• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vraagje: Wat voor motor moet Spyker gaan gebruiken?

Auteur: robbie, gepost 9 augustus 2012 om 22:02 – 142 Reacties

Spyker C8 Aileron. Zonder motor?


Sinds jaar en dag lepelt Spyker 4.2 liter V8 motoren van Audi achterin hun modellen, maar die voorraad is bijna op en dus zijn ze hard op zoek naar iets anders. Lang leek het erop dat Spyker de 564 pk sterke V8 uit de Cadillac CTS-V zou gebruiken, maar zoals je wellicht weet is de relatie tussen Spyker en General Motors sinds kort ernstig bekoeld. Wat moeten ze dan gaan gebruiken?

Spyker zou natuurlijk bij Audi kunnen blijven, maar we hebben zo’n donkerbruin vermoeden dat de liefde tussen die 2 partijen een beetje over is. Waarom zou Spyker anders al jarenlang op zoek zijn naar een andere leverancier? Ook lijkt de kans heel klein dat Audi nu al de nieuwe 4.0 V8 met twee turbo’s aan externe partijen zoals Spyker gaat leveren. Laten we Audi dus maar van het lijstje halen.

Is BMW dan wellicht een optie? Deze naam werd in het verleden immers al regelmatig genoemd. Destijds zou met BMW onderhandeld zijn over de 4.4 V8 met turbo’s. Maar hoe goed is de relatie nog tussen BMW en Victor Muller? Saab zou immers ook motoren gaan afnemen bij BMW, maar dat is natuurlijk nooit doorgegaan. Once Bitten, Twice Shy? Het zou zomaar kunnen.

Welke leveranciers van V8 motoren blijven er dan nog over? Je zou kunnen denken aan Ford en Chrysler die allebei dikke V8’en leveren (ook als zgn crate engine). Daarnaast heb je ook nog Mercedes, Toyota/Lexus of bijvoorbeeld Jaguar/Land Rover.

Ook het kleine Lotus is/was bezig met het ontwikkelen van een eigen V8 en de banden tussen Lotus en Spyker zijn altijd innig geweest. Het is alleen niet helemaal duidelijk hoe ver Lotus is met de ontwikkeling van die motor en of ze überhaupt nog van plan zijn om die motor in productie te nemen.

Voorlopig heeft Spyker in elk geval nog iets minder dan 80 Audi motoren op voorraad liggen en daar kunnen ze zeker nog 1,5 jaar (of langer) mee vooruit. Als ik zou moeten gokken? Dan zou ik gaan voor de 5.0 V8 van Jaguar/Land Rover. Waarom? Niet omdat het nou de allerbeste (of sterkste) motor is, maar meer omdat JLR waarschijnlijk maar al te graag wat extra motoren wil verkopen.

JLR is immers een kleine speler en elke motor die ze extra kunnen verkopen is mooi meegenomen. Grote partijen als Mercedes, Ford en Lexus hebben het iets minder hard nodig om een paar extra motoren op jaarbasis te slijten.

Wat voor motor (V8, minimaal 500 pk) zou jij achterin de C8 Aileron en voorin de D8 Peking to Paris willen zien liggen?

Ook interessant!

  • Video: V8'en gaan los in de sneeuw in Katwijk
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • Mercedes S580
    Mercedes S580 heeft de enige juiste motor (V8!)
  • Video: zó klinkt een motor die in de soep loopt

Nieuwste artikelen

  • VinFast biedt frisse keuze op de Europese EV-markt met betaalbare B-segment SUV
  • Gaat de Volvo XC60 al te lang mee? #test
  • Iconische Ferrari is stiekem vernoemd naar Brigitte Bardot
  • Opvolger Nederlandse Bugatti one-off kent zijn klassiekers
FacebookTweetPinLinkedIn

aileron, Audi, BMW, c8, d8, Ford, GM, Lotus, Spyker, Techniek, V8

Vorig bericht: « Is dit een voorbeeld van Bentley’s nieuwe doelgroep?
Volgend bericht: Roemeense politie krijgt een Jaguar XFR »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    9 augustus 2012 om 22:06

    Ik zou BMW ook goed vinden, maar of die geassocieerd willen worden met VM waag ik te betwijfelen.

    Login om te reageren
  2. mightymike zegt

    9 augustus 2012 om 22:09

    6.2 liter V8 van AMG met turbo dan. Blijft een goede motor en een heerlijk geluid

    Login om te reageren
    • lijpelijpe zegt

      9 augustus 2012 om 22:15

      @mightymike: turbo onder drukt het uitlaat geluid hè dan maar zonder denk! Want hard gaat die dan toch nog wel

      Login om te reageren
      • mo112 zegt

        9 augustus 2012 om 22:43

        @lijpelijpe: waarom niet gelijk de beste van de beste pakken de V8 van de maserati quattroporte waauww wat een geluid

        Login om te reageren
        • Vanquish zegt

          10 augustus 2012 om 12:18

          @mo112: Ja, gewoon Italiaanse zooi erin gooien, dan zit je altijd goed!

          Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      9 augustus 2012 om 22:44

      @mightymike: Ik zeg de 1.0 driecilinder uit de Aygo! Lekker A label eraan, 14% bijtelling en verkopen die hap!

      Login om te reageren
    • lemans96 zegt

      10 augustus 2012 om 00:00

      @mightymike: met turbo? Lijkt me dat die vlak 600pk uit de SLS, zonder turbo, meer dan o.k. zou zijn…

      Login om te reageren
    • tooon zegt

      10 augustus 2012 om 03:58

      @mightymike: Ik zou veel liever een atmosferische V8 hebben dan een geblazen! OT: is een Italiaanse V8 geen optie? Maserati is inderdaad al aangehaald.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      10 augustus 2012 om 08:40

      @mightymike: Ook mijn gedachte. Maar dat wordt me toch nooit.
      Verstandig: US V8; goedkoop en redelijk betrouwbaar.
      Cool: Maserati 4.7. Dat ding klinkt prachtig en lijkt me bijna uitgefaseerd: zal nu wel betaalbaar zijn.
      Handig: VAG 4.0 V8; al is dat blok nog wel wat nieuw, het past misschien wel t best. En bij Spyker weten ze hoe een VAG blok werkt.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        10 augustus 2012 om 11:12

        @gregorius: de Maser motor wordt ingekocht bij Ferrari…uitgefasserd wellicht, maar de vraag blijft in hoeverre Spyker zo’n deal kan maken met de ‘bouwer Ferrari’.

        Login om te reageren
    • stan zegt

      5 juni 2013 om 18:56

      @mightymike: Ja, overheerlijk zelfs.. Heb vanmiddag nog een SL63 AMG 2012 gespot!

      Login om te reageren
  3. Hupke zegt

    9 augustus 2012 om 22:11

    Zijn ze niet gewoon al jaren op zoek naar een motor die ook effectief loopt op gebakken lucht?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      9 augustus 2012 om 22:16

      @Hupke:
      Hahaha heel scherp, ik krabbel net terug op mijn stoel +1

      Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      9 augustus 2012 om 22:24

      @Hupke: Dat heet een gasturbine.

      Login om te reageren
    • nielsvanderweiden zegt

      10 augustus 2012 om 11:47

      @Hupke: LOL! Of ze zoeken een leverancier die gebakken lucht als betaalmiddel accepteert.

      Login om te reageren
  4. raoulkroes zegt

    9 augustus 2012 om 22:12

    V8 uit de M5 f10!!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      9 augustus 2012 om 22:26

      @raoulkroes: reken daar maar niet op, dat blok is veel te nieuw.

      Login om te reageren
      • raoulkroes zegt

        9 augustus 2012 om 22:30

        @robbie: is ook al bij wiesmann te vinden dus waarom niet? ;)

        Login om te reageren
        • aallex zegt

          9 augustus 2012 om 22:42

          @raoulkroes: Wiesmann is al bijna 20 jaar vaste klant bij BMW dus die krijgen die motoren zonder horten of stoten. Maar ik denk niet dat BMW hun nieuwe motor zo 1 2 3 even aan een onbekende gaat leveren.

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            9 augustus 2012 om 22:51

            @aallex:

            Maar het gaat wel om die goeie ouwe Vickie, wat nou een onbekende?

            (goed punt overiggens)

            Login om te reageren
          • raoulkroes zegt

            9 augustus 2012 om 23:06

            @aallex: klopt maar et zou mooi zijn!

            Login om te reageren
      • geronimo zegt

        10 augustus 2012 om 11:47

        @robbie: Aangezien ze pas binnen anderhalf jaar nieuwe motoren nodig hebben zou BMW die van de F10 tegen dan misschien toch wel willen aanreiken?

        Login om te reageren
  5. bozewolf zegt

    9 augustus 2012 om 22:14

    De bodem eruit zagen en doe maar als de Flintstones.

    Login om te reageren
  6. alcantara zegt

    9 augustus 2012 om 22:14

    BMW S1000RR!

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      9 augustus 2012 om 22:17

      @alcantara: Gaat niet passen vrees ik. Misschien een minibike?

      Login om te reageren
    • bartjuh zegt

      9 augustus 2012 om 22:20

      @alcantara: dat is een moterfiets.. en als je de motor die erin ligt bedoeld is het een 1000cc viercilinder.. lijkt me niet echt geschikt voor in een auto. Een amg v8 klinkt denk ik iets te grof voor een spyker. Ik denk dat idd de landrover/jaguar v8 een goede keus is.

