Filmpje! Deze keer een wat meer uitgebreide pwn3d-aflevering met oa een Kelleners Sport BMW M5, een Lamborghini Gallardo en een Ferrari F430.
De Gallardo had het al moeilijk, laten we even kijken hoe het deze keer gaat. V10 tegen V10:
Het is echter vooral de tuning die het hem doet, hier de Gallardo tegen een gewone M5:
Hier de gewone M5 tegen de M5 Kelleners Sport:
En dan hebben we nog de Gallardo tegen de F430:
En als laatste de M5 Kelleners Sport tegen de F430:
(via m5board.com)
CSL zegt
///M Power baby!!
Tjerk zegt
Rollende start is toch anders. Ik zou ze ook wel eens willen zien starten vanuit stilstand.
ZeRoo zegt
Ferrari power!
Wat een mooie bak toch die F430 en ssnel :)
LP640 zegt
Geef mij evengoed maar een gallardo.. of liever een múrcialago uiteraard..
Ik weet dat ik velen nu tegen het zere been schop, maar de M5 heeft niets, als je het mij vraagt..
Wat kost zo’n Kellener eigenlijk?
BTW die gastjes moeten echt engels leren :P
Thijs zegt
@ LP 640
Een M5 heeft niets? Mankeert er iets aan je oren? Geluid uitstaan? Even los van het feit dat het een BMW is praten we denk ik toch over een van de beste motorblokken gemaakt voor de straat. Ik ben eerlijk gezegd ook geen BMW liefhebber maar vind dit toch wel erg mooi. Kijk over mooi valt te twisten en das ook niet erg. Maar ik vind wel dat je als autoliefhebber de M5 wel moet liefhebben al is het voor de techniek.
Zie het tweede filmpje. We hebben het hier over een 4 deurs sedan die gewoon een volbloed sportauto bijhoudt…dat zegt in mijn ogen toch best een heleboel!!!
Fej zegt
Ik vind het allemaal fantastische autos, natuurlijk heeft de M5 iets minder passie in huis dan een ferrari of een lambo, maar iemand die een M5 koopt is ook helemaal niet op zoek naar een supersportwagen, maar naar een praktischere auto, met vergelijkbare prestaties. Dus dat de M5 niets heeft lijkt me veel gezegd. Clarkson zei zelfs dat je de M5 kon vergelijken met de F430.
CSL zegt
@Fej
Eindelijk iemand die het begrijpt!
Vergeet vooral niet dat je voor deze auto’s dubbele moet neerleggen.
Ik vraag me af hoe een M5(hamann), M6(hamann) het zou doen.
Zonder de begrensingen van de BMW’s hebben deze auto’s geen kans boven de 250km/h!
sacha zegt
Als de filmpjes van M5board.com komen dan weet je meestal al wel hoe laat het is ;-)
CSL zegt
@sacha
Tja.. iemand moet het doen ;)
Susp1cious zegt
Ik denk dat de 638pk M5 motor van Racing Dynamics het ook wel lekker doet :D!
http://www.racdyn.com
Je ziet duidelijk in het laatste filmpje dat de M5 last heeft van z’n gewicht en daarom wordt hij er het eerste stuk ook uitgetrokken. Ik vind het allemaal briljante auto’s. Elke auto voor z’n eigen kwaliteiten!
bramwillemse zegt
nou, ik heb toch liever een wat langzamere gallardo dan een m5!
Liever een heerlijke exoot dan een opgeleukte, lelijke sedan.
W00fer zegt
Bah, afschuwelijk dat die superieure Gallardo gewoon kapotgereden wordt op alle fronten door die M5. Om nog maar niet te spreken over de Kelleners Sport.
Koop je een exoot, houd de eerste de beste jan lul de houtkrul zakenman je gewoon bij, of hij gaat er zelfs voorbij.
David zegt
Ze zouden best eens Mercedes E63 vs. M5 k’vraag mij toch af wie dat zou winnen
sonny zegt
njah ik had van de Gallardo toch meer verwacht MAAR dat komt ook omdat hij 4-wiel is aangedreve das het spijtige van de maar binne kort de nieuwe gallardo die zal wel wat beter bestand zijn tege deze 2 concurente ( M5 en F430)
silly zegt
Wowwww,wat is die F430 toch prachtiggggggggg!!!!!!!!!!!
Wat een lijn,en wat een power.
j.batters zegt
Je mag geen standaard auto vergelijken met een opgevoerde auto.
Deze test is gewoon nep!
Je gaat ook geen standaard fiat panda tegen een bugatti laten sprinten.
Hoeveel pk’s heeft die m5 van kelleners???
Alwood zegt
bij een rollende start vind ik het wel mooi dat je de échte acceleratie van de wagens ziet. de gallardo lijkt haast op de 0-100 gemaakt terwijl de 50-200 naar mijn mening belangrijker is, vooral ook als je snel op een circuit wil rijden.
door de rollende start is tractie niet meer in het nadeel van de rwd…
waarschijnlijk zal de gallardo wel heel lang voorop rijden als er gekeken wordt naar stilstaande start, gewoonweg omdat hij op 4 banden zijn kracht kwijt kan. ook lijkt het erop dat dit de oude gallardo is want de SE en 2006-2007 versie hebben meer vermogen en een betere versnellingsbak.
als laatste wil ik hier aan toevoegen dat een beter awd systeem misschien ook uitkomst biedt omdat de gallardo hier bij hoge snelheid te weinig kracht naar de achterwielen lijkt te sturen. dit maakt het rijden saaier (minder overstuur) en de acceleratie wordt er duidelijk minder door.
de porsche 997 turbo lijkt mij in dit geval superieur.
ruben zegt
respect voor de ferrari!
F430 zegt
de naam zegt het al.
M Freak zegt
M POWER BABY M POWER!
Raging Whabbit zegt
op papier zou de standaar gallardo sneller zijn
Gallardo
topsnelheid 309 km/h
acceleratie 0-100 km/h 4,2 s
M5
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 4,7 s
maar de beste auto van bmw moet je natuurlijk ook vergleijken met de beste uit de lambo schuur en dat is natuurlijk de marcielago
topsnelheid 330 km/h
acceleratie 0-100 km/h 3,4 s
Maar vind het echt wel netjes van de BMW jammer dat ik hem persoonlijk niet zo mooi vind aan de buitenkant maar technische valt er niks op aan of af te merken! en dat voor een ton minder!
slk55 amg zegt
het lijkt me duidelijk, als je stijl hebt dan ga je voor de gallardo, als je snel wilt zijn voor de F430, als je twee kinderen hebt voor de m5, en als je geld en twee kinderen hebt ga je voor de Kelleners Sport.
Echt een knappe prestatie van BMW dat hij het kan winnen van gallardo, maar dit is zonder de tuning ook wel echt een nek-aan-nek race. de kelleners sport die is flink getuned en maakt dan uiteraard gehakt van de m5, maar het zal mij benieuwen wie er zou winnen als je bijvoorbeeld de gallardo hamann tegen de m5 hamann zou zetten. ook ben ik erg benieuwd naar de RS6 van audi, die zal er vast alles aan doen om de rs6 sneller te krijgen dan de m5. ben benieuwd.
slk55 amg zegt
“…..maakt dan uiteraard gehakt van de m5” moet uiteraard zijn “…..maakt dan uiteraard gehakt van de Gallardo”
WORDT ER GEK VAN zegt
ik mis er 1
de porsche 911 Turbo
MiuRa zegt
@ lp640
helemaal mee eens, hoe snel een m5 ook mag zijn, doe mij maar een gallardo
Benny1 zegt
In de praktijk testen is toch 100x zo leuk als het in een boekje lezen :) Zouden ze in NL ook niet ergens een verlaten vliegstrip hebben om uit te kunnen testen?
jc zegt
@Raging Whabbit
Wat zeg jij toch allemaal voor onzin?!!!
“je moet de beste auto van BMW vergelijken met de beste auto van Lamborghini” dus M5 tegen Murcielago (niet marcielago) en niet tegen gallardo.
De M5 vergelijken met de Gallardo is op zich al geen normale vergelijking. Sedan met Exotische wagen… maar dit doen ze om de beide V10’s met elkaar te vergelijken.
De motor van BMW moet ook in alledaags verkeer goed functioneren en daarom ook anders gebouwd en geprogrammeerd ( de V10 van Lambo is eerder een pure racemotor, kijk naar de Audi S8, ze boren voor deze auto de V10 uit met 0,2l om zo een iets beschaafdere motor te krijgen die ook goed vooruit wil!)
