Huh? Een Lotus occasion waar je geen geld voor hoeft te betalen? Hoe zit dat dan?
Autorijden zoals autorijden bedoeld is. Een zinnetje dat je vaker leest, maar wat niet altijd van toepassing is. Want dan gaat het om een Fiat Uno met dikke wielen ofzo. Of een Golf GTI met snelle striping. Maar hoe anders is dat met deze Lotus occasion…
Want het bovenstaande zinnetje lijkt voor deze Lotus Super Seven geschreven te zijn. Da’s al jaren zo en zal altijd wel zo blijven. Want wat dacht je dan? Een sigaar op wielen die minder weegt dan de zus van @willeme, maar wel met een lekkere motor in het vooronder. Ja, die wil je hebben.
En dat geldt nog meer voor deze Lotus occasion…
Geen geld voor deze Lotus occasion
Want er zijn twee dingen bijzonder aan deze tweedehands racewagen voor de openbare weg. Ten eerste, er zit een motor in die oorspronkelijk niet uit een auto komt, maar uit een motorfiets. Volgens de verkoper hebben ze het blok van een Honda Fireblade erin gelepeld.
Welk type, hoeveel cc en hoeveel pk blijft even in het midden, daar staat niks over in de advertentie. En volgens de RDW heeft deze Lotus occasion een 1600 cc viercilinder, maar zover onze kennis reikt is er nooit een Fireblade met die cilinderinhoud geleverd. Maar goed, het zal alsnog lekker vooruit gaan…
En ten tweede, je hoeft geen geld te betalen als je deze auto de jouwe wil noemen.
Ruilen is ook goed
De eigenaar wil namelijk van deze auto af, maar hoeft niet koste wat het kost van zijn hobby af, wat waarschijnlijk autorijden is. Want als je een andere leuke auto hebt, bijvoorbeeld een Golf, Scirocco of een Audi op benzine, dan wil hij de Lotus ook wel gewoon met je ruilen.
En dat scheelt. Als jij toch al van je VAG-product af wilde, kun je hem dus meteen inruilen voor iets speciaals. Maar mocht je de Lotus wel willen, maar geen Golf ofzo hebben, kun je ook gewoon 16,500 overmaken. Want je hoeft geen geld te geven, maar het mag wel.
Frankypanky zegt
Hm,
Ik vind het maar verdacht dat de verkoper geen foto laat zien van de motorruimte! Meestal is men er – toch wel- trots op een dergelijk uniek configuratie? Roep bij mij wat vragen op over hoe of wat qua versnellingsbak en dergelijke…
Los daarvan, heb ik liever een Lotus-achtige met een fatsoenlijke 2 liter viercilinder ipv zo iets experimenteels. RDW vermeldt een viercilinder 1600 van 126 pk.
16,5k lijkt niet veel geld, maar ik pas…teveel onduidelijkheden. Zet gewoon in je advertentie wat de specs zijn en laat wat meer zien.
Maar dat zeg ik…
Romano zegt
Ha, ik weet nog dat is 6 jaar geleden iets leuks zocht om m’n z4 te vervangen. Toen stond deze auto al te koop. Toen ging het nog om een blok van de fjr. Kennelijk moeten al die jaren marktplaats fee ook terug gewonnen worden want hij was toen 3000€ goedkoper. Het is trouwens een Dutton volgens mij geen lotus. Maar het feit dat het blok niet op kenteken staat is al genoeg reden om er omheen te lopen
tortuga zegt
Moest ik geen 1m90 zijn en maat 47,5 (de half staat voor de breedte niet de lengte) dan had ik al lang op zoek geweest naar iets soort gelijks. Maar uit ervaring weet ik dat remmen en gasgeven tegelijk niet aangenaam is…
ritzevespa zegt
Motorfiets blokjes hebben geen lang leven in een auto, vaak hebben ze al 40 a 50k erop zitten voordat ze uit een motor gesloopt worden, of het moet een gecrashde bike zijn
Ik persoonlijk zou ook een auto motor erin willen hebben, ondanks het gewicht,
125pk uit 50 kilo of 160 kilo is nogal een verschil op een auto die zo licht is haha
Zijn autos waar je zelf aan sleuteld en ook altijd mee bezig bent, als je dat niet wilt moet je hier niet aan beginnen, koop dan een Mazda mx5 ofzo