Een ”wolf in schaapskleren”.
Best een chique ding, toch? Het zou prima kunnen dienen als transfervervoersmiddel. Of als taxibusje voor de vriendengroep, maar dan moet er wel altijd iemand bobben. Een vrijwilliger vinden zou met deze Mercedes V-klasse in minder groot probleem zijn, schatten we in. Dit Mercedes-busje heeft namelijk een dikke AMG-V8 onder de motorkap.
De bus wordt door de verkoper bestempeld als gebruikt voertuig, maar wij hanteren in dit geval liever de Marktplaats-term zo goed als nieuw. De V-klasse heeft er namelijk nog geen 3.000 kilometer op zitten volgens de tellerstand. Hoeveel van die kilometers met de achtcilinder zijn verreden, weten we helaas niet.
De V8 in het busje
Laten we verder gaan over de aandrijflijn. Het blok komt van de tuners van GAD-motors. Zij bouwen in feite de V63 die Mercedes zelf nooit wilde bouwen. Hiervoor gebruiken de tuner de M177-motor, wat een 4.0 liter biturbo-V8 is. GAD kan er 620 pk en 900 Nm uit persen, maar voor volgens de omschrijving heeft de V-klasse die te koop staat ‘maar’ 585 pk. Dat moet ook wel genoeg zijn van en naar de kroeg.
Verder is het Mercedes-busje met AMG-V8 luxe uitgedost. Denk aan een Burmester surroundsoundsysteem, beenruimte waar Ryanair nog wat van kan leren en Lugano-leer als stoelbekleding. De goedkope witte lak hadden wij achterwege gelaten, maar het uiterlijk wordt nog enigszins verbeterd door de 19-inch AMG LM-velgen. In totaal weegt de bus trouwens 3.100 kilo.
Wat moet het Mercedes-busje met AMG-V8 kosten?
Je moet er wel wat voor over hebben om de eigenaar te worden van deze V-klasse. Ten eerste staat de bus te koop in Duitse Quedlinburg bij H&M Autoservice Inh. Guido Mertens. De plaats ligt ongeveer tussen Leipzig en Hannover. Vanuit Amsterdam is het ruim 500 kilometer rijden om er te komen. En dan moet je ook nog terug. Daarnaast is prijs flink: € 239.999. En dan moet je hem nog invoeren.
Motomoto zegt
Importeren is één, ga daarna maar eens wegenbelasting, verzekering en brandstof betalen voor deze portemonneeleegzuiger
kennone zegt
Als je de aanschaf met alles wat erbij komt met de invoer kan betalen moet de rest ook geen probleem zijn toch?
rrfm zegt
Wegenbelasting zal wel een stuk lager zijn dan de diesel variant
mashell zegt
Quedlinburg is misschien wel de mooiste stad van Duitsland. Als je het busje gaat halen sla dan zeker een bezoek aan het centrum niet over.
Dutchdriftking zegt
Ik vind hem gaaf! Een lekker foute side pipe a la G63 en hij is af wat mij betreft.
alpina007 zegt
Veel geld voor een « standaard » interieur
scheurbuik zegt
Zou al dat vermogen en koppel worden losgelaten op de voorwieltjes? Dat wordt dan schaatsen!
rikv99 zegt
V-klasses hebben achterwielaandrijving.
De GAD v-klasse video’s die ik gezien heb hebben een motor en transmissie swap van een GLS. Dus 4Matic.
't Peugje zegt
Jep, dit is een 4 matic
Robert zegt
Ik mag hopen dat alle modificaties ‘TüV eingetragen’ zijn, anders heb je nog wel een uitdaging om alles netjes RDW gekeurd te krijgen. Los van de motorswap (en de hopelijk daarop aangepaste remmen en overbrenging) kan ik me bijvoorbeeld voorstellen dat die AMG velgen niet zonder meer zijn toegelaten voor de (theoretische) lastdruk die een 3100 kilo zwaar bedrijfsvoertuig met zich meebrengt.
Meer info: https://www.bestelauto.nl/nieuws/kijk-uit-welke-velgen-je-monteert-onder-je-bestelauto/24274/
admiajfe zegt
de velgen zijn standaard in het leveringsprogramma Vito/V-klasse
en het vermogen gaat over 4 wielen :)
lotterij winnen en dan deze GAD v* voor de deur, heerlijk branden met dat ding.
mc96 zegt
Als ie 3100 kg weegt kun je maar drie vrienden mee nemen met een B rijbewijs…. Het is een leuke gimmick maar niet praktisch bruikbaar.