      Login om te reageren
  7. ascari15 zegt

    9 augustus 2012 om 22:17

    Ferrari 458 italia V8!!
    9000 toeren!!!

    Login om te reageren
  8. sieten zegt

    9 augustus 2012 om 22:17

    V8 uit de Land Cruiser met een supercharger of turbo!

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      10 augustus 2012 om 00:33

      @sieten:

      Dan nog liever de 5.7 v8 uit de Tundra…trd levert geloof ik al een sc daarvoor :)

      Login om te reageren
  9. jeremyvdmeer zegt

    9 augustus 2012 om 22:18

    AMG&goed geluid, klinkt als een goede combinatie, maar wat dacht je van deze Maserati&een steen harde erectie betere combinatie of niet;)
    Ik zou het liefst een maserati v8 (alfa 8c) terug zien in een Spyker.. een mooier geluid bestaat er gewoon niet!
    Als ze maar niet net als die andere “merken” gaan downsizen!
    en voor een v6 turbo gaan ofzo, maar dat zal wel niet gebeuren..

    Login om te reageren
  10. guusboum zegt

    9 augustus 2012 om 22:18

    Hmm, misschien een cosworth V8? Duurzaam en kan veel vermogen aan..

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      9 augustus 2012 om 22:26

      @guusboum: die is toch alleen geschikt voor het circuit en niet voor staatauto’s? Dan zit je sowieso al in de problemen qua emissies etc en krijg je geen enkele Spyker goedgekeurd in de VS.

      Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    9 augustus 2012 om 22:18

    Ford V8 blokken hoef je toch niet bij Jaguar te kopen ??

    kan je beter het Mustang blok nemen ..

    Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      9 augustus 2012 om 22:59

      @lincoln:
      De Jaguar V8 is geen Ford-blok. Het is 100% eigen JLR-product, en stukken sportiever dan een luie, ongeblazen Amerikaanse V8

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        10 augustus 2012 om 06:47

        @mgmgb:

        mwhahahaha ..

        want bij Ford weten ze niet hoe je een V8 moet maken zeker ..

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          10 augustus 2012 om 15:05

          @lincoln: Spyker zoekt moderne high-revving V8s, niet 2-kleppers met carburateurs die 1:4 lopen en max 6000rpm doen.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            10 augustus 2012 om 15:07

            @dawwg:

            wakker worden suffe ..
            tis alweer 2012 ..

            je domme cliches snijden geen hout meer ..

            Login om te reageren
  12. guusboum zegt

    9 augustus 2012 om 22:19

    En was lotus niet aan het testen met een V8 met +- 600 atmosferische pk’s?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      9 augustus 2012 om 22:28

      @guusboum: lees het artikel even zou ik zeggen ;)

      Login om te reageren
      • guusboum zegt

        9 augustus 2012 om 23:12

        @robbie: oh stom, las alleen titel(ja, slecht)

        Login om te reageren
  13. papa zegt

    9 augustus 2012 om 22:22

    Ik zeg Nelson Racing!!!

    Login om te reageren
  14. norge zegt

    9 augustus 2012 om 22:22

    Equus zeg ik natuurlijk .

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      10 augustus 2012 om 08:19

      @norge: Excuus?

      Login om te reageren
  15. smotsholle zegt

    9 augustus 2012 om 22:23

    5.0 superchargerd van jaaaaaaaag. Die oa in de xk-rs ligt.

    Geen turbo. Supercharger. Veel mooier.

    Maar waarom geen oudere v12 van Ferrari??

    En aub geen crate engines. Zo gewoon. Gewoon hoort niet bij Spyker.

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      9 augustus 2012 om 22:25

      @smotsholle: Omdat ze de meeste oude V12’s niet meer maken. ;)

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        9 augustus 2012 om 22:29

        @kickass: de meeste? Zeg maar gerust allemaal ;) Voldoen ook niet meer aan moderne emissie eisen etc.

        Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      9 augustus 2012 om 22:30

      @smotsholle:
      Nu doen ze het toch ook met gewone Audi motoren.
      En met wat ze nog hebben liggen kunnen ze nog minstens 10 jaar vooruit.

      Login om te reageren
      • smotsholle zegt

        9 augustus 2012 om 22:40

        @jrk68: jhaaa, is ook weer zo. Emuslie bende…

        Login om te reageren
  16. erwinowicz zegt

    9 augustus 2012 om 22:23

    Volvo T6 met extra turbopower! Een beetje zwaar, maar wel lekker!

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      9 augustus 2012 om 22:26

      @erwinowicz: ze wilden absoluut geen V6 (de mieperds)

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        9 augustus 2012 om 22:31

        @guusboum:
        De T6 is een zes in lijn. Maar het klopt ze willen minimaal een V8.

