De Amerikaanse patenten voor het design zijn uitgereikt, waardoor de onthulling van de productieversie vast niet lang op zich zal laten wachten. De vraag is alleen, willen we die Buggy up! wel hebben?
De up! is een guitig stadsautootje, dus echt veel spanning en sensatie hoef je er niet van te verwachten. Om de Coentunnel uit te komen moet er dan ook even teruggeschakeld worden naar de vierde versnelling, anders kom je boven met 70 km/u. Om een auto zonder vermogen leuker te maken voor een breder publiek, is een buggy-versie misschien wel dé oplossing.
Een beetje cruisen over het strand, een golfkarretje dat je van en naar huis kunt rijden… Wat een luxe. Je maakt natuurlijk meteen de blits met dit ding op de parkeerplaats van je lokale supermarkt of bij je stamkroeg, want naast het opvallende uiterlijk is de waterbestendige bekleding bestand tegen een hoos- en kotsbui. Je kunt er een dakje opzetten, maar doordat de deuren ontbreken zal je dit weinig beschermen tegen de elementen.
Voordat Volkswagen de buggy ook echt in productie neemt, willen ze eerst een marktonderzoek houden om in te kunnen schatten wat de jaarlijkse productiecijfers ervoor zullen worden. Omdat het puur een mooi weer autootje is, zullen wij er in zonovergoten Nederland heel veel aan hebben maar niet heus. Het zal mij dus niets verbazen dat de productie beperkt zal blijven tot een elektrische versie voor Californië.
Wordt het niets met de buggy, niet getreurd. Er schijnen plannen te zijn voor een verdere uitbreiding van de up!-modellen met een camperbusje, een up! met lange wielbasis en een kleine SUV op basis van de 2012 Taigun concept.
akataro zegt
ik
timdrogt zegt
DOEN!
brabantia zegt
Normaal ben ik erg Anti-VAG, maar dit mogen ze best bij mij op de oprit zetten! Laat zien dat ze lef hebben als ze dit model produceren..
desjonnies zegt
Och, kijk nu eens naar de prijzen voor :
– Citroën Mehari
– Morris Mini Moke ( de Britse he, niet de Portugese of de Australische )
– Fiat 600 Jolly
De Renault Rodeo ( op basis van de R4 of de R6) doet het minder, maar nog steeds geen echt koopje.
En dit is best een leuk ding, de achterkant heeft wel iets weg van de Dune Buggies (kevers met een ingekort chassis, waar de Amerikanen een polyester carrosserie op bouwden), een trend in de zestiger jaren van de vorige eeuw.
Dat zegt genoeg voor vandaag dunkt me.
Ik hoop alleen dat er geen taalfouten ingeslopen zijn.
lincoln zegt
prachtig in proportie ..
dat doen ze bij VAG meestal wel goed ..
doet me raar genoeg denken aan de eerste serie Audi TT ..
gewoon vanuit elke hoek mooie vloeiende lijnen ..
en doet voor VAG begrippen “gezellig” aan ..
Svenska_Aeroplan_AB zegt
En dan natuurlijk ook de Citigobug en de Miiiibuggiiiii….
Carreza zegt
Laat maar in productie gaan, dan hebben ze over 60 jaar toch nog één model waarover gesproken zal worden.
boxster zegt
Ja, doen! Meer leuke en lichte niche-modellen bieden een mooi tegenwicht tegen downsizing en de saaiheid van modellen voor het grote publiek. En bij het baseren op standaard platforms zullen de kosten van het ontwikkelen van een nieuw model wel meevallen. Doen dus, of had ik dat al gezegd? ;-)
norge zegt
Zelfs een Buggy maken ze saai daar bij Vw.
mercedesclk350 zegt
Kijk dat is nou een leuk concept! Die moeten ze maken! Al zou het niet al te praktisch zijn in de winter…
azenomei zegt
Leuk model. En wellicht valt er nog wat meer vermogen uit te persen.
nero22 zegt
Ideale huurauto voor Zuid-Europa.
wheelerjorn zegt
Iets leuks om in California USA mee rond te rijden, zoals afgebeeld op de achtergrond. Verder hadden er van mij op zich nog wel deuren in gemogen, zodat je hem bij regen kan afsluiten met de kap.
Hupke zegt
“Om de Coentunnel uit te komen moet er dan ook even teruggeschakeld worden naar de vierde versnelling, anders kom je boven met 70 km/u.”
En die originele buggy’s op basis van een kever deden dat beter dan? (ik dacht het niet)
Leuk ding, moeten ze vooral maken, zal wel aanslaan. Zeker in californië, en andere plaatsen waar je zon hebt zonder erdoor vermoord te worden.
michelinman zegt
Dit zou grappig zijn, een saai merk dat met een coole buggy komt :D
Rick-dos zegt
Stapje dichterbij productie is in gewone mensen taal dat het hele concept is afgewaterd en niet eens meer zo mooi er uitziet. En gezien het feit dat we het over VAG hebben zal de productieauto een UP! zijn met een panoramisch dak en twee stoelen.
adyton zegt
Toch wel leuk wagen. Hoop dat de buggymarkt weer wat groter wordt. Toch toffe wagentjes voor in het zuiden.
porschekiller zegt
Ik zeg doen. Maar wel voor een toegankelijke prijs.
jrk68 zegt
Betaalbare funauto’s krijgen bij mij altijd de handen op elkaar, zelfs als er een VW logo op staat. Nu maar even afwacht wat er van deze geinige concept overblijft, als hij überhaupt in productie gaat. Patentschetsen zijn daar geen garantie voor.
voytekbe zegt
Leuk ding! Een VAG die ik wel zou willen zeg maar :-)
niex zegt
perfect voor mijn eilandje. hier hadden we vroeger de moke (heb ik in NL naar gezocht en idd onbetaalbaar) en ook de vw gurgle, die deden het goed hier maar ja, met de zoute lucht hier is het geen lang leven voor auto’s…. en nee, hier is een pk-beest overbodig dus ab, check waar het voor is voor je zo kritisch bent ik vind hem super…..!
bmwuberalles zegt
had liever de bluesport in productie gezien! en bulli niet in productie nemen was ook dom. dat kon even goed een melkkoe worden voor vw. zoals de fiat 500 of de mini. te dure prullen die gekochten worden door snobs. beetje zoals iphone etc…
dakloos zegt
Iedereen z’n eigen up!, mag dit de mijne zijn?
norge zegt
@dakloos: Up yours dan….
dakloos zegt
@norge: Yippie!
ultimateastonfan zegt
DOEN!!
Esprit_de_Flandre zegt
Een buggy maken laat je best over aan buggy-makers. Dit wordt (indien geproduceerd) een overpriced showkarretje…