En nu om terug te komen op je domme reactie… als je dan toch 2 motoren wilt vergelijken van de beide merken, vergelijk dan de BMW V12 uit de McLaren F1 eens met de Lambo V12 uit de Murcielago… De BMW motor is 10 jaar oud en heeft nog meer Pk’s als de Lambo LP640. De V10 vd McLaren F1 is later ook nog gebruikt in de BMW X5 LeMans waar hij 750pk heeft… dus ik denk duidelijk welke de beste motor heeft…
Om dan nu nog eens terug te komen op beide V10’s… De M5-motor is verkozen tot beste motor van het jaar en in zijn klasse! Haal de begrenzer van de BMW eraf en je ziet dat hij in hoge toerenregionen de baas is over de Gallardo. De Gallardo is zelfs kleiner, iets lichter een heeft een veel betere aerodynamische vormgeving… dus eigenlijk is het wel een grote overwinning dat een Luxe-Sedan zo een dure sportwagen bijhoudt of zelfs kwijt rijdt.
Nu jij…
Mark zegt
Lambo please
Alwood zegt
jongens… daar gaan we weer…
het moet ook altijd zo uit elkaar spatten op een bmw post. :-P zit blijkbaar toch wel veel passie bij die duitsers ;)
Ivo zegt
@jc:
AMEN! De V12 uit de McLaren F1, de gemodificeerde 750i E38 motor is inderdaad nog steeds het neusje van de zalm uit de historie van BMW. Samen met de V10 M5/M6 en de 3.2 zes-in-lijn uit de E46 M3, dat wel. Daar kan Audi, of het hele VW concern of eigenlijk wie dan ook nog een puntje aan zuigen!!!!!
MrSelected zegt
Erg mooie prestatie van de M5, dat hij met al zijn kilo’s die twee rasechte (bijna super!) sportwagens bijhoudt of voorbijsteekt.
Ik vind alleen wel dat je als je zoveel geld hebt en zulke mooie auto’s rijdt je ook wel een BEETJE fatsoenlijk engels kan!
Prijstechnisch & praktisch gezien is de M5 de betere keus trouwens.. eigenlijk gewoon een koopje!
Mark zegt
euhm,
veyron 1001 pk isnt that VAG???
Brabus TKr 1005 pk?
Waar blijft BMW?
ah, ze zijn straalmotoren aant bouwe, just
Mark zegt
barabus, srry
Ruud zegt
boeie 911 turbo rijd m5 ook zoek
maar m5 is gewoon kk snel voor z,n klasse
persoonlijk denk ik dat op een recht stuk de E63 AMG nog sneller is
op het circuit wint de bmw wel
Robin zegt
M5, geweldig… een 5 deurs sedan die een standaard bijna even snel is als een gallardo. Erg bruut apparaat, en zonder de badges nog best discreet. F430 F1 ook erg erg cool, doe er maar een met rood leder.;-)
martijn zegt
Wees niet bang, de gallardo is veel sneller dan de m5, zet ze op welke racetrack dan ook naast elkaar en de gallardo zal altijd winnen. Als je dan toch een eerlijke dragrace wilt moet je ze beiden vanuit stilstand laten beginnen, want dan wint de gallardo wel met gemak van de m5. Daarnaast is dit ook nog eens een oude gallardo met een manual gearbox, de nieuwe gallardo heeft 20pk meer en de E-gear schakelt sneller. Dat neemt niet weg dat de m5 een geweldige auto is. Helemaal als je de prijzen vergelijkt, de m5 is zo’n 60.000 euro goedkoper!
Mark zegt
mannekes toch, ik ga echt geen m5 vergelijke me een lambo zenne.
lambo is gewoon sneller maar is daarvoor ook ontworpe, terwijl een m5 een sedan is met andere doeleinden.
jc zegt
Dat is nogal logisch dat hij op een circuit sneller is. Laat BMW een nieuwe sportwagen bouwen à la Z8 maar dan nu fatsoenlijk met de V10 erin en hij verslaat de Gallardo ook met gemak. Je kan op een ciruit toch geen Sedan met een sportwagen vergelijken. En vanuit stilstand vertrekken is zeker niet zo eerlijk als beide van 50 laten vertrekken. Bij een rollende start kan je het potentie van de verschillende motoren veel beter vergelijken.
slk55 amg zegt
@ivo
“Daar kan Audi, of het hele VW concern of eigenlijk wie dan ook nog een puntje aan zuigen!!!!!”
uhhm vergeten we de motor van de veyron, de RS4, de lambo’s en de verschillende bentleys niet. dat zijn allemaal stuk voor stuk geweldige motoren van het VAG-concern.
Mark zegt
@slk55 amg
het is dat dat ik zeg (kijk boven)
men vergeet soms dat veyron en lanmborghini van het VAG concern zijn.
Carfreak zegt
i love bmw, echte pure, en de snelste motors;)
rick.vanquish.bmw zegt
waaris de vanquish!
rick.vanquish.bmw zegt
de aston martin rijd die ferrari der zo uit
rick.vanquish.bmw zegt
vooral de vanquish!!!!!!! S
mvagusta zegt
Wel grappig dat iedreen hier M power of iets in die richting roept!
Als ik naar die filmpjes kijk zie ik alleen maar dat de M5 de LANGZAAMSTE is van allemaal, daarna de Gallardo(wat mij erg tegenvalt), daarna de DIK GETUNEDE M5 en de snelste is nog altijd de Ferrari! (voor mij ook misschien nog wel de enige ECHTE sportwagen!)
Rick dos zegt
Wat heb ik toch een hekel aan dat hele VAG gebeuren! Gallardo prachtige wagen! Prachtige motor! Wat doen ze dan?! Gooien ze bijna een hele Audi interieur erin! Als je zo in de Gallardo zit heb je eerder het gevoel dat je in een Audi zit. ZONDE!
En iedereen vraagt zich, naar aanleiding van deze filmpjes, natuurlijk af wat een Gallardo tegen een M6 kan……….Nou dit.
http://www.youtube.com/watch?v=UUfJ94aKO0g
w0o0dy zegt
@mvagusta: er komt zo ongetwijfeld weer een fan die je haarfijn zal uitleggen dat je ongelijk hebt, er niets van snapt en beter je mond kan houden….
Zo dat hebben eigenlijk dus al gehad…. voor het geld kocht ik geen van deze 3 maar ik denk dat de Ferrari-eigenaar het laatst/langst/meest lacht.
yo! zegt
Je ziet het Ferrari owned de Lambo en de M5. Ik vind de M5 nou echt niks aan, je kunt elke auto wel tunen om hem sneller te laten gaan dan een Ferrari of Lambo. Bovendien denk ik dat als alle BMW fanaten mogen kiezen tussen een M5 of een F430 dat ze de Italiaan nemen.
En btw: hou op met die irritante nutteloze post’s van ik hou van BMW, etc.
Rick dos zegt
BMW the best…….is zo afgezaagd……..BMW rulez……..is ook al zo vaak gedaan………..
Does BMW make everybody feel horney?! YEAH BABY! YEAH! ;) :P
w0o0dy zegt
wow…. de m6 kan zelfs tegen een Micra winnen! I’m impressed
http://www.youtube.com/watch?v=XeuoXPmkyW4
JANUS zegt
Does BMW make everybody feel horney?! YEAH BABY! YEAH!
Nou ik geloof het wel ja ;-)
Rick dos zegt
Nou, als dat niet aantoont dat de M6 een super wagen is, dan weet ik het ook niet meer! ;)
Rick dos zegt
@JANUS
LOL! :) Ik denk dat mijn punt wel duidelijk is zo…………. ;)
w0o0dy zegt
en de Kelleners M5 gets owned by a standard Corvette Z06….
http://www.youtube.com/watch?v=iEcfesmyRbE
JANUS zegt
Maar dan eens even heel iets anders.
Ik vind heel dat ge-own zo’n domme uitdrukking !
“Een Ferrari owned een Lambo.” Alsjeblieft zeg !!
Dan zou het toch zijn “Een Ferrari owns een Lambo”
Nou ja, dat zijn mijn hersenspinsels op de vrijdagmiddag :-D
sacha zegt
@Janus: Is dat Mercedes? http://images.google.com/images?q=%22Mercedes%20Terrell%22
Rick dos zegt
Ja, maar dat doet ie ook met de F430.