        Login om te reageren
  17. jerry zegt

    9 augustus 2012 om 22:24

    Trappers? Zoveel kilometers maken de rijken dezer aarde nou ook weer niet.

    Login om te reageren
  18. Hupke zegt

    9 augustus 2012 om 22:27

    Zo’n hartley V8 zou niet slecht zijn moesten ze vooruit willen gaan maar daar zijn ze eigenlijk te zwaar voor.

    Dat nieuwe TVR V8 blok heeft ook wel wat oempf (en weegt ook niets) maar nu zijn die weeral failliet zeker.

    Login om te reageren
  19. basjaski zegt

    9 augustus 2012 om 22:27

    Geen Chevy/ford motor AUB. klinkt zo kitcar.

    M5 v10, AMG V8 of een Merc V12 (atmospherisch).

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      9 augustus 2012 om 22:30

      @basjaski:

      whahahaha ..
      die oubollige zuipschuiten komen nooit door de California law ..

      Login om te reageren
    • aallex zegt

      9 augustus 2012 om 22:45

      @basjaski: Daar zeg je me wat, de v10 van BMW zou er prachtig bij passen, alleen worden die niet meer gemaakt wel?

      Login om te reageren
  20. tvklarenbosch zegt

    9 augustus 2012 om 22:28

    En een V10? Ook wel kippenvel!!

    Login om te reageren
  21. guusboum zegt

    9 augustus 2012 om 22:30

    Viper V10! Met op aanvraag een twinturbo voor 1000pk!

    Login om te reageren
  22. kaasboerin zegt

    9 augustus 2012 om 22:32

    Tsja, dan neig ik al gauw naar LS9 van GM (Corvette ZR1 V8/Supercharger), maar ja, GM. Supercharger lijkt mij wel (stukken) beter dan een turbo..
    De V8 van de E9x M3 generatie is lekker hoogtoerig maar dat is minder dan 500pk.

    Login om te reageren
  23. patrickae86 zegt

    9 augustus 2012 om 22:32

    Bmw V12 lijkt me wel wat :) of iets uit de lexus lfa..

    Login om te reageren
  24. urtarget1992 zegt

    9 augustus 2012 om 22:34

    Amg v8? V8 uit panamera? m5 blok? blok uit vette? Wie weet, zolang ze die prachtige spykers maar blijven maken:)

    Login om te reageren
  25. bass1103 zegt

    9 augustus 2012 om 22:35

    Tja. Een AMG motor zou fantastisch fijn, maar dat wordt hem niet ben ik bang. Ik denk ook dat een JLR-motor grote kans maakt. Met supercharger? :-)

    Login om te reageren
  26. lamborgfan zegt

    9 augustus 2012 om 22:36

    Euh.. V10 of V12 van audi/lamborghini?

    Login om te reageren
    • aallex zegt

      9 augustus 2012 om 22:46

      @lamborgfan: Ze wilden niet van de motor af, maar van de leverancier. Dus ook geen V10 van hun.

      Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        10 augustus 2012 om 09:29

        @aallex: ooh okee! Had ik niet begrepen!
        Dank je.

        Login om te reageren
  27. JanJansen zegt

    9 augustus 2012 om 22:40

    Radical performance engines maakt sinds kort ook een bruikbare v8 met 500 pk. Voordeel is zijn gewicht: droog 88kg. Dan te bedenken dat hij erg compact is en er een goede sadev bak voor te krijgen is.
    De techniek heeft zich sinds 2004 wel bewezen.
    Maak je de auto ook nog eens exclusief mee. De onderhouds intervallen van 20.000 km zijn prima, een gemiddelde Spyker rijdt dit nooit. (kijk maar eens op mobile.de)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      9 augustus 2012 om 22:57

      @JanJansen: voldoen die aan de strenge eisen (typegoedkeuring & emissie) in de VS? Lijkt mij niet. Dus een kansloos verhaal.

      Spyker moet een motor hebben die wereldwijd als is goedgekeurd. Dat gaat met zo’n kleine fabrikant nooit lukken, want veel te duur.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      9 augustus 2012 om 22:58

      @JanJansen:
      In een licht bakkie als de Atom werkt dat best.
      Maar je weet dat die motor is samengesteld uit 2 gemodificeerde Hayabusa motoren?
      Hij haalt die 500pk uit 3 liter dus ik ben bang dat het koppel wat weinig is voor een Spyker die dik 2 keer zo zwaar is.
      Eenmaal optoeren zal het best gaan maar echt lekker rijden zal het denk ik niet.

      Login om te reageren
  28. tommy_horsten zegt

    9 augustus 2012 om 22:40

    eigen 7.0 v10

    Login om te reageren
  29. vali1992nl zegt

    9 augustus 2012 om 22:40

    De 4,7 maserati V8. Die klinkt zooooo lekker!

