De Nissan GT-R is nog maar koud op de markt of er duiken alweer speculaties op over nog een nieuwe coupe van het Japanse merk. Zo schijnt de 240SX/Silvia terug te komen in 2010. Persoonlijk ben ik er niet kapot van, maar smaken verschillen natuurlijk.
De styling van deze impressie is enigszins gebaseerd op die van de Nissan Foria concept car uit 2005. Zit jij te wachten op een kleine coupe van Nissan? (Bron: RocketPunch)
Oul@ zegt
Ik ben er ook niet weg van. Als ze de koplampen nou eens opnieuw tekenen en dan “horizontaal” plaatsen ipv verticaal ziet het er volgens mij al iets beter uit.
Is het wel het type die je (mits de prijs acceptabel is) veel getuned zal zien.
Ik voel dat aan m`n water.
M5 lover zegt
achterkant is aanzienlijk mooier dan de voorkant, het zou ook niet mij auto zijn dan vind ik de 350Z mooier
CasperH zegt
Nou ja, klein. Zo klein was de oude 240SX niet. Als het net zo leuk rijdt en een even gunstige prijs/kwaliteit verhouding kent als de oude 240 SX belooft het best wat. Die oude moest het ook niet van zijn looks hebben.
Ramshoek zegt
In Europa zijn de Sylvia’s nooit populair geweest. In de VS en zeker in Japan is dat anders geweest. Daar zal een nieuwe versie gretig aftrek vinden en inderdaad, vooral de tuners zullen zich weer goed uit kunnen leven op de 240SX / Sylvia.
Wat betreft Europa, ook hier komt steeds meer het inzicht dat een echt sportieve wagen achterwiel aandrijving heeft – al was het alleen maar omdat het steeds lastiger wordt de immer stijgende vermogens goed over de voorwieltjes aan de grond te krijgen.
Met de juiste stilering en de juiste naam (geen meisjesnaam als Sylvia a.u.b.), zou een mooie achterwiel aangedreven coupe met 4 cilinder turbo motor (daar ga ik vanuit de geschiedenis van het model even van uit) ook hier een populair model kunnen worden.
FrankyCash zegt
Ik zie een beetje Laguna in de voorkant (ben er niet helemaal weg van maar toch) en de achterkant ziet er zeer schoon uit! Ik zie er wel een markt voor!
Solstice zegt
Wat een ongelooflijk saai jaren ’90 design… Neem dan liever die Foria in productie, die heeft tenminste karakter (met dank aan Lancia, dat wel..)
Citrofiel zegt
Enigszins gebaseerd op de Foria, achterkant volledig gebaseerd op de Honda S2000. :P
Verder niks mis mee…
Coolguy zegt
Ik loop niet zo warm voor het model zelf maar de terugkeer van een cultauto als die Silvia serie kan ik enkel maar toejuichen!
Een no-nonsense (betaalbare!) RWD sportauto met turbomotor voorin.
CasperH zegt
@Ramshoek; en achterwielaandrijving had ie. Mijn eerste ervaring met “te vroeg op het gas bij vochtig weer” was in een 240sx :(
Tinos zegt
Neus doet me een beetje denken aan de eerste generatie Toytoa Prius.
Oly zegt
de oude 240sx was mooier http://www.supraquebec.com/halo/fastback/IMG_2770.JPG
MrSelected zegt
Ik ga mij niet over het uiterlijk uitlaten, want daar is nog niets over bekend.
Maar ik vind wel al dat het idee een goede is. Als nissan nou ook eens met een interessante normale modellenlijn (zonder franse invloeden) kan het nog wel een s helemaal goed komen.
Citrofiel# zegt
edit:-nutteloze bijdrage-
Jan C. zegt
Ik heb de nieuwe “Skyline” gezien (noemt men wel anders), vergeleken met deze auto is deze erg slap qua design.
Floryn zegt
wow leuk ja ik vind dat dit wel het straatbeeld verrijkt
STJ zegt
Met de terug keer van de silvia zou nissans sport model lijn weer compleet zijn wat ze hebben de skyline coupe, 350Z en GT-R. En op deze shop moet je niet letten want hij is al 4 jaar oud.
Hier is een nieuwe. http://www.7tune.com/?p=92
PieterA zegt
Ik zie vooral veel S2000 achteraan. Voor een conclusie is het wachten op het productiemodel.
Gertje zegt
Ik vind het eerder een gewone personen auto vergeleken met de huidige S15 bijna ongekend populair is bij de drifters in Japan.