Zie hier:
http://www.youtube.com/watch?v=ec-ZDGjPFfg&mode=related&search=
En hier:
http://www.youtube.com/watch?v=slMqP0Wa0Fk&mode=related&search=
Dus het is geen schande. ;)
JANUS zegt
@Sacha.
Nee hè. Niet weer dat gehele Mercedes / BMW gedoe. Dat ben ik nou wel een beetje zat hoor………O, dat is haar naam ??!!?!?! Dat wist ik eerlijk gezegd niet maar zo te zien heeft ze wel iets met auto’s ;-)
Rick dos zegt
“Nee hè. Niet weer dat gehele Mercedes / BMW gedoe.”
Vreemd, heb daar ineens veeeeeeeelllllll minder problemen mee! ;)
JANUS zegt
Hoezo.
Ken jij dan plaatjes van een lekkere mevrouw die BMW heet ?!
Rick dos zegt
Nee, zeg ik dat dan?! De hele discussie mag van mij doorgaan zolang de plaatjs maar binnenstromen……
boeiend zegt
Allereerst wil ik zeggen dat de BMW M5 een uber vette wagen is !!! maar ik heb met eigen ogen gezien dat hij de Gallardo SE e-gear niet kan volgen. Ik denk dat het in dit filmpje gaat om de oude Lambo die idd een stuk trager is…
Ik zou zelf voor de M5 gaan, ik bedoel hoe bruut is het om boodschappen te gaan doen met 507 trappelende paarden !
Rick dos zegt
Tenzij we Black Magic Woman accepteren……. ;)
Piston zegt
Lees eens de AMS van vorige week… zelfs bij een stilstaande start kan de Lambo niet op tegen een M6. Lambo is gewoon overrated, geef mij maar de ferrari.
Vorige week trouwens nog met een M5 meegereden van de garagist, dit is echt een BEEST van een wagen! SMG systeem is mega, wel niet zo comfortabel in lagere versnellingen (kleine schokjes, but who cares…), maar héél sportief (tussengas bij schakelen naar lagere versnelling, snelheid van schakelen, enz.).
JANUS zegt
Ja maar als er nou Mevrouw BMW plaatjes zouden zijn dan zouden ze tegen elkaar kunnen gaan opbieden ! Ik zie het wel voor me maar ja. Dat is waarschijnlijk mijn zieke geest ;-)
Rick dos zegt
En als we haar nou eens BMW gaan noemen……..
Jurgen zegt
@ j.batters De Kelleners sport M5 heeft 567 pk.
Het pakket kost 12.250,- euro.
Ivo zegt
@ slk55amg:
De motor van de Veyron is ALLES BEHALVE een technisch wonder. Namelijk: 2x een W8 (gebaseerd op VR6 techniek) + 4 turbo’s en de boel hittebestendig maken. Is dat nou zo knap?????
De RS4, tja, 4.2 V8 dry-sump, 420 pk, mooi. Anno 2006 niet erg bijzonder hoor. Ooit een Engine Of The Year award gekregen? Daar zitten namelijk vaklui in de jury.
En ik weet dat je het als doorgewinterde MB liefhebber niet zo op BMW hebt, maar geef gewoon toe dat ze stuk voor stuk mooie motoren bouwen.
BMW320i zegt
ze konde beter de M6 gebruiken
jc zegt
Ja, de vaklui in de Jury voor de Engine-Awards zullen het wel eerlijk en met technisch oog beoordelen…
C0en zegt
@ iedereen
die Kelleners Sport heeft 50 pk meer dan de gewone M5. Dus zo’n 560 pk. Die velgen van de Ferrari zijn wel dik. En heeft iemand ook op de auto’s langs de zijkant gelet? Ik zie o.a: 911 Turbo’s, SL55 AMG, nog een F430 en een M6.
slk55 amg zegt
@Ivo
o ik wil meteen toegeven dat BMW goede en lekkere motoren bouwd. daar heb ik ook nooit iets over gezegd. maar hallo wake up! een fabrieksmotor met over de 1000 PK zonder enige tuning en dat noem jij geen noems waardige motor? sorry hoor.
maar uhhm wat vind jij dan zo bijzonder aan de M5 (motor)? het is tenslotte een V10 met 507 PK (niet echt schokkend voor een v10 motor), deze is gekoppeld aan een 7 v, seq. automaat (dit verklaard de snelle sprint) (zit ook in mijn slk). en met zo’n motor wil zo’n sedan wel. maar een technisch wonder wil ik het niet noemen, daarvoor wacht ik op de RS6 met een geblazen lambo v10.
wat me eigenlijk afvraag… vind je op m5board.com überhaubt een film waarop de m5 wordt verslagen? ik denk het niet.
Rick dos zegt
@slk55 amg
1 advies;
Quit while your ahead buddy……. ;)
slk55 amg zegt
o ja, ik ben geen doorgewinterde MB liefhebber, hoguit een autoliefhebber met een voorkeur voor duitse auto’s. Maar dat klopt ook eigenlijk niet want Engelse en Italiaanse auto’s staan ook hoog op mijn lijstje. Mijn autosmaak ligt vooral bij de unieke snelle ‘wolf in schaapskleren’ auto. zoals de GTA’s van alfa, de AMG’s van mercedes, de (R)S van audi, en niet te vergeten de M van BMW.
Rick dos zegt
your = you´re
m5 zegt
jammer dat ie getuned is zonder begrenzer pakt ieze ook wel denk
@ slk55amg er staan genoeg filmpjes en verhalen op het 5board dat de m5 wordt verslagen het is natuurlijk niet zo dat de wereld vergaat als er een m5 wordt voorbij gereden
TomRS6 zegt
Ach, die rijdt een audi hohenester er echt wel uit ;) of een rs6
ArieFerrari zegt
Citaat: ” De motor van de Veyron is ALLES BEHALVE een technisch wonder. Namelijk: 2x een W8 (gebaseerd op VR6 techniek) + 4 turbo’s en de boel hittebestendig maken. Is dat nou zo knap????? ”
JA. ( da´s verdomd knap van VW. Het moet namelijk ook heelblijven als ie wat langer volgas draait…..)
Ilquadrifoglio zegt
Prachtig die Ferrari…
Ook een getunde BMW 5L V10 kan niet tegen een standaard Italiaan met een 4.3L V8.
Forza Ferrari!
Oul@ zegt
Ik vind jou zo stom hè!!!! Ik ga wederom geen namen noemen. Je weet precies wie je bent!!!! ;)
Rick dos zegt
Gelukkig voel ik me niet aangesproken………
Colin zegt
Volgens mij kijken hier mensen wat raar naar auto’s.
Allereerst een perfect reisauto als een M5 is net zo snel als een Gallardo, dat lijkt me toch een behoorlijke prestatie.
Die Ferrari heeft bovendien ook nog eens een valse start, die paar meter dat die eerder gas geeft dat voordeel bouwt zich uit tot enkele meters. Later boven de 200 lijkt de M5 zelfs nog iets in te lopen.
Kortom een zeer knappe auto, nee heeft niet de passie van een Ferrari maar heeft ook heel veel voordelen.
Oul@ zegt
Voor €12.500,- had je een nette motorupgrade en rijdt je die Gallardo zoek.
Ik hoop voor je dat wanneer de M3 uitkomt je vrouwtje niet zo verslaafd is aan haar coupé want misschien kan je die dan inruilen ;)
Gewoon zeggen dat hij voor een beurt naar de garage moet en zogenaamd heb je de M3 als leenauto ervoor in de plaats (de komende 4 jaar)
Rick dos zegt
Ja, maar wie zegt dat ik over een paar jaar er niet zo eentje rij?! Bestellen we hem ergens volgend jaar. Heb je hem over 2 jaar. Komt perfect uit voor mij! ;)
Oul@ zegt
Ohw oké, dan is het goed.
Toch vind ik die F430 heel erg gruwelijk.
Dat is nou een auto waar ik een “moord voor pleeg”.
Zo in het zwart.
Rick dos zegt
Dat is zeker een mooie auto! De gallardo idem dito. Vind het alleen verschikkelijk jammer dat ie een Audi interieur heeft.
Ilquadrifoglio zegt
Gelukkig voel ik me niet aangesproken, en zeker niet als ik het fimpje bekijk ;)
m-rexx zegt
trekt een m5 gallardo uit???? OMG das nice
Oul@ zegt
Als je een zo’n aversie hebt tegen het VAG concern begrijp ik wel dat je je daar aan kan storen maar ik denk niet dat het interieur je belet om deze auto te kopen. Zeker niet als je beseft dat je zoveel plezier in die auto kan beleven. En anders gooi je er maar wat extra centjes tegenaan om bij een of ander bedrijf het interieur rigoreus aan te passen.