    Login om te reageren
    • jeremyvdmeer zegt

      9 augustus 2012 om 23:32

      @vali1992nl: idd maserati blok er in!! Lekker geluid in een lekkere auto

      Login om te reageren
  30. Remon zegt

    9 augustus 2012 om 22:41

    Kunnen ze Porsche niet lief aankijken of ze nog wat Carrera GT blokken hebben liggen :-) Qua motorgeluid de puurste porno die er op deze aardkloot te vinden is!

    Login om te reageren
  31. Sportspotter13 zegt

    9 augustus 2012 om 22:41

    lieft v8 en licht, dus 3.2 v8 biturbo of 4.0 v8 biturbo. Of je zou er een bestaande audi motor voor spyker met het nieuwe vliegwiel, dat ze in TU Eindhoven hebben bedacht, in moeten leggen.

    Login om te reageren
  32. kaasboerin zegt

    9 augustus 2012 om 22:41

    Er staat dat het een V8 moet zijn.

    Login om te reageren
  33. moondustfocus zegt

    9 augustus 2012 om 22:42

    Een V8 uit de Shelby GT500 2013 zou het goed doen…

    Login om te reageren
  34. smotsholle zegt

    9 augustus 2012 om 22:42

    Vraag lexus ff. De is-f v8? Misschien te oud, maar anders die rete vette v10

    Login om te reageren
  35. astonfreak zegt

    9 augustus 2012 om 22:44

    Alsof 420 Pk niet genoeg is, spyker rijders hebben niet meer nodig :P

    Login om te reageren
    • aallex zegt

      9 augustus 2012 om 22:48

      @astonfreak: Er staat niet dat ze meer vermogen willen, ze willen simpelweg een andere leverancier.

      Login om te reageren
  36. glaskoning zegt

    9 augustus 2012 om 22:47

    V20

    Login om te reageren
  37. bsxc2 zegt

    9 augustus 2012 om 22:50

    Polestar misschien?

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      9 augustus 2012 om 22:51

      @bsxc2: zescilinders vinden ze niet groot genoeg

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      9 augustus 2012 om 23:04

      @bsxc2:
      Nu je refereert naar Volvo, hun V8 wordt ook door Noble gebruikt.
      Grote voordeel Volvo is Chinees en VM is dikke mik met Chinezen. Wie weet hebben we het misterie samen opgelost.
      Zouden we doorgaan voor de magnetron?

      Login om te reageren
  38. w0o0dy zegt

    9 augustus 2012 om 22:50

    BMW’s twin turbo of de Audi/Bentley, maar de Ford Supercharger uit de Mustang GT500 zou ook wel een optie kunnen zijn…. Nadeel van de meeste van die motoren is het gewicht. Een atmosferische 7L LS v8 van GM is veel compacter en lichter dan al die dingen….

    Login om te reageren
  39. guusboum zegt

    9 augustus 2012 om 22:53

    De 9liter V16 van RR Phantom prototype!

    Login om te reageren
  40. Femme zegt

    9 augustus 2012 om 22:53

    De 4,5 liter V8 met 550pk uit de Ruf RGT-8!

    Login om te reageren
  41. JamesBond007 zegt

    9 augustus 2012 om 22:56

    Simpel

    http://www.youtube.com/watch?v=30LjCeNbLlg

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      9 augustus 2012 om 23:01

      @JamesBond007: ik denk redelijk grote kans omdat die niet in hetzelfde segment zitten, volume zoeken (om de kosten omlaag te krijgen) en ook niet onwillig zullen zijn als hun motor in een high-profile product terecht komt…

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        10 augustus 2012 om 02:24

        @w0o0dy: Precies, plus het voordeel dat deze motor klinkt als een supercar, zuipt als een supercar, naar mijn mening een goede vervanger is van het gebrul dat de audi blokken ( met spyker finetuning ) nu produceren.

        Tevens meer naamsbekendheid voor Jaguar.

        Veel pluspunten tot dusver.

        Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      9 augustus 2012 om 23:03

      @JamesBond007:
      Amen! Al bevestigt dat wel dat je eigenlijk knettergek bent om een Spyker te kopen in plaats van een XKR-S

      Login om te reageren
  42. SimonMc zegt

    9 augustus 2012 om 23:00

    Yamaha’s V8 die ook in de Volvo XC90 PUV concept ligt.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      9 augustus 2012 om 23:03

      @SimonMc: geen slecht idee… in de Noble uitvoering power ZAT!

