/watch?v=T78T7FqCNJs
SimonMc zegt
@Bart :vind jij dat mooi klinken?Dat klinkt als een nerveuze bestelwagen, en die automatische versnellingsbak dan nog…dat is helemaal zielig.
Piere zegt
Het concept is leuk, maar waarom een diesel ? Die nieuwe 1.4 tsi is toch ook zuinig, volgens vw zelf dan toch, klinkt veel beter en is sneller( en nog lichter) dan die doodse tdi.
En hij moet milieuvriendelijk zijn, dus waarom niet op ethanol (tsi) of biodiesel (tdi)
@ Vincent : laat het een geruststelling zijn maar een 1.4’tje is echt niet wat een Amerikaan wil hoor, al zitten er nog zoveel turbo’s en/of mechanische compressors op.