Rick dos zegt
Nee, dat zeker niet. Maar mijn aversie t.o.v. VAG is hier juist een mooi voorbeeld van. Je koopt een auto van (plus) 212.000 euro dan stap je in en dan zie je een interieur die je in bijna elk andere Audi ziet………..Dan voel je je toch genaaid?! Ik wel tenminste.
Oul@ zegt
Maar aan de andere kant, je weet dat het VAG-auto is, dus het “risico” dat er een interieur inzit van een Audi neem je op de koop toe.
Het is niet zo dat je daar pas achter komt als je de auto op de oprit hebt staan.
De keuze om de auto te kopen neem je in de showroom of na een testrit en daar heb je de auto al bestudeerd.
bmw m6 csl zegt
wacht maar als de m6 csl uit komt . die gaat ze een voor een verslaan. en nog iets laatst had ik bij m5board een m6 tegen een e55 amg getuned tot 640pk gezien. er waren twee video s daarvan. de eerste was de e55 amg(getuned) kansloos en de tweede had de e55 amg een betere start maar had als nog verloren.en jullie denken dat de e63 amg sneller zal zijn dan de m5, ik heb een woord daarvoor kansloos. zometeen gaat iemand weer zeggen dat de m6 sneller is dan de m5, dat scheelt ook maar een beetje
Rick dos zegt
Mijn voorbeeld is nogal gechargeerd, maar de strekking van mijn voorbeeld is toch wel duidelijk?!
Hetzelfde zou gelden als ik bijv. een Rolex koop met een Casio mechaniek. Je wilt dan niet een 13 in een dozijn product maar iets exclusiefs.
bmw m6 csl zegt
als jullie mij niet geloven dan gaan jullie maar naar youtube en typen jullie m6 in en dan ga jullie maar zoeken
slk55 amg zegt
@Rick dos je hebt helemaal gelijk, als je dit ziet:
dan is het inderdaad moeilijk om inteschatten og je in de A3 van je vrouw zit of in je gallardo :P
JANUS zegt
OK OK OK. Ik ben er weer ff tussenuit geweest dus effe snel inhalen.
@Rick dos.
Die mevrouw naast die witte BMW mag je noemen hoe je wilt. Dat maakt me niets uit. What’s in a name zullen we maar zeggen. Als je weet wat ik inmiddels al met haar heb uitgehaald in mijn gedachten dan noem je haar inmiddels zielig of invalide.
@Oul@.
Vind je mij stom ? Echt waar ?? Ik vind Rick dos stom omdat hij geen M5 koopt !! ;-)
Topless zegt
Als ik mag kiezen: de Ferrari. Op basis van wat ik erover gelezen heb, denk ik dat hij qua rijden mij beter zou bevallen dan de schitterende Gallardo (helaas kan ik het niet op basis van ervaring zeggen).
De BMW mag dan goed zijn volgend de kenners, ik vind hem vreselijk lelijk. Een gepimpte versie van een niet erg fraaie saaie-zaken-lullen-bak. Na een koude start, klinkt hij aanvankelijk ook nog eens als een diesel. En een rugvin hoort op een vis.
Rick dos zegt
@JANUS
He´s back! ;) Maar uh ik stom?! Ik heb verdomme wel mijn lagere school afgemaakt hoor! :P
sacha zegt
@bmw m6 csl: Sorry, maar je claim wordt niet door de cijfertjes onderschreven:
Dragtimes.com E55
Dragtimes.com M6
En als er één volkje is dat weet hoe je moet racen in een rechte lijn dan zijn het die Yanks wel.
Oftewel: pwn3d!
Rick dos zegt
@slk55 amg
Jij maakt het helemaal mooi! Maar dat stuur en die airco bediening straight out of an Audi. Zonde man!
Rick dos zegt
Ff heel snel tussendoor maar what the hell betekent pwn3d! Zie het wel vaker maar heb totaal geen idee!
Hou er rekening mee dat ik niet 1 van de jongere ben…….
Oul@ zegt
@Janus
whahahaaaaaaaaa…..ik ga helemaal stuk hier.
Oul@ zegt
@Rick Dos
Ja het is heel duidelijk. En ik begrijp het wel… ook hier moet ik het met je eens zijn.
Maar bij die Conti kan je zeggen wat je wil.
Lekker puh
Rick dos zegt
@Oul@
LOL! ;)
slk55 amg zegt
Ja sacha, wat betekent dat? dat vraag ik me ook af.
even tussendoor: ik kan echt niet wachten op de RS6, ik denk dat audi er alles aan doet om hem sneller te krijgen dan de e63 en de M5. (en dit gaat ze lukken ook :P )
thomas zegt
Vind ik altijd zo grappig als der iemand wijs probeert te doen terwijl die zelf niet weet waar die over praat <B>
Rick dos zegt
Uhm Sacha……
http://www.youtube.com/watch?v=lnlC6HeYxwU&mode=related&search=
sacha zegt
pwn3d is een verbastering van owned. Waarom weet ik ook niet… Zie ook
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=pwn3d
en
http://en.wikipedia.org/wiki/Pwn
@Rick dos: één zwaluw maakt nog geen zomer beste Rick ;-)
Nee, die m6 csl knakker had het over getunede E55’s, dus daar gaat mijn bijdrage over.
jc zegt
Ook de bediening van gps, en knopjes van middenconsole in de Gallardo zijn van audi, dit vind ik toch ook niet kunnen!
De Murcielago heeft dit niet!
Rick dos zegt
@sacha
Thx voor de info!
Ja, maar als die zwaluwen nou weg blijven omdat ze bang zijn?! :P
sacha zegt
@Rick dos: Zie mijn linkjes naar Dragtimes.com. Sorry: Numbers don’t lie
Rick dos zegt
Yeah but pictures speak a thousand words and in this case a Million! ;) :)
sacha zegt
@Rick: Dat noemen ze nou propaganda. Feiten met beelden bestrijden.
w0o0dy zegt
tja, als je een auto nodig hebt om je ego te steunen dan kun je niet hebben dat een ander merk sneller is…. beetje zielig, er is altijd wel iemand sneller…. heb je tonnen uit gegeven komt er een victor met 2000pk langs….. tja het is altijd wel wat.
Het voorbeeld van de Z06 was vooral leuk omdat een getunde M5 verliest van zo’n “primitief apparaat” als de Corvette… ;-) There is just no real substitue for cubic inches (except maybe a turbo or a compressor).
Rick dos zegt
@Sacha
Feiten manipuleren is toch propaganda?!….wat is dan makkelijker te manipuleren, feiten in schrift of feiten in beeld en geluid?!
sacha zegt
@Rick dos: Niet van een gerenommeerd instituut als Dragtimes.com. Die meten dubbelblind en placebo-gecontroleerd.
Rick dos zegt
@sacha
haha Tja daar kan ik weinig tegenin brengen natuurlijk! ;)
Deon zegt
Heel fijn allemaal met die bmw M5, maar doe mij toch maar die Gallardo!
Mag dan wel wat IETSJE langzamer zijn, maar dan kom je teminste wel in stijl aan :P
En laten we wel wezen…langzamer is in dit geval ook maar relatief, want over snelheid heeft geen van de auto’s in die filmpjes iets te klagen
Maar als het dan toch 4-deurs moet worden, dan doe me maar die CLS AMG die ik vandaag onderweg tegenkwam, en niks BMW M5!
sacha zegt
Lamborghini pwns. Ook al zit je tegen audi interieur aan te kijken, het heeft zoooooo’n presence. Dat Gallardo feestje waar ik was bewees dat nogmaals voor mij. Ook al zou ik er echt geen kopen (te ostentatief), er kan weinig tegenop.
