Ook aanwezig in Frankfurt: de overtreffende trap van de derde generatie Beetle. Alleen ligt er nog geen aandrijflijn in, daarover worden eerst de reacties gepeild.
Zo is het nog niet duidelijk of er een concept a la Scirocco R (voorwielaandrijving) of Golf R (4WD) wordt toegepast. Ook onder de motorkap huist alleen nog een groot vraagteken. Het ligt in de lijn der verwachting dat er een 2.0 TSI met om en nabij de 265 pk in komt te liggen, maar dat is nog geen vast gegeven. Ook hier worden de reacties van het publiek gepeild.
Dus…als jullie nou heel enthousiast gaan brullen over een 2.5 TSI a la TT-RS, dan geeft VW hier misschien wel gehoor aan. Uiteraard is het zwaar over the top, maar dat zou nou juist een sterk argument zijn voor het lepelen van dat blok in deze über-Beetle. Een vijfpitter is niet vreemd, in de VS ligt er standaard al een 2.5 vijfcilinder in.
Uiteraard oogt de Beetle R Concept lekker dik, met 20-inch lichtmetaal, bredere bumpers met drie luchtinlaten, een grote voorspoiler/splitter en de forse sideskirts. Hij heeft dus de looks, maar hoe bruut gaat het onderhuids worden? Het woord is aan jullie!(persplaten volgen)
rgtrue zegt
WAUW! *valt van z’n stoel*
bempi zegt
Hoewel een 2.5 litertje überdik zou zijn, vind ik een 2.0 ook wel genoeg. 0.5 erbij staat gelijk aan 10k boven op de aanschafprijs. In dat geval zullen de meeste mensen hem wel overslaan. Het moet leuk blijven zo’n bommetje. En raar genoeg vind ik dit ook veel minder gay eruit zien. Het zal wel aan dat R pakket liggen.
jolig zegt
Tja, je kan nog zoveel 5 cilinders roepen. Die komen er toch niet.
Die velgen staan totaal niet op een (nog net) retro design als dit. Beter wat nieuwe ontwerpen die beter bij de beetle passen.
jack_abarth zegt
@jolig:
Deze mogen ze er wel onder leggen, weet alleen niet wat het met de remhitte doet.
)
vpower zegt
Niks mis mee ziet er goed uit. Weg vrouwenauto imago.
Megakix zegt
Grinnik…en ook direkt 4 uitlaten onder zo’n waggie hae ! :lol: (VAG doet altijd het dubbele van het normale aantal eronder…).
Pruts0r zegt
Ik zou hem 100% electrisch maken, dit is een ‘fun’ auto, daar rij je toch nooit meer dan 150 kilometer per dag mee
AudiQuatro zegt
@Pruts0r: Het is geen toyota!
AudiQuatro zegt
De 5 cilinder turbo er in!! Enne, RWD??:$
Tommy2 zegt
De vijfcilinder natuurlijk, anders kan je net zo goed de 2.0 TSI halen en langs de chipboer gaan. Beetje opsmeuk er op en je hebt je eigen RRRR!!!
Orichy zegt
@Tommy2: Dit is dan nog leuker, hiermee naar de chipboer, maakt hem sneller en zuiniger, erg grappig, met +300pk’s lachen in een Beetle. Dan komt het wel in de beurt van een kleine Porsche.
OT: Leuke auto, 2.0 TSI met 265-270pk erg tof, mooi spoilerpakket, met gave velgen en goede kleur. Prijs zal wel uitkomen op 45.000+ in euro’s.
screamer zegt
Echt een baby-Porsche. Gaaf!
st33fie zegt
HUH …. Hij staat op Michelin’s
Wat is er met De conti’s gebeurd VW Audi is toch altijd Conti geil
jack_abarth zegt
@st33fie:
Beetje vreemd inderdaad, want VAG heeft ook aandelen in Conti.
mashell zegt
@jack_abarth: is dat wel zo? In het lijstje van bedrijven waar Volkswagen AG belangen in heeft (“Anteilsbesitz für die Volkswagen AG und den Volkswagen Konzern zum 31.12.2010”) komt Continental helemaal niet voor.
cocoloco zegt
@mashell: Nl auto’s die via Pon komen zijn altijd met conti uitgerust aangezien Pon ook de import van Conti doet en daarmee hoopt dat kopers bij dezelfde band blijven hangen als waarmee de auto gekocht is wanneer ze opgerookt/reden zijn.