Houd het dan bij de huidige S15 en fris die een stuk op
Armada zegt
Ik vind hem er een beetje karakterloos uitzien.
joris zegt
die neus heeft wel wat weg van de Renault Initiale (oud conceptmodel)…
Citrofiel zegt
@ Joris; :shock: Wil je me nooit meer zo laten schrikken? Wat een eng ding is die Renault, ik kende hem nog niet…
En het is natuurlijk wel een beetje te verklaren dat ze op elkaar lijken, gezien de alliantie tussen die merken.
carsofcoolhaven.nl zegt
Zie er eigenlijk aan de voorkant een Alfa in. Vind de auto als geheel niet lelijk, met name de kont oogt wel, maar zoals meerdere hier ook al concludeerden: het is niet echt van de spannende… Zeker als je in ogenschouw neemt dat er tussen tekentafel en uiteindelijk model meestal nog wel eea aan in het oog springende details weggepoetst worden ‘om de smaak van de massa te winnen’, gaat dit niet baanbrekend worden, zo lijkt het
Berbertje zegt
VInd hem wel vet :)
RenesisHP zegt
Ik vind het geen lelijke auto. Zie mezelf al golfjes pesten. }-)
RenesisHP zegt
}:)
LJ zegt
vind hem toch niet mis hoor..
rob(botje) zegt
I like waneer komt er nieuwe 100nx uit????????????
RenesisHP zegt
>:) >-:>
STJ zegt
@rob(botje)
Nooit daar zit niemand op te wachten je hebt de micra CC die lijkt er op.
SXKLSVEN zegt
zijn 240sx terug van nissan?
wim zegt
hmm als het weer zo een goeie powerslider wordt dan is het mischien wat maare de looks zijn bagger
STJ zegt
Het is een 4 jaar oude fotoshop waarom gaan mensen de uiterlijk beoordelen ik kan je nog 10 andere shops van de silvia tonen. Het gaat om de idee dat er een nieuwe silvia komt maar hoe die er uit komt te zien weet niemand.
STJ zegt
En de titel is wel een beetje raar 240SX/silvia want de 240SX was de Amerikaanse versie er kan beter 180SX staan de echt versie en niet de Ameikaanse met een 2.4L tracktor motor.
Roy zegt
240SX/silvia? hier klopt wat niet. Je hebt 3 verschillende types: de 180SX Sylvia (alleen in japan verkocht), de 200sx (de normale versie), en de 240SX (de lompe amerikaanse versie die totaal zuigt). Er zit wel redelijk wat verschil nog tussen deze auto’s en zijn dus zeker niet hetzelfde.
Roy zegt
Damn STJ was me net voor :(
camiel eurlings zegt
leuk voor in need for speed.. leuk voor tuners… leuk voor bloggers… leuk voor kinderen.. leuk voor hotwheels..
niet leuk voor de normale burger zoals ons ?
N!SS@N zegt
Zucht… Voor de zoveelste keer. Nissan en Renault werken al een jaar of 2 niet meer samen. (Bedijfswagens uitgezonderd) Alleen de NOTE is in samenwerking met Renault gemaakt………! De bedrijfswagens zullen zich ook binnen 2-3jaar afscheiden van Renault. Er zijn al 2 eigen Nissan Bedijfswagens die de vervanging moeten vormen…
Bol zegt
Als ie achterwielaandrijving krijgt maakt de rest geen moer uit
N!SS@N zegt
BTW… 1/2 jaar terug was er ook al ’n foto van de Silvia S16 uitgelekt…
http://www.mysportscar.com/andy/s16.jpg
Deze lijkt mij aannemelijker gezien deze meer lijkt op de Silvia S15. En zeker gezien dat Nissan hun nieuwe grill-vorm (zoals bij murano en note e.d.) op alle nieuwe modellen wil toepassen. En het betreft hier dan geen 240SX, maar de 200SX. Of er moet ineens een 2.4l blok in-liggen… (?). Desondank… Laat maar komen die handel!
STJ zegt
@N!SS@N
Hier is de nieuwste shop uit de bestcar magazine van deze maand. http://car.biglobe.ne.jp/bestcar/index.html
Citrofiel zegt
@ N!SS@N; Maar Renault en Nissan hebben toch nog steeds een belang in elkaar? Renault heeft een belang van 44% in Nissan, en Nissan iets van 15% in Renault. (Wikipedia) En Carlos Ghosn is toch nog steeds de baas van beide bedrijven? Deze verhoudingen zijn dus verouderd: http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Verhoudingen_binnen_de_Renault-Nissan_Alliance.png ?
STJ zegt
@Citrofiel
Renault heeft alleen invloed of europeese nissan’s de silvia is net als de 350Z skyline, GTR en nog veel meer modellen Japans waar op renault geen invloed op heeft.
Citrofiel zegt
@ STJ; Ha! Maar Renault heeft dus nog wél invloed in Nissan, in tegenstelling tot wat N!SS@N zei.
dekster zegt
Voorproefje, voorproefje? Genoeg om een maagkering van te krijgen :P
citrofiel evil twin zegt
Hij lijkt zo wat meer op de Azeal concept van 2 jaar geleden.
Thijs Bosmann zegt
@ N!SS@N ;
Wat dacht je van de Qashqai dan?(A)
Het is vooral een belangen verhouding…
Dus werkt RENAULT nog wel met NISSAN samen..
dacht je nou echt dat Nissan zulke goeie stoelen kon maken?….
Gr. Thijs
Rick dos zegt
Dan zie je het plaatje en denk je: niet verkeerd.
Begin je te lezen en ongeveer hier begin ik dan alweer af te haken….