Rick dos zegt
Mijn bezwaren tegen het Audi interieur zijn van zo´n dun fineer dat ik daar zo doorheen kan kijken. :)
Ik denk dat ik, als ik mocht kiezen tussen de 430 en Gallardo, voor de Gallardo zou gaan. Ik vond en vind Lamborghini net dat (héél klein) beetje meer hebben dan Ferrari…………of zeg ik nu iets belachelijks?
sacha zegt
@Rick: Doorsparen voor een Murci. Of een leuke Diablo occasion…
w0o0dy zegt
gewoon een echte sportwagen kopen….. de Noble M14 dus :-) Origineel en waarschijnlijk sneller op een circuit. Of de Corvette Z06 bij een tuner een beetje laten opknappen (mooier interieur en wat power en een beetje aan het onderstel knoeien) en echt iedereen kan het shaken :-)
Rick dos zegt
@sacha
Ik heb mijn schuur al vol liggen met lege statiegedflessen en oud papier. Mijn dochter van 11 heeft 5 krantenwijken (kan naar mijn mening nog wel wat bij). Mijn vrouw heeft al jaren geen kledingzaak of parfumerie van binnen gezien……….binnenkort Sacha………..binnenkort………. ;) :P
sacha zegt
@W0o0dy: Moeilijke keuze: Voor lul vooraan rijden in je Z06, of bij de garage wachten op de reparatie van de Diablo.
…Moeilijk!
w0o0dy zegt
daarom dus de Noble M14, fraaie auto, echt snel, exclusief en niet duurder dan een M6.
Zo erg voor lul rij je toch niet met een Z06? Ik denk dat je erger voor lul staat bij de Diablo die in haar eentje als een ringetje in een rondje om de boom hangt…….
L-M zegt
Ik snap niet waarom ze een M5 (5deurs) gaan vergelijken met een Gallardo en F430. Het zijn gewoon andere wagens. Steek de V10 motor van bmw in een Z4 in doe het dan eens over. Zien wie er dan wint.
sacha zegt
@L-M: Daarvoor moeten we denk ik echt naar Hartge.
– http://www.autoblog.nl/archive/2005/11/23/hartge_stopt_v10_in_bmw_3serie
– http://www.autoblog.nl/archive/2006/12/02/hartge-bmw-monsters
Don_Mario zegt
Laatste filmpje zie je wel dat de M5 Kelleners in loopt op de F430
En M5 VS E63 AMG,.. forget it E63 AMG… leuk geprobeerd maar M5 is sneller!!!!!!!!!!!!!!!
M the most powerful letter on the planet :D
@ Rick dos … jij hebt echt humor ;) haha
w0o0dy zegt
@Don Mario wat klets je nou? Most powerful? Zelfs een standaard Corvette Z06 is sneller. Maar een paar pk meer, maar het koppel wint de race. Toch niet zo superieur dus.
w0o0dy zegt
trouwens…. wisten de heren M-fans dat de man die de laatste 3 jaar de M-divisie leidde van AMG vandaan komt? Het lijstje auto’s dat onder zijn leiding is geïntroduceerd is niet verkeerd trouwens M5, M6 en de Z4M….. Ben benieuwd of er wat gaat veranderen en zo ja wat dan… we shall see.
Don_Mario zegt
@ Wooody
De Corvette Z06 kan mijn rug op!!
Kijk hier na
Motorart V 8 Benziner
Hubraum 7011 ccm
Aufladung Sauger/Euro 4
PS – UMin 512 PS (377 kW) – 6300/Min
Nm – UMin 637 Nm – 4800/Min
Motorlage/Antrieb Frontmittelmotor/Heck
Gänge/Schaltung 6/manuell
EEN 7 LITER V8 met 512 mager PKAAASS V-MAX 315 KM/H
EEN 5 LITER V10 met 507 DIKKER PKAAS V-MAX 334 KM/H
meschien wist je het nog niet, MAAR GEWICHT speelt ook een belangrijke rol…!!!
1440 KG TEGEN 1900 KG ( Het scheelt natuurlijk in jouw ogen niks he )
En als je denkt dat er wat gaat verander door die ex MB AMG leider.. Nee hoor over m-power beslissen meerder mensen en niet 1.
Hij heeft zelf in een documentair gezegt dat M-POWER beter is AMG. Dat wil niet zeggen dat AMG slecht,.. Maar er is altijd een Baas boven Baas
M-POWER Heerst de wereld tegenwoordig ;)
Rick dos zegt
w0o0dy zijn we weer aan het vissen kerel?!……oké I´ll bite.
De Z06 is 300 kilo lichter en heeft een 7,0l V8 motor waar ze 511pk uithalen. Ik denk niet dat iemand daar WOW! van gaat roepen. Nou ja, oké, misschien WOW! 7,0l en MAAR 511PK?! ;)
De M5 is “maar” 15000 euro duurder, MAAR dan heb je natuurlijk wel een véél praktischer auto (en imo een mooiere auto). Trek dan ook nog eens de begrenzer eruit en hij laat de genoemde auto´s achter zich op topsnelheid.
En dat Ulrich Bruhnke nu de scepter bij BMW M Gmbh zwaait, so what?! Wist je dat, tot voor kort, Karl-Heinz Kalbfell de scepter zwaaide bij Alfa Romeo?! Dezelfde Karl-Heinz Kalbfell die tot de komst van Ulrich Bruhnke de scepter zwaaide bij BMW M Gmbh…….En dat Bernd Pischetsrieder de scepter zwaaide over het VAG concern. Ookal ex-BMW….hmm makes you wonder.
&zo zegt
Ik heb deze zomer een keer meegereden in een F430, man wat een genot!!!! Daar gaat niets boven, geen M’s, geen Lambo’s niks!! Wat een auto!!!
///M FOR LIFE!!! zegt
Mijn nickname zegt al genoeg :)
Piewie zegt
Leuk zeg al die youtube filmpies… Hier nog een paar voor de BMW fans…
http://www.youtube.com/watch?v=k6L4CtSBf0k
http://www.youtube.com/watch?v=V9AeoFoS2vk
http://www.youtube.com/watch?v=P6L1jUkzjbU
///M FOR LIFE!!! zegt
@piewie
Stoere man ben jij! Je bent ze echt gaan opzoeken waar de BMW altijd aan het korste eindje trekt, hahahaha belachelijk.
Je kan niet altijd winnen!
En trouwens, die japanners, wat een slechte chauffeurs zijn mij da!
m5 zegt
@ woody die kerel die jij bedoelt is daar niet meer de baas
http://www.wiwo.de/pswiwo/fn/ww2/sfn/buildww/id/126/id/231965/SH/0/depot/0/index.html
Pipo_de_Clown zegt
haha, ja doen we ook een vergelijk met uitstraling en restwaarde plz?
over 7 jaar is die M5 terug te vinden op het kamp, de lambo niet :)
mvagusta zegt
Pipo de clown…..
Ik vind het imago van de lamborghini Gallardo ook al flink gedaald hoor! 75% van de rijders is een patser met een petje op, een gangsta-rapper of iets in die richting! Bij de Murcielago is het al ietsje beter! En dan is het interieur van een Lamborghini al helemaal om te huilen!
Ferrari blijkt hier gewoon de winnaar te zijn en is naar mijn inziens ook nog het enige raspaardje uit Italië! Alles is er goed aan! En het publiek is ook vele maler beter als Lamborghini
BMW…. Tjaa, absoluut niet mijn favoriet, maar laat wel zien zich aardig te kunnen meten met de echte sprotwagens! (vergeet het tuningsetje hier niet) Alleen als ik hier de reactie dan weer lees van de BMW fans…… Dan moet ik zeggen dat het lijkt alsof het publiek hiervan het verstand heeft van een koe(enkele daargelaten)
Ik denk dat WoOodY de beste keus heeft gemaakt in deze topic! Doe mij ook maar zo’n exclusieve Noble!
w0o0dy zegt
fijn dat de heren BMW fan’s me niet teleurstellen en ook fijn dat ze me niet voor rotte vis uitmaken. Nog wel even dit….. de corvette haalt 512 pk en dat is idd niet zoveel voor een 7 liter, maar….. als de motor een hoger maximum toerental draait komen er veel meer pk’s uit. Bij 8000 toeren zou de motor van de Corvette ongeveer 600pk hebben….. Trouwens…. als de Corvette 7-versnellingen zou hebben zoals de BMW M5 dan was de race helemaal dramatisch verlopen en zou het verschil veel groter zijn.
Het ging me er niet om de M5 (kelleners) af te zeiken, maar feit is wel dat zelfs een getunde M5 klop kan krijgen van zoiets primitiefs als de Corvette. Dus de superioriteit van BMW uitroepen gebaseerd op een paar getallen en wat filmpjes is nogal dom. Ja het is één van de beste merken op een aantal vlakken, todat er weer een ander merk met een nieuwe wagen andere maatstaven zet… zo gaat het altijd in de autowereld.