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        9 augustus 2012 om 23:07

        @w0o0dy: Juist, die was ik even vergeten…

        Login om te reageren
  43. ej20g zegt

    9 augustus 2012 om 23:04

    – Mercedes-Benz M157 V8 (422-571 pk 5.5L (BiTurbo) uit o.a. de gefacelifte S63 AMG)
    Mercedes-Benz M156 V8 (457-525 pk 6.2L uit o.a. de C63 AMG)
    Mercedes-Benz M159 V8 (571 pk 6.2K uit de SLS AMG)
    Mercedes-Benz M285 V12 (612-630 pk 6.0L BiTurbo uit o.a. de S65 AMG)
    Mercedes-Benz M158 V12 (700-720 pk 6.0L BiTurbo uit de Pagani Huayra)
    – Ford Coyote 5.4 V8 (550 pk 5.4L Supercharged uit de 2012 Shelby Mustang GT500)
    – Audi 4.0 TFSI V8 (420-520 pk 4.0L Twin Turbo uit o.a. Audi S8)

    Dat zijn allemaal fantastische motoren. Het liefst zou ik de Mercedes-Benz M157 V8, M156 V8 of M158 V12 erin willen zien.

    Login om te reageren
  44. 454ssV8 zegt

    9 augustus 2012 om 23:09

    Geen samenwerking met GM, maar wél het “572CI (9,5 ltr) Crate Engine” blok, los te bestellen…

    Login om te reageren
    • papa zegt

      10 augustus 2012 om 06:38

      @454ssV8:
      Misschien wel even injectie erop… Met carb kan alleen bij het oude spyker

      Login om te reageren
  45. tom_menges zegt

    9 augustus 2012 om 23:16

    mischien t blokje uit de lexus lfa??

    Login om te reageren
  46. guusboum zegt

    9 augustus 2012 om 23:20

    Of 2 aan elkaar gelasde 1,6L viercilinder turbo blokken uit de nissan deltawing/juke, 3,2L TT 8inlijn met +- 600 pk’s that is!

    Login om te reageren
  47. jawi94 zegt

    9 augustus 2012 om 23:23

    Spyker moet gewoon zelf een V8 gaan ontwikkelen. Dat zou echt vet zijn

    Login om te reageren
    • aallex zegt

      9 augustus 2012 om 23:34

      @jawi94: Dat kost allemaal veel te veel geld voor spykertje

      Login om te reageren
  48. jawi94 zegt

    9 augustus 2012 om 23:29

    Zowiezo wel een atmosferisch blok. Dat past wel bij Spyker.

    Login om te reageren
  49. The360box zegt

    9 augustus 2012 om 23:39

    Doe maar de 5.0 Jag, klinkt het beste met de goede uitlaten alleen wel met supercharger maar ach, dat heeft de 6.2 GM ook.

    Login om te reageren
  50. jeremyvdmeer zegt

    9 augustus 2012 om 23:43

    Er moet zowiso een extreem blok in aangezien die spykers ook extreem zijn! Dus niet een blok zoals amg.. Of van BMW of Audi dat is zo degelijk er moet een blok in wat die auto nog meer karakter geeft! Denk aan de lambo’s de alfa’s de maserati’s de lancia’s de pagani’s (ja met een AMG) allemaal Italiaans! Dus hang gewoon iets leuks uit de fiat familie er in, en aangezien er een V8 in moet blijft alleen de 4,7ltr maserati over!

    Login om te reageren
  51. therealist zegt

    9 augustus 2012 om 23:50

    Iets minder dan 80 Audi motoren voorradig. Meer, ja veel meer dan voldoende!

    Login om te reageren
  52. Rudy zegt

    9 augustus 2012 om 23:51

    Motor uit de nieuwe Mustang GT500 @ 660pk?.
    Nadeel van veel turbo motoren is dat ze erg saai klinken.

    Mijn voorkeur zou toch uitgaan naar een naturally aspirated motor die hoogtoerig is. Oude 4.8 v8 van BMW was een leuk motor (die ze nog leveren voor o.a. Morgan) maar is weinig spectaculair.
    Er zijn niet veel bijzondere v8en meer. Motor uit de nieuwe SLK55 AMG, 5.5L turboloos?. Wat oppeppen en zo’n 500pk eruit halen???.

    Login om te reageren
  53. germancarsftw zegt

    9 augustus 2012 om 23:52

    AMG’s 5,5 liter supercharged uit de SLR McLaren! Wat een blok is dat zeg! Als het voor een nog duurder model is doe dan maar de V12 AMG uit de pagani zonda.

    Login om te reageren
  54. mrvporsche zegt

    9 augustus 2012 om 23:54

    Ik zou zeggen v10 uit de lfa een beetje aanpassen en het past wel beste motor geluid ooit

    Login om te reageren
  55. lutser zegt

    10 augustus 2012 om 00:00

    Koenigsegg’s 5 liter v8 twin turbo met 1150pk of zoiets zou leuk zijn.

