Vrouwelijke leaserijders kiezen vaker voor een witte leaseauto dan leaserijders van het andere geslacht. En waar mannen voornamelijk een Volkswagen leasen, kiezen vrouwen ook voor Peugeot, Mini en Renault.
Dat blijkt uit een onderzoek van leasemaatschappij Alphabet die de leasetrends van 2011 tot 2015 heeft onderzocht onder meer dan 60.000 leaserijders. Zwarte en grijze leaseauto’s zijn bij zowel mannen als vrouwen populair. Opvallend is wel dat vrouwen vaker voor een witte auto kiezen dan mannen. Slechts 14 procent van de mannen koos in 2015 voor een wit leaseauto tegenover ruim 21 procent van de vrouwen. Over het algemeen kiezen vrouwen ook vaker voor fel gekleurde auto’s dan mannen. Zo kiezen vrouwen bijna twee procent vaker een rode auto dan de mannelijke automobilist.
Eerder bleek al uit onderzoek van Alphabet dat Audi-rijders het vaakst schade rijden, op de voet gevolgd door Toyota-bestuurders. Ook ondervond de leasemaatschappij dat cabrio’s vooral goed verkopen in regenachtige landen. Vreemd.
martinus zegt
Zo zie je maar weer, ook met een auto kun je een fashion statement maken.
jochempie zegt
Bij Top Gear zeiden ze het jaren geleden al, in de UK koopt men meer cabrio’s dan in Frankrijk, Spanje en Italië bij elkaar. Reden? In de UK is een mooie dag bijzonderder, dus maakt men er dankbaar gebruik van als het zo ver is.