Alwood zegt
nou doe mij maar een M3 sedan ( :P ) en als die er niet komt hou ik het gewoon bij een V70R! zo!
en mvagusta… de 360 en 430 ook wel… zijn alleen maar gekocht door petjes en rappers :o dus dan mag je lamborghini ook niet afrekenen op de gallardo. verder vind ik ferrari véél te onorigineel en de huidige styling bevalt me absoluut niet!
nu is het hoofdstuk ‘duitste degelijkheid’ bij lamborghini ook wel erg lekker.
dan zou ik het allerliefst nog een LP640 hebben, een half jaar geleden vond ik de bugatti nog de bruutste bak… vooral omdat ik de murci altijd saai heb gevonden. maar de LP640 heeft alles wat de countach en diablo ook hadden en heeft weer de echte mysterieuze lamborghini-sfeer om zich hangen.
maar gelukkig hoef ik me nog lang niet druk te maken over een keus in deze prijsklasse ;-)
Ivo zegt
@ woody:
Je zegt: “Trouwens…. als de Corvette 7-versnellingen zou hebben zoals de BMW M5 dan was de race helemaal dramatisch verlopen en zou het verschil veel groter zijn.”
Over domme opmerkingen gesproken…
En dat de lat na verloop van tijd door andere merken hoger gelegd word is nogal logisch. Maar welk Duits merk waarvan de eerste letter een B is komt er 9 van de 10 keer met de innovaties en de technologische hoogstandjes?
Juist.
Alwood zegt
@ Ivo
Bmercedes?
Ivo zegt
@slk55amg:
Zullen we het er maar op houden dat je niet zo heel veel verstand van auto’s hebt?
De automaat in jouw slk heeft niets maar dan ook niets gemeen met de 7-traps SMG bak van BMW. Jouw auto beschikt over een ordinaire koppelomvormer en kan nooit tippen aan de schakeltijden van de SMG bak.
En kom op zeg, een geblazen V10! Eerst maar eens kijken of die komt en nogmaals, een sportwagen hoort niet over drukvulling te beschikken. Vermogen opschroeven met een turbo/kompressor is een zwaktebod. Tenzij je gewoon een koppelrijke GT wilt bouwen. Zoals de 335i, ik zal je maar voor zijn…!
alfa156 zegt
in your face VAG group.
Forca Italia
VAG maak nog maar wat lupo’s en laat het degelijke werk aan de grote jongens.
Jullie hebben Lambo al naar de kl*** geholpen, blijf nu maar met jullie fikken van alle andere legendarische wagens ;-)
Rick dos zegt
@w0o0dy
Maar beste, lieve wOoOdy die zelfde Z06 maakt ook gehakt van een F430……
http://www.youtube.com/watch?v=ec-ZDGjPFfg&mode=related&search=
Let wel dit is een F430 F1!
http://www.youtube.com/watch?v=slMqP0Wa0Fk&mode=related&search=
Dus je kan begrijpen dat ik totaal niet begrijp, waarom je zo op de M5 zit te fitten, maar vervolgens niks over de F430 zegt. Die, naar mijn mening, een échte concurrent is van de Z06.
Ik bedoel, doe je het er nou om? Of is het zó moeilijk om toe te geven dat BMW hier gewoon een prachtig stukje techniek op de weg heeft gezet?
“Dus de superioriteit van BMW uitroepen gebaseerd op een paar getallen en wat filmpjes is nogal dom.”
Wat je iemand anders toedicht, moet je zelf natuurlijk niet mee beginnen, hè?! ;)
w0o0dy schrijft,
15 December 2006 om 16:29
en de Kelleners M5 gets owned by a standard Corvette Z06….
http://www.youtube.com/watch?v=iEcfesmyR…
karlo zegt
@alfa156 vw maakt al geen lupo’s meer en de huidige lamborghini’s zijn werkelijk prachtig
Jur zegt
Ik ben geen fan van Bmw, noch van ”M-power”, ze zijn brilliant op het gebied van motoren dat zeg ik daarbij wel eerlijk. Maar de passie die ze nalaten op het model, de sound en bovenal het imago wat aan de m5 vast zit is jammerlijk te noemen (naar mijn mening!).
Het feit dat ik bijna elke dag wel een m5 tegenkom zegt zowel dat het een prima auto is als dat de orginaliteit ver te zoeken is…. Als men een auto koopt waarmee emotie opgewekt wil worden, ga dan niet voor een duitser, maar voor een duitser met een Italiaans jasje…(of een Nederlands jasje: Spyker ;))
Verder nog één dingetje:
De motor der motoren:
Pagani Zonda S:
AMG 7.3, V12, 555 bhp
Geluid wat nooit te evenaren valt (naar mijn mening)
Joe!
Carfreak zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
w0o0dy zegt
@Ivo: en waarom is dat een domme opmerking? Je komt met geen enkel argument. De M5 haalt zijn snelheid voor een belangrijk deel uit het feit dat de auto 7 versnellingen heeft (want het koppel is relatief laag). Als meer merken dat gaan doen halen ze ook meer performance met dezelfde vermogens…
@Rick Dos: tuurlijk doe ik het er (soms) om. Maar als je een quote gebruikt zet dan de regel die erbij hoort er ook achter…
“Ja het (BMW) is één van de beste merken op een aantal vlakken, todat er weer een ander merk met een nieuwe wagen andere maatstaven zet… zo gaat het altijd in de autowereld.”
Dat de M5 een behoorlijk speciaal stukje techniek is dat staat wel vast. De weinig subtiele SMG bak en de styling zijn wat mij betreft de enige (technische) minpunten, naast een hoge aanschafprijs en een beetje het imago.
Mijn opmerkingen tegen de M5 zijn dus vooral als tegenwicht tegen alle geblaat dat er op neer komt dat BMW het enige merk is dat goede auto’s kan bouwen….
1) ook andere merken hebben verschrikkelijk veel kennis en kunde in huis en kunnen waanzinnig spectaculaire auto’s maken.
2) BMW richt zich bewust op de meest sportieve kant van de markt voor “gewone huis tuin en keuken”-auto’s en onderscheid zichzelf daardoor.
3) andere merken KUNNEN BMW waarschijnlijk wel evenaren, maar vanwege een groot aantal redenen is hun product anders gepositioneerd, en dat is niet (zoals sommigen hier aanvoeren) slechter of zelfs waardeloos. En al helemaal geen bewijs van onkunde.
Voorbeeld van alledrie de hierboven genoemde punten waarbij je kunt vaststellen dat BMW geen vergelijkbare auto heeft die dezelfde eigenschappen combineert, laat staan overtreft. De Lexus LS460 (en later de LS600). Geen enkele auto combineert comfortabel met sportief weggedrag, luxe, absolute betrouwbaarheid en duurzaamheid en techno hocus-pocus beter dan die auto (systemen die waarschuwen voor het verlaten van de rijbaan en zelfs de auto automatisch tussen de lijnen kunnen laten rijden, automatisch inparkeren, adaptive cruise control, een systeem dat bestuurders observeert en waarschuwt als de bestuurder te lang de verkeerde kant op kijkt, automatische aanpassing van veer en demperkarateristiek in geval van een mogelijke uitwijkmaneuvre etc…..)
Punt is dus…. BMW is niet altijd beter. Op een aantal vlakken zijn ze uitzonderlijk goed, maar op een aantal zijn ze duidelijk minder… zo heeft bijna elk merk wel sterke punten. Of dat voor de koper belangrijk is, dat is een tweede. Een E63 AMG is erg snel, maar heeft ook (bewust) een totaal ander karakter dan een M5. Waarom? Omdat ze mikken op andere kopers.
bmw m6 csl zegt
@sacha , zoek het op en kijk en praat dan nog verder oke
Rick dos zegt
@w0o0dy
Die regel is irrelevant aan het punt die ik maak. En naar mijn mening hoort die regel er ook niet bij. De quote die ik heb gebruikt is één die een conclusie behelst die kant nog wal raakt. De conclusie opzich daar valt genoeg om tegen te beargumenteren. Ik vond het echter grappig dat je iets of iemand voor dom verklaard terwijl je zelf er mee begint en je doet er ook zelf aan mee. Een beetje zwarte pot die een ketel verklaard dat ie zwart is verhaal………
Het valt me voor de rest op dat je vaak (vaker wel dan niet) tegen het “geblaat” van BMW fans ingaat dan bij Audi of Mercedes. Is dit alleen maar om aan te tonen dat je vooroordelen jegens BMW fans correct zijn of zit daar meer achter? Ik dicht jou wel wat meer kwaliteiten toe dan alleen maar vooroordelen bevestigingen kweken. Volgens mij heb jij ook heel goed door dat BMW vaak de standaarden zet waar de andere merken zich aan omhoog moeten trekken. ;)
“1) ook andere merken hebben verschrikkelijk veel kennis en kunde in huis en kunnen waanzinnig spectaculaire auto’s maken.”