    Login om te reageren
  56. porsche911turbo2 zegt

    10 augustus 2012 om 00:02

    V12 uit een 599

    Login om te reageren
  57. E34M5Touring zegt

    10 augustus 2012 om 00:19

    Aandrijflijn uit de Fisker Karma. 0% bijtelling, geen BPM, koppel als een beer en superhip. Ideaal voor de milieubewuste Hollywood filmster. Meteen een green imago en toch asfaltkrommend koppel. Iets meer tunen op topspeed en misschien een iets sterkere range extender (chippie in die GT motor).

    Login om te reageren
  58. Mbaas zegt

    10 augustus 2012 om 00:22

    LFA V10? Of is dat de te groot/duur. Misschien een andere Lexus V8, lijkt me wel wat.

    Login om te reageren
  59. salberts93 zegt

    10 augustus 2012 om 00:22

    heeft Audi de 4.2 niet nog in productie voor de RS5, R8 en RS4? en anders is die V8 van Porsche misschien een optie, daar hebben ze alles aan vast kunne maken in de Panamera, doe je naast een gewone versie een Turbo en een Hybrid voor de emissiezeurpieten:D weet niet van Porsche die ooit een blok uitgeleend heeft maar toch

    Login om te reageren
  60. ster74 zegt

    10 augustus 2012 om 00:38

    Hier is de beste optie, de motor die in nieuwe bentley continental wordt gebruikt.

    http://freakwheel.com/2012-all-new-bentley-continental-gt-v8/engine-bentley-continental-gt-v8-images-wallpaper/

    Login om te reageren
  61. HZW zegt

    10 augustus 2012 om 00:55

    Het nieuwe bentley blok is een Audi V8 Bi-Turbo TFSI blok.

    Login om te reageren
  62. bert1998 zegt

    10 augustus 2012 om 00:58

    De v12 uit de vantage

    Login om te reageren
  63. Benz65 zegt

    10 augustus 2012 om 03:55

    Overduidelijk, 65 amg.

    Login om te reageren
  64. papa zegt

    10 augustus 2012 om 06:41

    De w8 die een tijd geleverd is in de passat, als spyker die finetuned hebben ze wel iets bijzonders

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      10 augustus 2012 om 06:49

      @papa: Is een VAG blok, dus kan niet.

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      11 augustus 2012 om 12:47

      @papa:

      Eigenlijk was die zo snel niet. Daarbij is die ondertussen hopeloos veroudert. Behalve dat die extreem rustig was en nogal een specialeke was is er niet veel goeds over te vertellen.

      Login om te reageren
  65. mashell zegt

    10 augustus 2012 om 07:17

    Voor die 5 Spyers per jaar hebben ze geen motordeal nodig, ze bellen gewoon de sloperijen af of die nog wat hebben liggen.

    Login om te reageren
  66. roadrebel123d zegt

    10 augustus 2012 om 07:59

    1.2 TSI met sound generator en extra uitlaat-ontsteking.
    Ahja en een Ni-Cd 9V batterij onder de passagiersstoel, optioneel met Nokia-lader ook als plug-in hybride.
    Meer hebben voetballers niet nodig!

    Login om te reageren
  67. MLTB zegt

    10 augustus 2012 om 08:50

    Ze moeten gewoon even die ‘V10 in a box’ bestellen, het S85 blok van BMW, die heeerlijke V10 :D

    Ok niet realistisch, die blokken zullen vast niet meer in grote aantallen te krijgen zijn via de officiële bronnen.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      10 augustus 2012 om 09:29

      @MLTB: De E60 M5 V10 wordt wel geleverd aan bijvoorbeeld Wiesmann (MF5), 1 van de (vele) motor-afnemers van BMW GMBH.

      Login om te reageren
      • MLTB zegt

        10 augustus 2012 om 15:04

        @kaasboerin: Dacht ik ook nog aan inderdaad, maar dat zal snel een keer stoppen toch? Of houden ze zo’n blok nog 10 jaar in productie voor alleen een bedrijfje als Wiesmann? Best wel benieuwd eigenlijk hoe dat bepaald wordt.

        Login om te reageren
  68. stijnn zegt

    10 augustus 2012 om 09:27

    Ben positief verbaasd dat ze volgens dit artikel 50 auto’s per jaar verkopen. Had ik niet verwacht.

    Login om te reageren
  69. Gulli zegt

    10 augustus 2012 om 09:38

    6.3l V8 uit de Ford (Veloci)Raptor? Meer dan genoeg Oempf, met de juiste luchtwegen een beestachtig geluid en ik denk relatief goedkoop te krijgen. Een stuk goedkoper dan een Italiaanse of Duitse V8 denk ik.

