Officieel bestaat het Volkswagen-concern sinds 1937, maar archeologische opgravingen in Eindhoven tonen aan dat VW in werkelijkheid 400 jaar ouder is. Dit haalt de hele geschiedschrijving overhoop, en brengt Gottlieb Daimler als uitvinder van de viertakt-benzinemotor in diskrediet.
Bij opgravingen van een villa uit de zestiende eeuw werd het wrak van een VW Kever gevonden, en aangezien één plus één twee is, betekent dit dat er in de zestiende eeuw al Kevers rondreden. Dit is een vondst van formaat!
Nu voor ’t eggie: de Kever bleek te zijn begraven door een bezitter die er van af wilde zijn, en kennelijk nog nooit van een autosloperij had gehoord. Naast tanks is het blijkbaar dus niet ongewoon om auto’s te begraven.
Met dank aan Klassiekerrally voor de tip!
lodewijk zegt
haha lekker, mijn bompa steekt ook altijd alles in de grond waar hij vanaf wil..
Klassiekerrally zegt
De eigenaar had een autobedrijf en heeft het wrak met een kraan in de geul van een eerdere opgraving (!) gedumpt…
opa plas piemel zegt
van lijken moet je afblijven.
lincoln zegt
ooowww dat is nog ruim na Ransom Eli Olds .. (de WEL echte otto uitvinder) ..
Koen zegt
@ Klassiekerrally Jij woont toch in Winterswijk? In dat geval heb ik een tip voor je….Morgen is er vanaf 10 uur een oldtimerbijeenkomst in Lievelde…Wellicht is het leuk om daar te gaan kijken het is bij Cafe Reijrink adres weet ik zo niet. Ik ben er ook te vinden te herkennen aan een blauwe rolstoel.
Klassiekerrally zegt
@ Koen: klopt… Maar morgen ben ik aan het behangen thuis, dus ik moet Lievelde dit jaar even overslaan. Vorig jaar was ik er wel met de Morris.
bmwF zegt
moeilijk te geloven..
Rick dos zegt
Dingen begraven om er van af te komen….hmmmmm…..
O, schoonmoedertje, liefste….
NLX zegt
Don’t argue with an idiot, the’ll beat you with experience:P
wat heb je op Sir Smokalot
Klassiekerrally zegt
Meer hierover op mijn site, heb wat speurwerk verricht…
Klik hier…
Koen zegt
Klassiekerrally dat is dan wel jammer ben je ook altijd te vinden op de oldtimershow in Meddo? Ik wel woon namelijk in Meddo.
Klassiekerrally zegt
@ Koen: ik ga meestal niet naar Meddo. Het is een heel fraai evenement, maar ik bezoek liever evenementen met een wat lager agrarisch gehalte. Zoals rallies en races… :)
Koen zegt
haha het meerendeel is inderdaad tractoren enzo…..maar er staat veek moois aan auto’s.
Klassiekerrally zegt
Ik ben nogal verwend… ;)
Wouter zegt
Als ‘k die wagen begraven heb…
Dan heb ‘k mijn vrouw toch niet onder die autopers…
Mischa zegt
Moeilijk te geloven….
Zoef zegt
O dus die mensachtigen die der plots een miljoen of zo jaar ouder blijken te zijn dan voorheen gedacht, dat zijn eigenlijk gewoon de begraven slachtoffers van een voorhistorische dutroux?
otto zegt
Even voor alle duidelijkheid. Ik (Nicolaus Otto) heb het viertakt proces uitgevonden en niet mijn grote vriend G. Daimler. Hij had samen met zijn vriend W. Maybach maar een grote wens de wereld mobiel maken. Dat is gelukt zie daar te land, ter zee en in de lucht (het symbool van de ster).
mvg, N. Otto
scoobyluuk zegt
wis het int begin alwant kevers werden gebouwd voor hitler
Incognito zegt
Scooby, wat zeg jij?
Jan C. zegt
Ff voor alle duidelijkheid, niet Otto heeft het viertakt principe uitgevonden. Hij heeft het slechts verfijnd. Zie ene meneer Lenoir…
Jan C. zegt
Idd Scoobyluuk, en de kever is een mix van ontwerpen van o.a. Tatra, Standard (de Duitse), Austro-Daimler, NSU, Zündapp…
otto zegt
@ Jan C.
De tweetakt gasmotor van Lenoir vormde een inspiratiebron voor mijn motor uit 1876. Pas in 1884 bouwt Lenoir zijn eerste viertakt motor gebaseerd op het principe van de Cyclus van Beau de Rochas.
Grootste verschil is dat Lenoir gebruik maakt van een Thermodynamische cyclus zonder compressie in de 1e slag. En dit doet de 4 takt van mij dus wel. Hiermee heb ik een hoger thermisch rendement wat de milieu eisen weer ten goede komt.
En ben en blijf ik dus de uitvinder van het 4 takt principe
MVG Nicolaus Otto
Jan C. zegt
Het spijt me, maar hij bouwde zijn motor in 1859. Hij bouwde zelfs al een auto in 1863.