Dat ben ik met je eens. Echter is het jammer dat Mercedes en Audi die kennis en kunde ingekocht hebben (in de vorm van AMG en Lamborghini) ipv het gekweekt te hebben zoals M Gmbh van BMW.
“2) BMW richt zich bewust op de meest sportieve kant van de markt voor “gewone huis tuin en keuken”-auto’s en onderscheid zichzelf daardoor.”
Dit is idd. waar. En dit hebben ze al jaren gedaan. Het grappige van dit hele verhaal is, dat iedereen nu hier een graantje van mee wilt pikken. Kijk naar Audi´s Quattro Gmbh, Mercedes´s AMG afdeling en nu ook Lexus´s F afdeling. En dus kunnen we weer concluderen dat BMW ook in deze sector van de markt een standaard heeft gezet.
“3) andere merken KUNNEN BMW waarschijnlijk wel evenaren, maar vanwege een groot aantal redenen is hun product anders gepositioneerd, en dat is niet (zoals sommigen hier aanvoeren) slechter of zelfs waardeloos. En al helemaal geen bewijs van onkunde.”
Nououou! Zoals ik al zei, als dit niet onkunde is, waarom hebben Audi en Mercedes die kunde dan ingekocht?
“Een E63 AMG is erg snel, maar heeft ook (bewust) een totaal ander karakter dan een M5. Waarom? Omdat ze mikken op andere kopers.”
Maar als dit zo is, dan hebben ze toch niks van elkaar te vrezen?! In de concurrentiestrijd voor hun marktaandeel bedoel ik dan. Helaas wijst de realiteit anders uit…..
Is BMW perfect?! Nee, natuurlijk niet. Niets in deze wereld is perfect (nou ja, misschien ik dan! ;) ). BMW is echter wel een merk waar weinig op aan te merken valt, in relatie tot zijn concurrenten. Zij zetten niet een auto op de markt om er bij te horen maar om toonaangevend te zijn. Neem bijv. mijn X5 natuurlijk waren zij niet als eerste , MAAR zij hebben het hele segment wel een trap onder hun kont gegeven. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden aan het conto van BMW toe te voegen.
En wat ik het allermooiste van het verhaal vind. Is dat dit in principe een David en Goliath verhaal is. Kijk hoe BMW presteert ten opzichten van de Goliaths DaimlerChrysler en VAG…….
Daar kan je toch alleen maar respect voor hebben?
Fej zegt
amen
w0o0dy zegt
ik heb ook zeker wel respect voor de prestaties van BMW, alleen hebben hun auto’s ook minpunten. Het feit dat ik minder de behoefte voel om tegen Audi-fans in te gaan komt waarschijnlijk omdat die minder uitgesproken zijn (of minder onzin verkopen). Bij de Mercedes fans (en ook bij de Porsche-fans, en zelfs tegenwoordig bij enkele Lexus-fans) zitten ook wel een aantal mensen die alleen de positieve zaken van hun merk zien en niet de minpunten en vervolgens dingen roepen die echt nergens op slaan. De Bmw-fans lijken het vaker te doen, maar wellicht is dat mijn (vertekend) beeld.
Wat ik zelden doe is schelden of mensen beledigen. Ik probeer altijd met argumenten duidelijk te maken dat er ook een andere kant is van het verhaal….. Ik hoop dat mensen dat zien. Ik heb niet veel tegen BMW, maar sommige fans en ook de styling zijn wel minpunten (in mijn ogen), maar op het technische vlak zijn ze wel vaak erg goed bezig! (maar zouden ze op bepaalde punten ook nog wel beter kunnen).
Rick dos zegt
“Het feit dat ik minder de behoefte voel om tegen Audi-fans in te gaan komt waarschijnlijk omdat die minder uitgesproken zijn (of minder onzin verkopen).”
Nouououou daar heb ik toch andere ervaringen mee………… ;)
sacha zegt
@bmw m6 csl: Ik heb het opgezocht en daarmee jou ongelijk bewezen. Wat wil je nog meer?
bmw m6 csl zegt
@sacha
heb je het opgezocht op youtube.com zo ja, dan kan je niet goed kijken. en als je niet hebt gekeken zoek het dan op en bewijs dan nog maar dat ik fout zit. je kunt het ook op m6board.com bekijken. dus sacha veel succes met zoeken
sacha zegt
@bmw m6 csl: Één filmpje van m6board.com bewijst niks. Het zijn leuke filmpjes, maar de statistieken op Dragtimes.com (onafhankelijk) zeggen genoeg. Getunede E55’s, daar kan maar weinig tegenop in een sprintje. Het spijt me voor je.
Rick dos zegt
Hmmm heerlijk gewoon! ;)
w0o0dy zegt
de standaard E55 doet 1000m met staande start in 22,9 seconden (http://www.mercedes-benz.com/amg/e/news/index.htm)
en de M5 (cijfers van BMW) heeft er 22,7 seconde voor nodig. Dus mogen we aannemen dat een getunde E55 een standaard M5 idd klop geeft, maar als beide standaard zijn zou de M5 moeten winnen (met een hele kleine marge)
bmw m6 csl zegt
@sacha, wees nou niet zo koppig en zoek het open praat dan nog verder.
bmw m6 csl zegt
@woody, 0-400m doet de m5 al 0.3 sec sneller laat staan 0-1000m
bmw m6 csl zegt
en nog iets, niet alle dragtimes zijn het zelfde van de m5. zo zegt autobild dat de m5 0-400m doet in 12.7(afgerond). en laatst las ik in een amerikaanse site dat de m5 daar 12.5sec over doet. wat ik bedoel is dat niet iedereen zo goed schakelt, optrekt of snel reageert, en daarom zijn er verschillen in de tijden.
wat ik het belangrijkste vind in een auto is rij plezier en geloof me de m5 heeft daarin meer te bieden dan de e63 of de e55 enz.
w0o0dy zegt
Dit zijnde officiële cijfers van BMW en Mercedes zelf en ik neem aan dat die kloppen. Je kunt dus vanalles aandragen, maar dit is het meest betrouwbaar.
Het verschil tussen de standaard E55 en de M5 is slechts 0,2 seconden in het voordeel van de M5 na 1000meter.
Een getunde E55 zit vrij eenvoudig in de buurt van de 540pk maar haalt ook een koppel van 775Nm bij 3000 toeren (kleemann K8). Die auto haalt 0-200 in 11,8 seconden en de snelste tijd (geklokt door een betrouwbare bron) voor een (standaard M5) ligt op 13,5 seconden. Dus als beide standaard zijn is de M5 sneller, maar met wat opschroeven van de druk van de compressor is de E55 (duidelijk) sneller.
w0o0dy zegt
ehm K4 natuurlijk
w0o0dy zegt
hmm ik zit te pitten…. k1 heeft 520 pk en 750Nm, K2 heeft 560pk en 780Nm, K3 heeft 610pk en 835Nm en de K4 haalt zelfs 640pk en 900Nm
bmw m6 csl zegt
ik weet niet hoe je die linkjes hier moet laten zien anders had ik het jullie laten zien
bmw m6 csl zegt
ik heb net nog gekeken en is de kleeman met 640 pk. twee keer hebben ze geracet en twee keer heeft de m6 die gewonnen.
w0o0dy zegt
deze info over de M5 staat op M5board.com…..
auto zeitung 26/2004 sport auto 12/2004
0 – 100 km/h 4,4 s 0 – 100 km/h 4,5 s
0 – 200 km/h 13,9 s 0 – 200 km/h 13,8 s
sport auto 11/2005 Autobild 2005
0 – 100 km/h 4,4 s 0 – 100 km/h 4,7 s
0 – 200 km/h 14,1 s 0 – 200 km/h 13,5 s
Car&Driver 2005 Road&Track 2005
0-60 mph 4.2 0-60 mph 4.1
0-100 mph 9.4 0-120 mph 13.3
0-150 mph 20.7
BMW M5 Test Autocar(which is the best data established for M5)
0-100kmh : 4.5
0-160kmh: 9.6
0-200kmh: 14.3
0-240kmh(150mph):21.2
100-200kmh: 9.8
100-240kmh: 16.7
Barry330cd zegt
Echt lachen met die non discussie tussen Rick dos en Woody hiero en als klap op de vuurpijl ook nog ff een geinig item tussen Sacha en BMW M6 CSL!!!
bmw m6 csl zegt
@woody, zie je wat ik bedoel de tijden verschillen per website
m5 zegt
ze moesten een keer de m5 met smg bak naast de m5 6 hand bak zetten kijken of het veel scheelt kwa optrekken
m5 zegt
btw kleemann e55 amg die moet je vergelijken met een dinan s3 e39m5
http://www.dinanbmw.com/
laidback zegt
Even over de 1e opmerking..
dit is duidelijk GEEN m power.. als de motor dusdanig getuned is :)
de M5 is zekerr een hele dikke auto..
de F430 en de gallardo ook
maar bedenk wel ff dat de M5 een 4zitter is.. en de Gallardo + F430 Coupés zijn..