“…….er duiken alweer speculaties op over nog een nieuwe coupe van het Japanse merk.”
rob(botje) zegt
@STJ
maar ik wel,met zon micra cc kan ik niks mee rond sinasappel wagentje
Feanatieke zegt
Enkelen spreken hier over de voorkant, maar hebben jullie de achterkant wel gezien? Oh wat lekker toch…
rico zegt
ik zie hier toch enige gelijkenis…
Willy zegt
@ rico, ja dezelfde kleur heeft hij wel. Voor de rest geen haar hetzelfde.
Dennis zegt
-edit: nutteloos-
Simpson zegt
laat de 100nx maar terugkomen!
iig een fun bakkie voor de beginnend automobilist die eens wat anders wil dan de buurman, en nee stj, een micra CC is niet hetzelfde.
*zit nostalgisch te mijmeren over zijn 2.0Gti’tje….*
N!SS@N zegt
@ Citrofiel
De belangeverhouding die jij op wikipedia aangaf zijn idd. verouderd. Zoals ik al zei heeft de samenwerking slechts 1.5 jaar stand gehouden. (Bedrijfswagens uitgezonderd) Kreeg dit laatst (tevens) nog bevestigd door de (Nissan)-Dealer. En de directie van Nissan (World-Wide) is nooit overgenomen geweest door Renault. Dus Nissan en Renault hebben nooit dezelfde directie gehad. (Lees C. Ghosn)
N!SS@N zegt
Bron Wikipedia: Inmiddels heeft Nissan Motor Company zich reeds uitgekocht uit het Renault Concern. Zij hebben samen twee personenwagens op de markt gebracht (NOTE van Nissan en Laguna van Renault). Omdat Renault en Nissan te verschillende doelstellingen hadden en Nissan zich niet kon vinden in de wensen van Renault om enkele model-lijnen in het sportievere segment te schrappen. Zo was Renault het niet eens met de plannen van Nissan de volgende generatie R-Modellen ook in Europa te verspreiden. (Inmiddels word het nieuwste R-Model [[[R35]]] eind 2007 verwacht. Bovendien heeft Renault tijdens de samenwerking met Nissan nooit de Intentie gehad een markt in Amerika aan te boren. Simpelweg omdat Renault enkel inspraak had op de divisie ‘Nissan Europe’. En niet in het gehele (Wereld-wijde) ‘Nissan Motor Company’. De samenwerking heeft in totaal 1 jaar en 6 maanden geduurd. De enige officiëele connectie die beide merken nog met elkaar hebben is een samenwerkings-verband op gebied van lichtere bedrijfs-auto’s. Reeds heeft Nissan in deze sector al enkele modellen van eigen bodem gelanceerd. (Nissan Atleon) Na verwachting zal Nissan zich begin 2009 (Wanneer het samenwerkings contract bedrijfswagens afloopt) zich ook afscheiden van de Renault bedrijfwagens sector. Medio 2009 word tevens de Nissan’s Zustermerk ‘Infiniti’ naar Europa verwacht.
Citrofiel zegt
@ N!SS@N; Oke, en de rest op de Nederlandse Wikipedia is dus ook verouderd. En dit over Carlos Ghosn klopt dus ook niet?
“Dan breekt 1999 aan, het jaar waarin Renault een controlerend belang in Nissan neemt en Ghosn als Chief Operating Officer aan de slag gaat bij Nissan Motor Co. Ltd.
Ghosn gaat voortvarend aan de slag: het aantal toeleveranciers wordt met de helft verminderd en de overblijvers moeten hun prijzen twintig procent verlagen. Alle niet kern-activiteiten worden in de etalage gezet, vijf fabrieken gesloten. De tegenprestatie? ‘Binnen achttien maanden is het bedrijf weer rendabel, of ik stap op’, beloofde Ghosn. Dat bleek onnodig, want die doelstelling werd ruimschoots gehaald. In 2004 mocht Nissan zich zelfs de meest rendabele autofabrikant ter wereld noemen (op Porsche na, dat eigenlijk een nichefabrikant is).”
Of gaat dit ook alleen over de Europese sectie van Nissan?
JarlSX zegt
Ik kan niet wennen aan dat soort type koplampen, vind ze niet passen bij de rest vd auto. Silvia S15 was dan toch mooier, echt jammer dat die nooit in europa is verkocht.
wat betreft 240sx/Silvia, dat klopt dus wel
de 200sx s13 zoals we ‘m hier kennen is de 180sx in japan, en 240sx in america. echter, de 200sx s14 (laatste model verkocht in nederland) heet Silvia in japan, en 240sx in america. hier in europa hadden we trouwens mazzel, hier kwam de s13 met een 1.8 turbo motor, en s14 met een 2.0 turbo motor. de amerikanen moesten het doen met een 2.4 non turbo
phantom zegt
veel te hoog infinity gehalte
Ray (300ZX Twin Turbo) zegt
Het ziet ernaar uit dat het eerder een opvolger gaat worden voor de Sentra coupe en niet van de Silvias.
Svennie zegt
laat ik nou net de gelukkige eigenaar zijn van een 240sx s13
wat een geweldige auto zeg.
tis me eerste auto en ik ga hem zeker weten nog niet weg doen daar is hij me veel te mooi voor