Ferdinand1 zegt
@cocoloco: ze doen ook Dunlop..
dawwg zegt
@cocoloco: Juist, en dat is dus de importeur, niet VAG zelf … Beetje jammer van PON trouwens, prima Dunlop bandjes vervangen door Continentals van mindere kwaliteit :(
Jimmie zegt
@dawwg: ik schat Continental eigenlijk iets hoger in, maar lijkt me niet dat beide bandenmerken elkaar veel ontlopen.
RickB zegt
Tja, of er nou een 2.5 TFSI (Dus geen TSI AB!) in komt of niet, er komen altijd “tjoeners” die die motor er wel in leggen!
abevleeming zegt
ik zeg de 3.6 FSI uit eigen schappen en dan à la clio V6 achterin leggen en knallen maar!;)
lemster zegt
Toen ik het plaatje zag ging er een fractie van een seconde door m’n hoofd dat dit een post was over de nieuwe Porsche :P
girls_VS_cars zegt
Porsche heeft nu een concurrent van eigen bodem. Zeer leuk gedaan deze Beetle en ziet er stukken beter uit dan het vorige model.
Treff zegt
VAG is op de goede weg :-) een Porsche met een andere badge, haha!!
xilver zegt
Die lichten lijken verdacht veel op die van de 991…
Esprit_de_Flandre zegt
@xilver: Voor de goedkoop hé…
Sciurida zegt
Moter achterin aub, desnoods noemen ze hem tribute-beatle. En dan het liefste achterwielaandrijving om Porsche te klotrn. Porsche is trouwens nog steeds niet officieel van VW!
Bartholomeo zegt
liever deze:
[img]http://sportscarsfans.com/vw/beetle_rsi_frontm.jpg[/img]
Bartholomeo zegt
klote, beetle RSI dus …
KaCh1ng zegt
@Bartholomeo: met een lichter prijskaartje ;)
The360box zegt
Hij blijft er toch raar uitzien ondaanks de mooie facelift, het is geen auto voor je werk oid.
autobart zegt
2.0 TFSI uit de Golf R is ook super, maar een 2.5 TFSI zou ik Amen tegen zeggen! Die motor klinkt goed, is snel en super voor R versies… En van een 3.2 bij de R naar een 2.0 is niet goed vind ik zelf… Liever 2.5 gezien, die motor klinkt heerlijk!
Zjonnie zegt
@autobart: +10.. 5 cilinder boven elke 4 cilinder
autobart zegt
OT: Echt mooi, zo’n beetle R. Ik vind sowieso de nieuwe beetle mooier omdat die oude TÉ bol was
bigcar zegt
gooi dat ding v.d. stand af a.u.b.
HZW zegt
Het gerucht gaat wel in de wandelgangen van een 2.5 TSI met 4Motion.
Het zou de enige juiste motor zijn naar mijn mening om van de Beetle R iets speciaals te maken.
Met een 2.0 TSI kan je ook voor een scirocco of Golf kiezen.
Als VW het lef heeft om er een 2.5 TSI in te hangen geeft dat de Beetle R net dat beetje extra tegen over de anderen R-en.
Esprit_de_Flandre zegt
“van de derde generatie Beetle”
Zou ik toch eerder tweede generatie noemen…
torana zegt
@Esprit_de_Flandre: derde !
of ben je de eerste generatie vergeten ? die is dan ook maar 50 jaar geproduceerd, maar allé
Esprit_de_Flandre zegt
@torana: Die ben ik zeker niet vergeten. Alleen vind ik dat de ‘New Beetle’, en nu de opvolger ‘Beetle’ niets met die oorspronkelijke VolksWagen te maken hebben. Vandaar tweede generatie van dit model…
torana zegt
@Esprit_de_Flandre: oké, mee eens, tweede generatie New Beetle zou een betere verwoording zijn geweest…
Dimglor zegt
Ben niet zo’n fan van die voorkant… is niet lelijk, maar ik vind het ook niet heel mooi… Die achterkant daarintegen is echt wel dik….
mellie zegt
Dit is de 1e beetle die ik echt strak vindt