2 coupe’s die gebouwd zijn op snelheid..
de M5 is ook gebouwd op snelheid.. maar weegd meer, en is een totaal andere klasse..
de Normale M5 houd een Normale F430 echt niet bij.
nu laat me maar eens een filmpje zien van de Getunede M5 tegen een Getunede Gallardo. wedden dat die gallardo em te snel af is ;)
al zou ik (als ik het geld had) voor de M5 gaan (IN HET WIT!!) :). wat een mooie auto is dat toch..
als ik dan nog geld over had.. een Rode Ferrari F430 Spyder F1.. wie wil daar nou niet mee gezien worden :P
sacha zegt
@bmw m6 csl: E55 Kleemann stage 4 heeft 640pk en 900Nm. Leuk zo’n filmpie op M6board, maar daar klopt natuurlijk geen hout van. Standaard M6 heeft (geloof ik) 500pk en 530Nm, dus een simpel rekensommetje leert dat die Kleemann, mits daadwerkelijk Stage 4 met iemand achter het stuur die kan rijden, sneller moet zijn.
Dat die mijnheer in de E55 ge-pwn3d wordt is overduidelijk. Dus ofwel hij moet zijn nep-kleemann badges weer heel snel inleveren, of hij moet leren dat je niet in de 4e versnelling moet optrekken bij een race. Of hij is genaaid door Kleemann.
Voor de liefhebbers:
http://video.google.nl/videoplay?docid=9046243074448899701
http://video.google.nl/videoplay?docid=-4714921809697612373
w0o0dy zegt
@Sacha: zou het wellicht aan de versnellingsbak in combinatie met de startsnelheid liggen? De M5 heeft meer versnellingen dus wellicht dat daarom de trekkracht beter is bij hoge snelheden, of……… de E55 hangt (eerder) in de begrenzer dan de M5?
sacha zegt
@w0o0dy: zonder modificaties ontlopen ze elkaar al niet veel. En dan (vermeend) 640pk/900Nm tegen 500pk/530Nm zo’n verschil? Daar is iets anders aan de hand.
pwn3d desalniettemin.
w0o0dy zegt
@Sacha: daar zit wel wat in ja. 28% meer pk’s en 70% meer koppel is wel een erg groot verschil….. of die lui van Kleemann naaien mensen een oor aan…..
Tijd voor een eigen duel? Bel jij ff rond? Ik wil wel één van de twee auto’s op z’n staart trappen ;-)
Oul@ zegt
uhhh, vergeten jullie mij niet. Ik wil ook een staart trappen………. ;)
CSL zegt
WHAT! M6 sneller dan een E55 Kleemann stage 4!!
Die M6 blijft mij toch maar weer verbazen zeg!!
m5 zegt
nog eentje dan voor de kleemann liefhebbers
http://youtube.com/watch?v=Q17bTXt7paA
CSL zegt
@m5
Dit meen je toch niet het?
Het zijn de rijders van Kleemann zelf!!
Is toch waanzin! SLR 626PK kleemann 640pk SLR 722 650pk (32.000 euro meer dan normale SLR)
Endan door een M6 voorbij gereden, O.M.G.!
CSL zegt
Hier pakt de 911 Turbo de F430(uiteraard)
http://youtube.com/watch?v=iaS2wWbbWS8&mode=related&search=
Hier kan de 911 Turbo niet langs de M5 en bij 240 zie je zelfs dat de M5 de 911 gaat inhalen. ///M5 blijft een zware sedan, hier komt 50pk goed van pas, Wat trouwens heel makkelijk uit een M5 te halen is.
http://youtube.com/watch?v=dG0knICW_bs&mode=related&search=
bmw m6 csl zegt
@sacha, wees nu maar stil want we hebben bewijs. ze hebben drie keer geracet en drie keer heeft de BMW M6 gewonnen. dus geluk kan het niet zijn, geef nou maar toe dat de M6 sneller is want je hebt zelf gezien dat de M6 em steeds inhaalt.al proberen ze het 100 keer dan durf ik te wedden dat de M6 keer op keer gaat winnen
sacha zegt
@bmw m6 csl: Welnee joh. Dit is hardstikke nep.
Carfreak zegt
nog iets leuks, de S60R die de M5 achter laat . Zeker de moeite waard :d :d http://videos.streetfire.net/search/volvo/10/18158492-ec85-4ec1-84ad-bbb675525363.htm
CSL zegt
Z3 coupe S60R(2006)
http://www.youtube.com/watch?v=-QSNYYLauxA
Carfreak zegt
http://video.google.nl/videoplay?docid=653754585070717828&q=S+60+R
damn die volvo is echt super snel !!! hij laat de E500 ook al het stof eten amai
CSL zegt
@Carfreak
Wie wil nou in een VOLVO gezien worden!!
Carfreak zegt
allesinds geen jaloerse mensen ;-)
Isabella zegt
Mm.. volgens mij ben ik een van de enige hier.. maar de ferrari is echt te lekker!
yanne zegt
Je mag zeggen wat je wilt, maar de m5 en de prestaties wat hij levert in combinatie met die prijs wat een verschil dat is met de f430 en gallardo(de prijs dus!) , dat is een nieuwe prijs voor een m3.. dus als ik moet kiezen qua verhouding van prestaties en de prijs?! geef maar de m5 dan.. uiteraard liever de gallardo als ik in het geld zou zwemmen,
en als je goed kijkt, op het laatste filmpje neemt de f430 een valse start of vertrekt die van Kelleners te laat
sorry maar de verhouding – prestaties, prijs komt de m5 toch boven de 2 anderen. en dit is geen zever;)
360driver zegt
Forza Ferrari !!!
marcel zegt
die bmw is echt snel maar zoals je ziet heb je altijd baas boven baas
ferrari is nu emaal de baas
M-POWER zegt
lach me een krul in me lul met al dat druke gedoe van mensen
lucky zegt
jullie praten wel over BMW die OPGEVOERD is laat die Lambo dan ook opvoeren..
dan gaan we zien.. want de lambo haalt wel de standaard m5 in en de Lambo is ook standaard..
dus deze vergelijking slaat nergens op
en alsnog Ferrari blijft koning van dit..
want hij verslaat ze allemaal en ook de opgevoerde BMW
en de ferrari is niet eens opgevoerd voer die ferrari dan eens op dan klaar
dan komt die bmw niet eens in de buurt
en @ yanne
ik weet niet maar ik heb liever 1 Ferrari in me garage staan dan 2 lelijke BMW’s
lucky zegt
nog ff een toevoeging..
hebben mensen ook misschien gedacht aan het feit dat miss die man in de gallardo gwn niet kan rijden?
Niels zegt
lelijk dat de m5 de lambo er uit rijd tog zie ik liever een lambo dan een deutsche bradwurster
Steffel zegt
Uuhh die bmw heeft 7 versnellingen dus je kan ze eigelijk pas echt vergelijken in de laatste versnelling, hij is van 50 tot 250 gewoon zo snel omdat hij een extra versnelling heeft….
ronalt zegt
En nou maar hopen dat we de lotto winnen he.
jesse zegt
Die kelleners sport bmw heeft een tekentje op het stuur dat verdacht veel op die van hartge lijkt. Zijn die sweden dan niet zo eerlijk als dat ze overomen?????
Sammy zegt
M5 is rap, maar wacht tot er een bocht in die rechte lijn komt. F430 & Gallardo zie je niet meer terug als je in een m5 zit.