    Login om te reageren
  70. pursuit zegt

    10 augustus 2012 om 10:30

    Doe eens anders; de V10 uit de LFA!

    Login om te reageren
  71. reggie-boy_rood zegt

    10 augustus 2012 om 10:43

    Ze moeten gewoon wiesmann na doen met hun bmw motoren !

    Login om te reageren
  72. reggie-boy_rood zegt

    10 augustus 2012 om 10:43

    of pagani met de amg motoren (H)

    Login om te reageren
  73. Laue zegt

    10 augustus 2012 om 10:46

    6.4 Hemi

    Login om te reageren
  74. gertjuh zegt

    10 augustus 2012 om 10:58

    ik zou naar porsche gaan en daar een 4.8 liter achtcilinder van de panamera turbo opkopen

    Login om te reageren
  75. Megakix zegt

    10 augustus 2012 om 11:15

    Alles gelezen hebbende…pleit ik voor de Maserati Quattroporte motor uit de Ferrari stallen; geen turbo’s, hoewel minder van 500Pk, maar superbetrouwbaar en voor een prikkie te koop.

    Login om te reageren
  76. dubhead zegt

    10 augustus 2012 om 11:34

    Ik zou gaan voor de Aston Cosworth (Ford) V12 in een koppel rijke aftselling (ipv toerentallen).

    De Spyker is zowiezo meer boulevard cruiser dan sportwagen. De relaxe V12 die zeldzaam gaat worden voor sportwagens zal dan een extra verkoops argument worden. Tegenover de Gallardos en Italias and MP4MCTVF1.54s’ van McLaren zal Spyker nooit prijs-prestatie gewijs kunnen concurreren (toch niet met de huidige configuratie).

    Haute couture en unieke ervaring ipv nummertjes.

    En ze worden zowiezo al in de UK gebouwd dus dat bespaard alweer een beetje.

    Login om te reageren
  77. ds3lover zegt

    10 augustus 2012 om 14:17

    Ferrari’ s 4.3L V8 uit oa de california, F430 en Maserati GT

    Login om te reageren
  78. hectorae86 zegt

    10 augustus 2012 om 15:02

    Een 3.0 liter V30, nee serieus, ik vraag me echt af waarom nog nooit iemand dat gemaakt heeft.
    Maak er anders een W30 van, of 1 met 3 rijen..

    Login om te reageren
  79. rufctr01 zegt

    10 augustus 2012 om 16:40

    Alles behalve de blokken van Audi!

    Login om te reageren
  80. notsobig zegt

    10 augustus 2012 om 16:48

    Hebben ze niet nog wat Formule 1 motortjes rondslingeren die ze erin kunnen hangen?

    Login om te reageren
  81. KACO zegt

    10 augustus 2012 om 17:08

    Spyker moet de door ZENVO door ontwikkelde GM blok gaan gebuiken. Meer dan 1000 hp. Zenvo uit Denemarken is ook een kleine fabrikant maar dit blok is vrijwel identiek aan GM, daar op gebaseerd, maar door Zenvo compleet nieuw doorontwikkeld. Helemaal uit aluminium en nog veel sterker. Dan is spyker niet afhankelijk van GM maar heeft ze wel een vergelijk baar zelfs nog lichter blok met meer pk’s die echter veel op het GM blok lijkt waardoor het voor de Amerikanen herkenbaar is. SPYKER Zou ook de ZENVO onder eigen naam kunnen brengen en daarmee als ‘moderne’ Spyker in haar product range kunnen voeren zonder ontwikkelingskosten. Een win-win voor beiden.

    Login om te reageren
  82. 454ssV8 zegt

    10 augustus 2012 om 17:21

    En als het dan écht over the top moet, bouw er dan dit geinige twee-takt blokje in… Geen idee of het past, rijdt en klopt, maar wtf, gewoon doen:

    http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/20/bouw-eens-een-kawasaki-met-48-cilinders

    Login om te reageren
  83. tvr1974 zegt

    11 augustus 2012 om 10:23

    Waarom niet de V6 uit de GT-R, graag met zelfde bak. Andere leuke optie het blok uit de Lexus IS-F of de V10 uit de LFA. Overigens is het Jaguar blok prima geschikt

    Login om te reageren
  84. TVRooom zegt

    12 augustus 2012 om 19:36

    Geen Amerikaans blok graag. Laten we het nog wel een beetje Europees houden. Bij voorkeur iets betrouwbaars, met 8 cilinders.

    Login om te reageren
  85. sonett zegt

    13 augustus 2012 om 12:17

    Geef hem maar een Flintstones aan drijving ;o)

    Login om te reageren
  86. Anoniem zegt

    13 augustus 2012 om 19:38

    4.4 Yamaha-Volvo V8+ turbo’s van de S80 T6..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North